Sasha Selipanov -wie kent ‘m niet- heeft zich uitgeleefd op de Ferrari 612 en presenteert u de GTO.
Wat Michiel van den Brink kan, kan ik beter. Dat dacht Sasha waarschijnlijk toen hij met zijn 3D programma begon te spelen om een coachbuild concept te maken. Hij koos als basis voor de Ferrari 612. Het resultaat mag er wezen, al is één en ander iets sportiever geworden dan het concept van Michiel. Die tipte ons overigens zelf over dit concept, waarvoor dank.
Michiel van den Brink is overigens onlangs uit Vandenbrink Design gestapt en een nieuw designbureau gestart genaamd “Atelier Michiel van den Brink“. Het GTO project van Vandenbrink Design loopt door onder leiding van Robert Koumans. Meer foto’s van het concept van Sasha Selipanov vindt je op zijn website!
Met dank aan iedereen voor de tips!
Benz.. zegt
Het eerste wat in me opkomt: Wouw!
Laat maar in productie gaan. Vooral schuin van achter oogt’ie zeer goed. Van voren iets minder.
qauqi zegt
wel gaaf, alleen achterkant is niet mijn smaak
Een_niet_sjonnie_BMWrijder zegt
Dit is gewoonweg geen Ferrari meer..
Deze auto past naar mijn mening niet meer bij het merk.
carswithcars zegt
@Een_niet_sjonnie_BMWrijder: heb je wel beetje gelijk in, toch vind ik hem erg vet, en beter dan de 458 italia
BaySideBlueBoy zegt
Juist GoodYear’s onder een Ferrari… Want Pirelli Pzero Corsa’s zijn natuurlijk ontbetrouwbaar.
OJSpots zegt
-edit: whoops. Check!-
Pallas zegt
Het ontwerp lijkt met name aan de voorzijde uit balans te zijn,dat overkomt pininfarina zelden. autodesign=wiskunde
EJS zegt
Hmm, dit is een prachtig design! Vind alleen de Van den brink beter bij mij passen, wat klassieker en rustiger.. Meer mijn ding;)
John zegt
Bruut apparaat, laat maar komen… Ik denk overigens dat Lamborghini dit apparaat eerder in productie zou nemen, past beter bij hun lijnenspel.
scumbag zegt
zoals pallas het zegt de auto is naar mijn mening ook totaal uit balans. Vind hem ook wat weg hebben van de stingray concept zijaanzicht, en die voorlampen gtr.
chocomobiel zegt
made in china
Mr. V8 zegt
Hmm ik vind ‘m Lambo-achtig aan doen.
VeniVidiVici zegt
Nee dit is iets te veel Japanse tuning meets American musclecar :?
Vanquish zegt
Mooie auto, dat zeker. Maar geen ferrari.
fiestafeest zegt
mooi dit maar ik vind het misschien meer op een lambo passen kweet niet waarom
Benz.. zegt
De daklijn doet me dan weer denken aan de vroegere Corvettes.
Stingray anyone?
CSL zegt
Aston Martin 370Z?
peter zegt
wooowww!
ik hoop dat dit bij ferrari komt!
ik vind dit persoonlijk mooier dan de huidige lijn van ferrari klasse!
Headhunterz zegt
Dit is geen Ferrari meer, maar een Muscle. Check die velgen ook, die komen van een Z06. Ziet er geweldig uit! :D
majinstar zegt
Iedereen kan toch zien dat dit een echte Ferrari is. Het logo staat erop.
@ CSL. lol.
Recho zegt
Holy shit wat mooi zeg, laat maar komen jonguh!
Maar de auto past niet bij ferarri…
saba zegt
heel nice tot aan de voorkant :s…
lambo4all zegt
ik vind het juist een hele mooie voorkant! de achterkant heeft wat van de miura, dus dat is ook gelukt!
HDM zegt
Wat een Hot Wheels zeg. xD Niet onaardig, maar niet echt een Ferrari.
Stefan-Venema zegt
De van den Brink GTO is vele malen beter gelukt
W116 zegt
Produceren die bak, nu!!!
Ik ben nooit een groot Ferrari fan geweest, maar dit ziet er top uit!
W116 zegt
BTW: witte letters op banden=de shit!!
