Och heden wat een feest. Renault heeft de Laguna nog een facelift gegeven en dit zijn de eerste foto’s. Naast het nieuwe neusje, ook nóg zuiniger motoren en meer vierwielsturing.
Nou, dat was het wel. Of willen jullie nog meer details? Het 4Control stuursysteem is nu ook leverbaar op de kleinere diesels, de dCi 130 en dCi 150. De nieuwe 1.5-liter 105pk dCi 110 stoot slechts 120 grammetjes CO2 uit en in de auto kan je genieten van Bose-geluid en Tomtom navigatie.
Of deze updates de Renault Laguna gaan helpen is natuurlijk maar sterk de vraag. De verkopen zijn behoorlijk tegengevallen. In mijn ogen weinig verrassend, zet dit apparaat maar eens naast een Citroën C5 of Peugeot 508. Lijkt me sterk dat je dan nog de Renault kiest, als je überhaupt al een Franse auto wil rijden. Mocht je hier wel wild enthousiast van worden: de Renault Laguna facelift is vanaf november te koop.
cisn zegt
tis ook van het ene uiterste in het andere bij die fransen, daar die rcz van peugeot best te pruimen was is deze gewoon barfte lelijk!!
ROFFA zegt
ze kunnen ook niet photoshoppen die fransozen
mylvan zegt
@ROFFA: net zo goed als dat ze auto’s bouwen :P
Type-R zegt
Interieur is erg BMW achtig – hebben ze goed bekeken daar zo.
viper zegt
wat, geen leds? wie neemt deze facelift nu nog serieus dan
Atenza zegt
@viper: die ‘wimper’ zal wel dagrijverlichting zijn ofzo. Ik vind het geen verbetering. Zeker niet die grille. Blijft een lelijk hok
Mr. Dj M. zegt
Van de facelift wordt ik niet enthausiast. Die lelijke grille aanpassing…
Goed sommige auto’s staat zo’n hoog grilletje goed, hier valt het behoorlijk uit de toon.
Dde huigige Laguna als station in GT en GT blauw, dat vind ik nog steeds helemaal super en qua uiterlijk vind ik dat mooier dan een ordinaire Passat of een nog vrij behoudend gestylde C5.
steve zegt
Jammer, ze hadden er een veel mooiere auto van kunnen maken. De ‘smile’ grille is nu al weer achterhaald. Ook de koplampen blijven vreemd, de lijn van de auto klopt gewoon niet. Ik ben benieuwd hoe de kont van de hatchback is geworden. Die moet bijna wel opgeknapt zijn…
robbie zegt
Hij kijkt iig wat minder sip.
Dimglor zegt
Sorry, maar dit een lelijke auto??
Why? Omdat het een Renault is? Direct weer een reactie over bouwkwaliteit ook…
Bij ons thuis rijden we al 2,5 jaar rond met het nieuwe model Laguna… Een Laguna Grantour Initiale 2.0 150 pk en ik moet zeggen dat het een fantastische wagen is… Nog geen enkel probleem mee gehad… En persoonlijk vind ik deze mooier dan een C5 of een 407 (508..)
HDM zegt
”..meer vierwielsturing..”
Nog meer? Kun je dan elk wiel een andere richting in sturen? Kun je de velgen sturen voor een bocht naar rechts, en de banden tegelijk naar links?
Jaja :P
Rdesign zegt
blijft lelijk!! ::S
ik kies voor de C5!!
Bob zegt
@Dimglor
Ze hadden bij de 3 beter een andere naam kunnen kiezen gezien de reputatie van de Laguna 2.
Orichy zegt
Als je denkt; “Dit kan niet erger”, dan krijg je dit. Jemig, dit is geen verbetering, ik had op een totale makeover gehoopt, dit is nog erger dan de huidige.
Laurens had wel meer zijn zeggenschap mogen laten zien, tenzij dit zijn style is, dan staat ons nog wat te wachten met de andere modellen.
