Al sinds het uitkomen van high-performance SUV’s zijn er veel autoliefhebbers die zich afvragen wat hiervan de zin en de onzin is. Per slot van rekening is het eigenlijk heel onlogisch om een model auto dat groot, hoog, en zwaar is van een ‘peformance-variant’ te voorzien. Audi spreekt zich nu uit in deze kwestie, en laat weten niet met een RS-versie van hun SUV’s te komen.
Hiermee richt het merk zijn pijlen niet alleen op aartsrivaal BMW (X5/6 M), maar ook op Mercedes (ML63 AMG) en Porsche (Cayenne Turbo). Volgens het hoofd technische ontwikkeling van Quattro GmbH, Stephan Reil, heeft Audi geen trek om op dit vlak de concurrentie aan te gaan met BMW (Mercedes/Porsche noemt hij niet). RS-modellen worden alleen ontwikkeld als het “technisch mogelijk” is, en de RS-badge mag alleen “maximum expression of performance and driving dynamics.” vertegenwoordigen. Bam, die zit!
Er was al enige tijd speculatie over en Q5 RS, nadat het merk tijdens de Wörthersee Tour met een Q5 Custom Concept (zie afbeeldingen) op de proppen kwam. Deze Q5 was voorzien van een 3.0 TFSI V6 die 408 pk en 500 Nm leverde. Met zijn uitspraken zet Reil nu dus een dikke streep door die eventuele Q5 RS.
Over een eventuele S-versie van de Q5 wordt overigens niet gesproken, dus hiervoor blijft de deur op een kier staan. Feit blijft dat de Q7 V12 TDI waarschijnlijk nog lange tijd de heftigste SUV blijft die Audi heeft gebouwd. (via autoblog.it)
tom smits zegt
het had zo mooi kunnen zijn….:(
Esprit_de_Flandre zegt
Ach wat, we weten allemaal wat de woorden van de VAG-Porsche clan waard zijn. Over twee jaar kijken we dus tegen een QRS5 of Q5RS. Of RSQ7 voor de brandweer.
DavidZ zegt
Op ’t circuit niet, maar op de openbare weg is die hogere zitpositie een enorm voordeel wat zien en gezien worden betreft. En die worden alsmaar belangrijker naarmate je sneller rijdt (verder voor je uitkijken e.d.)
De meeste automobilisten rijden op de openbare weg dacht ik…..
Misschien kunnen ze die indrukwekkende V8 diesel in zo’n Q5 lepelen? 800nm bij een acceptabel verbruik en rijbereik. Typeaanduiding er af en je hebt een erg leuke auto :)
majinstar zegt
Meneertje Reil weet al dat een RS versie van de q5 of q7 op alle fronten verliest van een BMW X5 M of X6 M, ML 65 AMG of Cayenne S Turbo. Hij kiest gewoon eieren voor z’n geld en legt zich erbij neer dat Audi een B merk is.
the-budel-guy zegt
@majinstar: ML 65 ///AMG ja dacht dat de top ml 63 ///AMG is.
Gideon zegt
@majinstar: Oh, waarom? De RS-versies van de A3, A4, A6 en TT worden vaak saai gevonden door de vierwielaandrijving, maar bij een SUV kan dit juist in het voordeel werken. En de meeste power-SUV’s zullen nooit fatsoenlijk over een bochtig weggetje geknald worden, die staan alleen te pronken in de P.C. Hooftstraat. Een sportversie van een SUV gaat gewoon voorbij aan de filosofie van de RS-modellen. Ik ben dan ook van mening dat BMW een grote fout heeft gemaakt met de X5 M en X6 M.
Oh, en de ML65 AMG bestaat niet.
JamesBond007 zegt
@Gideon: Ah joh maak je niet druk. Laatste tijd zijn er veel audi haters hier op autoblog, de een noemt het een homo merk. De ander een B merk. Laat ze praten joh, het zijn maar kinderen.
Mich zegt
@Gideon: Een rs3 bestaat ook niet. ;)
Jipp zegt
@Mich: ik denk dat we daar niet heel lang meer op hoeven te wachten. Een rs3 zal het best goed gaan doen, alleen jammer dat bmw dan meteen met een 1 serie m zal komen en volgens de bmw rijders is dat dan nog altijd de maatstaf in zn klasse, sure…
agarde zegt
@Mich: Die komt binnekort wel. ;)
Jipp zegt
@majinstar: dat is pure onzin, er is nog nooit zo’n model gemaakt dus weet je niet of ze ervan verliezen, de rs5 wint ook zonder problemen het van de m3. Als je het goed leest dan willen ze de type aanduiding RS alleen gebruiken voor echte sportwagens en niet voor auto’s met een sport trim ‘maximum expression of performance and driving dynamics.’ Daarmee word meteen duidelijk dat de M lijn van BMW en de AMG lijn van MB alleen maar sportievere modellen zijn, want met een ml breek je niet echt potten op een circuit.
Audi is inmiddels al heel lang een A merk, en dus ook een premium merk, alleen bmw fans willen dit liever niet horen, zij denken nog steeds dat die armoedige interieurtjes en het achterhaalde rwd premium is. Overigens weet ik ook wel zeker te zeggen dat de Q7 v12 TDI al sneller is dan de lompe x5 of x6, ook de ml amg kost hem weinig moeite, dus hou je onzin voor je. De cayenne blijft toch wel heer en meester in dit segment, en verrek, die komt ook uit de VAG stal.
the-budel-guy zegt
@Jipp: en dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen :P
Gideon zegt
Maar goed ook, goede beslissing van Audi.
Exotic zegt
Perfecte verklaring.
Als de koper toch een “performance” model wilt kan hij naar Caractare o.i.d.
TDI-goeroe zegt
Majinstar; als audi de V10TFSI uit de RS6 (waar best 650pk uit te halen is)in een Q7 of de V8 uit de RS5 in een Q5 zou hangen, heb je best een aardig vergelijk.
