Zou hij in het echt net zo geil zijn als op de foto’s?
Vol trots trok Maserati vandaag officieel het doek van hun GranTurismo Stradale. De Stradale is naar eigen zeggen lichter, krachtiger en sneller dan welk model dan ook in hun line-up (we vergeten voor het gemak de MC12 maar even).
Zoals bekend levert het 4.7 liter grote V8-blok 450 pk en 510 Nm, en bedraagt de topsnelheid meer dan 300 km/u. Geen bijzonderheden daar. Maar nu komt het leuke nieuws: de engineers zijn er in geslaagd om 110 kg (zeg maar het gemiddelde gewicht van een volwassen Amerikaan) van de GranTurismo af te schaven! Het totaalgewicht blijft nu steken op 1.770 kg. Nog steeds geen verdergewicht, maar het is toch netjes.
Door deze verbeteringen accelereert de Stradale in 4,6 seconden naar de 100 km/u. Hierbij helpt de vlotte transaxle versnellingsbak ook mee, want de schakelmomenten bedragen slechts 60 miliseconden. Dit is even snel als in de Ferrari 430 Scuderia.
Hoe Maserati het lagere gewicht heeft weten te realiseren? Nou, onder andere door de achterbank er uit te slopen. That’s right, de Stradale is een tweezitter. Carbonkeramische remmen, speciaal ontwikkelde Pirelli-banden, een aparte ophanging en stevige, lichtgewicht koolstofvezel racestoelen bezorgen de GranTurismo een flinke dosis extra race-genen. Maserati ontwikkelde de Stradale overigens op verzoek van bestaande klanten, die graag een GT4 voor op straat wilden.
In februari 2011 moet de Stradale bij de Maserati-dealer staan, tot die tijd moeten we het met de (beurs-) foto’s doen. Een prijs is nog niet bekend, maar ga er maar vanuit dat Jan Modaal er een nieuwe hypotheek voor zou moeten afsluiten.
mmax zegt
I like!!
ben benieuwd hoe deze klinkt, maar net als al dat andere maserati-spul zal ook dit geen tegenvaller zijn
Jokkebrok zegt
Helemááál niet lelijk!! Best wel mooi zelfs!
Benjamin1 zegt
übergeil apparaat!
(is ook mijn wallpaper trouwens :D)
gedwongenleaser zegt
Werkelijk prachtige auto. Alleen… voor een, nu dus, tweezitter alsnog wel errrug zwaar :(
jzaero zegt
Wauw, Echt een prachtige wagen. Die optische modificaties, daar ben ik nog niet uit, maar de cijfers zijn great!
Fout zegt
“Nog steeds geen verdergewicht, ”
Vedergewicht?
KaCh1ng zegt
echt een heerlijk ding!
Citrofiel zegt
Ik ben er nog niet ondersteboven van…
@Fout: “` ve – der – ge – wicht het -woord boksklasse, lichter dan lichtgewicht ‘”
Wordt wel vaker gebruikt om iets lichts te beschrijven.
@sir smokalot: Entertje teveel in de vijfde alinea?
ferry832 zegt
Hebben, hebben, hebben wat een geweldige auto. Mijn nummer 1 van alle auto`s die momenteel te koop zijn. Klein beetje kritiek : Waarom geen 510 pk zoals de oude scud ?
lambo4all zegt
nou doe voor mij maar een S die ik volstouw met opties. want als ik een racer wil dan koop ik gewoon een Ferrari of Lambo.
porsche911turbo2 zegt
uberlekker!
Jan zegt
wâ un gezijk oo
ver uen par tiepvauten zeg.
BananaFlip zegt
Hoe verneuk ik de prachtige lijnen van een mooie GT?
Zo dus, zeg maar.
koluh zegt
@BananaFlip: Mee eens die voor en achterbumper bevallen mij totaaaaal niet!
Zdev zegt
@BananaFlip: inderdaad, zonde van het originele design…
Jan zegt
Owjah de auto, die is natuurlijk erg strak! Beter dan de eerdere versie!
arie zegt
4,6 sec.? Valt me behoorlijk tegen.. Sta je daar mooi te zijn voor het stoplicht met je “race” wagen, komt er een rs6 of continental gt speed naast je staan….. Toedeledokie
rider zegt
transaxle versnellingsbak (bekend uit o.a. de 430 Scuderia)???? Die heeft niet de motor voorin en de versnellingsbak achterin (dat is namelijk de transaxle constructie). De 430 modellen, dus ook de Scuderia zijn modellen met midden-achterin geplaatste motoren met eraan vast de versnellingsbak, zonder tussenkomst van een cardanas. Er had meoten staan, net zoals bij de 599.
Maar voor wat betreft deze maserati, het is wel een erg brute bak zo.
sir_smokalot zegt
@rider: Ik neem t voetstoots van je aan. Heb het aangepast.
memphis zegt
Man man man. Wat kunnen die Italiane geile autos tekenen
ferrarigek zegt
wow die is echt kei en kei vet! alleen wel sloom naar de 100
ardonjr zegt
Wat een gave bak!! Persoonlijk had ik het leuker gevonden als de Maserati gleuven (die 3 kleine gaten) in de zijpanelen iets groter waren gemaakt, maar dat is natuurlijk persoonlijke.
autospotter zegt
Hij is al te configureren op de maserati site:D >>>> http://www.configurator.maserati.com/cc/?modelName=GTMCS&country=141&language=en
autospotter zegt
Hij is ook verkrijgbaar in te kiezen matte kleuren :D:P
integralechubasco zegt
moah, tegenvaller beetje te voorspelbaar allemaal en weinig opzienbarend…
Ik :tong: vrouwen zegt
Het was, is en zal nooit een mooie auto zijn!
Dimglor zegt
Ziet er echt wel goed uit… Mooie uitlaatpijpjes.. Zal wel een deftig geluidje uitkomen :D
Cantago zegt
Ik vind de voorkant er toch wat raar uitzien… Dit is echt zo’n auto die je in het echt moet zien denk ik…