We wisten dat Spyker op zoek was naar een alternatief voor het Audi V8 blok dat op dit moment Aileron voortbeweegt. Na lang dubben, wikken en wegen, heeft Victor Muller nu eindelijk besloten welke motor er in de Aileron zal komen. Het wordt definitief een GM blok en wel de V8 kompressor dat we kennen uit de Corvette ZR1 en de Cadillac CTS-V.
Er werd onlangs ook nog gekeken naar de 4.4 V8 TwinTurbo van BMW, maar Victor laat aan Autovisie weten daar vanaf te zien. Het is op korte termijn niet mogelijk om dit blok in de Aileron te implementeren.
Het is nog onduidelijk wanneer de grote wisseltruc gaat plaatsvinden. Eerder werden al de plannen voor een C8 Aileron Spyder bekend. Het is de bedoeling dat die auto vanaf het begin met het nieuwe blok van GM zal zijn uitgerust, maar wanneer de werkelijke productie van het model start, dat weet nog niemand. Verder liet Muller weten overwegen om met de Aileron te gaan racen. Samen met een raceteam moet dan een Aileron GT2 worden ontwikkeld.
Vincenzo zegt
Die fietsenmaker kan beter eens het design onder handen nemen…wat een gedrocht.
JOORRIISS zegt
jammer hoor,
spyker zou zelf eens een blok moeten maken. kijk hoe goed dat uitpakte voor koenigsegg.
HyperTeHK zegt
Jammer dat het niet de BMW motor wordt dan was het toch was hij wat meer America vrij gebleven.
Een Spyker is tenslotte naast een Nederlandse een Europese motor en die BMW V8 is een leuk motortje.
Jammer maar helaas zullen we maar zeggen, dus rijke mensen op autoblog koopt alleen een Spyker voor de welzijn van de economie.
KUYL zegt
@JOORRIISS, koenigsegg heeft een ford motorblok.
Alleen dan wel zelf doorontwikkeld. Maar blijft een ford motorblok.
rider zegt
@KUYL: FOUT! ze hebben alleen de blue-prints gebruikt van een Ford SVT racing blok, die van oorsprong bij Ford uit staal bestond en ook gebruikt wordt in de indy car. koenigsegg heeft echter het hele blok uit aluminium gemaakt en alleen daarom kun je al spreken van een eigen blok en geen copy van een bestaand blok.
waarom Spyker niet zelf een blok maakt is wel heel duidelijk. geen GELD. het kost miljoenen om een blok te maken en aan de huidige milieuwedgeving te laten voldoen. dan is een bestaand blok kopen (en eventueel aanpassen) veel voordeliger. ik denk dat ze wel een goede keuze hebben gemaakt met het GM compressor blok. het blok is in zijn oervorm welliswaar al oer oud maar ook oer degelijk. !
lincoln zegt
@rider:
nope .. gewoon een omgebouwde 281 FoMoCo ..
inmiddels zijn het wel eigen producties .. maar in het begin zeker niet ..
xilver zegt
Ik vond die spyker niet mooi.. maar hoe meer ik hem zie, hoe mooier die wordt!
lincoln zegt
wist het wel ..
bread and butter .. een alternatief zoeken is onzin ..
anonymous coward zegt
Ik kan er niet warm of koud van worden…
Dat er uberhaupt mensen zijn die dat gedrocht met al die onnodige luchthappers en vinnetjes mooi vinden… Een Aston (om maar iets te noemen) is vele malen mooier.
En dat GM blok.. ach, ik zou toch eerder voor iets europees gaan, maar dat is mijn voorkeur
lambo4all zegt
hmmm.. nouja mensen bekijk het zo, van aan de audi blok sleutelde ze ook de helf er af en veranderde ze de veel van de elektronica, als ze dat nou ook gewoon met de caddilac doen. dan zal je er niks van merken denkik.
tot je rokend langs de weg staat tenminste
Robert zegt
Grappig, juist al deze luchthappertjes zijn echt in gebruik, niets zinloos aan. Pak een Aston Martin DBS en je vindt een hoop zinloze zooi ;)
De Corvette motor klinkt wel geweldig, beter dan een willekeurige turbo-motor, dus dat zit wel goed.