Maar de V12TDI voldoet ook uitstekend :D
the-budel-guy zegt
@TDI-goeroe: denk dat het een 5.5 V8 bi-turbo wordt omdat de volgende RS6 waarschijnlijk ook een 5.5 V8 BI-turbo krijgt
xilver zegt
De Q7 V12 e heftigste SUV van Audi… dat ding knalt er harder vandoor dan een X5M met zijn 275km/uur. Wat moet een RS-model dan wel niet geven oO
the-budel-guy zegt
voor de Q5 vind ik het een top plan maar voor de Q7 niet die heefd toch al de 6.0 V12 TDI.
Jesper zegt
@the-budel-guy: Heefd? Het niveau is weer hoog jongens :roll:
the-budel-guy zegt
@Jesper: ja die reactie van jou brengt het niveau weer helemaal op pijl
Jules zegt
@the-budel-guy:
op pEIl……..
Exotic zegt
@the-budel-guy:
Faal.
Jesper zegt
Overigens wel weer een lekkere veeg naar BMW! Wij plakken onze RS-badges op modellen die dat verdienen. Ouch :D
Ze hebben bij Audi trouwens toch niets te winnen op dat vlak, want de V12 TDI rijdt al alles het snot voor de ogen ;)
Jipp zegt
@Jesper: het is niet alleen een veeg naar de M lijn van bmw, ook naar de amg lijn van MB maar dat vergeten de mb en bmw fanboys maar snel, want nee ze kunnen er niet tegen op dus maken ze het niet, lees de reactie van majinstar.
Alwood zegt
In mijn ogen kan je de Q7 gewoon wel wegzetten als Q7 RS? De stijl klopt; ledjes in de bumper, aggressiever grille, grote ovale uitlaatpijpen. De performance klopt, er is eigenlijk geen SUV met zo veel kracht.
Voor de Q5 zouden ze misschien een sportiever 3.0 V6 TDI kunnen verzinnen, maar daar wordt natuurlijk geen RS-badge op geplakt.
JamesBond007 zegt
@Alwood: Aan de ene kant heb je gelijk maar je moet ook toegeven dat de Q7 V12 TDi er wat sjieker uit ziet dan andere RS modellen. Beetje een statement auto om zo maar te zeggen.
Denk dat de Q7RS er wat sportiever uit komt te zien, minder shine en meer zwarte accenten en dikkere ( hoe is het mogelijk ) bumpers.
Silverarrow zegt
“RS-modellen worden alleen ontwikkeld als het “technisch mogelijk” is, en de RS-badge mag alleen “maximum expression of performance and driving dynamics.” vertegenwoordigen.”
Quatsch! Een RS6 Avant is ook geen “maximum expression of performance and driving dynamics.”, als ’t dat wel was geweest had die auto er namelijk niet uit gezien als een station, maar als een R8. Dat ze een grens trekken bij SUV’s is misschien begrijpelijk, maar ga niet lopen verkondigen dat een gepeperde SUV geen expressie is van maximale prestaties en rijdynamiek terwijl je zelf vrolijk gepeperde sedans, limousines en stations de markt in slingert. Die voldoen namelijk evenmin aan hun eigen criteria.
JamesBond007 zegt
@Silverarrow: Maar jij hebt geen Audi RS6 gereden om te zeggen dat het niet zo is?
Silverarrow zegt
@JamesBond007 & @Jipp: Ik heb nog nooit een RS6 (Avant) gereden, maar dat was ook niet mijn punt geloof ik.
Een station (of limousine) leent zich er misschien beter voor om zich om te laten toveren in een sportief rijdend model dan een SUV, maar “maximum expression of performance and driving dynamics” zal de wagen, t.o.v. een échte purpose built sportwagen, nooit kunnen bieden. Volgens mij werd er ook heftig gediscussieerd over het nut van “supersedans/-stations” toen deze voor het eerst gelanceerd werden. Waarom zou je zoiets kopen, als je ook je geld in een échte sportwagen kon steken. Nu is de meerwaarde van die auto’s overduidelijk en zijn ze volledig “geaccepteerd”, waarom zou dit voor sportieve SUV’s niet hetzelfde kunnen zijn?
Jipp zegt
@Silverarrow: Ik denk dat je wel het maximale er uit kan halen, een rs6 is onder het plaatwerk gewoon een sportauto, en het rijd als een sportauto weet ik uit een eigen ervaring. Waarom mensen zoiets kopen ipv een r8 bijvoorveeld? omdat ze makkelijk en goed van a naar b mee kunnen en dus ook zakelijk, ooit wel is ferrari gereden in de stad, dat wil je gewoon niet graag. Ook kun je er meer dan 1 persoon mee vervoeren en er gewoon iets meer dan een weekend tas in mee nemen, maar wel het genot en plezier van een sportwagen hebben.
w0o0dy zegt
@Jipp: over de RS6 “en het rijd als een sportauto weet ik uit een eigen ervaring.” ROFL, omg wat een lulkoek. Als jij dat denkt dan moet je nodig eens leren rijden want dan rij je waarschijnlijk alleen hard rechtdoor en rem je hard, maar rij je bochten als een oma. Een auto van 2 ton rijdt NIET als een echte sportwagen, zeker niet als de motor zover voorin zit en het zwaartepunt zo (relatief) hoog ligt.
Jipp zegt
@Silverarrow: heb je wel is rs6 gereden, dan zul je zien dat het wel echt een auto is waar het beste uit gehaald word, dan hoef je niet perse een r8 want dat is dan onhandig, kun je geen bagage mee nemen. het gaat we meer om dat een SUV never nooit sportief kan rijden, een rs6 en rs4 kan dat wel, alleen al omdat hij lager is, heeft niets te maken met avant of limousine.
Silverarrow zegt
@Jipp: Wie heeft er gezegd dat je in een SUV niet sportief kan rijden? Heb jíj überhaupt al wel eens auto gereden?
Jipp zegt
@Silverarrow: een suv is niet echt mogelijk sportief mee te rijden nee, ik heb zowel eens met een x5 m als q7 gereden ja.
