Volgend jaar in maart komt de nieuwe Boxster onder het doek vandaan in Gèneve. Dus voor die tijd worden er weer eindeloos veel test-kilometers afgelegd op onder meer de Nürburgring, een vaste hang-out van dit soort auto’s en een plek waarvan ze dondersgoed weten er gefotografeerd te zullen worden.
Maar hé, ons hoor je echt niet klagen. Hoewel die camouflage-troep het zicht nogal eens wil belemmeren, krijgen we toch vaak een aardig beeld van toekomstige autootjes te zien. Bij Porsche blijft dat sowieso wat lastig. Want hoewel het een compleet nieuw model schijnt te worden is de Boxster op het eerste gezicht weinig veranderd. Typisch Porsche, zal ook niemand verbazen. Elk plaatdeel is anders en toch blijft het een Boxster zoals iedereen ‘m kent.
Voor wat betreft de motoren zal er genoeg keuze zijn voor ons petrolheads. Denk aan 2.9 (257 pk) en 3.1 (310 pk) ‘flat six’ blokjes. Ook komen er misschien viercilinders beschikbaar. Niet te snel schrikken, want die gooien er wel 275 pk tegenaan, dankzij wat turbo-power uiteraard. De kans dat er een stille en bougie-loze e-Boxster komt is ook aanwezig. Een nieuwe Boxster Spyder zal nog wel even duren, die is er nog maar net. Begin volgend jaar weten we we meer. Spyfoto’s vanaf de ‘Ring vind je op Autojunk!
Met dank aan Fabio12 voor de foto’s!
Pallas zegt
Hoop dat ze hem niet te hardcore maken, een wat softere roadster heeft ook zijn charmes. Spreek je ook een breder publiek mee aan.
Pallas zegt
Maar waarschijnlijk zal die een gemener uiterlijk krijgen, jammer genoeg. Er zijn al genoeg agressief gestylde auto’s op de markt.
jasje zegt
Ik vind hem er alleszins al dikker uitzien dan de huidige (en zeker de mkI) Hopelijk blijft het zo, vooral rond de heupen.
freak zegt
@pallas
voor een softere roadster kan je bij genoeg andere merken terecht(audi, mnercedes, bmw etc)…
Porsche moet juist ervoor zorgen dat de nieuwe boxter zich onderscheidt dankzij de rijeigenschappen en niet zijn goede naam verkwanselen door hem softer te maken.
er komt ongetwijfeld weer een variant die “S” “RS” etc. gaat heten om aan de wensen van zoveel mogelijk mensen te voldoen.
Pallas zegt
@freak: Daar heb je misschien gelijk in, maar ik hield wel van die wat vrouwelijke uitstraling.
Voor hardcore beleving heb je de Cayman.
Cabrio’s zijn per definietie niet sportief.
Ferdinand1 zegt
@Pallas: er is een verschil tussen cabrio’s en roadsters. En dit is een roadster. Die mogen/kunnen gewoon sportief zijn! Een Carrera GT is ook open…Zonda F Roadster ook…enz…
Dennis zegt
Porsche is goed bezig! Hij ziet er een stuk ‘dikker’ uit
Johan zegt
Zie ik daar nou schuim in de wielkasten? En zo ja waarvoor?
AlwinH zegt
@Pallas, cabrio’s niet sportief ? Dat is wel een heel ouderwetse opmerking.
Zelf ervaring met een hedendaagse cabrio?
Pallas zegt
@AlwinH en @Ferdinand: Was een beetje kort door de bocht met mijn reactie, heb zelf een Z3 toch redelijk sportief, maar een dichte Z is toch wat harder.
freak zegt
ik vindt het wel erg simpel om te stellen dat cabrio’s niet sportief zijn.
om niet alle supercar merken op te noemen…
wat dacht je van een honda S2000 of een mazda mx5?
supersportieve cabrio’s
En om dan toch wat meer sportieve merken te noemen:
porsche carrera cabrio (in tig varianten uiteraard)
lambo gallardo
ferrari f430 (de 458 komt ook nog wel)
bmw M3 cabrio
kortom. jou opmerking is erg kort door de bocht Pallas.
freak zegt
sorry pallas
zag niet dat je je opmerking zelf al genuanceerd had
Pallas zegt
@freak: Vooral de s2000 kan op mijn goedkeuring rekenen.