Dev zegt
Neeeee… Ik heb echt een hekel aan de Amerikaanse “crate motor” traditie. Gooi overal maar een Chevy block in, is daar het mantra. De ZR1 motor is zo’n motor die gewoon van de plank bij GM te bestellen is.
De Spyker is een supercar, en daar moet een redelijk unieke verfijnde motor in, met emotie. Een Maserati V8 zou hier bij uitstek geschikt voor zijn.
lincoln zegt
@Dev:
welke motor is niet van de plank te bestellen ??
welke motor heeft “emotie” ??
welke motor is uniek ??
welke motor is verfijnder ??
NLBUURMAN zegt
@lincoln: BMW’s S54 motor, wel van de plank te bestellen waarschijnlijk…
lincoln zegt
@NLBUURMAN:
ik vind het allemaal prima blokkies hoor ..
voor een auto die ik toch nooit koop ..
NLBUURMAN zegt
@lincoln: idd, ’t is en blijft een droomauto, 99,9% kans dat je er niet in zal rijden.
lincoln zegt
@NLBUURMAN:
beide zo waar als een koe ..
en als ik er ooit in zal rijden zou het betreffende blok het laatste zijn waar ik me druk om zal maken ..
dat zal ten alle tijden goed genoeg zijn ..
jorden zegt
620 PK en amerikaans V8 gebulder zonder een armoedig amerikaans design!
BMW V8 420? toch? (M3)
Jurrian zegt
@jorden: ze doelen hier niet op de M3 V8, maar het 550i blok, dat ook in een hoop alpina’s ligt en voor weismann’s werd gebruikt.
wat zit iedereen toch te mekkeren, als dit blok het best past en het klinkt goed dan is spykers missie toch geslaagd, we weten dat er power zat in zit, of iig meer als het audi blok en we weten dat iedereen lyrisch over het ding is in de Zr1. Daarnaast zullen ze wel het een en ander er aan aanpassen, dus wacht gewoon even voordat je oordeelt.
NLBUURMAN zegt
@jorden: nope, 4.4 V8 turbo (N63) is van de 50i’s, (X6 xdrive50i, 750i) en levert 408 pk en 600 NM. de S63 (twinscrollversie van deze motor) levert 555 pk, en zit ook in bijv de X6, maar dan met die magische M er achter.
mardec zegt
Mensen, wat zitten jullie hier te klagen?!
Dit blok heeft in de ZR1 toch een enorme goede tijd op de ring..
Oké, die Audi V8 vond ik ook wel tof, maar dit blok is toch een paar krachtklassen hoger! Ik denk dat het zeer goed gaat uitdraaien :-)
Markus zegt
Vast een sterke motor, maar het klinkt toch een beetje goedkoop… stel je een Ferrari of Lamborghini voor met een GM blok. Dat klinkt toch niet?
Roel zegt
Tja, GM had zeker kon wel wat centjes gebruiken voor een V8 die niet verkoopt.
Maar goed, kijk eens naar die foto, wat een afwerking:
– Die splitter is niet recht
– De chromen strips over het dak sluiten niet aan
– De schroeven boven het kenteken (achter)
– Schroeven door de achterraampjes
– Strip onder de portierramen
– Achterklep ligt op de auto, ipv van er in.
– Klep aan de voorkant is ook dubieus
– Dat grillegaas lijkt wel op een konijnhok
– Die spiegels (M3 style is wel heel 1996…)
En dat is wat je op foto’s ziet. Het ergste is dat ze de assemblage gaan verhuizen naar Engeland, en daar zijn ze ook zo bevlogen in dit soort “maatwerk”.
EPI zegt
@Roel: Deze auto was al eerder gespot op een cirquit met een ander kenteken (buitenlands)
Op de dag van fotograferen was hij een dag op nederlands kenteken.
De afwerking was inderdaad onder de maat.
Maar ik denk dat dit toch een soort van testfase was!
alfa159TI zegt
ik vind het anders een van e mooiste auto’s op dit moment, maar dat zijn smaken heh!
dekster zegt
Wat een onzin hier toch, die amerikaanse V8 is evenwaardig aan het BMW blok, komt nog bij dat het amerikaanse blok veel flexibler te implementeren is dan de BMW V8.
En mijne heren, wie heeft nu de beste motor ontworpen?
