Je moet heeeeel goed kijken, maar dit is toch echt de compleet nieuwe Conti GT, geen enkel stukje plaatwerk is namelijk hetzelfde gebleven. Uiteraard hoef ik je niet te vertellen dat dit nieuwe ontwerp van Raul Pires vooral een evolutie is in plaats van een revolutie ten opzichte van het vorige ontwerp van Dirk van Braekel. Gelukkig zijn er toch genoeg verschillen te ontdekken.
Zo zijn de koplampen nu voorzien van kekke LED-cirkels (net zoals de Mulsanne) en ook oogt de nieuwe Continental GT wat ‘dikker’ dan zijn voorganger. De algemene vormgeving van de auto is vooral niet al te sterk aangepast omdat de nieuwe Conti GTC en Flying Spur nog wel eventjes op zich laten wachten. En op deze manier zien die modellen er niet direct ‘bejaard’ uit.
Onder de motorkap vinden we nog steeds de overbekende 6.0 W12 met twee turbo’s (en dus niet de nieuwe 6.3 liter W12 van de nieuwe A8). Wel levert de motor nu iets meer vermogen, namelijk 575 pk en 700 Nm ipv 560 pk en 650 Nm. En die motor is nog steeds gekoppeld aan een 6-trapsautomaat. En het zal je niks verbazen dat de Conti ook een toefje zuiniger en 65 kilo lichter is geworden. En dat extra vermogen en lagere gewicht zorgt ervoor dat je nu in zo’n 4,6 seconden op de 100 zit (ipv 4,8 sec).
Maar het grootste nieuws is misschien nog wel dat Bentley ook een nieuwe 4 liter grote V8 zal presenteren voor de Continental GT. Dit is uiteraard een blok dat bij Audi afkomstig is, maar door Bentley naar eigen smaak aangepast zal worden. Je zou denken dat dit een instapmodelletje zou worden, maar dat spreekt Bentley tegen. Ze zeggen dat beide motoren naar elkaar gepositioneerd zullen worden. Als je dat koppelt aan het feit dat deze motor maar liefst 40% zuiniger zou zijn dan de W12 durf ik er wel op te gokken dat die V8 voorzien zal zijn van een soort van (mild)hybrid contructie. Of zouden ze er een 4.0 TDI blok inhangen?
Maar daarover horen we waarschijnlijk pas meer in Parijs als we voor het eerst aan de Conti GT kunnen snuffelen. En keer later vandaag vooral nog even terug naar dit artikel als Bentley alle foto’s en informatie heeft vrijgegeven! (via: automobilemag.com)
tomtom15 zegt
mooie auto, goed gedaan bentley :)
M3rcio87 zegt
Hebben de rapertjes en basketbalspelers ook weer iets om naar uit te kijken..
dumdum zegt
@M3rcio87: Jaloers omdat jij een oude 3 serie rostbak rijdt van 500 euro?
Freewarefreak zegt
@M3rcio87: “Rapertjes..” dus verkrachters rijden in een Bentley? ;)
racerx zegt
Beetje een Audi filosofie: geen revolutie maar evolutie. Het ziet er niet slecht uit trouwens, stijlvolle wagen.
saba zegt
en toch vind ik em stukken mooier geworden,…
Gregorius zegt
Zonder te veel te veranderen past het prima in 2010.
Moet je voor de grap eens kijken wat eentje 2e hands kost in Duitsland; valt allemaal reuze mee!
Laurens zegt
Er is weinig aan te merken op een modern dieselblokje, behalve dat de brandstof wat vettig is…
Simpson zegt
als je als ontwerper helemaal opnieuw begint en geen onderdeel hetzelfde houd, hoe kom je dan toch nog op nagenoeg hetzelfde product uit?
dan vind je jezelf wel erg goed denk ik :mrgreen:
Peter zegt
Je moet heeeeel goed kijken, maar dit is toch echt de compleet nieuwe Conti GT, geen enkel stukje plaatwerk is namelijk hetzelfde gebleven. Uiteraard hoef ik je niet te vertellen dat dit nieuwe ontwerp van Raul Pires vooral een evolutie is in plaats van een revolutie ten opzichte van het vorige ontwerp van Dirk van Braekel. Gelukkig zijn er toch genoeg verschillen te ontdekken.
