Autoblog had nog nooit een BMW 3 cabrio gereden. Hoogste tijd om daar eens verandering in te brengen en daarom ging ik een paar dagen op stap met de net gefacelifte 3 cabrio voorzien van de lekkerste motor die BMW in haar gamma heeft: de 335i.
Op een zonnige woensdag ging ik dus langs bij de importeur van BMW, waar een vriendelijke PR dame mij naar de juiste auto leidde. Laat ik het azijnpissen meteen maar afwerken, dan kunnen we daarna vrolijk verder: ik ben geen fan van het uiterlijk van cabrio’s met stalen dak. Het zijn niet perse lelijke auto’s, maar mooi is anders en dat geldt wat mij betreft ook voor de BMW. De wat bejaarde blauwe kleur op deze auto helpt ook niet, maar gelukkig zijn er ook hele mooie kleuren leverbaar, zoals Ruby Black. Gelukkig doet het starten van de motor mij de kleur al snel vergeten. Om de mensen bij BMW nog enigszins in de waan te laten dat ik heel netjes rijd verlaat ik rustig het terrein. Na 100 meter draai ik echter alweer gefrustreerd de weg af bij het eerste het beste tankstation om even heel erg ruzie te maken met het iDrive systeem. Even later heb ik door hoe de joystick werkt en is het navigatiesysteem alsnog snel ingesteld maar ik kan me de kritiek op het systeem wel goed voorstellen. De reis gaat verder maar helaas zijn de eerste kilometers op drukke snelwegen en kan ik de drie liter grote zescilinder niet direct de sporen geven.
Wat me echter opvalt terwijl ik door de files sukkel is dat deze auto lekker ruim is van binnen. Niet alleen voorin maar ook achterin is er zat hoofdruimte, iets wat later nog van pas kwam toen we met vier mensen onderweg waren: ruimte genoeg voor iedereen. Alleen de beenruimte is niet riant, maar er zijn weinig auto’s in deze klasse waarbij dat wel het geval is dus daar zeuren we verder niet over. Deze auto is uitgevoerd als High Executive. Dat drukt 7200 euro bovenop de nieuwprijs van 68.500 euro voor de 335i, maar daarvoor krijg je wel leer, een automatisch dimmende spiegel, parkeersensoren achter, regensensor, een airco met heel veel snufjes, navigatiesysteem met 7 inch scherm, telefoonvoorbereiding, en nog veel meer. Mocht je dit pakket niet willen bestellen, neem dan in ieder geval het opbergpakket, er zitten namelijk geen bekerhouders inbegrepen bij de vanafprijs van 68.500 euro.
De auto zoals ik hem bij me heb kost 89.995 euro en voor dat geld blijft er weinig te wensen over. Wat wel beter kan is het materiaalgebruik voor het dashboard. Er is voor bepaalde onderdelen gebruik gemaakt van een soort plastic in lederlook en dat vind ik persoonlijk wat goedkoop aandoen. Wél een absolute aanrader is het optionele Harman Kardon geluidssysteem want dat klinkt echt briljant. Toch is er één iets aan deze auto wat nog beter klinkt heb ik me laten vertellen. En aangezien ik de file uit ben en de snelweg afdraai kan ik dat nu mooi eens uitproberen. Het dakje gaat in iets meer dan 20 seconden open, de bak gaat naar de Sport-stand en het geluid van de heerlijke zescilinder met TwinPower Turbo mag gehoord worden. Weet u wat? Laat dat geluidssysteem maar zitten, dat heeft u helemaal niet nodig in deze auto.
De 335i beschikt over 306 pk en een koppel van 400 Newtondingen. Het geheel is in dit geval gekoppeld aan de DCT (Dual Clutch Transmission) bak van BMW met 7 versnellingen. Deze is als automaat te rijden maar ook te bedienen met het pookje of met de flippers op het optionele M stuur. Met de flippers ben ik vrij snel klaar. De hendel voor het knipper- en grootlicht zit te dicht op de flipper voor terugschakelen en daardoor sein ik regelmatig mijn voorligger van de weg in plaats van een versnelling terug te schakelen voor een inhaalsprintje.