Markus zegt
@dekster: VW… de 1.4 TSI, maar die voldoet niet voor Spyker denk ik.
Hubert zegt
Die blokken van GM kosten maar een fractie van de BMW blokken.
Plus ze zijn meer geschikt voor after-market.
lincoln zegt
@Hubert: hoi ..
wat kost zo,n BMW blok dan ??
wat kost zo,n Caddi blok dan ??
Peter zegt
Was dat een onderdeel van de SAAB-deal? General Motors one-stop-shop concept :-)
Wolfsburger zegt
Heb ik iets gemist? Waarom moet die Audi motor eruit?
EPI zegt
Wel leuk om mijn foto’s hier weer terug te zien!
Christoph zegt
Raar, ze hebben vorig jaar een aantal van deze blokken verkocht omdat ze ze juist niet gingen gebruiken.
KUYL zegt
@Dev, gewoon elke motor is te bestellen van elk merk.
De LS9 heeft stoterstangen zoals de oude V8`s maar daar houd het bij op ook. Het is een compleet aluminium V8 waarin veel onderdelen van titanium zijn. De supercharger is een van de meest efficiente die er zijn. Het is echt een motor om mee te trappen maar rustig rijden gaat ook prima door de vlakke koppelkromme.
Lichtgewicht, compact, relatief zuinig, veel vermogen en koppel bij bijna alle toeren, gunstige prijs/pk verhouding, simpel/weinig onderhoud ten opzichte van bijv een ferrari motor en nog eens makkelijk te tunen ook. kortom de meest logische keuze voor een merk als spyker denk ik.
Robert.V zegt
@KUYL: Well i’ll be a sun of a gun. Finaly someone who knows what he’s talking about.
Dat werd eens tijd.
Peter zegt
@Roel
De afwerking is inderdaad beneden de maat voor dit prijsniveau… Vooral op foto 3 klopt er niet veel van.
Mark zegt
@Roel, volgens mij zijn alle auto’s die je ziet voorlopers dus helemaal met de hand gemaakt. De eerste productie auto’s moeten volgens mij nog komen. Op spykerowner.com stond een link naar nieuwe foto’s van andere prototypes: http://www.flickr.com/photos/spykercars/sets/72157624197943165/
Hubert zegt
BMW V10 en M3 V8 kosten 10.000 euro.
Dus de V8 turbo zal wel iets meer zijn.
Een Chevy V8 kost ca. 5500 dollar.
lincoln zegt
@Hubert: ik had het over complete blokken ..
KUYL zegt
@Hubert, alle prijzen maal 4 dan klopt het aardig.
Kaaskabouter zegt
Aan iedereen die klaagt over het afwerkingsniveau: Dit is een preproductiemodel. Er zijn naar mijn weten nog geen productie Ailerons gebouwd, dat moet deze maand wel beginnen.
RtB zegt
Die foto is van een testbak van Spyker… Iedereen die wel eens buiten komt en een Spyker van dichtbij heeft gezien weet dat er op de afwerking niks te mekkeren valt.
Goede keuze trouwens! Betrouwbaar, makkelijk te onderhouden, belachelijk snel, lekker geluidje en dat voor een (relatief) lage prijs. Kan er ook niet meer gezeken worden op de pk’s in een Spyker, dat zal met dit blok wel goed komen.
Wichard zegt
GM blokken omdat SAAB daar ook nog gebruik van maakt in de nieuwe 9.5?
Merry zegt
Dit is de eerste keuze van Skyper die goed is.
Dat Audi blok is het toch net niet maar eigenlijk moet een auto van deze klasse een V10 of V12 hebben.
En er is volgens mij nog steeds geen auto die ook het chevy blok heeft en sneller is dan de ZR1.
En deze Spyker zal geen uitzondering zijn ben ik bang.
Hubert zegt
Ik ook.
En een nieuwe getunede turn-key Chevy V8 met compressors kost 16.999 dollar
Fout zegt
Dat is wel degelijk een achteruitgang van een geciviliseerd en betrouwbaar Duits blok, via het heerlijk V8 blok van BMW naar een geblazen amerikaans blok die wel krachtig is maarja…
maartenooms zegt
Dit blok is ECHT goed, hoor. Bijna on-amerikaans.