Die grote koplampen zijn toch zo onvergetelijk lelijk, die uitlopen naar boven en opzij, jahk en onnodig met de huidige technieken.
Mika zegt
Offtopic ik ben geen liefhebber van franse auto`s.
Ontopic: ik vind dit type toch er best goed uitzien. Volgens mij is de betrouwbaarheid tegenwoordig ook niet slecht dus tja.. deze liever als de auto`s van PSA als ik voor een franse auto moest kiezen.
Mika zegt
iets vergeten wel de oude niet de facelift.. geen vooruitgang
Waxweazel zegt
Raar, hier in België kon je de 4WS al bijna een jaar krijgen op de dCi 130 – 150 -180 modellen. Dat was zelfs een speciale serie met veel opties als standaard.
Gietie zegt
Toch liever de C5!
louis zegt
Net bijgeleerd van een Vriend met een Renault Consessie… Het is de interne policy van Renault om een auto van 100 000 km te bekijken als “versleten”. Met andere woorden, componenten zijn bestudeerd om maximum 120 000 km vol te houden.. waarna er grote kosten zijn!
philippe zegt
@louis:
Ik heb ook een vriend in een tbc-kliniek
racerx zegt
@philippe: Huh? Tuberculosekliniek?
OT: Ik vind het geen mooie wagen, maar het heeft in ieder geval wel een eigen gezicht…
philippe zegt
@RacerX:
ahum, ik bedoel natuurlijk TBS-kliniek, kleine internetafgang ;)
AMG Powerrr zegt
ieellll! Hij wordt er niet mooier op, terwijl ‘ie al lelijk was/is.
j zegt
Is er ook zo,n handig vakje om dekens mee te nemen voor aankomede winter ?
El-Loco zegt
^ louis, je vriend is niet goed wijs.
Laue zegt
Autoblog zou tegenwoordig bij elke facelift post het oude en nieuwe langs elkaar moeten zetten. Als je mij had gezegd dat hier een tuner aan het werk is geweest had ik het ook gelooft…
doka zegt
ik vind hem nog steeds niet om aan te zien
ThomasBol zegt
Waarom kan ik die kut banner van Ford niet weg klikken zodat ik op ‘plaats reactie’ kan drukken?
OT:
Jammer dat het geen verbetering is. Interieur vind ik echt super gaaf maar het exterieur had vele malen beter gezien, kijk maar naar een Megane Coupe. Ze kunnen het wel hoor :)
Renaultfan zegt
Wat een verschrikkelijk onprofessioneel stukje schrijfwerk van deze redactuer,althans ik denk dat we deze meneer mogen uitschelden met deze titel…………….
Een C5 of 508 dat zijn de auto’s o dit moment afkomstig Frankrijk….?,de toppers….?
Nee mevrouw of meneer Alwood,A4,3-serie,1-serie,Bleu Motion e.d. dat scoort,want de leaserijder wil voor een dubbeltje op de eerste rang zitten ! Als Renault zijn labeling voor elkaar heeft bij deze facelift gan ze scoren anders is het jammer maar helaas.
ThomasBol zegt
gezien = gekund
Northwestern zegt
Ha ik ben dan wel benieuwd wat ze met de Espace IV Phase III hebben gedaan. Want dit interieur ziet er kwalitatief veel beter uit. Alleen moet ik wel ff wennen aan die voorbumper… Die oogt wat.. vreemd.
Gert zegt
hhmmmm waarom geven ze dan garantie voor 150 000 km?? omdat ze elke laguna rijder een gratis laguna willen aanbieden op het einde van de levenscyclus?
(aan wie het geloofde: hier, een tientje; koop jezelf wat gezond verstand :P )
Tinus zegt
Alsof die dingen al niet hard genoeg afschrijven..
Pier zegt
Het is niet wat en het zal ook niet wat worden deze Laguna. Vorige model (alleen stationcar) was en regelrechte hit maar dit is gewoon een lijke auto.