Silverarrow zegt
@Jipp: Grappenmaker :lol: . Om zo maar iemand te citeren: “Jonge de pauze op de basisschool is weer voorbij. Sukkeltje.“. (Overigens ben ik ’t niet eens met het taalgebruik, de spelling én de interpunctie, maar dat even terzijde).
Jipp zegt
@Silverarrow: hard rijden en de auto overal naartoe kunnen gooien betekent niet dat hij sportief rijd, in tegendeel.
w0o0dy zegt
@Jipp: Kijk, NOW you’re making sense!
porsche_fan zegt
we hebben genoeg merken gezien die hebben gezegd; neeeee we komen niet met dit of dat model!
en tadaaaaaa plots was daar toch dat model!! :o
gedwongenleaser zegt
Ik denk dat Audi hier een verstandige keuze maakt. Ook al slaat majinstar een beetje door (audi een B merk, kom op zeg… wat maakt BMW dan oh zo premium? het is allemaal marketing vriend) er zit wel een kern van waarheid in zijn post. Die uitgebouwde BMW SUV’s zijn gewoon erg goed. De ‘afgetrainde’ X5 M (de X6 even buiten beschouwing gelaten, die is te lelijk voor woorden) gaat het op het parcours echt niet afleggen van een dikke sumo als de Q7. In een rechte lijn is de Q7 wellicht sneller maar alleen amerikanen die daar waarde aan (zouden mogen) hechten.
the-budel-guy zegt
gedwongenleaser: maar ik denk dat als ik met een Q7 RS naast jou kom staan bij het stoplicht en jij in je X5 M zit dat ik toch wel win en aangezien ik vaker bij het stoplicht sta dan op een race baan zou ik al voor een Q5/Q7 RS gaan
Jipp zegt
@gedwongenleaser: Heb jij ooit een q7 v12 tdi gereden of een lompe x5m? waarschijnlijk niet dus oordeel niet over mogelijke winnaars. geen van beide doet het goed op een parcours. En de q7 zou toch nog winnen.
Citrofiel zegt
@Jipp: Jij hebt dus wel met zowel de Q7 V12 als met de X5 M gereden? Anders is die reactie nogal hypocriet…
lincoln zegt
@Citrofiel:
tja .. losers ..
die hebben het altijd over “winnen” ..
Jipp zegt
@Citrofiel: idd dat heb ik ja, toevallig de x5m afgelopen weekend.
mout zegt
… en Porsche gaat geen diesels maken. En BMW geen voorwielaandrijvers. En Honda geen hybrides.
Laten we een poll maken: Eerste Audi Qx RS in…
2010
2011
2012
nooit
Ik zeg 2012.
the-budel-guy zegt
@mout: 2011
armin zegt
ml63 amg is toch de snelste en heeft ook de bruutste geluid van allemaal.
Benjamin1 zegt
Tuurlijk gaan ze die wel maken, met een spannend dak, die is net een andere kleur grijs dan de rest van de auto. Spannend!
mout zegt
@Benjamin1: LOL. Ik gok op een ander stiksel op het stuur. En misschien wel twee ovale sierstukjes op de uitlaat?
Timmie zegt
Het werd tijd dat die onnozele speculatie finaal de grond in werd geboord. Maar anderzijds mag je deze uitspraak niet voor waar aannemen (geen enkele uitspraak in autoland trouwens). Als het segment van performance-SUV’s zou boomen, moeten ze bij Audi op de kar springen om een graantje mee te pikken. Gezein het hoge geldwolfgehalte aan de VAG-top…
majinstar zegt
@ Gideon: Feit blijft dat Audi geen waarde hecht aan het milieu en ( het belangrijkste ) dat de Q7 V12 TDI niet overtroefbaar is door een S of RS versie ( te bedenken wat er dan onder de kap moet komen ). De X5 M is ( 1 ) sneller dan de Q7 V12 Audi en ( 2 ) milieu vriendelijker en dat al met een V8 onder de kap. Daarbij heeft BMW zijn piek nog niet bereikt betreft vermogen. Audi helaas wel.
Jipp zegt
@majinstar: weer een reactie vol met onzin. wil je het nou serieus bij zulke beesten gaan hebben over milieuvriendelijkheid?
Jipp zegt
@majinstar: dat je bmw prefereert boven audi kan, maar stop aub met zulke onzin de wereld in te helpen. Dat je papa een BMW heeft wil dat niet betekenen dat bmw uber alles is.
Gideon zegt
@majinstar: Ho, ik ben niet begonnen over de Q7 V12 TDI. Volgensmij heeft Audi die gebouwd als one-off om hun technische kwaliteiten te demonstreren. Want denk maar niet dat Audi die ontwikkelingskosten met die paar auto’s terugverdient.
En om even op het milieuaspect terug te komen, Audi hecht net zo veel waarde aan het milieu als andere merken, heel weinig namelijk. Het milieu is voor automerken een marketinginstrument geworden. Hoe milieuvriendelijk een auto is hangt nog steeds voor een groot deel af van de bestuurder. Even als voorbeeld die BMW 320i ED. Word vaak geleased door het gunstige energielabel, maar doordat de motor geknepen word door het motormanagement gaan die leaserijders meer vragen van het blok, waardoor er helemaal niks overblijft van die gunstige gebruikscijfers. Geldt overigens net zo voor de hybrides.
Maar BMW mag dan zoveel met het milieu bezig zijn, het helpt nauwelijks voor het imago:
http://www.communicatieonline.nl/brandbarometer/brandbarometer-week-39-en-40/
Zjonnie zegt
@majinstar: post aub een filmpje met beide naast elkaar in een sprint :)
brian zegt
@maijinstar en de bmw x5/6 m klinken als een stofzuiger.
Een echte M waardige auto :S
Het hele idee van ‘performance SUV’ is zowiezo belachelijk, zodat onze soccer moms hun kleine ettertjes sneller naar weg kunnen brengen zeker.