DIPSHIT zegt
jak, meer Lambo dan Ferrari
SHFT zegt
@DIPSHIT: Net wat ik dacht, veel te druk ook!
Waneer komt de eerste Vandenbrink GTO trouwens?
McHiel zegt
Dit kunnen ze beter de nieuwe corvette noemen ofzo! Wel een stoer model!
mesutulku zegt
mooi maar dan zonder die Ferrari logo
scumbag zegt
die wielen zullen ook nooit kunnen draaien in dit formaat dat heeft iedereen neem ik aan toch wel effe door :D..
Pallas zegt
@scumbag: Eehh, misschien zie ik iets eenvoudigs over het hoofd; maarre waarom niet?
primramessar zegt
Hele mooie achterkant. Heeft een mooie vrouwelijke zandloper figuur.
paulusrx7 zegt
eerste woorden wouw super netjes
tweede woorden hmmm niet echt een ferrari meer een corvette
Carmaster zegt
MIsschien iets voor Callaway?
Vind het meer een muscle uitstraling hebben namelijk.
Ferrari zie ik er niet in, daar is de auto te mooi voor.
PPF1 zegt
Die man moet voor Daewoo uhh ik bedoel chevrolet gaan werken. Dis geen Ferrari
MrJones zegt
Is dit een amerikaan?
Ja dat is het.
Vincenzo zegt
dit slaat nergens op natuurlijk, lekker aan de Italianen overlaten, die kunnen dat het beste.
Leozonderdeo zegt
neen!! :(
kowalsk zegt
Dit ding is al zo oud :| K vind m wel heel gaaf.
Freude_am_Fahren zegt
de lichten zijn wel wat van de 458 Italia gipikt.
Maar dit is geen Ferrari…
Pancho zegt
nee het is geen ferrari, maar hij is wel gruwelijk vet…
Something zegt
Vind het er wel leuk uit zien, maar hier hoor je geen Ferrari logo op te plakken, dit is gewoon een amerikaan.
Yann zegt
Heel mooi, maar vooral achterkant is niet Ferrari…
Neal zegt
Ford Mustang/GT40 meets Ferrari
Frits zegt
@Neal: dit vind ik er ook van.
Afblazen dus!!!
Vinny_93 zegt
De 612 is al dood, beter maken ze een echt Italiaanse opvolger ipv dit Amerikaanse wrak.
Edge zegt
Mooie auto, maar m.i. een beetje te One-77-achtig.
bram zegt
echt super super dik!
spykerboy zegt
wanneer staat die bij kroymans voor een bestelling?? :P
virke zegt
GEWELDIGE WAGEN!! maar het is geen ferarari, daar is ie veels te dik en muscle car-achtig voor en ferrari’s is meer speelgoedauto-achtig frutwagentjes
janklaassen zegt
Schitterend vorm gegeven!
Geweldig!
laatste man zegt
‘k vind hem ook zeer mooi, enkel snuit wat braver maken en ronde achterlichten en we zijn er! Leuk dat hij de lichten van de 458 gebruikt!
Cantago zegt
De voorsplitter is iets te rond als je het mij vraagt, de rest ziet er echt EXTREEM goed uit! Wouw!
jangroothuijse zegt
Als de bumper niet zo’n onderkin had, was dit wel mooi geweest.
tvrspeedsix zegt
Hahaha ik vind het wel humor dat iedereen die Ferrari’s wilt veranderen. Geeft maar weer eens aan dat het design bij Ferrari om te huilen is.
Marokkaan op fiets zegt
De ramen lijken iets op die van de Alfa 8C.
en de voor en achterkant heeft iets met de chevrolet Zr.ofzo:P
hihiih
Jan de held zegt
@Marokkaan op fiets: Ga jij maar een rondje fietsen.
Flamingo zegt
nouja zeg niet lelijk maar lijkt meer op een Amerikaanse auto ofzo
scumbag zegt
zie de tweede en derde shop, die wielen zijn gewoonweg te breed,en ze raken bij de derde al de wielkast.Voor een dragrace prima maar om er bochten mee te nemen, ik zou het niet wagen.
Buiten dat om is het wel een cool design maar geen Ferrari, ik vind hem wat weghebben van die stingray concept uit transformers 2.
