De Koreaan met driftskills komen we in Europa maar amper tegen. Er kwamen immers maar duizend stuks onze kant op, en geen daarvan had die lekkere V6 aan boord. Jammer, we moesten het maar doen met 2.0 Turbo’s. De R-Spec versie ervan was wellicht wat karig, maar nu komt er ook een R-Spec van de 3.8 V6. Goed bezig Hyundai, nu nog naar Nederland halen dat ding!
Het bekende trucje werd ook weer op dit model toegepast. Nutteloze bijdragen als cruisecontrol en automatsiche koplampen werden weggelaten, en ze monteren een hele reeks aan lekkere goodies om nét even wat strakker een bochtje te kunnen nemen. De nieuwe R-Spec heeft stugger onderstel meegekregen (comfort? Koop een Sonata), er werd Brembo remspul gemonteerd en hij rolt nu op nieuw 19″ lichtmetaal met daaromheen Bridgestone Potenza-rubber. En niet te vergeten: er zit een sperdifferentieel op. Het vermogen van de zespitter blijft 306 pk.
Daarnaast is-ie alleen leverbaar met een handgeschakelde zesbak, zoals het hoort bij een sportieve RWD-auto. Ook heeft Hyundai het over het besparen van gewicht, maar hoeveel kilo er in totaal af is zeggen ze niet. Evenals het prijskaartje wat hieraan komt te hangen, ook dat houden ze nog even geheim.
Verder krijgen alle andere Genesis Coupé’s een interieur-update. Meer zachte materialen, andere knopjes op het dashboard, je kent het wel. Mocht ook wel een keer. Dat interieur was nou niet om over naar huis te schrijven (bewijsvideo).
KIA zegt
ik denk dat hij tussen de 30.000 en de 40.000 euro gaat kosten.
sjaakk zegt
Leuk. Hopelijk gaat hij hier verkocht worden.
Yuri zegt
Het dashboard ziet er nog steeds een beetje cheap uit.. Voor de rest wel mooie wagen.
chocomobiel zegt
echt een auto voor Basje!!!
morty zegt
laat hem maar hierheen komen perfecte opvolger voor de coupe. toch wel knap dat hyundai dit kan produceren voor zov weinig geld. 25 mille voor zo’n v6 en dan heb jij eigenlijk geen opties meer nodig. als je mag kiezen tussen een golf of zo’n v6 racebeest is de keus snel gemaakt.
AudiQuatro zegt
Is toch best een leuke auto? Dit zet de koreanse markt wel weer even in een heel ander daglicht!
Qasim zegt
Hyundaiii! Jammer dat ze niet naar NL komen :(
Jokkebrok zegt
Interessant…
rwnkl zegt
@morty, door het verschil in uitstoot met een golf zal de CO2-heffing hoger zijn. Dus deze auto met V6 voor de prijs van een golf?…denk het niet, maar zoja, zet mij maar op de lijst!
EJS zegt
@rwnkl:
Het blijft wel een mooie rwd coupé voor (relatief) weinig geld;)
Die R-spec zou best eens een populair ding kunnen worden onder tuners, zou me er iigbeslist niet voor schamen..
morty zegt
@rwnkl:
niet iedereen rijd in een leasebak. ik koop liever mijn auto en pak een tankpas. boeiend dat ik de afschrijving voor mijn rekening moet nemen maar ik bepaal wel waarin ik rijd.
liever afschrijving dan bijtelling op een kut auto betalen
PantheraLeo205 zegt
Die Genesis V6 kom je hier in Santiago de Chile op elke hoek van de straat tegen. Mooie auto.
Camaro zegt
best een Mooie Auto de R-spec komt hij naar nederland? eerlijk gezegd denk ik dat hij nooit hier komt misschien word hij hierheen gehaald door mensen die het overlaten komen. ik heb gehoord dat hij In China en India waar hij moet komen zo rond 20 mile is
Dawg zegt
Meer specs (o.a. interieur verbeteringen) en plaatjes hier: http://www.topspeed.com/cars/hyundai/2011-hyundai-genesis-coupe-38-r-spec-ar93555.html
BaySideBlueBoy zegt
Een beetje jammer dat de Koreanen niet zo creatief zijn in het bedenken van type aanduidingen.
Lekker makkelijk van Nissan jatten.
Dawg zegt
@BaySideBlueBoy: Nissan gebruikt “Spec V”; als in “GT-R Spec V” en “Sentra SE-R Spec V” …
mellie zegt
ik ben zeker geen fan van dit merk maar dit vind ik een mooie auto
Pallas zegt
Ik bklijf het ontwep wat geforceerd overkomen, zeker die”knik” in flank.
Over een paar jaar is dit al hopeloos gedateerd.
werner1969 zegt
laat maar komen lekker tegengas voor al die groene politiek correcte stiekem toch niet zo groene hybride meuk
Tedje de Haag zegt
Interieur is idd echt 3 stappen vooruit. Maar geef mij toch maar een 2011 Mustang V6 voor dat geld.