Snap niet echt waar al die audi haters vandaan komen.
wordt tijd voor jullie om eens op te groeien
brian zegt
@brian : Sneller weg kunnen brengen*
Jipp zegt
@brian: zulke modellen worden alleen gebruikt om de staatskas te vullen, want als je zo iets rijd maken de snelheden die je rijd ook niet uit.
majinstar zegt
@ Jipp: De Q7 V12 TDI is geen vergelijking voor een X5 M of X6 M, waarom zou een S of RS versie dan wel het verschil kunnen maken ? Een merk dat bewust onder de aanschafprijs van zijn concurrenten en elk model nabootst wat een concurrent uitbrengt noem ik bepaald niet premium. Audi heeft maar 1 sportwagen en dat is de R8. Audi staat niet bekend om sport(ieve)wagens. Ze stoppen alleen overbodige pk’s in een model en plakken er een RS logo op ?
Jipp zegt
@majinstar: ventje, ik heb met beide gereden en de q7 is gewoon een streepje hoger dan de x5m, hij is niet alleen sneller maar ook comfortabeler.
dan kom je op het stukje dat audi merken na doet, grappig dat je dat zegt, bmw komt nu ook met een sportwagen, nadat audi al een tijdje een r8 heeft, en ga zo maar door. Audi niet bekend om sportieve wagens, wil je zeggen dat de s1 niet sportief was dan. Jonge de pauze op de basisschool is weer voorbij. Sukkeltje.
ErikkNL zegt
Het heeft te maken met de merken binnen de VAG-groep. Wil je “relatief” comfort van de 6.0 V12 TDI van Audi of ga je voor de hardere en sportieve Porsche Cayenne Turbo. Het is dus voor de VAG-groep niet nodig om nog een sportieve Audi te maken tenzij het hele segment in een keer booming wordt.. Dan kan het nog wel eens een ander verhaal gaan worden, maar op dit moment is er niet echt nood aan de man.
majinstar zegt
@ Brian: De Audi Q7 klinkt als een berggeit. Hier heb je een filmpje van top gear met de feiten over hoe een X5 M een bocht neemt en hoe een lompe Q7 zijn bochten neemt met moeite.
http://www.youtube.com/watch?v=IUEn_eFTDtQ&feature=related
Laue zegt
Audi’s zijn standaard al redelijk baas.
majinstar zegt
@ Jipp: Als je een goede vergelijking wilt maken tussen het wereldverschil van een X5 M en een matige Q7 V12 TDI, dan moet je op alle fronten kunnen praten.
Jipp zegt
@majinstar: vriend, ik heb in beide gereden, ik kan over alle fronten mee praten, zo kun je eerder zeggen dat de x5 M matig is en de q7 niet. als je dan toch begint over modellen nabootsen, nadat MB en audi met een 4 deurs coupe kwamen moet bmw er ook een hebben… audi heeft een a3 dus bmw komt met een 1 serie. Audi bedenkt een a3 cabrio dus bmw komt met een 1 serie cabrio. vriend als je iets zegt, zeg dan het juiste en niet van die onzin.
majinstar zegt
@ Jipp: Je voorliefde voor Audi is zo groot dat je voorbij de feiten streeft. BMW heeft anders nog geen tegenhanger voor de R8 ( tenzij je de M6 erbij betrekt ). Beide gaan van 0 naar 100 in 4.6 sec. De Audi S1 is gewoon een opgefokte auto ( beetje als de 130i ). Vermogen alleen betekent niet altijd sportiviteit. Er komt veel meer bij kijken.
Jipp zegt
@majinstar: heb jij uberhaupt verstand van bmw? ze komen met een sportwagen op basis van de efficient dynamics concept. De audi s1 vriend is niet de s versie van de a1 maar de ur quattro.
wat ben jij een sukkeltje zeg. whahahahaha
the-budel-guy zegt
@majinstar: schaam je om de A1 een S1 te noemen ik ga een 330I toch ook een M3 noemen
majinstar zegt
@ Jipp: BMW heeft geen coupé 4 deurs model. Dat het op de planning staat is wat anders. BMW heeft met de 6 serie coupé en cabrio anders een goeie 4coupé in huis en je zit zelfs nog lekkerder dan in een A7 achterin.
De 1 serie cabrio bestond helaas iets eerder dan de A3 cabrio. De A3 is een 3 deurs variant en de 1 serie was standaard alleen leverbaar in een 5 deurs variant. Welliswaar een minimale verschil, maar wel een verschil.
Ik zou goeie bronnen en feiten raadplegen voordat je iets interessants wilt vertellen over auto’s.
Jipp zegt
@majinstar: lezen is ook al lastig, ze volgen de andere merken direct. Dat je durft te zeggen dat je al beter zit dan aan a7 noem ik echt al helemaal knap, wat bral jij onzin zeg/
De 1 serie carbio is pas ontworpen nadat audi naar buiten had gebracht dat ze met een a3 carbio zouden komen. dus dat klopt al niet meer. Daarbij is de a3 altijd al als 2 en 5 deurs variant op de markt geweest dus daar zit ook al geen verschil in.
Dat laatste zinnetje kun je eerder op jezelf weergeven vriend.
Arnoud zegt
Gelukkig maar. Die SUV’s rijden nu al massaal te hard. En wat is er nu aan om met een van nature log automobiel met kunstgrepen de schaduw van een sportwagen na te bootsen? In een tanker leggen ze toch ook geen 3 miljoen pk om het op een speedboot te laten lijken?
En het is daarnaast ook gewoon zielig voor de eignaar van een power SUV voorbij te worden gereden door een veel minder vermogende Porsche Boxster of Honda S2000.
majinstar zegt
@ Jipp: Ik heb inderdaad geen verstand van Audi. Mensen die geen BMW of Mercedes kunnen betalen kopen meestal een Audi dat zijn de feiten hedendaags. Het is vergelijkbaar met het zitten op de eerste rij voor een dubbie.
Jipp zegt
@majinstar: jongen, je bent niet eens meer het reageren waard zoveel onzin dat er uit komt. Weet je uberhaupt wel waar je het over hebt? heb je zelf uberhaupt wel een auto, of woon je in een achterstandswijk en draag je altijd een petje?
