500 pk net iets te mager? In 3,7 seconden naar 100 km/u niet vlot genoeg? Ga dan met je gefacelifte Porsche 911 Turbo (997) even langs de Zwitserse tuner Sportec voor een upgrade.
Standaard levert de 3,8 liter boxermotor 500 pk, 650 Nm koppel, sprint in 3,7 seconden naar de 100 km/u en heeft een top van 312 km/u. Wanneer je Sportec ruim 11.000 euro overhandigt, dan zullen zij je negenelfje voorzien van een aangepast motormanagement systeem, andere luchtfilters en een sportuitlaatsysteem. Resultaat: 580 pk en 800 Nm koppel. Sportec heeft het nog niet officieel gemeten, maar verwacht dat je na de aanpassingen in 3,1 seconden naar 100 km/u sprint en de topsnelheid bij 317 km/u bereikt.
Desgewenst kan tegen meerprijs ook nog het onderstel en de remmen worden aangepast, dikke sloffen worden gemonteerd en/of de nodige cosmetische wijzigingen worden aangebracht. Leuk hoor, maar lang niet de meest brute behandeling die we een 911 zagen ondergaan. (via: carscoop)
Flamingo zegt
wel n aardig pakketje dacht ik zo
Mark zegt
in het laatste stukje moet waarschijnlijk ‘lang niet’ staan…
Verder wel mooi, behoud zijn klasse.
Jaapie zegt
velgen staan hem wel goed!
Sprite zegt
Lekker discrete bodykit en wat een wielen! Heel erg mooi. Ik vind die dubbele pijpjes ook mooier dan die twee pijpen die onder de originele turbo hangen.
Rob zegt
De zoveelste opgepepte 911…
Maar op zich niet slecht 580pk en 800nm :P Velgen zijn ook wel oke en zwart staat 911 altijd. Dus al met al netjes gedaan.
Rob zegt
@Rob: ”(…) en zwart staat EEN 911 altijd .”
Teerdz zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Vankonten zegt
Ik vind die velgen echt helemaal niks onder deze turbo…
Tschilpje zegt
Normaal ben ik geen fan van tuners, maar in dit geval heeft het de Porsche zeker goed gedaan.
torsten787 zegt
Ben benieuwd wat ie in combinatie doet met PDK, want die gaat standaard toch al in 3.2 sec naar 100?
vale46 zegt
Lelijk!
De motor is niet bijzonder veel sterker geworden maar blijkbaar is de auto wel spectaculair sneller geworden!?!?
Ik vind het een beetje raar:p
Something zegt
Hmm vind alleen de velgen niks, maar ach smaken verschillen
BananaFlip zegt
Die 3.1 zal dan zo’n 2.9 worden aangezien ie standaard ook in 3.1 naar 100 schijnt te kunnen (PDK met Launch Control, en even oefenen).
AudiQuatro zegt
k zeg rap!
poeperman zegt
@ Bananaflip
veel oefenen is er niet aan hé, zou elke keer ’t zelfde resultaat moeten opleveren, aangezien de auto alles voor jou doet
Lash zegt
11000 uitgeven om 0.6 sec sneller uit de voeten te kunnen. Chja ’t is maar wat je belangrijk vindt…
bozewolf zegt
Waarom doet Porsche dit zelf niet eigenlijk? Die 3.6 (3.8?) 6-pitter met dubbele blazers moet toch eigenlijk makkelijk meer dan 500pk kunnen uitspugen?
Vinny_93 zegt
@bozewolf: Ehm, de GT2?
En dus logischerwijs OT:”500 pk net iets te mager? In 3,7 seconden naar 100 km/u niet vlot genoeg? Ga dan met je gefacelifte Porsche 911 Turbo (997) even langs de Zwitserse tuner Sportec voor een upgrade.” Of je koopt een GT2.
bozewolf zegt
@Vinny_93: GT2 heeft ook maar paar pk meer.
Al dat markt gepositioneer van Porsche is zo commercieel. Ze maken al jaren niet meer gewoon “de beste auto”. Alles wordt een beetje gekort om een ander model niet voor de voeten te lopen. Zo hebben ze ’t fantastische potentieel van de Cayman ook genekt.
Vinny_93 zegt
@bozewolf: Oh, en nee, wel degelijk een 3.8 in een Turbo S (S heeft altijd nét wat meer cc’s).
Wat dat betreft moet deze inderdaad een 3.6 hebben.
The base Carrera has essentially the same 3,596 cc (3.596 L; 219.4 cu in) flat-6 (Boxer) engine from Type 996 Carrera. The Carrera S uses a new 3,824 cc (3.824 L; 233.4 cu in) flat-6 engine. The X51 Powerkit is available for S, 4S, Targa models, which increases engine power.
Linkje klopt dan ook niet, want dat is dan de Turbo S.
bozewolf zegt
@Vinny_93: De Turbo S is er nog niet, maar heb ’t ff nagezocht en de nieuwe turbo (facelift) heeft een ander blok gekregen dan de vorige. Vorige was een 3.6, nu heeft ie een 3.8.
Vinny_93 zegt
@bozewolf: Op die manier. Maar ik dacht dat de GT2 ook 580pk had? Of was het nou 520?
*research in progress*
Ah, het is 530.
Nou, de GT2 RS dan, dan heb je 620pk, maar dat kost wel iets meer.
Dimglor zegt
Mja niet mis hoor.. Ben wel niet 100% voor die velgen…. Niet lelijk, maar toch er zijn mooiere velgen…
Sneep zegt
Al deze moeite om een GTR bij te houden…
Ik begin bijna medelijden met Porsche te krijgen.
@ de mensen die me willen dissen.
Lul niet over heritage in je reactie want Porsche maakt al 100 jaar dezelfde auto.
E320cdi zegt
Ik vind die velgen echt super staan onder deze 911! Ik zou liever Turbo laten staan ipv die sportec troep erop, dat zien ze vanzelf :-)
911GT2 zegt
Sportec vind ik persoonlijk altijd heel mooi. Weinig met extra spoilers en andere meuk. Goeie velgen er onder, en natuurlijk lekker veel power.
Goed gedaan weer!
lambo4all zegt
als je lang rijdt heeft niemand door dat je in een getunede porsche rijdt. beetje nutteloze tuning,er zijn veel betere.