Rochas zegt
Wellicht is dit een slimme zet, daar de VS een belangrijke markt vormt voor Spyker. Die kiezen misschien eerder voor een auto met Amerikaanse motor.
Arie op Safarie zegt
Ja en ….. ik zie het eerder als een Downgrade, daarbij zal de Spyker nooit het niveau van een Kitcar ontstijgen ?? En men mag mij negatief vinden en vinden dat ik geen autoverstand heb … het hele Spyker gebeuren kan me gestolen worden ….het is kwalitatief slecht, geen supercar prestaties …. gemalviseerde verkoopcijfers …..vreselijk uiterlijk …..Hoe zit het by the way met de nieuwe 95 ??
Kaaskabouter zegt
@ Fout en anderen: wat is het toch met al jullie vooroordelen tenopzichte van de afkomst van motoren? Ik heb al horen beweren dat alleen Italiaanse blokken emotie hebben, en nu wordt er gesuggereerd dat een amerikaans blok DAT krachtig is, niet zo geciviliseerd of betrouwbaar is als een blok van Duitse afkomst. Onzin. De motor uit de ZR-1 komt tot zijn prestaties op een andere manier dan bijvoorbeeld een Ferrari V12, maar niet op een ‘mindere’ manier. Hij is zuiniger, lichter en betrouwbaarder (want simpeler.)
T16 zegt
Prijs crate engine ZR1 is 21000 dollar! http://www.motorauthority.com/blog/1030462_corvette-zr1-supercharged-ls9-crate-engine-priced-at-21000
Fokko zegt
vind die 4.4 twinturbo trouwens wat tegenvallen qua Sound. lijkt meer op het geluid van 2 viercilinders naast elkaar in plaats van V8 gebulder. Als je begrijpt wat ik bedoel…
Fokko zegt
heb het dus over die BMW motor.
frarissimo zegt
Wat een kit car rommel, waarom gebruiken ze geen 2.0 liter cosworth blok uit een caterham oid.
Robert.V zegt
@frarissimo: Hoezo een kit car rommel ?
GOD zegt
Beste keus die Victor kon maken.
Zon bruut blok past bij zon brute wagen.
Simpson zegt
ach, het is beter dan zelf trappen
Johan-SV zegt
eigenaar heeft iig geld genoeg: er is bijna €90.000,-bpm betaald
Laue zegt
ik zeg: lekker :)
Bart zegt
Niks mis met Amerikaanse motoren. Op een paar uitzonderingen na zijn alle ’60 jaren GT’s voorzien van een crate engine. Allard, Jensen, Bristol, AC, TVR, Gorden Keeble, Sunbeam, Facel Vega, Monica, Monteverdi, DeTomaso, Bizzarrini, Ghia, en niet te vergeten de Buick/Rover V8 die overal voor is gebruikt.
Alleen: het is of Chevy, of Cadillac, een van beide. De CTS-V heeft geen dry sump smering, de Corvette wel. Dus wat wordt het?
Robin zegt
Als ik die Spyker Aileron nu zo zie, zou ik niet denken dat je daar 2 ton voor moet neerleggen…
timmm9 zegt
@ roel
deze auto is gespot en is de test auto van spyker zelf en deze werd bestuurd door een personeelslid die de instructieboekjees schrijft. Mocht je vaker spykers gezien hebben dan zou jou ook opgevallen moeten zijn dat de afwerking redelijk fijn is.
Maar je heb gelijk dit is een afgetrapte auto!
Harie zegt
Volgens mij vergeten veel mensen hier ook dat je niet zomaar een bepaald blok kunt gebruiken voor je auto’s. Maserati of Ferrari zal bijvoorbeeld nooit toestaan dat Spyker motoren van hen zal gebruiken. Deze auto’s boren namelijk een beetje dezelfde markt aan (prijsklasse dan… kwaliteit en image even buiten beschouwing gelaten). De relatie tussen VAG en Spyker is ook veranderd door het feit dat Porsche daar tegenwoordig het een en ander in de melk te brokkelen heeft. Het VAG concern heeft inmiddels alle marktsegmenten zorgvuldig afgedekt… van Bugatti en Lamborghini tot Skoda en Seat. Concerns die nog niet vertegenwoordigd zijn in het supercar segment zullen sneller geneigd zijn om toe te staan motoren te gebruiken. BMW en GM zijn hier in principe voorbeelden van. De BMW M6 en Corvette ZR1 zijn in beide gevallen de toppers uit het sportieve segment, maar duurder en exclusiever kan het binnen die concerns eigenlijk al niet meer, vandaar dat er ook geen gevaar in gezien wordt om de motoren te leveren.
