Als vervolg op de tamelijk onduidelijke video’s van een nieuw coupeetje van Audi zijn er nu ook foto’s opgedoken. Eindelijk kunnen wat details van de toekomstige R4 zien.
De vorm en het formaat van de auto’s lijken nog steeds grotendeels overeen te komen met die van het E-tron concept. Toch zijn er grote verschillen. Verschillen die duiden op een auto die dichter bij het productie stadium staat dan de eerdergenoemde E-tron. Om te beginnen heeft deze auto uitlaten. Er zijn meer ’traditionele’ achterlichten te zien, enigszins gelijkend aan wat er achterop een Audi A7 zit en nieuwe koplampen. Hoewel een foto recht van voren ontbreekt, lijken die koplampen nog het meeste gemeen te hebben met de units op een Alfa Romeo 159.
Het lijkt een voor Audi zeer gewaagd ontwerp. Nog meer dan dat de R8 dat een paar jaar geleden was. Het zal in dit segment dan ook nog belangrijker zijn een spannend uiterlijk te hebben. Mensen willen voor een Scirocco al meer betalen dan voor een Golf. Stop je dezelfde auto in een nóg sportiever Audi-jasje dan kan je echt winst gaan maken.
Gelukkig lijkt Audi zich nooit druk te maken om ‘kannibalisering’. Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat deze R4 geen verkopen bij de TT gaat wegsnoepen. In Parijs zien we als het goed is meer. (bron: R4um.com Autobild)
UPDATE Het zou hier niet gaan om een “R4”, maar om een speciaal model met de naam “Anniversario”. Het onderstel zou een ingekorte versie zijn van de RS5/A5 en onder de motorkap vinden we (uiteraard) de geblazen vijfcilinder van de TT-RS. Want we hebben hier namelijk te maken met een hommage aan de Urquattro.
Laue zegt
Deze gaat echt wel dik worden `jonge`
CPCT zegt
Andere suggestie :)
“AUDI’S ‘MYSTERY CAR’ IS AN UR-QUATTRO TRIBUTE”
http://www.pistonheads.com/news/default.asp?storyId=22493
Alwood zegt
@CPCT: Laten we hopen dat ‘de’ vijfcilinder er in zit! :D
Tommy2 zegt
Strakke mobiel jónge!
“Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat deze R4 geen verkopen bij de TT gaat wegsnoepen.”
Zou dit niet gewoon de opvolger worden van de TT? Dat dit de nieuwe TT wordt en R4 gaat heten. Omdat de TT over een niet zo’n hele lange tijd ook aan vervangen toe is namelijk.
tom307 zegt
wooooooooot ik hoop dat tie uit komt :-D
janklaassen zegt
als Audi zo maakt als die andere modellen dan komt het helemaal goed.
strak dingetje!
wordt een topper.
GeoBem007 zegt
Doet me goed denken aan een Z4 Coupe maar dan strakker!
Lekker!
Wild2Mild zegt
Verkorte a7…
YouRockMyWorld zegt
@Wild2Mild: Stakker!
KaCh1ng zegt
ziet er goed uit!
Rdesign zegt
opvolger van de TT ?
peter zegt
gaap, polotje met andere carrosserie op ? het zal wel weer FWD worden en dan is zo’n carroserievorm gewoon idioot
KaCh1ng zegt
@peter: 4WD kan toch ook!
Jokkebrok zegt
@peter: Jaloers?
bert zegt
Het lijkt onderhand op een Z3 coupe
circlestorm69 zegt
@bert: ik zou even langs de brillenboer gaan!
MLTB zegt
Heb liever een Z4 M Coupe :)
pizzakoerier zegt
Ik hoop dat ze de sideblades van de R8 ook in het ontwerp opnemen
KaCh1ng zegt
@pizzakoerier: liever niet , dan zegt de auto : kwil een R8 zijn mr kben het niet…
Northwestern zegt
Die gaat egnie harder dan me manta jonge!
