Er gaan hardnekkige geruchten dat Audi een R4 Spyder Concept gaat introduceren en dat die waarschijnlijk gebaseerd is op de hierboven afgebeelde e-tron concept.
De R4 is zo’n model waar al heel lang over gepraat wordt maar waar we nog niets van hebben gezien op de openbare weg. De eerste geruchten dateren inmiddels uit 2006 en de verwachting is dat de R4 veel lijkt op de e-tron concept die we voor het eerst zagen in Detroit. Tot op de dag van vandaag hebben we echter nog geen Audi R4 op de openbare weg mogen signaleren.
Daar komt wellicht verandering in, want schijnbaar zit men bij Audi niet stil. Ze hebben volgens de laatste geruchten in Parijs een open versie van de elektrische concept staan. Behalve het cabriodak zullen er weinig verrassingen aan de concept hangen. De aandrijving zal waarschijnlijk nog steeds bestaan uit twee elektromotoren die 204 pk leveren en 2650 Nm koppel. Nee, dat is geen typefout, met dat monsterachtige koppel zou de elektrische Audi binnen 5.9 seconden de honderd aan moeten tikken om bij 200 kilometer per uur in de begrenzing te vliegen. Wat denken jullie? Is dit het laatste peilmoment voordat we eindelijk een e-tron look-a-like van Audi op de weg gaan zien?
Rutger zegt
Aparte spiegels
Orichy zegt
Het eerste waar ik aandenk is de Volkswagen Bluesport Concept; http://www.autoblog.nl/archive/2009/01/11/roadster-van-vw-bluesport-concept. Ach ja, de familieband hè.
Deedrieen zegt
Ook het interieur is wel heel erg on-VAG.
Vind ook heel de auto er te spannend uit zien voor een VAG product, kan me niet wijs maken dat ze dit zo ongewijzigd uitbrengen…
Jesper zegt
2650Nm en dan nóg 5.9 seconden nodig hebben? Slecht hoor. :P
Bisazza zegt
en profil een bijzonder mooie lijn! Ik kan alleen niet echt wennen aan de voorkant. Laat wat mij betreft maar komen!
Joey zegt
Die e-tron is echt een lelijke concept, moeten ze niet mee verder gaan vind ik.
CrazyHenkie zegt
Correct me if I´m wrong, maar zo´n elektromobiel heeft vaak toch geen versnellingsbak? Want dan zou het koppel een beetje vertekend worden t.o.v. een normale auto!
lambo4all zegt
@CrazyHenkie: dat wordt het ook! bij AMG en Brabus limiteren ze de koppel altijd tot 1000nm, en dan kan je nog elke week naar de bandenboer. dus 2600nm kan lijkt veel maar het is hardstikke vertekend!
Osca zegt
Gatver alles behalve die etron graag dat ding is zo lelijk
Jesper zegt
@ CrazyHenkie & lambo4all: Het koppel bij AMG e.d. wordt begrensd omdat hun 6 of 7-traps automaat niet meer aankan – of omdat hij anders geen lang leven zou hebben. Ga er maar vanuit dat hier een soort CVT in komt te zitten die het toerental vrij laag op de koppelkromma houdt. Je zal dus niet de volle 2650Nm tot je beschikking hebben anders zat je in 0,9 seconden op de 100 ;)
Jesper zegt
@ mezelf; koppelkromme* – Ik wil een edit-knop :?
CrazyHenkie zegt
@ Lambo4all & Jesper
Dat ook, absoluut, maar ik doelde op de koppelvergroting die een handmatige transmissie/danwel een automaat geeft. Als je 1000 Nm en een koppelvergroting van 2,6 maal in de eerste versnelling hebt, dan zit je ook al aande 2600 Nm (verliezen in de bak niet meegeteld)
gayboy25 zegt
@CrazyHenkie: wat ben jij crazy
gayboy25 zegt
spykerboy is echt de armste stakker die er is
xilver zegt
Spiegels zien eruit als de oren van een nijlpaard… veel te klein in verhouding en lijken overbodig.. Liever toch een R8
Eric zegt
Ook als platform voor de kleinere Porsche?
cisn zegt
euh achterkant Aston Martin One-77 ???
JohnDrama zegt
eerste gedachte: Alfa Romeo GT
Roy zegt
Eerste Audi die ik echt mooi vind! Maar Audi loopt echt met cijfers te goochelen. Die 2650 Nm koppel is natuurlijk niet van de elektromotor, maar gemeten bij de aandrijfas. Zit nog een koppelomvormer tussen. Koppel gemeten bij de motor zal zo’n 400 Nm zijn, vergelijkbaar met de Tesla Roadster.
Acacio zegt
Geilig!
Peter zegt
Maareuh… hoe zit het dan met de TT als ze nog een 2 deurs coupeetje op de markt gaan zetten?
T-Mon zegt
ik zeg bouwen, al lijkt de kont op een aston en de algehele lijn op een 370z
Jesper zegt
@ Peter: Die zal d’r wel blijven voor kappers en ander nagellak-volk wat liever vieze benzine blijft verstoken. Zo’n duracellwaggie blijft een niche he.
janklaassen zegt
Gewoon een mooi, tijdloos milieu vriendelijk concept.
CrazyHenkie zegt
@ Gayboy25
Dank voor de heldere onderbouwing van uw mening ;)
@ Roy
Prcs, men goochelt er nogal mee.
8C_Competizione zegt
De eerdere tekeningen leken meer op een elektrische versie van de R8:
http://www.autoblog.nl/archive/2009/10/05/audi-bevestigt-elektrische-r8
Maar deze tekeningen daarentegen hebben een hele andere, speciale en nieuwe stijl zoals een concept hoort te zijn en waar vaak nog wel aan gesleuteld wordt. Dus als je er gewoon RS-velgen onder kunt bestellen, ze de grill en het interieur wat moderner en netter pimpen/afwerken mag hij komen van mij! Want de lijnen vindt ik wel mooi en de lichten passen wel bij de kermis-ledjes cultuur…
jonathan zegt
ik dacht dat de R4 middenmotor benzine V6 zou krijgen en de elektrische versie e-tron bleef heten?
pedro zegt
binnenkort nog meer in brand vliegende audis …
Flatfour zegt
2650 Nm koppel!!! OMG!!!
w0o0dy zegt
@Flatfour: no way dat je dat op de weg krijgt, dus zal er een bak tussen zitten die het tot normale niveaus terugbrengt… Met een beetje turbo-diesel heb je al problemen om de Nm’s op het asfalt te krijgen… die komen niet boven de 400Nm uit…
db87 zegt
Kom maar op met die R4, hij ziet er fantastisch uit als ze de concept design volgen.
Mogelijke Alfa killer in potentie.
Maar Audi kennende zal het wel te veel in de papieren lopen daarvoor.
Seroo zegt
Best bewaarde geheim van Audi, of bluf?
Scorso zegt
Niet slecht. Al zijn er wel véél dingen afgekeken van oa. Saab, Aston Martin, Alfa, Porsche…
Maar goed: dat doet iedereen natuurlijk :)