Terugschakelen is trouwens een feestje in deze auto, de BMW geeft namelijk zelf een beetje tussengas. Is dat tussengas werkelijk functioneel? Dat weet ik niet, maar het kan me ook helemaal niets schelen want het klinkt gewoon heel erg lekker. Wat ook lekker klinkt is het soort van launch control ding wat er op deze auto verstopt zit. Zet de tractiecontrole uit, de bak in de Sport-stand zet en geef vervolgens met de voet op de rem gas. Vervolgens laat je de rem los om met wat spectaculaire wielspin weg te komen. Het kind in mij vond het erg jammer dat ik daar pas de laatste dag achterkwam. De topsnelheid is uiteraard naar Duits gebruik afgeregeld op 250 kilometer per uur. Vertrek je optimaal met deze auto dan vlieg je in 5,7 seconden naar de honderd kilometer per uur. Bij die honderd kilometer per uur is het trouwens nog heel rustig in de cockpit: je hoeft je stem niet te verheffen en het blijft er behaaglijk warm, zeker in combinatie met de optionele stoelverwarming. Sommige mensen zullen misschien verrast zijn dat deze auto bijna een halve seconde langer onderweg is naar de 100 dan de 335i coupé, maar dat heeft alles te maken met gewicht. De 335i Cabrio weegt namelijk 1825 kilo tegenover 1615 kilo voor de 335i Coupé.
Toch merk je verder weinig van die strafkilo’s. Het enige wat je je moet realiseren is dat je niet op weg bent met een circuittijger. Ga je wat steviger op de rechtervoet leunen en de grens opzoeken dan komt er een moment dat het geheel wat soft aan begint te voelen. Niet in het stuur, de BMW doet wat dat betreft haar afkomst eer aan en stuurt messcherp. Aan de remmen ligt het ook niet want als je die hard intrapt ben je erg blij dat de gordels zo sterk zijn en je in je stoel houden. Nee, het is vooral het onderstel dat op de limiet wat soft en deinerig aan kan voelen. Waarschijnlijk heeft dat vooral te maken met de keus van BMW om niet alleen voor sportiviteit maar ook voor comfort te kiezen, iets wat natuurlijk uitstekend bij deze auto past. Een keihard sportonderstel zou afbreuk doen aan het comfort, maar toch heb ik het gemist. Begrijp me niet verkeerd, ik snap dat deze auto niet is ontwikkeld als scheurijzer maar de heerlijk motor en het nog betere geluid van de 335i nodigen je constant uit om los te gaan. Een uitnodiging die ik niet altijd kon weerstaan en die mij op de lange termijn wel eens mijn rijbewijs zou kunnen kosten.
Moet u deze auto kopen? Goede vraag. Als u in de markt bent voor een cabrio met stalen dak (of zoals BMW het zegt: “onze spannendste hardtop na de M3”) dan zou ik deze auto overwegen. Wat u zich echter af moet vragen is of deze motor nut heeft in deze auto. Misschien is dit blok wel té sportief in verhouding tot de rest van de auto die zowel open als dicht enorm comfortabel is en meer aanvoelt als een Gran Tourer dan een echt rij-ijzer. Met een 330i of 325i heeft u denk ik minstens zoveel plezier en kunt u uw rijbewijs een stuk makkelijker in bezit houden. De 335i TwinPower Turbo is heerlijk, misschien wel de lekkerste motor van BMW maar misschien wel iets té gretig voor deze auto. Persoonlijk vind ik hem meer op zijn plaats in een Z4 of de 3 serie coupé, die voelen waarschijnlijk strakker en lichtvoetiger. Overall is de Dreier Cabrio een fijne auto, en de 335i is misschien wel de lekkerste motor die ik ken. Het is de combinatie waar het wat mij betreft net niet helemaal lekker voelt. Wat natuurlijk niet wegneemt dat dit een héél begerenswaardige auto blijft.
jorn_v_v zegt
geen bewegend beeld? :O
–edit: zie de titels –
X-HolySaphire-X zegt
komt er ook nog een video?
laurens324 zegt
ja dit is het nieuwe systeem van autoblog, de ene week een verhaaltje uppen, de week erna een filpje of omgekeerd :(
CasperH zegt
Nee mensen, bij deze auto geen video. We willen jullie graag meer rijtesten bieden maar kunnen niet elke auto voorzien van bewegend beeld en geluid, daarvoor zijn we op dit moment te druk, sorry.
Zie dit als extra rijtesten bovenop de gebruikelijke video-reviews, er zullen niet minder video’s gemaakt gaan worden!
X-HolySaphire-X zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
jack_abarth zegt
€90.000,- voor een 3 cabrio!?!?!