BaySideBlueBoy zegt
Zo te zien wordt het een 3-deurs coupé. Wel zo praktisch vooral met zo’n kort kontje. En die Aston Martin achtige schouders zijn altijd wel lekker. Hopelijk krijgt de R4 geen voorwiel aandrijving bij de instapper.
speedgeek zegt
mmmh mix van een audi a5 en een aston martin
Canguro zegt
Triootje met Porsche (356 “baby Boxster”)/VW (Bluesport concept). Zou ook zomaar R5 kunnen worden als verwijzing naar de TTRS vijfcilinder die hij wellicht krijgt als motorisering. Lijkt me geen opvolger voor de TT, want totaal verschillend qua concept door de middenmotor/achterwielaandrijving.
mb man zegt
Ik wordt een beetje audi moe.EN dan die mensen die erin rijden en denken dat het vehikel premium is.Zucht
Ruof A Idua zegt
@mb: lees je post nog eens een keer heel goed door. Denk er nog eens vijf minuten over na en probeer de frustraties onder ogen te zien die je overduidelijk parten spelen. Loop vervolgens naar de spiegel en kijk wat voor zielig mens je staat aan te staren daar. Neem je tenslotte voor NOOIT meer zo’n trieste reactie te plaatsen op welk forum dan ook.
On-topic: dat zou wel eens een heel mooie auto kunnen gaan worden en een opvolger voor mijn Scirocco!
mb man zegt
@Ruof A Idua: Opvolger van de ultieme sjonnie kar ja.Over een zielige reactie gesproken.GEt a live.
Apache zegt
@ Ruof A Idua
MB man heeft gelijk… Maar toen ik las dat je een Scirocco hebt (of wilt hebben) begreep ik waar je reactie vandaan kwam (marginaaaal) : je hebt geen notie van verfijning of stijl.
Apache zegt
@ Ruof A Idua
MB man heeft gelijk… Maar toen ik las dat je een Scirocco hebt (of wilt hebben) begreep ik waar je reactie vandaan kwam (marginaaaal) : je hebt geen notie van verfijning of stijl.
MarkieS zegt
Tsjonge jonge. Volgens mij duidt het toch wel vrij ver doorlopende dak niet op een middenmotor, maar eerder als een antwoord op danwel concurrent voor Toyota’s FT-86.
Apache zegt
Maar goed genoeg gezever; ik hoop dat deze bak NIET overeenkomt met de E-tron/Le Mans Quattro/Nuvolari bullshit, en ook niet probeert zogezegd premium (nouveau riche) te zijn, maar gewoon een echt no-nonsense rauwe opvolger wordt van de échte Quattro. Wat Audi was en wat Audi hoort te zijn. Geen zever hé.
PvF zegt
Die gaat straks as den brandweer jonge!!
Zou het een concurrent kunnen worden voor een z4M?
AriM6 zegt
@PvF:
Ik heb geen idee, ik zie het nut er eigenlijk niet van in.
Ze hebben de TT toch al of niet ?
Flamingo zegt
@AriM6: ja idd ze gaan de z4 nu helemaal wegvreten
Flamingo zegt
@Flamingo: nouja is dat nou wel zo. de tt gaat er nu gewoon voor een deel aan
Flamingo zegt
@Flamingo: nee wacht is dit is de mannentt.
Flamingo zegt
@Flamingo: en een mannentt betekent wegsnoepen bij. uhm eve denken
Flamingo zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
Avenger zegt
Een R4? No way, A1 A3 A4 A5 A6 A7 A8 Q5 Q7 R8
Is dit een Duitsche geheimtaal om de Britten de oorlog te verklaren?
En het Britsche antwoord is:
XE XF XJR XFR => We won already?
Pieter-Jan zegt
Zit de motor niet achteraan bij de R4?
TT wordt straks niet meer gebouwd. Dat is oud nieuws.
Zijn het geen BMWs waar de iedereen exact dezelfde aandrijving heeft van de 1 tot de 7 “in een ander jasje”. Neem de RRs daar ook maar bij, want unlike VAG krijgen die ook maar motoren van het BMW magazijn. Terwijl een A3 of A-klasse een dwarsmotor heeft met al zijn voordelen voor kleine wagens, is de 1serie een verkorte 3serie, vandaar de praktisch onbruikbare achterzetels en koffer.
Audi heeft 5 verschillende aandrijvings configuraties voor diverse toepassingen. BMW heeft er één. En het andere jasje van BMW is tegenwoordig nog moeilijker te zien dan dat van Audi.
