Niet alleen Rhys Millen en zijn team van technici betasten Hyundai’s vlaggenschip voor de aanstaande SEMA show in Los Angeles. Ook de heren van DUB geven de bolide alvast een dosis onvervalste tuning mee.
DUB Magazine, verantwoordelijk voor deze sinistere creatie, hoopt zo een beetje op te vallen tussen het overige veredelgeweld op SEMA (Amerikaanse variant van de Essen Motor Show). Aangezien de Equus in december pas naast zijn broers en zusjes in de showroom komt te staan kan de Koreaan op veel aandacht rekenen als deze begin november op de beursvloer te zien is. Uitbuiten die hap en volhangen met plastic dan maar hè.
Het bekende DUB-recept wordt ook hier toegepast. Een complete bodykit, velgen die nét een maatje te groot zijn (24 inch), een ander grilletje, verlagingssetje en een donkere tint op de ramen. Voor de muziek is audioboer KAPPA verantwoordelijk en hangt het interieur vol met speakers en versterkers.
Verder wordt de binnenkant aangekleed met leer en suède. We zullen ze op hun woord moeten geloven, want foto’s daarvan zijn er nog niet. Wel hebben ze één fotoshopje achtergelaten. HIER in het groot.
V-Power zegt
Een Rolls-Royce Silver Lady op de neus?
Laue zegt
lekker sinister, wel teveel LED.
Dijkertje zegt
Geef de Mercedes-kloon een zelfde behandeling, wow..
Die Bruine zegt
Ik vind het een mooie wagen. Maar deze creatie is echt L E L I J K
huupe zegt
net een S
Maarten zegt
Ik dacht in een flits: wat hebben ze die S-klasse toegetakeld…
Robin zegt
heeft ie nou 2 of 4 deuren?
martinusgerhardus zegt
hoe blitz deze merc. Look-a-Like er ook uitziet,
Ik weet dat de eigenaar in een onafgewerkt interieur stapt, en als hij gebruik wil maken van de massage-stand dat zijn voeten half worden geamputeerd.
amg63 zegt
Wel vet
Pixed zegt
Sorry hoor, maar de Sema show vergelijken met Essen is zoals schuimwijn gaan vergelijken met champagne. Eén hal van de Sema heeft meer te bieden dan de ganse oppervlakte in Essen.
Wat dit concept betreft. In Amerika heeft Hyundai een veel betere reputatie dan in Europa, waar we nog allemaal graag lekker te veel betalen voor een Europese wagen die vaak even goed/slecht is.
Het feit dat Audi nu ook deelneemt aan Sema is een bewijs dat de aftermarket wel degelijk vaak een meerwaarde kan betekenen voor een merk.
MAB zegt
haha die ontwerper d8 ”oke… het moet er mooi uitzien dus ik pak een beetje audi led en een beetje brabus led en nog een vleugje S-klasse tadaa dit vinden mensen dus mooi” ikke niet dus
QuattroBoy zegt
Fail (net als elke Hyundai)
norge zegt
@QuattroBoy: Vandaar dat ze zo goed verkopen ,is gewoon het merk wat up and coming is .
transistor zegt
Ik dacht meteen aan een S-klasse en niet een ander…
Pallas zegt
Ben eigenlijk fel tegen tuning, maar op één of ander manier op deze Hyundai komt het niet over als verkrachting.
veedub zegt
1 woord!
LELIJK
Dimglor zegt
DUB kan wel nog mooie dingen maken…
Dit valt nog mee.. is niet volledig m’n smaak, maar is toch ook niet echt lelijk..
AGERA zegt
Dit is eigenlijk een eer voor de Mercedes S-Klasse, de beste in het hogere segment. Hier in Europa hebben mensen moeite om dat toe te geven, maar in Azie durven ze dat toe te geven en te laten zien. De Equus is een voorbeeld daarvan en niet te vergeten de Lexus die ook jarenlang de S-Klasse kopierde.
Iaten we het makkelijk en kort houden De S-Klasse komt op de eerste plaats. De vraag is meer wat komt eigenlijk na de S-Klasse, is dat de 7-serie, A8, LS, Equus of de XJ?
Atenza zegt
SEMA is beter te vergelijken met de Tokyo Auto Salon
Pixed zegt
@Atenza: Tokyo Auto Salon is ‘maar’ 8 hallen. Maar die staan dan wel propvol met tuning. In oppervlakte dus héél wat kleiner, maar inzake kwantiteit ongetwijfeld de 2e grootste ter wereld wat de aftermarket betreft.
Atenza zegt
@Pixed: tja grootte zegt ook niet alles natuurlijk
QuattroBoy zegt
@AGERA
VW Phaeton?