Jammer dat er dan geen foto van de vorige bij staat… (zoals dat vaker ontbreekt bij dit soort nieuws op AB)
Hupke zegt
Bentley as they should be. Snel en stijlvol.
De oude 4 1/2 littre blowers zullen zich vereerd voelen.
Fout zegt
Subtiel mooier geworden. Nog steeds een prachtige wagen. Gewoon gemoderniseerd. Voor die nieuwe 4 liter ben ik niet echt te vinden, doet wat afbreuk aan het Bentley imago. Walter Owen Bentley maakt een kleintje omwenteling in zijn graf als hij dit te weten komt
floryn zegt
Maak er dan een 4. BiBlower van. Dat is nog enigszins a la Bentley. Ik ben persoonlijk niet helemaal aan het kwijlen van dit model. Het is allemaal wel erg behoudend. Ze zullen bij Bentley gedacht hebben met de Mulsanne al genoeg gegokt te hebben. En omdat de bulk van de inkomsten van de Conti komt, dit model willen laten zoal het is. Dat is niet echt heel slim naar mijn mening. Maar misschien zijn er toch weer een hoop lui die zoiets willen.
Vincenzo zegt
Kortom gewoon hetzelfde dus als de oude, lampje hier en daar veranderen en huppa je hebt een nieuw model. Lijkt wel die saaie duitse filosofie, more of the same.
robbie zegt
@Peter: volgens mij staan er bij “Relevante artikelen op autoblog” (rechts) genoeg artikelen met foto’s van de auto Conti GT. En daarnaast weten echte freaks natuurlijk direct wat de verschillen zijn ;)
paulusrx7 zegt
vond het niks en vind het niks sorry voor dat geld zou ik personelijk iets anders kopen een V8 vantage ofzo
Robert zegt
sorry hoor, maar ik zie het echt niet… wat een hondsluie ontwerpers die geen enkel risico durft te nemen. Dit is nou het zoveelste Volkswagen product dat geen enkele vooruitgang in technologie en design betekent. Laten we hopen dat die nieuwe Lamborghini onze autoharten weer vult met passie.
Rhyo zegt
@ Vincenzo
En Peter neemt net de moeite om te laten zien dat ze juist verschillend zijn! Ik zie het ook gelijk…
deora zegt
De ontwerper is vergeten zijn koffer mee te nemen. Deze ligt nog achter in de bak. Zo te zien ook iets te groot en nu zit er een deuk in.
girls_VS_cars zegt
Oké en toch na al het commentaar zeg ik: ja kom maar hier met dat ding! Dan rijdt ik maar lekker in een gemoderniseerde voertuig. Stel dat ze er andere lijnen/accenten in hadden gebracht, dan krijg je waarschijnlijk het volgende: Het is nu geen Bentley meer! Of Vond de vorige mooier! Dus het werkt maar een een beetje averechts.
Mr. V8 zegt
Ja leuk maar had toch liever iets spannenders gezien. Maar al met al wel een mooie, chique wagen met subtiele veranderingen die hem niet misstaan.
Dimglor zegt
Is eigenlijk niet zo erg verandert…. Is wel een mooie wagen, maar ik vind het een beetje jammer dat hij redelijk hetzelfde is gebleven…. Zoals dat interieur is op het eerste zicht gewoon hetzelfde..
Peter zegt
Eigenlijk is er meer veranderd dan het op het eerste gezicht lijkt:
– De VAG-knik is uit het voorscherm (http://www.autoblog.nl/archive/2006/12/08/designer-dna-een-pot-vag-nat)
– Stuur naar links verplaatst
– Doorgetrokken grill-partij (een beetje Audi stijl)
– Koplampen meer verschil in diameter tussen de kleine en grote unit
– Meer mannelijke spiegels
– Achterschermen afgevlakt
– Strakkere belijning voorbumper
– BMW-style kofferbak deksel (Damn oldfashioned British…)
Al met al vind ik ‘m behoorlijk geslaagd, behalve dat BMW-ding er achterop dan.
