Lamborghini had met een reeks teasers fijntjes naar de onthulling van hun concept toegewerkt, maar kon niet voorkomen dat het hele plaatje eerder dan in Parijs uitlekte.
Informatie over het concept hebben we nog niet, maar het Franse blogautomobile speculeert dat het concept 999 kilo weegt en uitgerust is met een V10 motor die garant staat voor een topsnelheid van minimaal 350 km/u. De acceleratie naar 100 km/u zou niet langer dan 2,5 seconde duren. Morgen of uiterlijk overmorgen weten alles. Wordt vervolgd…
Barnato zegt
Gallardo Reventon dus.
Hupke zegt
@Barnato:
qua design wel ja, en het heeft ook wel weg van bovenstaande italdesign
Mare onderhuids zal er denk ik toch wel heel wat veranderd zijn, ze spreken over een 1000 kg!!
ardonjr zegt
@Hupke: Mja, die 1000kg is ook maar natte vinger werk natuurlijk. We zullen het niet eerder weten dan Parijs.. ik wacht geduldig af op echt mooie foto’s..
jp zegt
impressive stats, maar dat uiterlijk….
lambo4all zegt
@jp: inderdaad, WOUW! te bruut!
Bol zegt
@ Barnato, welnee, een Reventon is een Murcielago in een duur maatpak.. Dit is de toekomst ;)
Ik hoorde trouwens ergens dat er niet 1 maar 2 nieuwe Lambo’s in Parijs staan..
edgar zegt
beetje jammer van die buitenkant ik had het toch wel wat spectaculairder verwacht dan…
Bol zegt
Spectaculairder..?!
Wedden dat je kin op de grond ligt als je oog in oog staat met deze beuker ;)
Jipp zegt
ziet er goed uit! alleen had ik iets meer boosm kijkende ogen verwacht, of te wel, grotere lichten,….
Diederik zegt
Tsja… Hier doen ze dan al die tijd zo spannend over. Ben echt een lambo-fan, maar ik vind dit toch wat simpel. Een gallardo met een wat hoekiger uiterlijk. Laat die teasers dan zitten.
Atenza zegt
Weer een bewijs dat bijna alle nieuwe auto’s er niet mooier op worden.. alles moet zo overdreven en overstyled
YouRockMyWorld zegt
@Atenza: Ja ik ben het met je eens maar, voordat je het weet krijgt een automerk alweer de stempel ”Saai”
Atenza zegt
@YouRockMyWorld: ja klopt. tegenwoordig vind men alles wat strak is al snel saai :S En ondertussen willen de mensen wel een behoudende auto.. typisch..
robbie zegt
<1.000 kilo 'wisten' we al, dus die 999 kilo zal wel kloppen
Die V10 was ook al duidelijk te zien
Dus de specs zullen ongetwijfeld ook wel redelijk kloppen. Gok iets van 600+ pk? En hopelijk RWD ipv AWD.
PS De naam Sesto Elemento betekend Sixth Element.
Pieter-Jan zegt
Opwarmer voor de Murcie vervanger in Genéve? Ik zie elementen van de prototypes in deze wagen.
BananaFlip zegt
Dat ziet eruit als een Gallardo met een Reventon-sausje. Ik kan er wel om lachen.
Bol zegt
@Robbie:, carbon/ koolstof is in de scheikunde het zesde atoom.
Ik ken geen stier die zo heet ;)
robbie zegt
@Bol: heb je idd helemaal gelijk in.
“Carbon, of koolstof, is het zesde van de meest voorkomende elementen.”
Jokkebrok zegt
Ziet er prima uit!
jasje zegt
Volgens mij gaan die velgen dus echt carbon zijn. Da’s niet ideaal
primramessar zegt
Lamborgini’s van tegenwoordig.. Nog zoiets :(
http://www.youtube.com/watch?v=ZW9Zs0pwidQ&feature=player_embedded#!
Eric zegt
Bouwen dat ding. Mooi stiertje, de Arabieren zijn hun garagisten al aan het bellen!!!!!!!
Bumer zegt
Kijk hier kunnen we tenminste wat mee :P
janklaassen zegt
Het is ook nog is een concept. dit ding gaat over 14 jaar misschien een keer in productie.
hebben ze me hier nou warm voor gemaakt?
tvrspeedsix zegt
Overdone, ik had een cleaner ontwerp verwacht. Niet op ieder randje een figuurtje/snee.
