GM gaat toch geen middenmotor in hun Corvette gooien, aldus opperhoofd Karl Stracke. Maar misschien dat er een hybride Corvette komt, is dat even fijn…
Ik vraag me af wat de fans erger vinden: dat er géén middenmotor komt, dat ook de versnellingsbak met dubbele natte koppeling komt te vervallen of dat Karl Stracke zinspeelt op het feit dat er misschien een hybride versie van de sportwagen komt. De vicepresident van GM verklaarde dat tegenover AutoWeek. Aangezien concurrenten als Porsche en Ferrari ook met hybrides komen acht Stracke het niet onwaarschijnlijk dat ook een toekomstige Corvette van dergelijke techniek wordt voorzien. We zullen het merken, maar als zelfs Corvette geen rommelende, hard zuipende V8 meer gaat maken, wie dan wel?
“De klanten willen power, dat gaat niet voorbij” aldus Stracke. Hij geeft dan ook aan dat er voor Corvette een optie bestaat om wel hybrides te gaan bouwen maar voor de enthousiaste petrolheads een “normale” aandrijflijn in het assortiment te houden. We like the sound of that.
laulau zegt
Als ze het ontkennen komt de hybride.
Cardesigner zegt
-edit: check, danku-
w0o0dy zegt
Zoals ik al eerder zei:Ik sluit niet uit dat de “Saab-bak” bedoeld is als package-deal met de LS9 als klantenmotor voor bedrijven die een middenmotor sportwagen willen. Zoals Spyker, maar bijvoorbeeld ook Ultima, SSC etc….
lincoln zegt
“hard zuipend” tis een beetje de zuinigste V8 op de planeet !!
alleen FoMoCo maakt ze zuiniger ..
Sciurida zegt
@lincoln: Volgens mij bestaat zoiets als ‘zuinig’ niet bij een v8 ;), maar relatief natuurlijk wel, maar goed ik denk niet dat er veel klanten zijn die nog zonder gêne een V8 kopen in de hippie gebieden van Amerika…
lincoln zegt
@Sciurida:
da,s een sentimenteel inschattings foutje van je ..
massa moet vooruit ..
of je nu 3000 toeren van een 4 pitter vraagt of 1500 van een V8 ..
is om het even ..
Nico zegt
Achja, tijden veranderen blijkbaar.
Hebben we straks tenminste weer een mooi “In mijn tijd…” verhaal te vertellen tegen onze kinderen en kleinkinderen.
Hoewel ik die beide nog niet heb…
BaRa zegt
Ach, er waren tijden dat mensen treurden over de switch van straatverlichting op gas naar elektrische verlichting. Want ze vonden elektrisch licht zo koud en niet sfeervol. Meer dan 6 cilinders in automotoren: het wordt zeldzaam, maar je houdt het niet tegen. ’t Zijn alleen wij zeurpieten die er om treuren ;)
Merry zegt
Yeah een hybride Corvette wow daar zitten we op te wachten.
Heeft ook veel zin, mijn god.
Waarom dikke sport auto’s hybride maken zodat je aan de hippies kan laten zien dat het je wel uitmaakt wat voor imago je hebt maar nog steeds meer verbruikt dan 4 “normale” auto bij elkaar.
Wanneer komt de eerste hybrid vrachtwagen?
elcaminokid zegt
@ Merry: die zijn er al: https://www.cocacolabelgium.be/Coca-Cola-Belgie-innoveert-met-hybride-vrachtwagen-
in de US zijn er al jarenlang melkwagens die elektrisch zijn en in de UK de post…
en een hybride sportwagen: zoals Stracke zegt, de klanten willen power, dus als de hybride werkt als’n KERS systeem (zoals Ferrari dacht ik op hun 599) dan laat ik er mijn slaap niet voor. integendeel: ik kijk er naar uit!
corvettez06 zegt
he he me gebeden zijn verhoord dank u zeer , maar een hybride als sportauto mmmwa jaja wat moet ik daar nou van vinden , maar je weet nooit het kan werken .
Cantago zegt
Doe nou maar gewoon een mooie middenmotor maken! En dan mag er zo’n Porsche “hybride” (vies woord zeg) systeem in… Met zo’n draaischijfje en 160pk extra;)
jorden zegt
idioot idee ook! een corvette met midden motor!!!
gaan er ook geruchten over de 911 met de motor voorin?
robbie zegt
Feitelijk ontkent GM helemaal niet dat er nooit een middenmotor Corvette gaat komen.
Ze ontkennen alleen maar dat de volgende generatie (C7) een middenmotor krijgt. En dat is niet zo vreemd, aangezien het gerucht over de middenmotor betrekking had op de generatie daarna (C8).
Dat gerucht kan dus nog steeds waar zijn!