Hou toch op met je onzin. Ik rij geen audi omdat ik geen bmw op merc kan betalen, dat kan ik zonder problemen, maar de vraag is willen mensen dat rijden met het bijbehorende merk imago? Ik zou eerst naar school gaan voordat je dit soort dingen zegt.
Zjonnie zegt
@majinstar: of willen kopen :P, heb kunnen kiezen, toch de audi gekozen
xilver zegt
@majinstar: lol UIL! Een Audi A6 en een BMW 5-serie vallen binnen dezelfde categorie… NET als de S8 en de 760Li, en zo zijn er nog een hoop modellen…Zowel BMW als Audi zijn in mijn ogen gelijkwaardig. Keuze tussen een R8 V8 of een M6? Geef mij de R8, kiezen tussen een 3-serie of en A4? Doe mij maar de 3. Tussen de 5-serie en de A6? Hangt af wat voor motorisatie… een standaard 5-serie gaat bij mij boven een A6, maar een M5 doet ten onder voor een RS6. Die merken liggen enorm dicht bijeen, daarmee dat ze elkaar ook letterlijk doodslagen met reclame…. De prijzen en prestaties… ze kunnen praktisch opeen gelegd worden, dus voor je dit forum zit te spammen met kortzichtig gebullcrap, doe eerst een beetje achtergrondwerk. Je zegt zelf dat je geen droge hol kent van Audi… Ga ze dan ook niet vergelijken…
Rutger zegt
De Q5 is VEEL te duur voor wat je krijgt. Een bedrag van € 70.000 voor een aangeklede 2.0T is geen uitzondering. Een RS zou alleen voor een astronomisch bedrag verkocht kunnen worden. Terecht dus dat Audi besluit om niet over het randje te gaan qua prijs voor een Q5.
Gideon zegt
@Rutger: Kijk eens wat je betaalt voor een vergelijkbaar aangeklede X3 of GLK. De importeurs hebben niet voor niets die prijzen gekozen, die worden afgestemd op de prijzen van de concurrentie.
blasterke zegt
@majinstar: geef het op jongen, heb jij zelf wel een bmw of een audi? (je papa telt niet mee) welke auto bmw ook uitbrengt, je vind hem altijd beter dan de rest, dus denk niet dat we van een objectieve mening kunnen spreken (youtube filmkes tellen dus niet als bewijs) alle autos hebben nu eenmaal goede en slechte punten, de perfecte auto bestaat niet, dus ook niet bij bmw, dus laat iedereen maar kiezen welke auto hij rijd, en droom jij nog heel lang van een M model
GT-R zegt
Heel goed van Audi om geen RS-model van de Q5 en Q7 uit te brengen. Zo blijft de RS-lijn serieus voor het circuit waar BMW M (M van Marketing?) haar naam te grabbel gooit met een X5M en X6M. M SUV’s in dezelfde rij als de M3, M5 en M6.. lachwekkend gewoon!
majinstar zegt
@ Jipp: De verkoopcijfers van BMW t.o.v Audi en Mercedes liegen er niet om of mensen dat liever kopen of een B-Merk.
@ Blasterke: Nee hoor ik vind niet dat BMW bij voorbaat met elk model beter is dan een ander merk. Zo vind ik de Audi A6 een beter model dan elk ander concurerend model. Youtube filmpjes komen niet van mij, maar van andere mensen die dezelfde mening delen over wat een auto kan ( top gear is best een toonaangevende programma met goede tests ).
Je kan zo over de grens een M3 E92 halen voor 40.000 euro. Blijkbaar hoef ik dan niet lang te dromen.
Jipp zegt
@majinstar: het is wel dwijlen met de kraan open bij jou of niet? het marktaandeel van audi en mercedes is groter dan dat van bmw dus is het een B merk? Ik denk dat mensen liever een echte auto willen die beter vormgegeven is en een normale aandrijving hebben ipv een pauperbak.
Droom verder over je m3 e92 voor 40000 euro, voor je hem op kenteken hebt ben je weer 10000 euro verder, en leningen worden niet snel meer gegeven voor auto’s sinds dsb failliet is.
majinstar zegt
@ Jipp: De A7 zit ook veel krapper achterin dan in een 6 serie coupé. Kijk zelf maar als je me niet gelooft. Alweer sla je de plank mis de de 1 serie coupé en a3 cabrio. Ik heb bewondering dat je het blijft proberen zonder bronnen te weerleggen t.o.v. mij.
http://www.autoblog.nl/archive/2007/06/06/onthuld-bmw-1-serie-coupe
http://www.autoblog.nl/archive/2007/08/19/audi-a3-cabrio-eerste-spyshots
http://www.youtube.com/watch?v=PcUCCGQ3f-I
the-budel-guy zegt
@majinstar: een A7 vergelijk je niet met een 6 serie.
maar met een CLS en wat heeft bmw in dat segment even denken oo ja die walgelijke oer lelijke 5GT die geen mens wil omdat je gewoon een hart stilstand krijgt als je hem van dichtbij bekijkt
Jipp zegt
@majinstar: vriend, in het filmpje word nergens gerept over het volgens jou feit dat de 6 serie ruimer is achterin, dat is door jezelf bedacht omdat hij krap is achterin. In de 6 serie heeft een kind de zelfde problemen als een man van 2 meter in de a7. Dat fabeltje kan dus worden weggewerkt.
je kunt nu heel stoer de onthulling en de spyshots als bron weerleggen en jezelf heel stoer en slim vinden. maar audi heeft ver voordat bmw met de 1 serie coupe kwam al aangegeven dat audi met een kleinere cabrio komt. Verder word er in je stukje van AB zelf niets gerept over een 1 serie cabrio, alleen over de coupe.
Als je je mening wil ondersteunen moet je het wel goed doen, hoe kan een 3 deurs coupe nou ruimer zijn dan een 5 deurs coupe die een maat groter is, kom op, doe toch normaal ventje.
majinstar zegt
@ Jipp: Je bent te vaak op je achterhoofd gevallen of geslagen. Meer kan ik er niet van maken.
