Heel lang heeft Zagato geprobeerd om deze auto geheim te houden, maar zoals met de meeste geheimen komt het uiteindelijk toch wel boven water. Wat we hier zien is een open versie van door Zagato ontworpen 575 GTZ (6 stuks gebouwd). De 550 GTZ en 575 GTZ hebben echt wel allebei een andere donor gebruikt. Zo is de 575 GTZ gebaseerd op de 575 Maranello en de 550 GTZ op de 550 Barchetta (448 stuks). En binnenkort wordt er eentje geveild!
Zagato heeft ergens in de periode 2007-2009 maar liefst vijf 550 Barchetta’s in opdracht van klanten omgebouwd tot 550 GTZ. En het enige rechtsgestuurde exemplaar zal op 6 december geveild worden door Bonhams. In de wandelgangen wordt gefluisterd dat je zo’n 1,5 miljoen euro aan Zagato moest betalen om de gelukkige eigenaar te worden van een 550 GTZ, maar dan kreeg je gelukkig wel een elektrische bedienbare softtop erbij. Toch een stuk luxer dan het tentzeiltje dat normaal bij een 550 Barchetta zit.
De foto’s en video die je hier ziet zijn geschoten afgelopen weekend tijdens de Chelsea AutoLegends waar Bonhams het publiek alvast kennis liet maken met de 550 GTZ. Meer foto’s van deze beauty (samen met de Mercedes 600 van Elvis Presley) kan je HIER bekijken.
Video: rondje om de auto, dak gaat dicht & start-up!
Foto’s via pistonheads.com
Akabas zegt
Doet u mij er maar één!
EL zegt
Nee, dank u
christophe zegt
Nou das wel een leuke bak , ik hou nochtans niet zo heel veel van die zagato overdrijfontwerpen
Headhunterz zegt
Dikke vette uitlaten eronder en andere velgen dan mag ie voor m’n deur staan!
floryn zegt
Naar mijn mening mooier dan de dichte variant. Bedankt autoblog deze kende ik nog niet.
spykerboy zegt
is goed maar wel links gestuurt :) :P
spykerboy zegt
de velgen vind ik er ook neit echt bij passen trouwens.. moete wat glimmender ofzo ik weet niet maar ze passen er niet echt bij om een of andere reden
Jochempie zegt
Blegh doe mij maar een 550 Barchetta.
ardonjr zegt
Andere velgen en hij is een stuk mooier! Wel gave kleur btw!
CSL zegt
ziet er niet uit..
Geert Schoots zegt
Mooi, toch wel apart dat een coachbuild zoveel geld moet kosten, zo bijzonder is de donor nou ook weer niet. Voor 1,5 miljoen zou ik eerder verwachten als Zagato een Enzo zou verbouwen.
xilver zegt
Knap design, doe mij er maar een!
Hupke zegt
Die vind ik echt wel mooi, ik ben geen Ferrari fan maar zagato heeft van deze wel een meesterwerk gemaakt.
Alleen zal de prijs wat aan de hoge kant liggen vrees ik.
Type-R zegt
airco-paneel lijkt wel uit een Peugeot te komen, zo lelijk en simpel
Bumer zegt
voorkant gaat maar achterkant lijkt nergens op
Dino2400 zegt
Achterkant doet me denken aan de voorkant van een Fiat barchetta…
Dimglor zegt
Mja valt best wel mee, maar om nu te zeggen dat ie echt prachtig is… neen niet echt… En dan dat stoffen dakje… ziet er best raar uit…
Jipp zegt
ziet er zeer mooi uit, helaas rij ik liever links en heb ik geen 1,5 miljoen….
Jokkebrok zegt
Best gaaf karretje!!
friso zegt
ziet er geweldig uit! alleen was het al heel erg lang niet echt een geheim meer nee…
KaCh1ng zegt
doe mij maar een standaard ferrari .. 1.5Mil LOL
FeRaRi zegt
Ik heb laatst meegereden met een Ferrari F355 GTS en die meneer had het ook over de ferrari 550 ,hij is in bezit van een Nederlander en hij heeft er ook ingezeten ,zijn mening was ehh ja dat weet ik niet meer :P
CrazyHenkie zegt
@ Type-R
Dat zijn de charmes van een coachbuild/klein merk (zoals Maserati, Ferrari, Wiesmann), wel eens een Maser-interieur onder de loep genomen qua standaardonderdelen? Of de richtingaanwijzers van een Ford GT, komen uit een Transit…
Peter zegt
Zo is de 550 GTZ gebaseerd op de 550 Barchetta
Lijkt wel een Fiat Barchetta :-) BLijft het mooi binnen de concern-familie
Dat was de lange manier om te zeggen: “‘K wordt er niet warm van… Kappers-Ferrari”
DeViNe zegt
Een Fiat Barchetta na een steroïdenkuur
Rohrl-fan zegt
Waw! De coupé kende ik al, maar deze was voor mij nieuw. Wel jammer van de te hoog uitstekende rolbeugels van de donorauto, maar verder een schitterend ding!
atakan zegt
Wuf! (zie kenteken :P) !