Daarnaast is er nog het feit dat het overgrote deel van de Spykers de plomp overgaat richting de VS. In het geval van een relatief hoge eurokoers (zoals de afgelopen jaren… Euro begon ooit rond 85 dollarcent geloof ik) maak je je auto’s onbetaalbaar voor de Amerikaanse markt. Je koopt met dure euro’s onderdelen in en je zet het grootste deel van je productie weg tegen goedkope dollars.
Dit klinkt misschien allemaal nogal zakelijk en ‘emotieloos’, maar autobouwers zijn bovenal ook bedrijven en niemand ontkomt aan de wetten van de economie.
KUYL zegt
@rider, je spreekt jezelf tegen. lees je tekst nog maar eens door. Idd gewoon een ford blok genomen en dat zelf in een ander materiaal gemaakt. Dat is in mijn ogen gewoon een kopie maar dan met ander materiaal.
spykerboy zegt
hopelijk laten ze hem aleen wel gillen (zoals ferrari) inplaats van brommen (zoals amg’s en corvettes) dat zou toch wel een stuk meer bij de auto passen :) gillend uitlaat systeem erdus op en goooooo :D
JPM zegt
Erg goede keuze, een sterk en krachtig blok blijkt. Jammer dat de Spyker qua design niet meer wat het geweest is.
Kaaskabouter zegt
@Spykerboy: De huidige motor bromt toch ook? Ik praatte laatst met Hans van Rennes en die beschreef dat nog als het typische Spyker-geluid. Hij voegde daar nog aan toe dat de nieuwe motor geluidtechnisch aan moet sluiten op dat Spyker geluid. Dus helaas.
Er gloort echter hoop: De 4.0 Le Mans Series motor gilt wel. Hij brulde eerst, maar Spyker heeft de slagvolgorde aangepast waardoor hij nu meer als een Ferrari klinkt. Aangezien Spyker deze motor wél voor het grootste deel zelf heeft ontwikkeld (basis blijft Audi) verwacht ik dat deze motor gewoon weer terugkeert in de Aileron GT2R
robbie zegt
@Kaaskabouter: dat denk ik niet, want de raceauto moet namelijk dezelfde motor gebruiken als de productieauto.
midasracer zegt
Jammer, ik had liever een Europees blok in de Spyker gezien. Ik ben geen fan van het geluid van de Amerikaanse V8 motoren, leuk voor een Cobra of Ultima maar veel te lomp voor een Spyker. Een Spyker is überkitsch, net als de vele ontzettend dure en overdreven ontworpen horloges waarvan foto’s regelmatig vele bladzijdes vervuilen in o.a. Autovisie en TopGear magazine. Het lijkt mij dat het publiek wat overdetop styling waardeert, niet zit te wachten op rauw Amerikaans gebrul. Hoe lang zal het nog duren voordat Spyker Tesla achterna gaat?
robbie zegt
Vanuit het oogpunt van Spyker is is dit trouwens een ‘logische’ keuze.
a) GM heeft een rijke historie van ‘crate engines’ die ook nog een makkelijk te tunen zijn (zonder dat GM ‘boos’ wordt). Bij BMW ligt dat toch niets anders
b) Spyker wil de motor ook gebruiken in de D8 P2P
c) De Audi V8 die Spyker nu gebruikt is uit productie en dus niet meer gehomologeerd qua emissies in oa de VS. De GM motor is dat wel.
d) Het is een goede ‘hedge’ tegen de dollarwisselkoers
e) De motor zal ongetwijfeld een stuk goedkoper zijn van een Audi (of BMW) blok.