Kan best zijn dat de auto subliem rijd, maar het is wel ontzettend veel geld zeg.
lambo4all zegt
@jack_abarth: ja indderdaad dit is wel erg veel geld. zou gewoon een dikke 5 serie ervoor kopen!
nickdenbakker zegt
WAAATTT!! geen video!?
Mark zegt
-edit: nu weten we het wel-
Hans Anders zegt
De rijtest leest prima weg.
Komt er ook een video beschikbaar?
Chuck Norris zegt
om ook maar mee te gaan in de “wat? geen video 0_o” commentaren:
WAT? GEEN VIDEO? WIJ WILLEN WOUTER + V6/BANDEN GELUID
Pieter_H zegt
@Chuck Norris: V6?
Mooi brokje tekst, mooi brokje auto!
M3_lover zegt
Niet verkeerd… nu zou ik hem als cabrio ook niet als 335i nemen eerder 330i of 330d of zelfs 320d met de nieuwere motor ook ni verkeerd… M3 cabrio vind ik echt ‘fout’ :-) In de test wordt er gepraat over een Twinpower Turbo hier bedoel je toch de nieuwe VTG turbo he? De echte twinturbo is denk ik alleen voor de 335is … spijtig niet voor onze markten )-:… niet?
AudiQuatro zegt
Morgen t filmpje kijken, maar dat heeft wel als effect dat je het artikel leest, meestal kijk ik alleen bij rijtesten.
John zegt
Wat een fijne bak zeg…. Prachtig gewoon…
I’m loving it..
paulusrx7 zegt
doe mij maar de coupe ik vind die stalen vouwdaken echt 3x niks. wel een leuke rijtest trouwens.
Westleah zegt
Misschien extra cameraman dan, die zelf de edit doet? Offer me wel op.
Bennyyy zegt
deze auto kan mij niet echt bekoren, de coupe daarentegen wel!
90.000 euro is echt een smak geld, een paar dubbeltjes erbij en je hebt een m3.
Ik zou er een M-pakket bij nemen, heb je ook een M-onder stel en dat zou het grootste minpunt (volgens Casper) ook opgelost zijn.
Flamingo zegt
ja lekker stukje en prachtige foto’s wat wil je nog meer?
VIDEO :P
youngtimer zegt
Chuck Norris [ reply ]
25 May 2010 om 16:28
om ook maar mee te gaan in de “wat? geen video 0_o” commentaren:
WAT? GEEN VIDEO? WIJ WILLEN WOUTER + V6/BANDEN GELUID
Welke V6 had je in dit filmpje willen horen dan?
Paul zegt
@youngtimer:
De V6 van de 335i sukkel
Nijntje_ zegt
@Paul: Sukkel Sukkel? Doe even chill. En daarbij een 335i heeft GEEN V6, maar een straight six ! 6 in lijn!
Wouter zegt
Video opnemen was tijdelijk niet mogelijk: http://www.mobypicture.com/user/wouter1/view/6633670
John zegt
@wouter: Leef je nog?
Flamingo zegt
@wouter:
wat was dit nou eigenlijk?
http://www.autojunk.nl/fotos/deze-lust-wel-bandjes/40088/1
Max-autoblogger zegt
Super gave auto echt mooi die dagrijverlichting plus in de avond die orange lampjes.
As_long_as_it_is_fast zegt
Ik vind ‘m echt knap.
Alleen zooo spijtig dat BMW niets doet aan dat sobere dashboard. Ik weet dat dat een soort handelsmerk is maar verander de tellers eens ofzo. Zo saai allemaal.. Sober is oke, saai niet. Dus als BMW nu die cockpit eens aanpast en dan vooral alles rond de radio en de toerenteller, Kudos to BMW.
tuurlijk zegt
Nagenoeg de hele homepage is ook door Casper gepost.
Vakantietijd bij AB?
CSL zegt
” voorzien van de lekkerste motor die BMW in haar gamma heeft: de 335i”
Is de M3 motor niet genoeg?
Die heeft weleswaar de facelift niet meegekregen.
CasperH zegt
@CSL: M3 is voor schreeuwers ;)
Max zegt
@CasperH: Dat heet een stalen vouwdak.
raoulkroes zegt
Erg leuke rijtest! Ook mooie foto’s trouwens.
