Nederland krijgt twintig stuks van de Discovery V8 ‘Ultimate’ voorgeschoteld. Gewoon, als cadeautje en omdat ze bij LR blij zijn dat de V8 weer terugkeert in het modellengamma van de Discovery 4.
Twee maanden geleden werd de Discovery 4 haast onzichtbaar in het nieuw gestoken. De meest krachtigevariant is inmiddels gearriveerd. Dit betekent dat de op één na minst aantrekkelijke Land Rover weer kan beschikken over de 5.0 liter V8. Deze powerplant met 375 pk en 510 Nm koppel zorgt ervoor dat de terreinridder in 7.9 tellen naar de honderd km/u weet te denderen. Het schakelwerk wordt verricht door een zestraps automaat.
Deze Ultimate-uitvoering is gebaseerd op de HSE-uitvoering, maar dan iets luxueuzer aangekleed. Iets met premium of zo. Zo heeft hij standaard Keyless Entry, een automatische grootlichtassistent en een cameraatje waardoor je vriendin/vrouw makkelijker moet kunnen inparkeren. De prijzen -inclusief tax- van de Ultimate beginnen bij een slordige €110.000.
Friez zegt
Ik weet dat de jaren snel voorbij gaan als je ouder wordt, maar ‘vorige maand’ is toch echt ruim een jaar geleden hoor ;-)
massarati zegt
Ik denk dat je bedoelt: “de meest aantrekkelijke Land Rover”?
Zeer mooie veschijning en een fijne update.
Alwood zegt
Yes, een V8, precies wat de Discovery nodig had! Hoewel… het blijft jammer dat ze bij deze auto de achterkant weigeren te vervangen… Had ‘ie eerst iveco (busje) achterlichten, vervangen ze die door lexus-tuning exemplaren?! Waarom dan niet gewoon een Range Rover kopen, een auto die er wel fatsoenlijk uitziet?
xilver zegt
@Alwood: Idd, die V8 heeft de Discovery echt wel nodig. De V6 doet het zeker al niet slecht, maar wanneer je er mee rijdt dan mis je nét dat extra meer. Zeker niet traag, maar just niet krachtig genoeg.
Roderick zegt
@ Friez
Klik dan even op het linkje…
Alex van Dun zegt
2 Maanden geleden hebben ze het LaRo logo aangepast… Dat was de “facelift”. Ik snap niet helemaal waarom je nog een RR zou willen. Deze is net zo terreinwaardig en nog een stuk praktischer, deze mist alleen een stukje uitstraling ten opzichte van de RR. Maar of dat nou €50.000,-. Ach het is zo makkelijk als je geld zat hebt
Laurens zegt
Slurptax is stilletjes aan iets van 40.000 Euro aan het worden op dit soort auto’s, per kilometer 15-20 ct. Hoezo geen progressief belastingstelsel…
Friez zegt
@ Roderick: Ze hebben het vlug aangepast, want er stond eerst een link van de grote facelift van 1 jaar geleden.
Die hebben ze nu gewijzigd…
Bert zegt
@ Alex, ik rij in een Disco 3 en vooral het interieur is compleet aangepakt bij de update.
Van buiten zie je niet zo heel veel, maar van binnen is het echt een wereld van verschil… veel logischere plaatsing van diverse knoppen mooiere materialen etc.
110.000 is me net even teveel btw :)
TmY zegt
Vreemd. Toen de disco 3 geïtroduceerd werd was hij al leverbaar met de 4.4 V8. Deze heeft m’n vader nog gereden, hele fijne auto. Toen is die 4.4 geschrapt vanwege slechte verkoop en nu komt de 5.0 beschikbaar… Zal wel te maken hebben met het upgraden van het modellengamma. Naar het schijnt komt in 2012/2013 een nieuwe Range Rover die moet gaan concurreren met de grote Bentleys. Zal vanaf iets van 2 ton gaan kosten.
Dimglor zegt
Ik blijf deze gewoon echt prachtig vinden… Mooie wagen en zeer mooi interieur!
Peter 456 zegt
Ik rijd een Disco 3 V8 en ben zeer tevreden. Naar ik heb begrepen is dit model uit het Nederlandse leveringsprogramma geschrapt omdat de slurptax de auto in 1 klap 20 mile duurder maakte, en dus niet meer kon concureren. Ik denk dat de ‘limited edition’ een leuke test is om te kijken of er voor ~110 mile nog steeds interesse is voor deze auto (die overigenss in het buitenland, zonder slurptax, gewoon leverbaar was).
jannes zegt
ik ben niks over deze auto te zeggen ( behalve dat deze super dik is)
we hebben thuis zelf een range rover sport hse tdv8 en deze eergisteren opgehaald bij de koning in arnhem
TmY zegt
@jannes: erg lekker geluid heeft die tdv8. Wij hebben ook nog zo’n eentje gehad. Een first edition was dat.
Mr Hyde zegt
@ricardo: De op twéé na minst aantrekkelijke LR zul je bedoelen?! Niet alleen de Freelander, maar ook de “neppe” RR Sport.
Achja, smaken verschillen zullen we maar zeggen;)
Benz.. zegt
@Mr Hyde: Mijn ding is het ook niet, ik zou de Range Rover met Vogue-pakket nemen. de RR Sport is echter wel het beste van 2 werelden.
Op de weg: Prima wegligging, hoog comfort, luxe accessoires
In het terrein: Hakt een Cayenne en/of X5 in de pan (kijk anders even de Top Gear aflevering, Jeremy Clarkson die de RR Sport aan de tand voelt)
johan zegt
Ik woon in Amerika en heb er een half jaar geleden één gekocht. Natuurlijk met V8 want iets anders is er niet. Prijs… durf het haast niet te zeggen. Meest luxe HSE uitvoering ná onderhandelen voor $52.000,- (list prijs 59K). Op dat moment 40.000 euro. Veel plezier in NL met dit soort auto’s