Neeh lambo breng die Miura Concept van een paar jaartjes geleden maar in productie, met een beetje carbon omdat jullie daar zo fan van zijn.
Pressman zegt
@tvrspeedsix: maken graag 8)
VDS20 zegt
Holy shit wat een specs. Qua uiterlijk loop ik er niet warm van, het is gewoon de looks van de Reventon toegepast op een Gallardo, had liever iets originelers verwacht.
Maar 999 kg en een V10, zeer netjes.
Vanquish zegt
Hij doet me weinig moet ik zeggen..
robbie zegt
Mensen, deze auto staat niet in Parijs vanwege zijn design (ok, misschien een beetje), maar het belangrijkste reden waarom deze auto daar staat is: “Kijk een hoe goed we zijn met carbonfiber”.
En: “Dankzij dat geweldige lichte carbonfiber kunnen we in de toekomst snelle auto’s blijven bouwen met een V10 die minder vermogen nodig hebben en toch heel snel zijn”
Kortom: het is een toekomstvisie die laat zien dat carbonfiber een prima oplossing is om het zwaarder worden van auto’s tegen te gaan. En op die manier kunnen hybride fratsen ook gelijk buiten de deur gehouden worden.
Megakix zegt
@robbie: idd, of zoals de nieuwe motoren van Mercedes die zo’n lage uitsttot hebben, dat hybride-techniek weer ingehaald wordt !! Geweldige progressie.
Orichy zegt
Heel mooi deze Lamborghini, eigenlijk zoals ik het een beetje gehoopt had.
Lijkt mij een slangenkop, als je hem van de voorkant bekijkt, mooi gedaan. Giftige wagen als de specs kloppen.
Johan-SV zegt
lijkt een beetje op zo’n matchbox/hotwheels autootje
maar hij ziet er wel bijzonder uit nu nog wachten op de foto’s
Bol zegt
@ philipzuiddijk,
Een week geleden lekte er een (amerikaans) document uit waarin ze het hadden over de LB715-5, die overigens fors duurder wordt dan de Murcielago nu.
Ook hadden ze het over de ’83X’. Een vage code, mogelijk duidend op iets helemaal nieuws.
Het document (voor Amerikaanse dealers) meldt dat er presentaties over het productieproces en commerciële informatie zullen zijn. Zouden ze dat doen voor een concept die over 14 jaar in productie gaat?
PS
robbie zegt
@Bol: er staat nergens dat de auto’s die tijdens die presentie getoond worden ook op de autoshow van Parijs staan! Het enige dat we weten is dat er een week voor de autoshow van Parijs 2 auto’s worden getoond aan Amerikaanse dealers. That’s it!
In Parijs laat Lambo alleen maar deze carbonfiber conceptcar zien (die nooit in productie zal gaan) en de Gallardo LP570-4 Blancpain. De opvolger van de Murcielago (LB715-5?) zal pas te zien zijn in Geneve (maart 2011).
Jurrian zegt
@Bol: de lambo LB715-5? dat is vet, 715 pk en 5 wielaandrijving!! Whooot, ook het reserve wiel word aangedreven. :P
Bobbertje zegt
Oh. Is dat alles?
Laurensel zegt
Dat is een mooie auto zeg!
Bol zegt
@ Robbie; toevallige timing zo’n presentatie een week voor Parijs ;)
En waarom zouden ze de Sesto Elemento niet in een kleine oplage bouwen?
Osca zegt
SOOOOOOW dies lekka :P
fant zegt
2,5 seconden? Dragrace met veyron bitte :D
jer-ome zegt
mooi laat maar komen
en ik ben het wel met barnato eens v/d eerste reactie
het is een beetje een gallardo reventon
Daveee zegt
Lamborghini gaat zn eigen wagens tunen met een bodykitje ofzeu..
Jochempie zegt
Lache, dit schreef ik een week geleden:
“@saba,…: Hmm ik dacht wat kleine verschillen te zien zoals de dikte van het spijltje… maar misschien is het inderdaad gewoon een Gallardo van 999 kg..”
lol :)
racerx zegt
Hmm, echt heel mooi vind ik het niet, maar als het gewicht inderdaad rond de 1000kg blijft hangen vind ik het een prima prestatie en een vette bak.