Jipp zegt
@majinstar: en nog ook stoere taal hebben ook, je bent echt een drama vriend.
blasterke zegt
en jouw zouden ze beter wat meer slagen :) meningen verschillen, get over it
Bert zegt
Ze maken heel wat van iets wat eigenlijk pure logica is.
Met zon bak is het niet leuk hard rijden tenzij het recht vooruit is.
majinstar zegt
@ the budel guy:
De 6 serie is voorlopig het beste voorbeeld om een A7 mee te vergelijken. Het is een 2 deurs coupé die meer ruimte biedt voor passagiers dan een A7 ( die 2 deuren extra heeft ). De ultieme vernedering als je het mij vraagt.
De 5 serie GT is ook niet te vergelijken met een CLS of A7, maar eerder met de R klasse. De 5 serie GT ziet er juist van dicht bij beter uit dan van ver af. Daarom zie je er ook zoveel van op straat rijden amateur.
Jipp zegt
@majinstar: nogmaals, nergens in het filmpje valt de naam van een bmw model, dat verzin je zelf en is onzin, dus is er geen sprake van enige vernedering.
maar je fabeltjes houden nog niet op want nu moeten we de 5 gt gaan vergelijken met een r klasse. Ik heb de 5 gt al een paar keer gezien, het blijft een lomp groot en lelijk ding.
Banana-Eter zegt
@Jipp & @Majinstar
Nu terug aan het werk aub, genoeg nutteloos gediscusieerd.
BMW vs AUDI is gewoon persoonlijke voorkeur. Doet er niet toe wat de andere denkt/beweert.
Jipp zegt
@Banana-Eter: woensdag is me vrije dag:P
majinstar zegt
@ Jipp:
Nee logisch he dat er in dat filmpje geen naam van een bmw model valt. Er staat bovenaan duidelijk: ‘Audi A7 roadtest’. Het filmpje geeft aan hoe krap de ruimte achter de bestuurder en bijrijders stoel is. Je zit net als een Quasimodo in een Quasimodo auto. Als je een vergelijking wilt zien. Kies dan voor een willekeurig filmpje van een 6 serie cabrio en je ziet meteen het verschil.
De 5 serie GT zal je daar mee moeten vergelijken. Het biedt de ruimte van een 7 serie, maar de subtiliteit van een 5 serie. Het is het antwoord van BMW op een MPV variant van elk ander model. Wat interesseert het mij nou wat jij er van vindt. Probeer eens een zinnige argument te posten met een goede bron wat een feit is. Dat heb ik je nog steeds niet zien doen. Koekebakker met je daihatsu.
Jipp zegt
@majinstar: je hebt echt geen verstand van auto’s zelfs niet van je eigen merk bmw. Dat de a7 krap is voor lange mensen had ik niet anders dan verwacht, daarom is het een COUPE. maar het feit dat je 6 serie gaat vergelijken met een a7 blijkt ook maar weer dat je daar nooit in hebt gezeten, daar is het probleem hetzelfde alleen dan bij een kind. dan kun je wel heel leuk de cabrio versie van dat gedrocht er bij nemen maar dan is het probleem er alleen niet wanneer het dak open is. Hersenen mis je dus ook.
de 5 gt subtiel noemen is al erg, maar het feit dat je dit ook nog het antwoord op iedere mpv variant gaat noemen is al helemaal erg.
Ik leg steeds weer keurig uit hoe het zit, en voor vele mensen zijn zulke dingen duidelijk, alleen wil jij het hebben met bron, das leuk, maar zo’n goede smart phone heb ik niet dat dat allemaal makkelijk gaat. daarbij rij ik duidelijk geen daihatsu maar een witte nieuwe a3 s line interieur en exterieur. Sommige mensen snappen gewoon wat hier staat en kunnen zonder bronnen wel bedenken dat het klopt, dat jij dat probeert maar bronnen toont die nergens over gaan is leuk geprobeert.
maar omdat je het zo graag wil:
De bmw 6 serie is 1374 mm hoog, de a7 1420 mm dus de hoofdruimte is gegarandeerd beter.
de wielbasis van de bmw 6 serie is 2780 mm die van de audi is 2914, dus gegarandeerd dat de 2e zitrij meer beenruimte heeft.
de hoogte op de achterbank is bij de a7 944 mm bij de bmw is dat in het geval van de cabrio 926 mm, bij de dichte versie 906 mm. de beenruimte is nihil bij de 6 serie.
bronnen: audi.nl bmw.nl
Silverarrow zegt
@Jipp: “Ik leg steeds weer keurig uit hoe het zit, en voor vele mensen zijn zulke dingen duidelijk.”
Nee, je geeft je mening. Dat is wat anders dan uitleggen hoe ’t zit. En dat ’t voor vele mensen duidelijk is lijkt me sterk, ik denk dat de meesten in de gaten hebben dat ’t geen zin heeft om tegen de oeverloze stroom aan onzin in te gaan.
Maar zoals ’t er naar uit ziet heb jij je gelijke gevonden in majinstar :lol: .
Jipp zegt
@Silverarrow: uuhm ik vraag me af wat jij ziet onder een mening, ja ik geef afentoe een mening, maar meestal niet. Daarbij is de rest van wat je net zegt niet echt waar maargoed, dream on.
the-budel-guy zegt
@majinstar: ooit achter in een 6 serie gezeten vriend ik namelijk wel en met mijn 1.90 groot is dat alles behalve lekker dan zit een A7 wel wat beter lijkt mij
majinstar zegt
Een RS versie voor de Q7 is overbodig. Audi kan zo’n productie lijn niet sponsoren, daarnaast hebben ze de kennis niet om er een degelijk versie van te maken en ten derde het volk wat Audi rijdt is gewoon achterlijk.
Citrofiel zegt
@majinstar: Ik vind het heel leuk dat iemand eens de moeite neemt om Jipp van repliek te dienen en het ook volhoudt, maar je ‘argumenten’ (die in deze reactie niet eens zo genoemd mogen worden, want ze zijn onzin) worden alleen maar zwakker. Dit ga je niet redden zo.