The Honda Spirit zegt
Fantastisch beest gewoon, waarom kunnen die gasten van Ferrari dat toch zelf nie?
integralechubasco zegt
vervang de ferrari scudetto voor iets als ford of dodge en ik vindt het een prima ding…
overdreven, wat je ook niet anders kunt verwachten van een schoolgaander, maar wel grappig.
stefan zegt
ziet er stoer uit, mooi agressief, beetje oude corvette invloeden ook.
Nagel zegt
Wat een pracht bak, alleen past het ferrari logo er niet op.
Foramen zegt
Stuur de tekeningen maar door naar Corvette :)
Larson zegt
GAAF! :D
vind alleen de voorkant niet mooi… met name de zijkant is helemaal goed!! achter kant ook wel.. maar die voorkant :S
Lange zegt
Mooi autotje, alleen jammer van de tekenfout bij de achterlichten de linker of rechter wijst de verkeerde kant ook , kijk maar eens goed naar de pijl vorm en zn richting
Michiel_vd_Brink zegt
Het model van Sasha is niet gebaseerd op de 612. Het is puur een experimenteel design. Op Ferrarichat.com ben ik een beetje met Sasha mee gaan spelen: http://www.ferrarichat.com/forum/showthread.php?t=285275
Daar zegt Sasha overigens het volgende:
[i]”i did this project in my spare time, after work. like i said, happy some of you like it. My GTO was by no means meant to challenge the beauty of the original 250… i have no doubts about its place in history, imho its one of the most beautiful cars of all time. Take my GTO for what it really is, just a fun project outside of my professional career.
this car was a bit of an experiment…
it became obvious to me that modern day ferraris (with exceptions) are not at their best in regards to exterior design. confused themes, unrefined detailing and more ofthen than not un atractive proportions is what we have at the moment (just compare a 599 with any of the aston martins for a clear example of that).
I wanted to do a gto that would be a modern car, something that we all would agree is NOT a retro design but at the same time stay true to some of the cultural and aesthetic themes of its predecessor.
Most of the innovation in (sports?) car engineering has been made in the 50s-70s of last century. basic layout of a sports car was established then: front engine rear wheel drive (ferrari, jaguar etc), mid engine rear wheel drive (miura, 250LM etc) and rear engine rear wheel drive (porsche). Since then there was no major revolution in sports car architecture…
yes, of course, new materials have been introduced such as carbon fiber and all kinds of lighweight alloys. My modern day GTO should represent these advances in technology but at the same time stay true to the classic aesthetics and proportions. this is in sharp contrast to other remakes such as the ford gt (a very high quality retro remake but a copy paste of the old car nevertheless), the miura (plain and simple copy paste) the new beetle (a clever retro design but stretched over a platform that is not related to the original, dishonest) etc. my car was supposed to be a modern car first and foremost, with the connection to the original evident only as a second read.
the car is obviously inspired by lots of different cars… i love classic italian sports cars so i took inspiration from a few: the gto, the swb, the 33 stradale and of course some of the americans like the shelby daytona coupe.
in reality, the 250 gto is a bit of a DNA donor for both the american design school and the italian design school. one can see clear references to the gto stance, proportions and even themes in a daytona coupe and of course in many muscle cars of the era. ferrari has also played around with american muscle aesthetics with the 365 daytona…
i think that the modern day gto should have a little bit of the american badass in it, while preserving its high class italian elegance. this would in my opinion be historically adequate.
hope this text is not too confusing and answers some of the questions…
p.s. engineering wise, this car is basically an aston martin one77 (wheelbase and windshield touch down) with a longer front overhang and a shorter rear overhang. the occupnat package and cabin dimensions are taken from the current lambo murcielago (just for an ergonomic reference).
p.p.s. this project was carried out at home, after work… A friend of mine was responsible for the interior design and a professional CAD modeler helped with surfacing and quality. I did most of the modeling on the rough volumes myself and then got pro help to bring quality into the picture. this project was not done for any particular purpose, other than to have a bit of fun outside of work.”[/i]
vincent996 zegt
Ik vindt hem erg mooi. Zeker van de zijkant gezien is het gewoon een heel lekker ontwerp. De voorlichten hebben wat weg van de Nissan GTR maar de tamelijk spitse neus compenseert dit naar het goede. De achterkant ben ik zelf wat minder van onder de indruk. Het had een americaanse creatie kunnen zijn. De van der Brink GTO vindt ik in het geheel mooier. Complimentje voor Michiel ;)
Jojojonaaazz zegt
Prachtige wagen alleen een verschrikkelijk onrealistisch design en zoals eerder gezegd is hij niet echt een ferrari meer.