KaCh1ng zegt
ziet er iets beter uit, al zal het bijna niemand merken die niets van auto’s kent
Timmie zegt
Een 4l V8 van Audi past volgens mij niet goed in een Bentley. De V8 in de R8 is veel te sportief, en de 4.2l TDI is net iets te zwaar en traag denk ik. Of verkoopt ook Bentley zijn ziel?
Rob zegt
Het enige wat me echt opvalt is die rare kofferbak (deksel), geen gezicht zeg. Verder is het nog steeds een mooie wagen maar om nou van en nieuw model te spreken, het is gewoon een kleine upgrade.
Canguro zegt
Bentley (VW) probeert Porsche van de troon te stoten als autoproducent met de meest luie designafdeling?
Ik heb deze auto nooit echt mooi gevonden, hij is te log, geen echte Bentley (in mijn ogen), niet chique en/of stijlvol, kortom gewoon niet Brits genoeg.. En deze verandert mijn mening nog niet echt.
midasracer zegt
En waarschijnlijk nog steeds zo’n smerige plastic grille. Denk je dat je een sjieke auto koopt met een prachtige RVS wire mesh grille, krijg je een stuk Koreaans plastic in de snuit! Dat ze dat nou niet kunnen veranderen voor zoveel geld.
mrp zegt
Het lijkt wel alsof hij niet zo scheel kijkt als de Mulsane, of ik ben inmiddels aan het ontwerp gewend.
Je opmerking over het plaatwerk
geen enkel stukje plaatwerk is namelijk hetzelfde gebleven
slaat denk ik op het materiaalgebruik (nu geheel van aluminium ipv staal) want in ieder geval dak en deuren zijn volgens mij hetzelfde qua vorm!
Arie op Safarie zegt
Kan ik nog even blijven rijden met mijn GTC, voor ik gelijk voor joker rij.
oxymoron zegt
Naar de foto’s te oordelen is hij lomper geworden – beter passend bij de ongewilde doelgroep? En die BMW-kont is duidelijk een ideetje achteraf.
Grote vraag: waarom?
Atenza zegt
Op eerdere spy shots kwam de neus veel mooier over. Geslaagde evolutie maar imo nog altijd een te mollige auto
TWJ zegt
Oooooh ik vind het errrrug mooi geworden :o
Zulke subtiele veranderingen maar zo’n compleet andere uitstraling.
Maar waar komen deze foto’s vandaan?
De countdown timer op http://www.continentalgt.bentleymotors.com/New_GT.htm?ReturnUrl=%2f staat nog op 3 uur XD?
Citrofiel zegt
Opvallend dat het design juist hoekiger is geworden. Gaat de trend zich eindelijk omkeren?
Fout zegt
@Arie op Safarie
LOL yeah sure…
ardonjr zegt
Duidelijke veranderingen indien je de huidige Continental gt ernaast zet hoor. De nieuwe wielkasten en ook de LED’s springen er nogal uit namelijk… ook de neus is wat grover geworden, en natuurlijk de spiegeltjes. Hoe dan ook, wat een dikke bak is het geworden! Top!
jasje zegt
De voorste wielkasten zijn ongelooflijk knap geworden. Het geheel heeft nu stoere heupen én schouders, nice!
Rohrl-fan zegt
Het geheel ziet er een stuk dynamischer uit. Me like!
VW Freak zegt
Dit is Styl, Dit Is Klasse, Dit is VAG!… WELOVEIT!
TDI-goeroe zegt
ach, zo’n 4liter TDI met 350pk en 800Nm voldoet ook wel :P
edgar zegt
deze is er toch wel echt op vooruit gegaan en dat meen ik echt!
birdboy zegt
Ik zag de voorkant en dacht ‘nou, dit ziet er echt niet verkeerd uit (in tegenstelling tot de Mulsanne)’.
Toen keek ik naar het interieur en dacht ‘zoels verwacht helemaal prima’.
Ten slotte zag ik de achterkant en ging ik bijna over mn nek. WTF???
Behalve de kont vind ik het niet alleen een prachtige auto op zich, maar ook een mooie evolutie op de huidige Contintal GT.