Het is dus geen Golf in een ander jasje, maar wel een toekomstige VW Roadster en Porsche 914 opvolger. Ik wist metteen wie dit gepost had aan de feitelijke incorrectheid en het laffe snobistische toontje op het einde. We zien wel hoe de Z4 het aflegt tegen een lichtgewicht middenmotor.
mashell zegt
@Pieter-Jan: Er komt echt wel een nieuwe TT, dat is gewoon een icoon geworden. Dit is gewoon die Audi variant van de nieuwe kleine Porsche want Porsche moet nu ook mee doen met het platform hergebruik in het VAG concern.
Trouwens ik heb geen BMW fan maar moet het nu toch even voor de propellors opnemen, BMW heeft wel degelijk meer dan 1 aandrijf concept. Zij hebben ook nog een vrij aardige 4 wiel aangedreven lijn en een zeer goed voorwielaandrijvingsconcept (dat ze onder de naam MINI verkopen).
the-budel-guy zegt
ziet er lekker uit hopen dat de 2.5 5 in lijn er in komt met quattro Lekker hoor.
the-budel-guy zegt
even wat anders leuk die aanpasignen maar waar kan ik mijn avatar aanpassen ?
Truttenschudder zegt
Ik vind de TT maar een lelijk hok, dus veel erger kan dit niet zijn. Misschien gaan ze bij Audi/VAG de TT wel afschaffen? Of dit ding moet duurder worden dan de TT, want anders kan het volgens mij niet uit.
Als er een middenmotor in komt te liggen, juich ik het alleen maar toe!
duckje zegt
@Truttenschudder:
de TT vind ik nog een van de mooiste audi’s
zeker in vergelijking met deze. gewoon de vorm van de TT met het uiterlijk van de
le-lij-ke A7
en dan die… hoe moet ik het noemen… zwart-witte cirkels
en nog erger: ik denk dat de R4 de TT een beetje gaat weg concureren
:x
NatOchtendkutje zegt
Mij lijkt het zo dat de TT een beetje kleiner gaat worden. De R4 zal wel bruter worden, dikkere motor in, breder, zo die toestanden. Bij audi moet je niet zoveel verschil hebben tussen de modellen, zie maar naar de A4, A5 sportback en A7.
wateenlol zegt
Z4 meets SLS , een leuke avond gehad en dit monster als gevolg?
Rhyo zegt
)
Ja toch wel een beetje alleen is Audi weer paar jaar later.
Ik heb niks tegen Audi. Mooie auto’s, maar eigen creaties zie ik niet komen. 3 coupe -> A5, 5GT -> A7.
Niks aan de hand verder, er moet concurrentie zijn!
Rhyo zegt
http://www.dieselstation.com/wallpapers/BMW-Z4-Coupe/BMW-Z4-Coupe-widescreen-001.jpg
harlequin zegt
Over waarmee deze bak gaat concurreren valt niks te zeggen tot de prijs bekend is.
Hupke zegt
Ben geen audi fan, maar dit valt precies nog mee.
De lijnen (zeker de E-tron concept) en de lampen zijn tenminste niet zo 13 in een dozijn voor een audi bedoel ik dan.
Iceman zegt
Je moet echt wel wat aan je ogen mankeren als je denkt dat dit een midden motor auto is.
Alles duidt op een in lengte richting geplaatste front motor en het is geen 5 cilinder, die past volgens mijn niet in de lengte onder die sterk aflopende motorkap.
Misschien gewoon de RS5 V8 of de nieuwe 4.0TFSI V8 of anders een 408 pk 3.0TFSI V6 SC motor.
Citrofiel zegt
Dit kan nog best iets leuks worden! :D
clubbtraxx zegt
Wow, gaat Audi dan eindelijk weer eens een knaller maken?
Ik kan me nog goed herinneren dat de UrQuattro voor het eerst te zien was bij de Audi dealer om de hoek en ik heb daar echt langer dan normaal voor de ramen staan gluren ;-)
mikef10 zegt
Knap auto’tje ziet er veel belovend uit !
Beetje mazzel komt die goede ouwe 5 cilinder weer eens terug!