Kennen we VÄTH nog? Deze jongens krikken de modellijn van Mercedes graag een beetje op en hebben zich dit keer kwaad gemaakt op een dikke diesel, de E350 CDI.
VÄTH noemt de getunede E350 CDI voortaan V35. Dankzij het tweaken van de software wordt het vermogen opgekrikt tot 271 paardenkrachten en 595 Nm. Maar het kan nog iets krachtiger als je de aluminium intercooler laat installeren. Dan komt het vermogen op 289 pk en 650 Nm.
Ook uiterlijk moet de E350 CDI eraan geloven, maar voor VÄTH begrippen wordt het eigenlijk vrij rustig gehouden. Een carbon lipje voor, diffuser, achterspoiler en embleemloze grille (die we al van de E63 AMG kenden) geven de luxe sedan een iets pittiger uiterlijk. Ook de vier chromen uitlaatsierstukken zijn optioneel. De velgen zijn 20 inch groot en rollen op rubber in de maat 245/30 voor en 285/25 achter.
Het complete pakket kost 18.306 euro. Bovenop de prijs van de auto uiteraard.
njawel zegt
Waarom zou iemand een mercedes diesel kopen. en vervolgens 30% banden op de vooras leggen. Dat is een flinke inbreuk op je comfort.
Onehp zegt
@njawel: inderdaad, dat zijn geen banden meer, maar karrewielen met rubberen stootkant…
AQ zegt
@njawel: Voor comfort ga je toch lekker thuis op de bank zitten!
birdboy zegt
Behalve de grille is ie errug lekker!
lambo4all zegt
ziet er goed uit! maar ik denk dat ze dit soort grapjes beter bij de E500 kunnen doen, want als je een 350CDI koopt dan ben je nog niet helemaal gek van snelheid.
Dimglor zegt
@lambo4all: Mja.. dit is toch wel de zwaarste diesel hoor…. Als je niet gek bent van snelheid dan koop je volgens mij gewoon de E200 cdi… ;)
Megakix zegt
Bij Ziptuning halen ze er 296Pk uit en 650Nm…en dat voor 499 euro…klaar !
gio zegt
@Megakix: Idd, is toch belachelijk duur als je dit zo bekijkt in vergelijking met andere tuners. Ja gaat me toch niet doen geloven dat het setje alleen, 17000 euro kost?! Man, afzetters.
Martijn Nijsten zegt
@Megakix: Ze mogen hem dan wel op de bank zetten, maar de software word niet per auto custom herschreven. Gezien elk blok toch ‘anders’ doet reageren op tuning mbt koppel en vermogen is het beter de software op maat te laten doen. Bedrijven als JD staan daarom ook een stuk hoger aangeschreven dan bijvoorbeeld ziptuning..
Tevens zal een groot deel van t genoemde bedrag van de kit gaan naar de velgen. Voor een setje velgen met goede banden betaal je bij een niet-autostyle merk toch al snel een aardige duit.
Megakix zegt
@Martijn Nijsten: lees mijn ingelaste link nu eens….zucht..
Wayang zegt
Is wel markt voor want de standaard 350 CDI – alhoewel een dijk van een motor- is toch minder bruut dan een 535d.
Maar idd, je ‘em ook elders goedkoper laten tunen.
Simpson zegt
@Wayang: maarja, dan moet je er wel weer zo’n BWM omheen dulden :mrgeen:
OT: kan de versnellingsbak die extra nm’s wel aan of kun je na een jaar een nieuwe halen?
Gamekiller zegt
Meesterlijk!
Deze mensen weten wat mooi is en wat niet.
Benjamin1 zegt
@Megakix:
Sure, totdat je je gechiptunede bak op een onafhankelijke rollenbank zet….
Megakix zegt
@Benjamin1: bij Ziptuning testen ze je auto waar je bijstaat op de rollerbank, vriend….is dat duidelijk genoeg voor je ?
Benjamin1 zegt
@Megakix: Op hun eigen rollenbank inderdaad, die dus totaal niet onafhankelijk is.
Oja, rijtesten van de Autoweek comment ik niet op. Voor 500 euro noemen die sloebers de Opel Astra een ” Porsche Killerr”
Megakix zegt
@Benjamin1: ter informatie:
http://www.autoweek.nl/video/880/BMW-335i-Ziptuning
skiertje zegt
@Benjamin1: Ook onze auto is getuned bij ziptuning. Tuning die ze leveren is uitstekend en het is nog een ouderwets bedrijf die wel echt nog snapt waar het om gaat, namelijk ‘De Klant’. Onze auto is na de 2e tuning ( tijdens een bezoek aan de dealergarage was de tuning eraf) op de rollenbank geweest. online staat voor de C320 CDI 259 PK en 589 NM, onze auto kwam uit op 267 PK en 605 NM. niks te klagen dus.
Benjamin1 zegt
@skiertje:
ik zie graag de rollenbanktest van een onafhankelijk bedrijf hier in de comments. Natuurlijk voelt je auto sneller aan, beetje hogere turbodruk, meer diesel inspuiten, en natuurlijk het gevoel dat de auto gechipt is. Dat gevoel speelt een grote rol. Je denkt dat de auto sneller is omdat hij gechipt is maar eigenlijk scheelt het geen ruk.
Tenslotte: De beloftes die ze daar maken van 50 pk erbij etc is dikke BS!
matthis zegt
Heel netjes gedaan deze!
TDI-goeroe zegt
nou, dan koop je toch gewoon de A8 4.2TDI, die heeft standaard 350pk, ff chippen—>400+pk
majinstar zegt
Goed gekieteld !
Timmie zegt
Ik snap niet waarom die emblemen er steeds af moeten. De Mercedes-ster heeft toch enige allure (althans méér dan al die tuners samen!!!)?
BaySideBlueBoy zegt
Mooie diffusor. :D
Brandstof van de duivel, liever niet.
Carice zegt
De Mercedes-Benz E 350 CDI heeft tegenwoordig af-fabriek al 265 pk en 620 Nm, dus dat maakt deze tuning in ieder geval overbodig!
Homer55 zegt
@Carice:
Idd, daar dacht ik ook al aan..
Benz.. zegt
18.306 euro dus.. Beetje nutteloos wanneer je de surplus aan pk’s en koppel bekijkt.
Uiterlijk ziet er strak en netjes uit moet ik zeggen.
KEV9 zegt
en daar heb je 3.5Liters voor nodig?? mijn 10 jaar oude kappa 2.4JTD levert aan de voorwielen na chiptuning 206pk en 501nm , wel heerlijk hoor dikke duitse bakken treiteren in duitsland
KaCh1ng zegt
dan ga ik liever voor een bmw 5serie… mercedes koop je toch voor comfort?