Wat Tesla kan, dat moeten wij toch ook kunnen, zullen ze bij Renault denken. De Fransen overwegen om de Dezir Concept in een kleine oplage te produceren.
Renault denkt een mooie businesscase te hebben wanneer ze de Dezir in de markt kunnen zetten met een scherpere prijs dan concurrent Tesla Roadster. Dat betekent dat de Dezir niet meer dan 100.000 euro mag gaan kosten. Er wordt zelfs gedacht aan een open versie.
De Dezir werd vorige maand in Parijs aan ons voorgesteld. De elektrische sportieveling is uitgerust met een 110 kW (150 pk) sterke elektromotor die de achterwielen aandrijven. De acceleratie tot 100 km/u duurt niet langer dan zo’n 5 seconden, de topsnelheid ligt op 180 km/u en met een een volle acculading kom je ongeveer 160 km vooruit. (via: automobilwoche)
Butter zegt
Uh, ben ik de enige die twijfelt aan een renault die ook nog eens elektrisch word aangedreven? In mijn ervaringen is de “gewone” elektronica in een renault al niet het je van het..
Jochempie zegt
Wauw, 150 pk voor minder dan honderdduizend euro, da’s bijna een betere aanbieding dan een Donkervoort!
martinusgerhardus zegt
@Jochempie: races winnen doe je op de NM’s
maargoed, je hebt ook wel een punt: de topsnelheid zal wel niet zo hoog liggen.
Jochempie zegt
@martinusgerhardus: Helemaal waar, maar een auto van een ton schaf je ook aan voor de cijfertjes :)
martinusgerhardus zegt
@Jochempie:
Vaak wel:
Vermogen (PK’s)
Koppel (Nm’s)
Wielbasis (mm)
verbruik (L/100km)
beenruimte achterin(cm’s)
ruimte voor je hoofd achterin (wel/niet)
diameter velgen (inches)
Maar nu niet:
dit is een franse auto, op geen van bovenstaande eigenschappen zal hij superieur zijn aan een andere auto in deze prijsklasse, dus speelt emotie natuurlijk ook mee.
anders koop je geen 1400 kilo aan pure franse elektronica.
Wild2Mild zegt
@martinusgerhardus: Emotie, het blijft electrish dus daar is er niet veel van neem ik aan.
Jorden zegt
@ Jochempie
Het is gewoon een leuke gadget voor de rijke techniekfreak!
en waarom ook niet? het autolandschaap is al zo’n éénheidsworst
Jochempie zegt
@Jorden: Als het zijn van een gadget de hoofdreden is om een product aan te schaffen, mag je je als ontwerper daarvan echt voor je kop slaan.
bart zegt
Dat zeiden ze bij Citroën ook met de GT!
NLBUURMAN zegt
@bart: daar is er ook één van gemaakt, maar daar bleef het dan ook bij. ga naar jouw tube en luister
Bumer zegt
Wat dachten ze toen ze over de grootte van het logo aan het discussieren waren? Iedereen moet zien dat dit een Renault is? Kan ie niet groter? ;)
Jochempie zegt
@Bumer: Ik denk dat eigenaren klaagden over het niet kunnen vinden van het voorste sleepoog. Dus hebben ze daar ruimte voor gemaakt in het logo. Het niet kunnen vinden van een sleepoog in een Renault is bijna zo irritant als het niet kunnen vinden van de knop om je tankdop open te doen in een auto van ieder ander willekeurig merk.
Henkie! zegt
@Jochempie: Held
wouter zegt
@Jochempie:
:D geniale reactie
Megakix zegt
Ze moeten ook wat auto’s kunnen verkopen aan de straatlegale Algerijnen daar ! Vandaar die arabisch getinte naam..Dezir…algerijns voor ‘alles is voor mij, ook al is het niet van mij!’ ? Allah Hakkebar !
duckje zegt
produceren die handel!
Louis R. zegt
Wat een reacties van niveau zeg. Hebben ze op de kleuterschool ook al internet en is de juf even de klas uit?
DoubleChevron zegt
@Louis R.:
Mee eens!
Er staat me daar een oogstrelende auto. Vernieuwend op veel gebieden, een futuristische studie die een glimpse moet bieden van een eventuele auto van de toekomst.
En daar omwille van enthousiasme een beperkte oplage van maken is in mijn ogen positief en gedurfd.
Ik zou er graag in rijden.
Het logo irriteert me ook niet, past bij het ontwerp.
Iets wat me ook ontgaat is de gedachte dat een auto alleen duur mag zijn als deze veel pk’s heeft.
Een schilderij wordt ook niet perse duurder naar gelang de afmetingen ervan groter worden.
En hoe duurder een restaurant hoe minder eten op je bord.
Het is de exclusiviteit die de prijs bepaald.
En exclusief mag je deze auto wel noemen.
Wat betreft de electronica in Franse auto’s. Die liet weleens te wensen over. Dat verbetert snel.
Maar true ik heb dat nooit begrepen daar Frankrijk verder een high tech know-how electronica land is metbedrijven als Alstom, Dassault, Thales, Sagem, Thompson etc.
Dat ze daar eens vaker mee gaan praten dan:)
de sjonnies zegt
@DoubleChevron:
Merci……
fant zegt
Ik vind hem zeker wel wat hebben, maar die deuren ben ik beslist geen fan van. Daarom hoop ik op die open versie, dan moeten ze wel een ander systeem bedenken :)
W115 zegt
Dit projectje zal vast dezelfde einde als de Citroen GT hebben
Pallas zegt
Ik zeg doen! (die Citroën GT ga ik wel rijden als GT5 ooit uitkomt.)
boygeorge zegt
Prachtige en snelle boodschappenauto.
Vol gas naar de Aldi en terug, kaviaar in de koeling en stekker in de Dezir.
Dirk zegt
Ben ik de enige die het toch wel aardig op de R8 vind lijken?
De kont, de “blades” in afwijkende kleur…
Didier zegt
joehoe…eindelijk, hopelijk veranderd de productie versie niet van het prototype…nu nog massa productie voor de prijs te drukken….
Notorious zegt
Ik vind het een prachtige auto, alleen jammer dat hij elektrisch is. Lepel er een V8 in en ik ben geïnteresseerd! :D
xilver zegt
Ik vind het toch niet zo’n sterke cijfers… de Lightning GT doet het dan een stuk beter, of een Fisker en die zijn volledig elektrisch…100k voor 160km… nee bedankt…
NLBUURMAN zegt
@xilver: deze is ook volledig elektrisch?
Dimglor zegt
Echt mooie wagen… Misschien wat tegenvallende prestaties…
Kan misschien nog veranderen….
Eerst eens zien of het wel zo ver komt… ;-)
Coño zegt
Valt het jullie ook op dat het Renault Logo aan de achterkant net een poepgat lijkt? Hij zit ook precies op de goede plek!
Mellie zegt
tja ik ben niet helemaal kapot van deze auto maar ik denk dat er wel genoeg liefhebers zijn voor een beperkte oplage van deze auto
KaCh1ng zegt
doe mij maar een lotus evora S , khoef die elektrische prul niet
Cantago zegt
Echt prachtig apparaat, maar het blijft elektische zooi…