Cantago zegt
Niet mooi (zoals ik al vermoedde), maar wel snel!
sarcast zegt
Lambo mag wel eens met een NIEUW design komen, altijd maar die zelfde grote lijnen
VQ35HRTT zegt
LEEEEEEEELIJK BAH, Dacht dat ze het wel hebben geleerd na die afschuwlijke reventon. NIET DUS
Pieter-Jan zegt
RALM zegt
Té gestijld.
paulusrx7 zegt
gewoon maken en mij er eentje geven….
///M3 EVO zegt
eindelijk.. een supercar fabrikant die het snapt.. ben erg benieuwd naar de uiteindelijk specs.. lichtbouw is echt de toekomst.. Pagani leek de enige die het kunstje lightweight supercar onder de knie had.. maar in Sant’ Agata Bolognese is het kwartje nu blijkbaar ook gevallen..
Jurrian zegt
wow 1000 kilo is echt absurt licht, ik vraag me af of ze dat ook in productie krijgen, maar iig een goed streven, alleen een beetje jammer van het design, het lijkt een beetje op een mislukt origami muis:
CSL zegt
Wow, waar zijn de sleutels.
remember?:
)
8C_Competizione zegt
Gadverdamme wat voor over the top body-kit zit er op die Gallardo, en nu de echte concept Lamborghini graag… De specs en de prestatie wat ze met carbon kunnen bereiken, spreken me wel aan, nice:) Brengt het gewicht een heel stuk naar beneden en is te gelijkertijd aerodynamisch vorm gegeven, maar ik zie zo 1,2,3 nog geen optimaal gebruik van de functie flexibiliteit van carbon? Te denken aan een flexibele splitter, high tech spoilers/luchtinlaten of diffusor a la F1… Niet dat het moet met deze spec’s maar als concept: Ferrari heeft al een flexibele splitter op hun productie-auto:485, bij VAG en andere hebben ze al een luchtrem/variabele achterspoiler en bij Pagani gaan ze een stapje verder qua earodynamica vindt ik.
Dimglor zegt
Man wat ziet dit ding er bruut uit… En de stats zien er veelbelovend uit :)
Kan niet wachten op de officiële foto’s van dit ding :)
primramessar zegt
@Jurrian: ik vind de muis niet mislukt
Jurrian zegt
@primramessar: Nee indd, dat is meer als voorbeeld, van hoe die er uit had moeten zien ;)
werner zegt
Ik kan er niets aan doen maar ik vind dit echt een gedrocht… Ik hou niet van dat hoekige. Zal beslist wel snel zijn maar geef mij maar een Ferrari of een Porsche.
Citrofiel zegt
Een Gallardo met een paar extra vouwtjes. Het uiterlijk is niet zo interessant. Maar daar gaat het hier ook niet om. Technisch is dit een heel leuk stukje werk. Het zou leuk zijn als we daar meer van terugzien, tegen een niet exorbitant hoge prijs door de carbonfibre.
Bas zegt
tegenvaller dit. ik had het wat grootser verwacht, niet zo’n speelgoedwagentje. ik vind de lijnen veeeel te druk!
rider zegt
heel veel van de teaserfoto’s zie ik niet terug in dit model. geen carbonvelgen en die uitlaat/achterspoiler is ook anders.
stradale zegt
@ CSL: je hebt helemaal gelijk. Ik moest ook direct denken aan de Cala. Zeker de lijnen vanaf “de heupen” naar achteren en de vorm van de spoiler.
Ik vond het destijds verschrikkelijk jammer dat de Cala het niet gehaald heeft. Goed om te zien dat we er nu toch nog iets van terug zien!
Mooie auto overigens. Als de specs kloppen is het een heel indrukwekkend apparaat. En als dat in verdunde vorm productierijp kan worden gemaakt gaat Lamborghini mooie dingen doen.
Macready zegt
Als er maar een kern van waarheid zit in die 2,5 seconden, dan is het (helaas Robbie ;)) AWD en geen RWD. Als…
willie zegt
nog ’n voorbeeld van een partijtje hopeloze origami