Frankypanky zegt
Berichtje aan Sasha Selipanov;
“Wat Michiel van den Brink kan, kan jij niet beter”!
Als het nou een impressie was voor een nieuwe Corvette of Viper…ok. Maar is absoluut geen Ferrari in te zien.
Ikke_ferrari zegt
Achterkant erg goed!
Voorkant mag wel wat ingetogener…
Dit is te brutaal voor een Ferrari!
Dus een beetje (niet te veel) braver maken en dan is ie goed!
anything zegt
dit vindt ik nou een zéér geslaagde auto.. sportief, heeft ergens wel wat weg van een amerikaanse muscle car vindt ik, zeer geslaagd is zowat het enigste wat ik nog uitgebracht krijg… mooi
Dimglor zegt
Wow.. ziet er wel stoer uit! Lekker sportief… wel wat een rare voorkant.. maar toch.. gij is wel niet mis hoor ;)
Barryyy zegt
Ik vind hem zeer strak, enige wat ik lelijk vind zijn die 3 dinosauruspoten achtige afdrukken in de motorkap, doe mij dan meer hoodscoop van de Ferrari California.
Uiteraard mag het nedere paardje(van sinterklaas) weer perfect gecentreerd in de grill
phantom zegt
voorlichten tvr sagaris?
Pfanatic zegt
vindt je…. dat is niet met DT maar met D … vind je….
on topic : leuke bakkies. mogen ze eens deftig naar kijken voor de volgende modellen. :-)
Cornelis zegt
Stoere machine! Wow kwam ook in eerst in men gedachten toen ik hem zag.
xilver zegt
Het Ferrari-element ontbreekt in deze wagen, het zou een beter design zijn voor een iets ‘agressiever’ merk à la Lamborghini
Esprit_de_Flandre zegt
Prachtig, maar de achterkant lijkt me meer een coachbuild-Corvette dan een Ferrari.
Michiel_vd_Brink zegt
@ xilver: dat is niet zo verwonderlijk, aangezien Sasha bij Volkswagen Design werkt, dus ook voor Lamborghini.
Ook onderstreept Sasha’s favoriete muziekstijl – Heavy Metal – zijn wat meer agressieve vertaling. Ik luister meer naar klassiek. ;)
primramessar zegt
Nu ik er voor de tweede keer naar kijk is het iets minder mooi.
Het enige mooie is de achterkant, maar als je goed kijkt is deze regelrecht overgenomen van de gt40. De
rest is gemodelleerd in de vorm van de aston one77 zoals aangegeven en bij gebrek aan inspiratie is er een lelijke voorkant opgeplakt.
Jammer. En wat ik heb begrepen van de ontwerper van dit concept is dat hij designer is bij volkswagen?
Desalniettemin respect voor de ongelooflijke hoeveelheid werk die erin heeft gezeten.
corvettez06 zegt
als dit een ferrari is , dan zijn ze dr eindelijk op voorruit gegaan , werd tijd.niet dat ferrari niet een paar leuke modellen heeft gebouwd hoor,!!!
Freude_am_Fahren zegt
Nu ik hem nog eens bekijk, vind ik hem eigenlijk zo lelijk nog niet…
Enkel die achterkant is iets te Amerikaans. Vooral die uitlaatpijpen. Maar de voorzijde en het profiel zijn eigenlijk nog best mooi. Enkel iets te overdreven.
Hij heeft iets van de 8C competition en de one-77 vind ik.
muazam zegt
langs de zij kant lijkt het net een ford gt
Jayceon zegt
Bijzonder gaaf. Zou het gewoon doen als ik Ferrari was. Hoewel die banden met “Goodyear” een NASCAR-achtig zijn. Niet voor Ferrari’s dus. Dat plaatje boven het artikel is gewoonweg perfectie zelve.