FelixF zegt
Een filmpje erbij is altijd leuker, maar liever een rijtest extra zonder video dan helemaal geen rijtest :)
Max-autoblogger zegt
owja Wouter wat vond/vind je van het ”M” sportstuur en wat vind je nu echt van de ”i-drive” wij hebben sinds een paar weken een nieuwe BMW met twee van de zojuist genoemde opties en vinden vooral de idrive echt super werken heel simpel net zoals een tomtom zo ingesteld,het stuur houd goed vast en makkelijk met spraaksturing en andere knoppen uw mening asjeblieft dank.
Punk zegt
Damnn wat een machtige auto zeg hier kan een A5 zeker niet aan tippen !
floryn zegt
Mooi verslag van Casper. Dat er de ene week geen video bij zit is niet erg. Het nadeel van de video’s is namelijk dat elke minuut beeld minstens een uur aan werk kost. Schrijven gaat een stuk sneller.
De auto zelf is wel erg zwaar en groot. Er zou eens berekend moeten worden na hoe veel generaties je een modellijn naar beneden kan. Ik denk dat de 135i wel lekker licht en sportief is.
fconderkantlat zegt
ik zou em lekker in 2e hands halen, scheelt je waarsch zeker 20.000
dan maar die 30.000 km erop en 3 jaar ouder, houd je toch zeker 20.000 in je eigen zak :D
Patrick_Createmedia zegt
Het zou zo een Alpina kunnen zijn, alleen de striping mist.
IIIM zegt
lekkerste motor? Volgens mij is de lekkerste motor van de 3 serie nog steeds de 4.0 V8
Patrick_Createmedia zegt
@Flamingo
Dát kan ik u melden:
Ergens in de bossen rondom Zwolle :)
mc zegt
Wow ruim 1800 kg voor een ‘kleine’ middenklasser. Echt niet normaal meer… 1800 kg was een gewicht voor een offroader.(bijvoorbeeld landrover defender, kia sorento). Zit er lood in het frame verwerkt ofzo?
mastertjen zegt
Redelijk lelijk toch.
Mbaas zegt
@floryn jij hebt echt nergens verstand van
AlbertW zegt
Ik heb eer zelf een, in ’t zwart :) geweldige bak, zalige sound ook. Bij Mobile Chiptuning even onder handen laten nemen. Als je dan toch een wat al te heftige motor in de auto hebt, dan maar goed ook ;)
Svenska Aeroplan AB zegt
Kijk, BMW maakt eindelijk (33 jaar na Saab…) ook eens een Turbomotor en het is direct ‘de lekkerste BMW-motor’!! Tja, ik vind het gewoon een beetje acchter de feiten aanlopen, maarja…
dirk zegt
Mooie auto.
Vandaag een x1 gezien en dit is geen mooie auto, onbegrijpelijk dat BMW zoiets op de markt brengt.
Pier zegt
Gewoon deze cabrio als 325 kopen, die motorisering is genoeg en scheelt wat in de centen!
Henk zegt
Turbomotor is meestal leuker en beter.. maar als je niet beter gewend bent, dan blijf je zo’n oude BMW motor maar aanprijzen. Er gaat niets boven een boxermotor, V8 of V12!
eMiz0r zegt
Tering wat een stelletje zeikwijven zijn sommige mensen ook. Dat huidige navigatiesysteem van zowel BMW (iDrive) als Audi (MMI) is toch wel zo verdomde makkelijk! Als je hier niet mee overweg kan zou een computercursus geen weggegooid geld zijn casper. Hoe je het uberhaupt al voor elkaar hebt gekregen een stuk op een computer te typen en vervolgens op autoblog te posten is me ook een raadsel…
CasperH zegt
@eMiz0r: Computer? Jongen, dit hele verhaal is gewoon een overgetypte handgeschreven brief die ik per postduif heb verzonden.
iDrive is goed te gebruiken als je het eenmaal doorhebt. De onwetende gebruiker rijdt er niet blind mee weg, dat is wat ik in het artikel gezet heb.
York zegt
@CasperH: Ochjah ik vond het leuk om te lezen! Zeker de foto’s zijn mooi!:)
Ik vind dat blauw wel prachtig, krijg ik nu ook een pensioenuitkering? of moet ik daarvoor eerst gewerkt hebben?:p
Werkt het i-drive systeem veel beter als vroeger eig?:) Had ik zo nu en dan gelezen/gehoord;).
