In mei begon Nissan met het aannemen van reserveringen voor de Nissan Leaf. Inmiddels is er zoveel vraag dat het reserveringsboek voorlopig even gesloten blijft.
Maar liefst 20.000 reserveringen zijn er volgens Nissan al binnen. De Leaf zal in december op de straten verschijnen in Amerika. De productie zal plaats vinden in Japan maar wordt nu waarschijnlijk uitgebreid naar Smyrna in Tennessee.
De introductie van de Leaf in Europa werd eerder al uitgesteld door de overweldigende belangstelling uit Amerika. Begin komend jaar zal de Leaf beschikbaar worden in Portugal, Engeland en Ierland. Wanneer de Leaf naar Nederland komt is nog niet bekend, wel weten we dat deze ongeveer 33.000 euro gaat kosten.
JohanCelica zegt
Gaat snel:P maar blijf het een lelijk ding vinden
kadett zegt
Die lampen daar als wratten uitstekend op die voorkant, complete waanzin, lijkt nergens naar…
Freewarefreak zegt
@kadett: Heeft Nissan expres gedaan. Een electrische auto is megastil. Daardoor vallen banden en wind geruis VEEL meer op als in een normale auto. Deze koplampen maken de buitenspiegels “stil”. De “wratten” zoals jij dit zo mooi zegt gooien de wind er omheen zodat ze geen geruis produceren.
Ook het afrolgeluid e.d. heeft Nissan om deze reden zeer goed gedempt. Heb laatst ergens gehoord of gelezen dat deze Leaf bij 100 km/h net zo stil is van binnen als de duurste limousines a la Lexus en consorten.
fant zegt
he, wat jammer, nu moet ik in een mooie auto blijven rijden :(
tarquesh zegt
Moeten we nog langer wachten op de Leaf. Leave!
Orichy zegt
Een veelste duur en lelijk hok. Laat dat uitstel maar afstel worden.
paulusrx7 zegt
ah nou lekker dan nog meer straat vervuiling ik vervuil liever het milieu dan de straat….
RenesisHP zegt
@paulusrx7:
Dan ben je met een RX-7 extra goed bezig. Dat is echt een zwaar vervuilend monster.
Bumer zegt
Snap niet dat er zoveel vraag is naar zo’n spuuglelijk hok op wielen
RenesisHP zegt
Zal mij niet boeien. Ik behoor niet tot de mensen die dit apparaat zou willen hebben.
Dat blauwe jurkje valt wel lekker.
Laue zegt
In het rood graag.
met het bruine rokje :)
RenesisHP zegt
@Laue:
Koop je er ook een zonnebank bij? ;)
phantom zegt
Daar snap ik niets van, hij is hondslelijk, het zal wel weer komen omdat hij zo lekker centen-neukerig goedkoop is voor dit vrekken NL
Faalhaas zegt
Ik zweer voorlopig bij mijn 4-tact grasmaaier.
Heb met een elektrische auto gereden voor een dag , maar nee, echt van laadpunt naar laadpunt rijden.
duckje zegt
zo lelijk is ie ook weer niet.
dus als ik dit hoor denk ik dat het een succesmodel zal worden!
Freewarefreak zegt
Denk dat het een leuke spaarauto is. Geen BPM, geen wegenbelasting, geen bijtelling, geen benzine. Alleen wat stroom. En als je dan weet wat een kWh kost lach je iedereen uit. En omdat onze regering nog geen betaalmodel heeft ontwikkeld voor de laadpunten zijn die ook voorlopig nog gratis tot minstens 2013.
Ik denk dat ie zijn nut wel dient. 80% van alle woon-werk verkeer voor de gemiddelde consument is minder als 100 km per dag. Dat haal je makkelijk met de Leaf, s-avonds stekker er weer in en pitten maar. Morgen is ie weer vol.
Laurens zegt
In Nederland is 1 kWh 400 gram CO2, komt dit ding op zo’n 100-120 gram/km uit (bij een realistisch gebruik). Nauwelijks beter dan een goede diesel, en die heb je in dit formaat al voor zo’n 15.000 Euro netto. Besteed als milieufreak het prijsverschil maar aan zaken die wel CO2 besparen, ook al valt dat misschien minder op :-)
joris zegt
inderdaad, elke dag opladen is helemaal geen probleem volgens mij.. Onze smartphones doen we wel dagelijks in het stopcontact maar met een auto zouden we dat niet doen? laat me niet lachen
Cantago zegt
Veel geld voor een lelijk hok waar je niet ver mee komt…
rene zegt
Laurens, stop die diesel nu eens in de geschiedenisboeken.
RENE zegt
joris, verstandig man.
Tim zegt
Uitstoot van leaf 100 gr/km ?!??!!?
Lekker onderbouwd ook….
Van stroomopwekking naar beweging door de wielen gebruikt een leaf slechts 50 gr/km. 1 kWh = 8 km range. 400gr/8km = 50 gram/km.
maar dan dienen we dit ook toe te passen bij diesel/benzine. Dit moet namelijk geraffineerd, opgeslagen en getransporteerd worden. Dan komt de co2 uitstoot per km nog wel wat hoger te liggen dan wat op het kaartje staat…
Plus geen schadelijke gezondheidsschadende uitstoot daar waar je kinderen spelen. Misschien vind je dat ook wel belangrijk. Als je het een beetje slim aanpakt met een elektrische auto regel je je eigen groene stroom of produceer je deze zelf en ben je van het hele co2 verhaal af.