De Maserati Granturismo mag best wat extra vermogen krijgen, daarom zijn de Italianen druk aan het testen…
Althans, als we de geruchten mogen geloven. De verhalen over een straatversie van de GranTurismo MC Corse Concept zijn al ruim 1,5 jaar oud, het wordt tijd dat men dit apparaat officieel gaat onthullen.
Vooral de twee uitlaten van de hier gespotte Maser vallen op, de configuratie lijkt op die van de Ferrari 430 Scuderia. Die laatste heeft een V8 met een vermogen van 510 pk, maar zoveel zal de Granturismo niet krijgen. De MC Corse Concept heeft 450 pk, eenzelfde aantal mogen we verwachten van een straatversie. Standaard heeft de Granturismo een vermogen van 405 pk, de Granturismo S heeft 440 pk.
Video en geluid van deze Maserati is HIER te beluisteren!
niemand zegt
Nice…..
Ruben00 zegt
Als ie er zo uit komt te zien vind ik het goed:
Dimglor zegt
@Ruben00: Inderdaad.. als ie er zo gaat komen, dan zal ie er bruut uitzien ;)
Pantoffeldier zegt
Iemand die lelijke uitlaten in de gaten?
Dat ziet er nogal goedkoop uit….
Zolang ze die maar aanpassen mag íe van mij komen.
Pantoffeldier zegt
EDIT:
ZO klopt het hele design toch ook niet meer?
Die bodykit is veels te overdreven, die 2 lompe vlakken bij de achterkant, waar normaal de uitlaten zitten zien er niet uit.
wouter zegt
zeker netjes die van ruben00.
alleen hoelang sttat die nou al op google jo.
ik denk niet dat dat um word.
floryn zegt
De beperking op het vermogen is nou precies waarom Maserati altijd een zorgenkindje zal blijven en Ferrari winst kan draaien. Natuurlijk is de normale maserati meer gericht op het GT gevoel en is het vermogen niet zo belangrijk, maar als het topmodel (dat volgens mij zwaarder is dan een Ferrari) het met minder vermogen moet doen is dat gewoon zuur. Er zit meer in die auto dan dit.
maartenooms zegt
de v8en van Maserati klinken beter dan dat ze snelheid genereren, jammergenoeg. Met minder dan 500 pk en toch zoveel uitstoot is het niet de meest logische keuze
Coubie74 zegt
Is het geen mule ? Ten eerste die uitlaten en ten tweede vind ik dat de wielen ook redelijk naar binnen staan, dus een smallere wielbasis.
Jokkebrok zegt
Hij wordt er niet mooier op zo…
HDM zegt
Kunnen ze niet gelijk effe die 3 dingetjes achter het wiel wat rechter zetten?
w0o0dy zegt
Ik weet vrij zeker dat het meer dan 450pk gaat worden… ik zet in op 470/480pk. Nu nog wat minder pk’s en wat strakker onderstel (instelbaar) en dan hebben we een heeeele lekkere S-GT.
w0o0dy zegt
Zie ik daar nou een carbon dak?
euro95 zegt
euhm.. nee!
AlexanderEnschede zegt
@ Coubie74
My thoughts exactly.
C220AMG zegt
@W0o0dy
Scherp!
w0o0dy zegt
Interieur is trouwens ook deels gestript met forse sportstoelen en zonder achterbank. Maar goed, dat kan omdat het een prototype is….
Patrick zegt
@pantoffeldier; dit is ook alleen maar een Granturismo (S) met innerlijke aanpassingen ;) dus dan moet je nog niet teveel op de uiterlijke aanpassingen letten..
ot: ik snap het nut van die 10pk niet helemaal, en van een schreeuwende bodykit die er misschien opkomt ook niet!
Sorcerer zegt
Ik denk ook dat dit een mule is. Uitlaatjes doen me denken aan die van een 335i, maar het is nou een beetje overdreven om te denken dat hier de nieuwe 3-serie wordt getest. Iig een Maserati-body daarvoor gebruiken is wel heel extreem :D
RazorHead zegt
maar 10 pk meer?
dan hoop ik dat ze toch er wat kilo’s afschaven en hem wat ruwer maken!
anders is het maar een gewone variant naast de ‘gewone’ en de S
Eric zegt
Ze zouden beter een V12 inlepelen zoals AM van hun DB9 de DBS hebben gemaakt!!!!!!
Cantago zegt
Geen heel hoogtoerig blok zo te horen? Wel een redelijk gaaf geluidje, maar bij een Maserati gaat het er toch vooral om hoe gaaf hij er uit ziet;) Nog even in spanning afwachten dus!
majinstar zegt
Ik vind die uitlaten nog niet eens zo erg, die wannabe A5 reet wel !!!
jorden zegt
ik ben er ook van overtuigd dat we met een “mule” te maken hebben.
dummy zegt
Gran Turismo MC Corse gaat binnenkort in productie. Mogelijk zijn dit de laatste tests geweest alvorens de productie van start kan gaan. Het gaat om een krachtiger versie van de Gran Turismo die op verschillende punten is verfijnd en ontdaan is van achterbank en dergelijke.
Trevor zegt
Vroeger bouwde Maserati van zijn coupé’s wel vaker een sneller speciale uitvoering. Zo was er van de 224 een racing uitvoering en van de Ghibli een cup uitvoering. Beide sneller, lichter en meer vermogen… Dus ben benieuwd wat dit totaal plaatje hier gaat opleveren.. Het zal echt niet om 10pk meer gaan want daarvoor zullen ze echt niet dat al dit (test) werk verrichten…
Auto-Nerd zegt
Regelmatig zie ik de Maserati Granturismo, echter het blijft een verschikkelijk lelijk ding. Zo’n rare neus. Alleen de QP is, ondanks dezelfde neus, wel gaaf.
Chuck Norris zegt
doemijdiemaar