CasperH zegt
@York: wel beter, maar voor digibeten zal het behoorlijk wennen zijn.
Rob USA zegt
” Wat wel beter kan is het materiaalgebruik voor het dashboard. Er is voor bepaalde onderdelen gebruik gemaakt van een soort plastic in lederlook en dat vind ik persoonlijk wat goedkoop aandoen.”
En dat voor een lousy 90.000 euri !! Eindelijk iemand die durft te zeggen dat zelfs BMW lelijk plastic gebruikt.
En wat een saai/oud en achterhaald dashboard.
Alleen respect voor het blok.
rwd zegt
@Rob USA: logisch, deze versie bestaat al bijna 8 jaar, vlg jaar komt er een nieuwe 3 met een moderner dashbord zoals de nieuwe 5/7 serie. Dat ziet eridd echt veel beter uit. Overigens heb ik nu een A4 en dat is ook een bak slappe plastic hoor, echt een afknapper en Audi is ook erg aan de prijs inmiddels. Dus mijn conclusie is dat we vlg jaar wer een mooie 3 serie hebben die de A4 wegvaagt :-)
Punk zegt
@ eMiz0r
Ik ben het totaal met je mee eens. De laatste zin maakt je reactie helemaal af! +1
cliff15 zegt
Geef toch maar een A5 coupe. Denk dat de A5 een betere tourer is. In deze 335i Nog nooit gereden dus het is puur een gok. Al met al is dit best een leuke auto, maar om daar nou 90.000,- voor neer te leggen gaat wat heel ver. Gelukkig zijn er wat goedkopere versies.Maar die zijn ook niet van de goedkope kant.
Overigens leest de rijtest makkelijk weg. Dit is een compliment ;).
CPCT zegt
@Svenska Aeroplan AB
Helaas voor jou was BMW eerder met turbos op productiewagens, de BMW 2002 turbo van 1973.
TWJ zegt
VIDEO!
EINDELIJK EENS EEN AUTO DIE IK DAADWERKELIJK MISSCHIEN HOPELIJK OOIT ZOU KUNNEN BETALEN EN DAN HEBBEN WE GEEN VIDEO?!
T-Mon zegt
die facelift… mijn god wat een afgang. Hij lijkt op de z3 en dat is zeker geen compliment. Echt een enorme domper. Verder leuke auto, maar 90k voor een (wat snellere) 3-serie… Spaar dan inderdaad door voor een M3.
Artijn zegt
heb het filmpje nog niet bekeken maar de lekkerste motor in het gamma…?? wat dacht je van de MV8 en de MV10??? ik geef toe die 3.0L turbo is SUPERRRR maar zeker niet de allerbeste…??? NOPE..
Rob USA zegt
@rwd:Blijf liever bij Audi, is altijd stijlvoller als bmw,
neem dan een A5 sportback.
As_long_as_it_is_fast zegt
-edit: mail ons maar even aub-
poeperman zegt
“de spannendste hardtop na de m3”
en de z4 dan?
en heeft dat blok geen twinscroll ipv twinpower
Sneep zegt
Er is maar een mooie cabrio met stalen klapdak en dat is de Mercedes SL. Dit is in ieder geval een gedrocht.Heb ik nog liever die Volvo van laatst.
vale46 zegt
In het wit met een optioneel M-pakketje mag je hem op de oprit komen zetten!
Zalige BWM, sportief, luxueus, mooi(behalve de kont), cabrio,6-in-lijn,…
Ik kan hem best wel pruimen:)
Klassiekerrally zegt
En over vijftien jaar rijdt het petjesvolk hier in. Eigenlijk zijn zij een heel stuk slimmer dan degenen die deze auto nieuw kopen voor de toch wel zeer forse prijs. *gooit knuppel in hoenderhok* ;)
Persoonlijk vind ik dit echt een ouwe-lullenbak. Geen wonder ook dat vooral grijze duiven de auto rijden, met zo’n prijskaartje kan dat bijna niet anders. De achterkant is nietszeggend, doet wederom bijna Japans aan. Over de motor geen kwaad woord. Dat snappen ze bij BMW dan weer wél.
niko zegt
Zo begon het destijds ook bij Petrolhead ,elke week een filmpje dan om de twee weken,daarna 3 tot 4 weken en plots
niets meer ,spijtig.
