We vervolgen onze Italiaanse zondag met een nieuwtje van Lamborghini. In navolging van de Blancpain Super Trofeo, een actiemodelletje voor de straat.
Natuurlijk gaat het wederom om kleine veranderingen. Zeker aangezien de basis wordt gevormd door een Lamborghini LP570-4 Superleggera. Het is de vraag of je veel meer uit een Gallardo kan halen. Met 570pk, een 0-100km/u tijd van 3,4 seconden en gewicht van net 1340kg lijkt het bijschaven wel een maximum te hebben bereikt. Daarom zien we enkel racevelgjes en een grotere spoiler en een racy motor-deksel.
De velgen en spoiler komen rechtstreeks van het circuit-model af. Vooral de extra downforce is natuurlijk leuk op trackdays, hoewel de neus er niet te veel door omhoog moet komen. Her en der zijn verder stickers en stiksels te zien om je te herinneren dat je in een speciaal model zit.
Harry1994 zegt
“De velgen spoiler komen rechtstreeks..”
Moet zijn:
“De velgen en spoiler(s?) komen rechtstreeks..”
No thanks ;-)
-edit: check, bedankt-
Wel weer typische marketing truc. Ik zou voor de “normale” SuperLeggera gaan.
Fova zegt
Lol, een Lamborghini Gallardo LP570-4 WitBrood!
DRIVR zegt
Heeft Lambo NL hier al een persbericht over uit?;)
robbie zegt
@DRIVR: Lamborghini Nederland? LOL! Voor de 10 auto’s die ze per jaar hier verkopen wordt geen importeursorganistie opgezet hoor ;) Een dealer (Hessing), veel meer hebben we niet. Op de internationale Lambo perssite is wel een pb te vinden.
V-Power zegt
Precies zoals ik hem hebben wil. Echt exact :D Nu nog even sparen
DRIVR zegt
PS – Op Twitter circuleert al een geluidsfragment:
http://bit.ly/aidSgX
Okkii zegt
Lambo melkt wel elk model uit tot het uiterste haha :D
Kyanite zegt
@Okkii: net als ieder ander merk….
JPM zegt
@Kyanite: Ow mn vorige post was eigenlijk aan jou gericht
JPM zegt
@Okkii: Laten we eens kijken naar een vergelijkbaar model bij de meest directe concurrent van Lamborghini. Hoeveel 430 modellen waren er bij Ferrari? De F430, F430 Spider en de 430 Scuderia en de cabrio versie daarvan.
Van de Gallardo hebben we de: Gallardo, Gallardo Spider, Gallardo SE, Gallardo Nera, Gallardo Superleggera, Gallardo LP560-4, Gallardo LP560-4 Spider, Gallardo LP550-2 Valentino Balboni, Gallardo LP570-4 Superleggera.
Porsche is wat mij betreft een ander verhaal omdat de verschillende 911’s in heel andere klassen opereren. Een 911 begint bij een kleine ton en de duurste variant gaat ruim boven de drie ton.
JPM zegt
@JPM: Ow ik ben de Gallardo LP570-4 Blancpain dus nog vergeten.
Noesbert zegt
Doe mij maar een gewone Superleggera en een Blancpain horloge, vind alleen het interieur mooi bij dit model.
RALM zegt
Vetste LP570-4 so far!Lijkt meer op de vorige Gallardo Superleggera, en dat vind ik de vetste Gallardo ooit:)
sjoerdmini zegt
blancpain = witbrood?? :P
JPM zegt
Wat is het verschil met een superleggera of een lp9375293 of een lp938752983 superleggera of een balboni, kom op Lamborghini dit model is ondertussen alweer 7 jaar oud en volgens mij gaan we op korte termijn ook geen nieuwe zien.
Dimglor zegt
Ziet er wel cool uit… Ook een leuke motorkap :D
raoulkroes zegt
Het eerste filpje is er ook al: http://img710.imageshack.us/i/27065259.mp4/
raoulkroes zegt
@raoulkroes: filpje = filmpje
Pieter-Jan zegt
Dit of de vijftigduizenste rode Ferrari V8? Ik snap niet waarover sommigen klagen. Wil je dat ze ieder jaar een kompleet nieuwe wagen ontwikkelen, of wil je dat ze jarenlang exact dezelfde wagens bouwen? Of zijn jullie gewoon dikke zagen?
De term uitmelken is niet van toepassing als je moeite doet om telkens weer iets anders te doen. Uitmelken zou zijn, slechts om de vijf jaar iets aan je product veranderen.
@JPM
Superleggera: Lightweight, AWD, duurder
Balboni: 2WD, afgesteld voor de enthusiaste chauffeur, eerbetoon aan een trouwe medewerker, racy streep, goedkoper
JPM zegt
@Pieter-Jan: Ik bedoelde uiterlijk-wise.
Pieter-Jan zegt
@JPM: De Balboni is gewoon standaard Gallardo plus streep, denk ik, de Superleggera heeft allerlei aerodynamisch-achtige uitsteeksels. Het verschil is groter dan wat Ferrari doorgaans zijn CS modellen aandoet.
CSL zegt
WOW
Svenska Aeroplan AB zegt
Leuk hoor, Blancpain die blijven hameren op hun ontstaan in 1735… Maar Vacheron Constantin blijft in mijn ogen het enige ‘echte’ oudste horlogemerk! Bij Blancpain is het enkel de naam, en heeft het huidige bedrijf niks met het originele bedrijf te maken…
En dat dit. Tja, leuk. Maar lijkt me niet echt iets om je merk aan te verbinden…
Cantago zegt
Hij wordt er niet echt mooier van, doe mij maar de normale 570-4!