Larger than life auto’s zoals de f430 neem ik nooit mee in mijn oordeel, moet enigzins bereikbaar blijven.
Falco zegt
Die 3.1 liter Boxer moet 3.4 zijn neem ik aan ;)?
Dennis zegt
@ pallas: een Donkervoort D8 dan? Lijkt mij toch wel erg hardcore..
Pallas zegt
@Dennis: Oké oké, ik zal mij nooit weer lagendunkend uitlaten over roadster en cabrio’s ;)
PS veel hardcoreder dan de de D8 kan ook bijna niet, oh toch wel een Ariel Atom.
floris zegt
mx5 sportief??? dan heb je nog nooit in een echte sportieve hedendaagse auto gereden
Citrofiel zegt
@floris: Een auto hoeft niet per se snel te zijn in een rechte lijn om sportief aan te voelen. De MX5 heeft misschien geen gigantisch vermogen maar het schijnt een erg plezierige auto te zijn om bochten mee aan elkaar te rijgen.
lincoln zegt
auto,s “sportief of hardcore” ..
dan heb je het over Fred Flinstone zijn kar ..
man man man .. jullie overleven het nooit 5km op een fiets ..
Ferdinand1 zegt
@lincoln: autosport is dus geen sport??
lincoln zegt
@Ferdinand1: klopt ..
op auto,s passen wel een hoop stickers ..
meer dan op een fiets iig ..
vinden de sponsoren wel handig ..
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@ Pallas: Cabrio’s niet sportief? En een Formule 1 auto dan???
;)
OT: ik hoop dat er ook een nieuwe Cayman komt! De mooiste Porsche van het moment… En ja, ik besef me dat ik daarin wellicht alleen sta! Misschien vind ik hem alleen daarom al mooier…
Ferdinand1 zegt
@Svenska_Aeroplan_AB: is eigenlijk ook mijn favo, hoewel ik de 911 niet van zijn troon wil stoten. Die is tijdloos. Is zelfs de op twee na snelste auto waarin ik zelf gereden heb :D
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@ Ferdinand: klopt, tijdloos, maarja dat is een VW Golf ook! ;)
Maar nu ben ik wel benieuwd… wat zijn nr. 1 en 2?
Zwaar off topic: was ff vergeten dat je ook kan inloggen! Mn laatste bericht was van februair ofzo. hahahah
Ferdinand1 zegt
@Svenska_Aeroplan_AB: ik zei het een beetje wazig. Maar ik bedoelde dat de Cayman S de op één na snelste is waarin ik gereden heb. Beviel echt heel erg goed (helaas maar een paar uur..). En de snelste een GT3 (helaas nog korter..). Maar zijn wel leuke ervaringen! Zul jij vast ook wel hebben :D
Delacroix zegt
@freak, kijk even na wat het verschil is tussen een roadster en een cabrio… volgens mij zijn mx-5jes en s2000en nog altijd roadsters…
@johan
Wel geinig dat daar schuim zit, ze zijn duidelijk nog niet uitgetest. Aan de slijtage van het schuim kun je zien hoe ver de wielen inveren en/of hoeveel speling er in zit.
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@ Ferdinand1: yup, is en blijft genieten! Alhoewel soms de ene verrassend leuker is dan de andere. Qua beleving blijven de ultra-lights als Westfield de absolute toppers voor me! Qua overall nr. 1 een supersedan, de XFR…
CSL zegt
3.1 (310 pk), dat klinkt goed..
Vincenzo zegt
-edit: kun je ook eens met iets origineels komen?-
freak zegt
@delacroix
een leuke 3 serie cabrio past ook in het rijtje denk ik (minder puur maar wel sportief vergeleken met zijn concurentie)
Het gaat mij erom dat Porsche de nieuwe boxter niet moet laten rijden als een comfortabele audi of mercedes cabrio, maar als een sportauto.