BaRa zegt
Ongetwijfeld fijne wagen met een fantastisch blok (al mogen zie die veels te harde runflats echt wel vervangen door tubeless). Maar toch o zo jammer dat die kar in profiel zo in onbalans is. Anders geformuleerd: ’t is een lelijk hok vanop de zijkant. Doe mij maar de vorige 3-cabrio met stoffen dak.
York zegt
Als er geen video is moet de tekst misschien een beetje correcter opgesteld worden en kunnen dingen als Newtondingen correct verwoord worden?:) Maar een ideetje..
CasperH zegt
@York: Wat moet er precies “correcter” volgens jou? Newtondingen zijn die units die koppelen ;)
ardonjr zegt
Mooie rijtest.. leest lekker weg.. complimenten voor het schrijfwerk. In het begin vond ik het nogal negatief overkomen maar dat ebde gelukkig halverwege weg (zodra meneer van de snelweg afdraaide zeg maar) ;)
bmw6cyl4life zegt
ik wil NIET lezen. anders koop ik wel een boek. IK WIL beeldmateriaal.. ;P
Quivis zegt
Filmpje… beetje een boek zonder inhoud ;)
Patrick_Createmedia zegt
@niko:
Volgens mij is er elke week nog minstens één video geweest en soms zelfs 2, dus…
Jullie worden verwend :P
Flamingo zegt
@Patrick_Createmedia:
jullie laatste video’s kunnen we bij AW ook wel bekijken. dit is natuurlijk wat we eigenlijk weer willen:
http://www.abhd.nl/video/mercedes-benz-c63-amg/
laten we eerlijk zijn.jullie waren vroeger beter! ook met meer afwisseling in de filmpjes..
kijk gewoon ff terug naar wat jullie vroeger deden. of naar t Petrolhead van vroeger..
Stijn zegt
Over irritante reclame gesproken (balk onderin), rijtest is daarentegen super!
330i E93 zegt
Het is dan ook een deel van de keuze, dat mijn ouders (ahum,.. vader) gekozen heeft voor een 330i ipv 335i. Dan trap je bij elke stoplicht wat op groen springt vol gas. Die auto vraagt er om. Niet dat de 330i dat niet heeft maar wel iets minder in ieder geval.
Voor de rest super auto met super motor (en vooral geluid!! radio staat vaker uit dan aan als er sportief gereden wordt!)
BananaFlip zegt
Prachtige auto met fantastische motor, ik vind het alleen jammer dat BMW een facelift heeft doorgevoerd. Wat het overigens nóg aantrekkelijker maakt om een tweedehandsje uit Duitsland te scoren in verband met de prijs.
Rhyo zegt
”De auto zoals ik hem bij me heb kost 89.995 euro en voor dat geld blijft er weinig te wensen over. ”
Ahumm… Owja? Mooie M-pakket zeg… (dit moest er echt op, dit maakt hem helemaal af). En die velgen zijn ook niet moeders mooiste. Kortom een 95.000 euro tik je dan wel aan. En nog wat extra leuke goodies * echter alleen voor de liefhebbers hebben we nog wat Performance goodies. Dan komt de auto al gauw tegen 100.000 euro.
CasperH zegt
@Rhyo: M pakket was leuk geweest inderdaad, velgen op deze auto zijn optioneel, dus dat maakt weinig verschil.
Rhyo zegt
Nog ff melden. Toch grappig.. Er is ook een 335is. ‘ALS’ die in NL zou komen had deze ook wel een mooie prijs gehad.
B100 zegt
Volgens mij is deze ook in 335d te verkrijgen. Dan heb je een diesel-m3-cabrio!
BananaFlip zegt
@B100: Een diesel-M3-cabrio? Banden roken kan ie zeker, maar het blijft een oliestoker. Dus ècht sportief rijden kan gewoon niet.
micheloo0 zegt
Het valt mij op dat als jullie een 335i testen nooit een filmpje te maken, zonde eigenlijk want ze hebben een prachtige sound…
Ferdinand1 zegt
Grote binnenruimte? Ik lees net ergens anders dat die ruimte best tegenvalt… Maar dat het een uitdagende auto is, dat geloof ik! :D
CasperH zegt
@Ferdinand1: Binnenruimte is best ok, zeker de hoofdruimte. De Lexus die ik onlangs reed was overall een stuk krapper, op de beenruimte achterin na.
Gerrit zegt
Super gave auto! Zeker een hebbedingetje! 335i zijn geweldig!