Jipp zegt
@Citrofiel: In feite geef je me dus gelijk op zo’n beetje alle punten.
Citrofiel zegt
@Jipp: Kan ik het ook oneens zijn met zowel majinstar als jou? ;) Jullie hebben beide een focus op een automerk/-groep die mij niet ligt, dus ik probeer me maar afzijdig te houden. De reactie van majinstar waar ik op reageerde was echter zo’n onzin dat ik het niet kon laten…
Jipp zegt
@Citrofiel: het gaat niet over een franse auto idd, maar ook jij kon zien dat alles wat hij aanhaalde echt nergens op sloeg, zo kon je een bmw 1 serie niet vergelijken volgens majinstar met een a3, want die was er alleen in 2 deurs…
en zulke onzin kwam steeds maar langs, op het einde was de bmw 6 serie ruimer achterin dan een a7, geloof jij het?
Citrofiel zegt
@Jipp: Natuurlijk geloof ik het niet. Jij je zin: Majinstar was nog fanboy-er-ish bezig dan jij. ;)
the-budel-guy zegt
@majinstar: en hoe onderbouw je deze reactie dat audi rijders achterlijk zijn
Zjonnie zegt
@majinstar: dat bitchen is leuk jongen maar niet gaan overdrijven, ik zeg ook niet dat alle bmw rijders mongolen zijn ofwel?
Marijn zegt
@ Jipp & Majinstar
Geef elkaar een knuffel en houdt er over op :)
majinstar zegt
@ the budel guy: Kijk naar Jipp. Dat zegt voldoende.
@ Marlijn. Ik ben allergisch voor Audi lovers.
Het is maar goed dat Audi zich niet waagt aan een echte sport SUV. Straks vliegt ie ook in de fik als hij de dealer uit rijd, net als die R8.
Jipp zegt
@majinstar: vriend, ik heb een hele goede baan, jij zit nog op school. Wie is hier dan achterlijk? de meeste mensen die een Audi rijden hebben daar voor moeten studeren. De meeste mensen die bmw rijden betalen dat door een lening.
the-budel-guy zegt
@majinstar: kijk ook maar naar mij wij zelf hebben een audi thuis maar zijn alles behalve achterlijk weet je wat achterlijk is een bmw 318I bestuurder die met 180 je rechts voorbij komt en vervolgens klevend bij een ander auto over de vluchtstrook in haalt dat zegt voor mij genoeg
P.S. niet alle bmw rijders zijn aso maar meer dan de helft wel
newbie zegt
@majinstar: Ff ook bemoeien :-P
Jij bent van mening dat Audi degelijke lijn niet kan sponsoren? Audi=VAG=Volkswagen=1 na grootste autofabrikant=Genoeg geld
Weet wat je zegt :)
voor alle duidelijkheid ik prefereer een mercedes en in deze categorie een ML of GL :)
Jipp zegt
@newbie: de overbuurman van mijn ouders had een gl 350 geloof ik, nu een q7 v12 tdi, dat is ook de rede dat ik er een keer een groot rondje mee heb gereden, beide zijn beesten!
newbie zegt
@mezelf: correctie: ff ook ermee bemoeien
Gideon zegt
Om nog even wat olie op het vuur te gooien:
Het argument dat Audi geen productielijn voor een Q7 RS kan betalen gaat niet op, want alle RS-modellen van Audi worden bij Quattro GmbH (af)gebouwd.
Jipp zegt
@Gideon: dan nog, alsof een concern met miljoenen winst een productielijn die hooguit 3 a 4 miljoen per jaar verlies zou kunnen draaien dat niet zou kunnen hebben.
Cantago zegt
Zonde, ik had wel een RSQ7 willen hebben!
Flamingo zegt
gelukkig, het zijn er al te veel nl.
majinstar zegt
@ Jipp:
Wat heb jij gestudeerd dan dat je een A3 s-line rijdt. hahahahahaa. Hou je mond hoor. Jij en je Audi bilmatties zijn gewoon jaloers op merken als BMW en Mercedes.
@ The budel guy: Ja haat ons niet omdat hij van doorrijden en autorijden houden en andere bestuurders niet.
@ Newbie: Ik weet wat ik zeg, anders had Audi het allang gedaan en geen persbericht uitgegeven zoals hier boven staat.
Jipp zegt
@majinstar: eerst rechten, daarna marketing op hbo niveau, nog altijd hoger dan vmbo-t. daarbij heb ik gewoon een vriendin en ben ik alles behalve jaloers, ik hou van skieen en daarbij kan ik een ouderwetse aandrijving niet gebruiken.
met 180 over een nederlandse snelweg is niet doorrijden of van autorijden houden, dat is gewoon asociaal rijgedrag.
Blijkbaar weet je ook niet wat je zegt, VAG maakt genoeg winst om zulke modellen te kunnen bekostigen, maak je geen zorgen. Ik denk eerder dat bmw op moet gaan letten met de modellen, als ze zo lelijk blijven zal de winst zo stil aan gaan dalen. De enige bmw die ik zal besturen is een f 650 gs of f 800 gs.
Jipp zegt
@majinstar: overigens begin ik steeds meer te denken dat je zo dom bent als het achtereind van een koe.
the-budel-guy zegt
@majinstar: dus jij vind 180 doorrijden waar je 100 mag
op de autobahn is 180 doorrijden in Nederland is het gewoon ASO 120 waar je 100 mag is door rijden en 140 waar je 120 mag is door rijden dat doen wij al jaren en is niks mis mee
Rob zegt
Maar goed ook. Vind het namelijk onzin om een SUV goed door de bocht te laten komen. Hoe lomper, hoe beter. En Audi heeft met de Q7 V12 TDI de Chuck Norris van de SUV’s gemaakt.
