F&M staat voor Faralli & Mazzanti. Ruim twee jaar geleden maakten we kennis met hun Vulca-project. Toen zou er nog een V12 onder de kap komen te liggen. Dat liep alemaal iets anders, want tijdens de onthulling vorig jaar kwamen we er achter dat er gekozen was voor een V10-blok uit de schappen van BMW.
De carrosseriebouwer uit Hongarije is van plan om hiervan in totaal 10 stuks te maken. Allemaal met de hand gebouwd, en een opgeboorde V10 (afkomstig van de M6) aan boord die als krachtbron zal dienen. Daarmee schop je het toch even tot 630 peekaa in je 2+2 coupe. Aan de andere kant, voor een niet mis te verstane prijs van €385.000 mag je ook wel zulke prestaties verwachten.
Ook deze bolide is weer gebaseerd op een Maserati, net als met de Antas V8 die we nog kennen uit 2006. Hoewel er een astronomisch hoog bedrag voor dit coachbuild- geweld moet worden neer gelegd, is de auto niet helemaal vrij van afwerkingsfouten, zo ontdekte fotograaf Máté Petrány. Iets wat je wel zou verachten van auto’s in dit prijssegment. Gelukkig maakt de aluminium body weer een hoop goed. (via Jalopnik)
Robdg zegt
De voorkant ziet er netjes uit, achterkant bevalt mij niet zo
xilver zegt
@Robdg: had dezelfde gedachte… toch niet slecht voor zo’n kleine autobouwer
Henk_he zegt
Ik vind alleen de kleur mooi…
SjonnieTurk zegt
OMG! Sommige afwerkingsfouten zijn echt groffe missers.
Sommige “achtertuintunerts” werken hun creaties beter af..
toyotaprius zegt
Mooi geprobeerd alleen iets te veel Chopshop en Leepu invloeden.. “back to the drawing bord”… denk ik…
jan1666 zegt
voorkant is net een Hyundai Coupe…
jornboeijen zegt
Hij ziet er beter uit als de Antas V8
something zegt
@toyotaprius: dat is ook exact het eerste wat ik dacht, dit is stiekem gewoon leepu’s design :P
leon zegt
wat ik hier zie? Een combinatie van continental GT, wiesmann en panamera! niet om aan te zien!
smeck zegt
op het moment dat een “supercar” wordt onthult door een kneus in een trainingspak haak ik automatisch al af
toyotaprius zegt
@smeck: Is ook een soepercar.
Esprit_de_Flandre zegt
Mooi, maar afwerking is idd betreurend. Versnellingspook ziet er ook afschuwelijk uit.
CrazyHenkie zegt
Wow, hij heeft wel wat! Met name de fraaie details doen het ´m, en ja, jammer van bijv. het stuur en de pook, niet echt kunststukjes, maar ja, dat rekenen we maar tot de charmes van een kleinserie auto ;)
Cantago zegt
Wat een mislukte verhoudingen! Alles is te groot of te klein… Kraken dit, en al helemaal voor zoveel geld!
Davidov zegt
Mazzanti deed me al gelijk denken aan Maserati, lol. Beetje duur ook :P
kingkong zegt
ChopShop?
LC zegt
Ik vind de voorkant mooier met de motorkap open.
http://stipistop.com/blog/2010/06/25/fm-vulca-s-identitaszavar/vulca-s-tarnok-zsolt-fm-v10-39/
Tonnie zegt
Ziet er toch wel heel gaaf uit hoor ;)
Jokkebrok zegt
@Thijsj: Hul gaaf!
autospeurder zegt
F & M komen uit Lari (Pisa), Italie en niet uit Hongarije
JanC zegt
@autospeurder: Ik wou precies hetzelfde melden.
http://www.femauto.it/
sjazz zegt
de Leepu Vulva.
bah.
OverSoft zegt
(afkomstig van de M6)
En M5, want dat zijn exact dezelfde blokken…
tvrspeedsix zegt
met leading designer LEEPU inspired on Waves!
Christiaanvdd zegt
hij lijkt wel veel op de antas
transam73 zegt
Vulva? Wat een k.tbak!