PreWar zegt
alleen de voorlampen zijn er echt op vooruitgegaan, het was al een voetballersauto en dit gladde ding zal dat zeker niet gaan veranderen..
Pallas zegt
Bij de volgende generatie graag de koplampen met de grootste diameter aan de buiten kant.
Supra1981 zegt
Het is een prachtige auto geworden alleen vraag ik me af of klanten nu niet veel sneller op de auto uit zijn gekeken omdat het meer een spreekwordelijke evolutie is ipv een revolutie. Zouden kopers niet sneller het gevoel krijgen dat het model verouderd is omdat hij in ongeveer dezelfde vorm alweer aardig wat jaren meegaat.
Jokkebrok zegt
Nog steeds niet mooi!!
Unknown zegt
Vind er eigenlijk niks aan.. Als ik het geld had en ik kreeg de keuze voor dit ‘nieuwe’ model of het voorgaande model, had ik zeker het voorgaande model gekozen!
S65AMG zegt
voor een facelift oké.. maar voor een nieuw model ?!
lamborghini_bastiaan zegt
Ik vind hem toch wel een stuk anders hoor
RazorHead zegt
mag nog pak lichter..
PCCB zegt
Subtiel veranderd, maar wel geslaagd. Je mag ze nog zoveel keren zien, ze blijven mooi en heel erg stijlvol (indien niet-gepimped).
Flamingo zegt
ja hijs gewoon mooi toch.laat die rapperts enz ze maar weer kopen. hebben wij weer lol van, geloof me, en er zijn toch nog genoeg die origineel blijven dus..
alleen dat interieur komt me nog bekender voor dan de buitenkant. is dat soms helemaal onverandert gebleven? ff opgezocht en ja hoor! beetje jammer, had beter gekunt
The360box zegt
Net zoals de Mulsanne doet het me denken aan zon Sjinees apparaat= lelijk. Dit is meer een facelift, en zo prestige is Bentley niet.
GTR zegt
heel subtiel en heeeel erg mooi.
toch moet ik zeggen; 1 van de mooiste auto’s die rond rijden!
Tommy2 zegt
Gewoon een faceliftje tog? De 4.0 TDI bestaat trouwens al een tijdje niet meer… Misschien bedoelen ze de nieuwe biturbo V8 die in de maak is..
1NteNSe zegt
NEE wat een gedrocht… de huidige is echt 1000 keer mooier :(
Jippie zegt
Aan 1 ding merk je overduidelijk dat het een VAG-produkt is: het nieuwe model ziet er nauwelijks anders uit dan het voorgaande. Ondanks dat deze echt wel mooi is vind ik het wel een gemiste kans (zoals zo vaak bij de Volkswagen-groep).
appeltje zegt
Ik vond de grill op de oorspronkelijke Conti GT al bedroevend, dit vierkante geval is al helemaal een dieptepunt :-(. Hij is gewoon met zijn tijd meegegaan, maar dat kan ik niet echt een voordeel noemen. Liever zetten ze iets op de markt dat iets meer in de geest van vroegere Bentleys is. Traditioneler, hoekiger, rechter, kloppender, classier. Dit vind ik Duitse troep. En een storm in een glas water.
willie zegt
gemiste kans, nu blijft het een plompe bak die het vooral goed doet bij volk dat over het algemeen meer poen heeft dan smaak.
Svensson zegt
Ben nooit een fan geweest van de originele Conti GT, maar dit ziet er toch wel erg goed uit vind ik. Behoorlijke verbetering op alle fronten qua looks.
lambo4all zegt
nou vindt de voorkant niezo geslaagd.. maar voorderest ziet hij er wel aardig uit. maar vond de vorige mooier!
Thijs zegt
Het is altijd weer prachtig te lezen hoe de grootste mislukkelingen in deze maatschappij dit soort produkten weer weet te bekritiseren. In 99,9% ook nog van mensen die zich een dergelijk produkt nimmer zullen kunnen veroorloven. Jammer maar helaas waar. Maar goed als je niks anders kunt ja dan blijft er weinig over.