Toeter zegt
Altijd fijn om eraan geherinnerd te worden dat Renault niet mijn merk is. Kan er bij Renault niet een nieuwe chief designer komen… Peugeot is eindelijk weer een beetje aan het bijdraaien met de RCZ en de 508.
willemseles zegt
Sowieso verkopen grote auto’s nog amper de laatste 2 jaren.
Heb zo’n 1300 kg zware Laguna uit 2004 met een zogenaamde slechte naam, echter bij mij al jarenlang probleemloos(2.0 turbo uitv.)
Blijkt wel onverkoopbaar merk ik, geen hond reageert. Niet zo heel erg, want het blijft een heerlijke stille soepele wagen en is geen straf om mee te rijden.
gr.
bob zegt
@ de schrijver Alwood.
quote: “als je überhaupt al een Franse auto wil rijden”
Hoezo? wel een beetje jammer als je zo laat blijken dat je als ahum “autojournalist” Franse auto’s niets vind…
Anyway, ja de Laguna is niet moeders mooiste, deze facelift maakt het wat beter, maar het is te laat.
doba95 zegt
De makeover is niet helemaal gelukt. De koplampen zijn er idd niet beter op geworden. De grille daarintegen weer wel, ala Audi. En dat zilveren/alu gedoe boven de mistlampen kan ook wel weg.
Verder goed om te zien.
Dino zegt
Auw !! Wederom is het onze franse stokbrood- en koekenbakkers gelukt om iets in elkaar te prutselen wat pijn aan mijn ogen doet !!! Wordt het nog minder leuk in de file ! Als er zo’n nieuwe Megane in de file voor of achter me staat , zet ik mijn auto op de vluchtstrook en doe net alsof ik pech heb/krijg. En dat is heel ongeloofwaardig , want ik rij geen franse auto ….iemand nog een stokbroodje ???
Joop zegt
Dat wordt genieten met BOSE geluid !!!NOT!!!
Northwestern zegt
@Joop: Waarom niet? Ben je doof?
@:willemseles: Alleen de types van 2001-2003 hadden veel problemen, en van 2004-2006 vrij weinig. En daarna zijn de Laguna’s wel te bestempelen als betrouwbaar.
Joop zegt
On topic, heb het eigenlijk altijd best een mooie auto gevonden. Al zal ik zelf niet zo snel Frans rijden.
Kevin van Gorp zegt
ja…. ok…. (pauze)….
next?!
Joop zegt
@Northwestern: Neej hoor, ik hou gewoon van goed geluid voor een eerlijke prijs.
Northwestern zegt
@Joop: Njah, ik vind 1500 euro voor een pakket met navigatie, audio connection box, 6 mp3-cd wisselaar en een Bose systeempje nog wel meevallen. Bij Audi kan je daar veel meer voor gaan neerleggen, ik heb zown idee het dubbele.
TheIceman2009 zegt
he shit, ik heb net mijn ontbijt uitgekotst.nu moet ik wéér gaan eten. :x
Freewarefreak zegt
“De verkopen zijn behoorlijk tegengevallen. In mijn ogen weinig verrassend, zet dit apparaat maar eens naast een Citroën C5 of Peugeot 508..”
Dit is natuurlijk onzin. De Peugeot 508 KAN daar geen debet aan zijn, die is nog niet eens te koop. Denk eerder dat het aan de gevestigde Duitse garde ligt.
Esprit_de_Flandre zegt
@Renaultfan: Leer eerst deftig Nederlands schrijven voor je begin over “een verschrikkelijk onprofessioneel stukje schrijfwerk”. Je boodschap komt niet goed over als je zo schrijft.
@louis, El-Loco: Denk je dat het elders anders is? Het grote geld zit in onderdelen.
VW-GROUP zegt
@ iedereen
geen discussies meer
het is gewoon een ugly french piece of junk
Northwestern zegt
@VW-GROUP: Waarom moet jou mening voor iedereen gelden? Ben jij de nieuwe Hitler? Rare jongen.
VW-GROUP zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
hephie zegt
trekt op niks !