Darahan zegt
Toen ik de titel las, kreeg ik een glimlach op mijn gezicht. Ik dacht namelijk dat de NorthStar was gekozen, de motor die in de meeste Caddilacs zit. Maar nee, Spyker kiest voor dat antieke Small Block. Prima motor voor in een Silverado ofzo, maar met zo’n 50 jaar oude stoterstangmotor kun je toch niet in een supersport auto van 3 ton stoppen?
lincoln zegt
@Darahan: idd .. anders had GM em zelf wel in een Corvette gepropt ofzo ..
robbie zegt
@Darahan: de Northstar gaat volgende maand uit productie. Dat zou dus geen logische keuze zijn geweest ;)
http://www.autoblog.com/2010/06/10/report-gms-venerable-northstar-going-out-of-production-in-july/
PS Tegen iedereen die zeurt over de afwerking van deze rode Aileron wil ik maar 1 ding zeggen: pre-productie!
Die auto wordt namelijk door de fabriek gebruikt voor allerlei testdoeleinden, fotoshoots en korte persritjes. De eerste auto’s voor klanten zullen pas eind volgende maand afgeleverd worden.
http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=newsarchive&sid=awstBPIew_RU
DavidZ zegt
Voor zoveel geld verwacht je toch een twaalf cilinder, ipv een Corvette motor……
Kaaskabouter zegt
@Robbie: [quote]@Kaaskabouter: dat denk ik niet, want de raceauto moet namelijk dezelfde motor gebruiken als de productieauto.[/quote]
Da’s waar ook! Maar misschien dat ze daarom de Aileron Coupé (in tegenstelling tot de spyder) eerst introduceren met de Audi motor? Zou je dan het op de audi gebaseerd blok mogen gebruiken om mee te racen?
robbie zegt
@Kaaskabouter: dat zou kunnen, maar er zullen wellicht een minimum aantal auto’s mee gebouwd moeten zijn. Verder is die Corvette motor natuurlijk ook niet heel erg verkeerd als basis. Corvette heeft jarenlang gedomineerd in GT1 en nu in GT2 doen ze het ook vrij aardig.
Maar het zou best kunnen dat de Aileron in 2011 met de ‘oude’ motor gaat rijden en in 2012 de overstap maakt naar de GM LS9. Op die manier hoeven ze zich voor volgend jaar maar 1 project te focussen (auto) en het jaar daarna kan de aandacht dan verschoven worden naar de motor.
Kaaskabouter zegt
My thoughts exactly. Over de ontwikkeling van de GT2 auto trouwens: Dat raceteam dat de auto in samenwerking met Spyker moet gaan ontwikkelen, doelen ze daarmee op het works Spyker Squadron of op een outside team? of wordt dat niet duidelijk uit het autovisieverhaal?
robbie zegt
@Kaaskabouter: dat zal ongetwijfeld het Squadron zijn. Ze doen ze ontwikkeling immers al jarenlang zelf. Alleen de C8 Double12 R is ooit door een andere partij ontwikkeld. Vanaf de C8 Spyder GT2R (2005) doet het Squadron de ontwikkeling helemaal in eigen huis.
Kaaskabouter zegt
Nah niet helemaal, de rolkooi wordt bijvoorbeeld door een Duits bedrijf gedaan dat ook verantwoordelijk is voor de rolkooien in de DTM. Je steekt nog eens wat op van zo’n factory visit! :D
robbie zegt
@Kaaskabouter: uiteraard hebben ze partijen waarmee ze samenwerken, maar dat doet iedereen. Toeleveranciers noemen we dat ;) De bouwer van de rolkooi is http://www.heggemann.com/ gok ik zo? Die doen wel meer werk voor Spyker, Spyker Squadron en Spyker F1 (toen die nog bestonden).
GOD zegt
@ Vinceno
Die fietsenmakers zijn tenminste wel door en die pizzabakkers niet. tjoo!!! / Ciao!!!
Kaaskabouter zegt
Heggemann, dat was het ja. Verder wel prijzenswaardig dat het Squadron met zulke beperkte middelen een nog best competitieve auto kan ontwikkelen. Komt er trouwens een rijtest met de Aileron? :D
ernie zegt
haha poef* en weg was de reputatie
Rappelflap zegt
mjammie…..
Super goed idee!! Alleen hoop ik dat de kwaliteit goed is.
