Dus je kan wel meer dan 570pk uit de V10 van Lamborghini peuteren? Damn, en PPI heeft er zelfs geen drukvullers voor nodig. Dat dit heel erg hard gaat laat zich raden.
Bij PPI vonden ze het tijd voor een ‘jubileummodel’. Ze hebben al veel meer leuke variaties op de Audi R8 laten zien, maar nog niet eerder zijn ze zo ver gegaan. Alles is uit de kast getrokken: gewichtsbesparing, extra vermogen, een goeie powerband en een monsterlijke bodykit.
Dat het ’tunen’ in dit geval zin heeft gehad staat vast. Door een gewichtsbesparing van 250kg (tot 1375kg), meer vermogen bij lagere toeren 610pk (@7400tpm) en een maximum koppel van 565Nm (@6400tpm) gaat de R8 V10 nu in 3,2 seconden naar de 100km/u. Pas bij 335km/u houdt de PPI R8 GTR-10 op met accelereren. Vergelijken? De standaard Audi R8 V10 heeft 525pk bij 8000tpm, een totaalgewicht van 1625kg en doet 0-100km/u in 3,9s.
De gewichtsreductie wordt ondermeer bereikt door de vele carbonfiber carrosserie onderdelen. De wielen zijn dit keer ook echt lichtmetaal: voor wegen ze maar 10 kg, achter 10,9 kg.
Aangepaste luchtinlaten moeten de tot het uiterste geperste V10 van genoeg lucht en koeling voorzien. De spoilers houden de auto ook op topsnelheid aan de grond. Zelfs in een Edo Competition Gallardo LP600 hou je deze Audi niet meer bij. Er worden er overigens maar 10 gemaakt, dus snel bij zijn.
Laue zegt
goud staat best subtiel.
Search zegt
Wat een vet ding, iedereen gaat voor je aan de kant als je hiermee op snelweg rijdt…. hebbe hebbe hebbe! :D
doepidoepidoe zegt
normaal vind ik dit het lelijkste gedrocht op aarde maar ooooh wat een beest is dit geworden
Bas zegt
wat een dikke bak! hebbennnnn
jer-ome zegt
mooi gemaakt
nice looks
mooie bodykit
vooral de achterkant heeft mooie vooruitganng geboekt
Atenza zegt
3,9s is hard zat en die ziet er dan nog wel fatsoenlijk uit. Alleen interieur mogen ze er wel inproppen
sarcast zegt
soooow, deze is wel heeeel dik!
22 zegt
weinig pk’s voor z’n vlugge wagen
Yeelen zegt
Enorme gewichtsbesparing! Dát is tunen! :D
940 zegt
Mooi, eindelijk weer eens tuning zoals het hoort, functioneel. Vooral het afvallen vind ik goed, zeker als je het vergelijkt met wat de Superleggera is afgevallen.
RuVi zegt
Dit is nou echt tuning!
Niet alleen een schraal chipje….. Gewoon alles aangepakt en vooral die gewichtsbesparing is natuurlijk echt top!
balkanlul zegt
wat doet mijn hand in mijn broeK? denk uit smaak dit toch liever dan een bugatti vey. al is die 0,7 sec slomer naar de 100. hij is gewoon veeeel sexy’er
bpc zegt
@balkanlul: niet alles geloven wat ze je zeggen bugatti claimt een o – 100 tijd in 2.5 sec dit is echter nooit in de praktijk gelukt pak maar dat 3 sec een stuk realistischer is
Relief zegt
@bpc:
2.5 is wel degelijk gelukt. Een veyron is snel vanwege 4wd :)
Johan-SV zegt
de edo gallardo kan volges het artiekel 340 en de audi hier maar 335km/h
vincent_995 zegt
@Johan-SV:
Dat komt denk ik door de spoilers op de r8, maar rond een circuit en van 0-100 wint deze audi dik.
Barnevelder zegt
Gruwelijk dik!!!
MarkieS zegt
Standaard kost een R8 V10 in de Verenigde Staten minder dan 160 k$. Voor dit door een hartchirurg en een kitesurfinstructeur gepimpte apparaat mag je daar 430 k$ neertellen. Veel plezier.
BaySideBlueBoy zegt
Hopelijk hebben ze ook wat aan de versnellingsbak gedaan. De R8 werd nou niet bepaald geroemd om zijn automatische versnellingsbak. Liefst een semi-sequentieel versnellingsbak zonder die akelige schokken.
frarissimo zegt
Het blijft een Duits stuk tupperware. Over the top en niets stijlvols. Met 4 ringen erop blijft het toch een premium wagentje.
KaCh1ng zegt
wel overdreven nice :o
Ik :tong: vrouwen zegt
Is een beetje Veyron/Apollo-achtig.
Dimglor zegt
Valt best mee, maar volgens mij kan je hier niet alle dagen comfortabel mee rijden…. wat je met de gewone r8 wel kan…
lambo4all zegt
ik weet dat het een enorme sjonniebak is. maar vindt hem eigenlijk wel mooi..
Jokkebrok zegt
Jeah, wat een lompe bak!!!
speedlimit zegt
Zou ie nu nog sneller in de fik vliegen :)
Reinbergen zegt
Wauw, mooie tuning voor de verandering!
PeugeotGTI zegt
Deze heeft een aardige Überholfähigkeit
handmatig zegt
geef mij maar liever deze dan een Lambo eerlijk waar..
Ik heb het wel gehad met lambo, ze zijn er niet op vooruit gegaan.
Is allemaal zo blokkerig, wat je absoluut niet bij R8 hebt..
xilver zegt
Audi R8 ultimate edition! zeer straffe bak!
db87 zegt
Dat schreeuwerige heeft een R8 helemaal niet nodig. Als auto voor op de gewone weg kan ik ook niet zeggen dat hij er mooier op is geworden.
Als circuitauto vind ik ‘m daarentegen wel geslaagd…
Ata zegt
Kon me herinneren dat ik hem nog ergens had gezien:
http://www.autogespot.com/nl/viewimages.php?id=c214748364814082010153838
Best sick
porsche911turbo2 zegt
uberlelijk!
Cantago zegt
Subtiel spoilertje monteren, andere voorkant en zet maar neer! Wat een dikke bak zeg, vooral die achterkant is echt heel gaaf! En wat een vermogen en gewichtsbesparing, hoe snel moet dit wel niet zijn op het Top Gear testtrack??
y.master zegt
Bikkelhardddddd……alleen jammer dat het uitlaatsysteem zichtbaar is.