Rob zegt
Wat is dit nou? De laatste reactie dateert van 18:41
Jipp en Majinstar, ga eens door met de fanboy uit te hangen! Werd bijna hilarisch
AudiQuatro zegt
De Q7 V12 zal geen bochtenridder zijn, maar je kan er toch een hoop lol mee beleven!! Wat dacht je van M3`s opduwen op de autobahn?
Dimglor zegt
Mja er is toch al een soort van q7 rs met de v12 tdi……
Is toch ook geen lichte motor…
Wel jammer dat er geen Q5 rs komt… dit concept zag er toch redelijk veelbelovend uit…
the-budel-guy zegt
@Dimglor: idd jammer maar een Q5 3.0 V6 TDI rijd ook behoorlijk lekker maar is niet RS waardig
R8 zegt
waarom staat dit bij porsche?
phantom zegt
@ Jipp en Majinstar : Dit is 1 van de redenen waarom ik autoblog bezoek, Die heerlijke “fanboy fights”.
Man, dit is beter dan een soap! Klaar voor oscarnominatie!
Jipp zegt
@phantom: je zou het een fanboy fight kunnen noemen, maar ook een fanboy die telkens op zijn neus word gezet met feiten die hij zelf naar voren heeft gebracht.
Tommy2 zegt
majinstar is gewoon een BMW-fanboy die denkt dat BMW álles is en alle andere merken prut zijn. Bovendien is hij een dikke racist en vind hij het leuk om andere mensen af te zeiken.
OT: Ik vraag me af wie ooit bedacht heeft om te zeggen dat er een “RS-versie” van een Q5 of Q7 komt. Zoiets doet Audi uit principe al niet anders had de Q7 V12 TDI zeker een RS geweest. Net zoals Audi van de A1 1.4 TFSI met 185 pk géén S1 maakt omdat deze gewoon te kort schiet voor een S-versie.
majinstar zegt
@ Jipp: Ga jij maar lekker rondjes rijden op een rotonde in je A3 sucks-line. Iemand die op hbo niveau heeft gestudeerd en geeneens een A4 kan halen is diep triest. Typisch Nederlands zuinige krenten. Als ik zo dom was als een achtereind van een koe, dan reed ik nu een Audi ipv BMW.
@ the budel guy: Je moet je wel aan de maximum snelheid houden, maar als dat te langzaam gaat mag je gerust wat sneller gaan. Ik vind het minder erg als je harder gaat rijden, dan wanneer je onnodig links blijft rijden. Er zijn genoeg Nederlanders die dat dus doen. Als ze allemaal rechts blijven rijden, dan hoeven wij ook niet harder te rijden.
Jipp zegt
@majinstar: hoe dom kun je zijn, recht is een universitaire studie, en je verdient niet direct een mega salaris, daarbij rij ik een a3 prive, ga eerst maar is uittellen hoeveel dat me dan gekost heeft.
Rob zegt
Majinstar,
”Je moet je wel aan….. t/m …..harder te rijden.”
Rare redenering. Als iemand onnodig links gaat rijden, ga jij harder rijden. Zo gauw al slome duikelaren rechts gaan rijden, ga jij langzamer rijden. Wat logischer lijkt mij als je het precies andersom doet, tenzij je van kopstaart botsingen houdt…
Valt me op dat je trouwens met elke reactie de plank voledig mis slaat.
majinstar zegt
@ Rob:
Ik zie dagelijks mensen rijden met 120 km/u naast een ander die dezelfde snelheid aan houdt op een rechterbaan. Pak een keer een auto ipv een tweewieler en ontdek de wereld.
ken6pitter zegt
@ Majinstar en Jip ( again )
Trieste bedoeling hier zeg , nogmaals de perfecte auto bestaat niet .. het is immers wat de simpele ziel hier zelf in ziet ( of wil zien ).
Ik ben een echte BMW fan en ik ben eerlijk gezegd teleurgesteld in de M divisie ..
Iets wat meer weegt als 2 ton is per definitie al niet het toppunt van sportiviteit ..
Daarom respect voor Audi (blijf gewoon bij je roots en stop met het maken van opgevoerde vrachtwagens).
Al ben ik persoonlijk wel benieuwd of ze zich houden aan dit principe .. VAG is namelijk niet echt de meest betrouwbare bron qua informatie.
transistor zegt
Ik vind de Q5/Q7 al mooier dan de X5.
Dit is alleen goed van audi. ML van MB is niet zo denderend. Werkte zelf bij een MB dealer al monteur. Nou af en toe kwam er een ML AMG binnen zo bijzonder was het niet.
Audi is next-level vergeleken met ML/X serie van MB/ en bmw..
940 zegt
Misschien moet er bij het AB-profiel een lijst komen met de auto’s waarin iemand gereden heeft, en of hij al een rijbewijs heeft. Kan onzinargumenten en discussies besparen denk ik.
xilver zegt
@940: Heeft geen zin.. de meeste liegen er toch op en bij een jonge snotvent zoals ik geloven ze toch nooit dat die al met een M6, Range Rover of iets gelijkaardigs heeft gereden.
Probleem met deze topics zijn idiote fanboys (ja ik ben een Veyron-fanboy maar ik herken diens meerdere als die er zijn) die hun favo merken blijven verdedigen tot de laatste snik hoewel ze eigenlijk nog nooit met dat merk hebben gereden… Onze 3 Duitse spraakmakers zijn zodanig verweven met elkaar qua competentie en afwerking (kom nu niet af met een SLR van Mercedes of een CL65 AMG… iedereen weet dat die beter zijn dan alles dat Audi of BMW te bieden heeft maar die kosten dan ook 300k +) dat ze niet voor elkaar onder doen. De ene heeft minpunten tov de andere, maar die compenseert het dan al weer me betere pluspunten…
george zegt
Een lijstje maken is niet zo moeilijk.
Ford Taunus 17M.
Ferrari Testarossa.
Opel Corsa 1.5 D.
Bugatti Galibier.
jens zegt
Vind dat ze groot gelijk hebben. Moeder natuur heeft ook geen mamoet ontworpen die moet gaan jagen achter een jachluipaard.
Bij bmw steken ze alles vol M.
Zelfs die lompe olifant van een x5