Volgens mij koos Victor deze motor omdat SAAB ook met GM-motoren werkt.
willie zegt
wat een geklets over de tecniek om de techniek. is toch maar 1 ding belangrijk: hoe rijdt die chevy spyker nu? zet hem naast een audi spijker en raffel zo snel mogelijk de ring af. bij de meet weten we dan wat de best combinatie is.
bpc zegt
ik denk dat dit blok juist wel een goede keuze is omdat je spyker niet kan klasseren onder de iet wat hardere supercars zoals de zonda en sommige ferrari’s etc.
de spykers zijn meer de aston catogorie , meer bedoeld om te cruizen maar als het moet ook eens goed door te geven…
dus past dit vette blok er echt wel bij hopen koppel, laag toerig en relatief betrouwbaar, en als spyker toch een meer hardcore versie wil doen ze gwn wat met de nokkenassen zodat die wat meer toeren maakt.
dat geeft ook direkt een heel ander geluid ,
ondanks dat spyker niet mn merk is lijkt me dit een goede keuze van hun
RP zegt
Voor de Amerikaanse markt is dit blok natuurlijk ook wel een pre. (Grootste afzet voor Spyker)
Het zal niet lang meer duren, voordat Spyker auto’s naar US stuurt minus motor.
corvettez06 zegt
wat een gezeik zeg , die corvette motoren zijn echt betrouwbaar , dat eeuwige ubermensch gedoe hier gadver.
integralechubasco zegt
herleving van de AC cobra??!!
gouwe kans licht hier voor Carol Shelby… …. en victor muller.
Megakix zegt
..als je nou n’s goed kijkt naar deze auto..dan is het toch kommerlijk lelijk die Spyker…kom op zeg, wat een gedrocht ! Laat je vaderlandsliefde nu eens varen (mocht je die al hebben…), en kijk nu eens met mannenogen die naar een mooie vrouw kijken…díe ogen zeggen jou eerlijk: “fuck toch op met dit schroothoopje nietszeggende autoshit”…damn…:\
Cantago zegt
Geen BMW blok? Jammer… Vind bij een BMW blok toch een wat specialere gedachte zitten dan bij zo’n Amerikaans PK’s-in-a-box motor. Doet een beetje afbreuk aan de allure van Spyker, jammer, jammer jammer!
Trevor zegt
@marcus Ferrari is ook gewoon fiat en lamborghini is volkswagen…. Er worden nog maar heeeeeeel weinig eigen motor blokken gebouwd voor exclusieve sportwagens… Dus ik begrijp deze keuze en neem van mij aan dat dit blok een top blok is .. qua power en sound.
Yeelen zegt
@Trevor: Ferrari bouwt weldegelijk hun eigen motoren, en deelt ze met Maserati (en de 8C Competizione)… Lamborghini ontwikkelt ze samen met Audi, waardoor de S6, S8, RS6 en R8 V10 (cabrio) er ook gebruik van maken.
Jayceon zegt
Hier is eerder ook eens een topic over geweest. De vraag was toen wat Spyker moest doen, BMW of Vette V8. Als ik me goed herinner was een groot deel voor de Vete V8. Nu het zover is opeens niet meer? Ongeneselijk ontevreden het dat. Dit is gewoon een geweldige motor! Lekker bulderen. Het BMW blok klinkt, helaas, voor geen meter.
KACO zegt
Als de USA de grootste afzetmarkt voor Spyker is dan zou je wel gek zijn om een Corvette blok niet serieus te overwegen. Amerikaanse kopers worden mede door de economische crisis steeds chauvinistischer en met een Europess blok is echte succes tot nu toe uitgebleven.
Zelfs het superieure blok in de ZENVO blijkt een aluminium versie van dit Corvette blok te zijn.
Kortom: het Corvette blok is veruit de beste oplossing als je doel is veel power en Amerikaanse acceptatie.
Jhonsson zegt
Doe mij er maar een!
Wou er altijd een hebben en nu al helemaal!
Eindelijk meer pk’s!!!
BaKpouwww zegt
OMG die Spykers zullen kei snel gaan met,zo’n blok.
ik kan niet w8ten.
SjonnieKroket zegt
Eindelijk, heb nooit begrepen waarom er een Aldi motor in een spyker moest. Hoe verneuk je het imago van spyker
super458 zegt
Waarom een BMW blok? De Caddy CTS-V is sneller dan de M5 en de E63. Plus dat de Caddy en de Vette met dit blok bochten kunnen nemen. In een Spyker gaat het nog alleen maar sneller.
Ik zeg: Doen.