VW-GROUP zegt
en jij bent een belg die geen smaak en een vieze veeeeeeeel te slechte kwaliteit renault heeft zekur
135i zegt
ff wennen aan die voorkant, want echt mooier dan het vorige model is het nou ook weer niet …
agarde zegt
Ben ik nou de enige die ‘m echt mooi vind?
Jean zegt
Ik heb niks tegen Renault, maar die Laguna Break (of hoe het ook moge heten tegenwoordig) blijft op een Kia Rio van de eerste serie lijken.
VW-GROUP zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
VW-GROUP zegt
@ iedereen die RENAULT LELIJK OF SLECHT vind
Jullie hebben gelijk klaar geen discussies
Dimglor zegt
@VW-GROUP: Zit jij aan drugs? Want hetgeen je zegt houdt totaal geen steek….
Renaultfan zegt
@ esprit de flandre : Reageer svp op de inhoud en niet op een kleine schrijffout,of reageer anders niet ! De inhoud van dit stukje gaat over de facelift van de Laguna , wellicht kan je ons laten weten wat je daarvan vind !
autoblogger zegt
Het officiele bericht: Kenmerkend voor de nieuwe Laguna is het nieuwe, frisse design van de voorzijde. De bumper met nieuwe grille en de koplampen zorgen voor een expressieve uitstraling waaruit een mix van plezier en prestige is af te lezen. Ook de uitrusting biedt meer plezier: de Laguna heeft standaard halflederen sportstoelen voorzien van verstevigde zijkanten. En Renault monteert standaard Carminat TomTom LIVE®-navigatie met een Europese wegenkaart, een van de meest veelzijdige informatiesystemen.
Navigatie
Het navigatiesysteem in de Laguna wijst niet alleen de weg, maar informeert ook over werkzaamheden, files (ook buiten de snelweg), plaatselijke brandstofprijzen, bedrijven in de buurt (Local Search via Google) en het weer. Het systeem maakt gebruik van een snellere plaatsbepaling voor accurate ondersteuning van de bestuurder. Deze services zijn beschikbaar in een abonnementvorm.
Luxe en comfort staan voorop, dus heeft elke Laguna onder meer elektronisch geregelde bi-zone airconditioning, een zelfdimmende binnenspiegel, een automatische parkeerrem, een boordcomputer en een 3D-sound-audiosysteem. Het summum van luxe is te vinden in de Laguna Initiale. Deze uitvoering biedt onder meer standaard een Bose®-audiosysteem, een beigekleurig lederen interieur, verwarmbare voorstoelen, een geheugenfunctie voor elektrisch bedienbare stoelen en buitenspiegels en bi-xenon-koplampen.
A-, B- en C-labels
Door verbetering van de efficiency heeft de nieuwe Laguna-range een lager verbruik en een gunstiger uitstoot. Dat vertaalt zich in vier versies met een energielabel A, vier versies met energielabel B en zes versies met energielabel C. Op motorisch gebied presenteert Renault nieuws met betrekking tot de combinatie diesel en automaat. Het vermogen van de 2.0 dCi automaat stijgt van 150 naar 175 pk. De Laguna 2.0T automaat 170 pk benzine vervangt de 2.0T motor met 205 pk. Daardoor is 4Control nu beschikbaar in combinatie met een automatische versnellingsbak.
Vrijwel gelijktijdig met de wereldpremière van de Laguna in Parijs openen de dealers hun orderboeken voor zowel de Hatchback als de Estate. Tot en met 31 januari 2011 is op alle uitvoeringen, met uitzondering van Expression, het Pack Lumière leverbaar voor slechts € 795,- met daarin een panoramisch schuif-/kanteldak en lichtmetalen 18-inch wielen. Het Bose®-audiosysteem is verkrijgbaar voor € 695,-. De Laguna-prijzen beginnen bij € 27.890,- voor de Laguna Hatchback Expression 2.0 16v. De Laguna Estate is er vanaf € 29.090,-. Hieronder staat een volledig prijsoverzicht van het Laguna gamma.