Noem me een vergelijkingsmongool, ik vind dit gewoon sprekend op Mazda’s Nagare-design lijken. Verder heeft de auto weinig met Japanners te maken. In het vooronder vinden we namelijk een BMW S85 V10. Ja, die extreem lekkere uit de M5/M6.
Dit is het geesteskind van Fharys Rossin en Natalino Bertin Junior. Een 37-jarige ex-GM designer en een zoon van een slachthuizen-gigant. Ze willen de auto op de Sao Paulo Auto Show onthullen, deze opent morgen zijn deuren.
Qua prestaties en beleving moet de Rossin-Bertin Vorax menig Ferrari van kleur doen verschieten. De BMW V10 heeft een kuurtje gehad en levert nu 570pk. Het mag geen kunst heten om met dat vermogen 1300kg in 3.8 seconden naar 100km/u te versnellen. De Vorax blijft door accelereren tot 330km/u. Er wordt ook gewerkt aan een supercharged variant met 750pk, een 3.6s sprint en top van 372km/u.
Morgen allemaal naar Brazilië vliegen, $410k neerlappen en bij de RDW gaan smeken om typegoedkeuring heeft geen zin. De auto gaat pas eind 2011, begin 2012 in productie. Rossin-Bertin mikt op 500-1000 verkopen per jaar. (bron: tribunatp.com.br, via Carscoop)
Tom zegt
flop!
Esprit_de_Flandre zegt
@Tom: Met zo’n uitgebreide argumentatie kan ik niet anders dan je gelijk geven. Niemand kan twijfelen aan iemand die er zoveel van weet als jij.
KaCh1ng zegt
500-1000 , dat is best veel :O !
Oly zegt
hhaahah 500/1000 in wat voor droom wereld woont die vent.
Ik wens ze veel sucses maar dat lukt ze never.
Van de zijkant lijkt het een beetje op een oude bmw Z4.
MJB zegt
Da’s een flink optimistisch verkoopaantal voor die prijs…
Ik vind het trouwens ook wel wat weghebben van een SLS, maar dan in een wat meer Aziatisch jasje.
AMG Powerrr zegt
Vergelijkingsmongool.
Tonnie zegt
Ziet er wel strak uit maar 500 tot 1000 in een jaar, zeker in het begin niet..
Lange zegt
Ik vind m best ruig, om de een of andere rede doet hij me denken aan de mg xpower sv en de tvr cerbera speed 12. Hopelijk gaat het ze lukken
Freewarefreak zegt
Ze denken aan 500 tot 1000 verkopen per jaar.. en de BMW V10 S85 motor word niet meer gemaakt… zie uw eigen link.. en waar halen de heren Fharys Rossin en Natalino Bertin Junior dan 1000 V10-en per jaar vandaan?
*Stuurt mailtje naar vriend om zijn M5 binnen te zetten..*
BaRa zegt
@Freewarefreak: Hij wordt niet meer gebruikt door BMW in hun eigen nieuwe modellen. Maar aangezien tot 10 jaar na stopzetting alle onderdelen nog leverbaar moeten zijn, betekent dit dat je nog wel blokken moet kunnen bestellen. Of niet?
zesinlijn zegt
@BaRa: En waarom stopt Wiesmann dan met hun MF5…?
http://www.autoblog.nl/archive/2010/08/16/wiesmann-staakt-productie-mf5
robbie zegt
@zesinlijn: Wiesmann stopt niet met de MF5, ze stoppen er alleen geen V10 meer in. Vanaf volgend jaar krijgt de MF5 de 4.4 V8 TwinTurbo van de X5 M/X6 M/nieuwe M5.
zesinlijn zegt
@robbie: Dus dit is een kontverhaal. Geen BMW V10 in deze fantasie-auto…
robbie zegt
@BaRa: BMW wil uiteraard geen nieuwe blokken meer leveren aan ‘vreemde’ partijen. Als een klant met een M5/M6 zal BMW uiteraard een nieuwe (of gereviseerde) motor kunnen leveren. Maar je zal dan wel je oude motor moeten inleveren.
M-Power zegt
liever een M5 en die wat laten kietelen dan.
duckje zegt
stoere kar,
mazda gaat lekker
belg zegt
Ronde lichten laten streepjeslichten erboven wegdoen, achteraan ook mooie ronde lichten.
Zou ik mooier vinden.
Rick-dos zegt
Mix tussen Mazda MX-5, Mazda RX-8 en een sappige BMW V10…
Nope, nog steeds geen minpunten gevonden.
Dimglor zegt
Best wel mooie voorkant, maar die achterkant kan me echt niet bekoren….
Raptor zegt
Wie hecht er belang aan die fictieve cijfers? Ik wacht wel tot ze deze wagen in Top Gear testen. ALS hij ooit geproduceerd wordt.
Vanquish zegt
Brute voorkant! Van mij mag de achterkant nog wel even nagekeken worden.
Citrofiel zegt
Een beetje optimistisch is het wel en zoals met elk nieuw merk is het nog maar afvragen wat ervan gerealiseerd wordt, maar leuk klinkt het!
BRT zegt
Meer wat voor nissan zoiets.
De voorkant doet me denken een een nissan juke met die koplampen zo
Atenza zegt
Mwa Mazda vergelijking valt wel mee hoor. Geen vijfhoekige grille maar een Ford-vissenbek. Wielkasten zijn het ook net niet des Mazda’s en overige lijnen ook niet erg. Ik had liever het SKYACTIV nieuws voorbij zien komen. Net iets belangrijker voor Mazda… ;)
Cantago zegt
Dat ziet er goed uit! En een BMW V10? Nou kom maar hoor!