Patrick_Createmedia zegt
@Flamingo:
Geen afwisseling!? Nou, speciaal voor jou hebben we een setje banden aangeschaft dus hou de site in de gaten…
Flamingo zegt
@Patrick_Createmedia:
ahaa! :)
Flamingo zegt
@Patrick_Createmedia:
je bent een engel!
en hou de site in de gaten” grapje zeker?
niko zegt
@patrick creatmedia
We want more!!
Job430 zegt
Waarom, na zoveel vragen, word er niet gewoon even door iemand van ab duidelijk gemaakt dat er of geen video komt, of dat die later komt? Je had van tevoren kunnen weten dat die reacties zouden komen.. Sorry hoor, maar ik snap dat niet. Als het wél in het artikel mocht staan, en ik er dus klaarblijkelijk overheen gelezen heb, excuses maar ik vind het maar een vreemd iets.
De BWM daarentegen blijft wél erg mooi, daarom is het zo jammer dat we geen beeldmateriaal(lees: video) te zien krijgen.
The_12oach zegt
@Job430: Rij-impressies zijn allemaal zonder video geweest.
De rijtesten met video.
CasperH zegt
@Job430: hij staat niet in de titel dus hij komt niet + zie reactie 16:27
Cantago zegt
Beetje jammer van het stalen klapdak en het gigantische gewicht van de auto…
VeniVidiVici zegt
@Casper:
Wacht even las ik het net nou goed?? “Daarom ging ik een paar dagen op stap met de net gefacelifte 3 cabrio” En dan heb je GEEN TIJD om een filmpje te maken :?
Nou, ik heb eerder het idee dat je zo hebt zitten genieten van en in die auto (vooral mede het weer afgelopen dagen)dat je simpelweg vergeten bent om een filpmje te maken :lol:
Dimglor zegt
Sjonge jonge.. al die commentaren over wel of geen video.. Kan men niet gewoon reageren op de rijtest zelf?
ot: Prachtige wagen, en waarschijnlijk een erg vlot blok..
Je moet waarschijnlijk wel redelijk “bonkers” zijn om dit blok erin te leggen aangezien de hoge taksen die je er waarschijnlijk voor mag betalen, maar ja als je zo’n auto kan betalen, dan lig je daar waarschijnlijk niet meteen wakker van ;)
Verder wel een mooi design, alleen vond ik de voorbumper van de vorige 3 serie cabrio wat mooier..
npdw zegt
holy shit die banner onderin! heel erg vervelend
CSL zegt
@CasperH
“M3 is voor schreeuwers”
En waarom is dat zo dan?
Dat is op dit moment na de V10 toch echt wel de lekkerste motor van BMW hoor!
CasperH zegt
@CSL: zie ook de knipoog na die opmerking ;)
De M3 is een heerlijke auto, maar persoonlijk vind ik hem qua uiterlijk te schreeuwerig voor alledaags gebruik. Als ik bij mijn klanten aan kom rijden kan ik me wellicht het uiterlijk van de M3 niet veroorloven. Dan kom je dus automatisch op de 335i uit, die iets tammer oogt, klinkt en rijdt. Laat ik voorop stellen dat de M3 qua prestaties overigens nog veel fijner is dan deze 335i cabrio, maar mijn favoriete 3 (overigens liever de coupé dan deze cabrio) is de 335i.
Simpson zegt
mooi, maar (te) duur. voor dat geld koop ik wel wat spannenders.
Qua uiterlijk dan. of eentje met een wat lichtere motor, met zo’n
ding moet je lekker cruisen, wind in je haar @140+km/h is toch niet leuk.
Leuke rijtest, jammer dat…nouja is al genoeg gezegd. Toch niet camera-shy he casper? :mrgreen:
hoppa zegt
hier heb je cht niks aan, het is nu bijna eind mei en het regent. Hoe vaak kan dat dak nu echt open.
York zegt
@hoppa: Elke keer dat het niet regent. Daarom dat er ook een stalen kap op zit. Zo werk je met dak dicht niet te veel dat het een cabrio is.:) en voor de keren dat het dak wel open kan… Zalig gewoon..
M zegt
De heren hebben weer in de buurt van Apeldoorn gecruised zie ik aan de foto’s!
Heerlijk weggetje he mannen;)
ot: Neem de Z4 met deze motor, en de coupe als 330d of 335d voor het dagelijkse werk.
CasperH zegt
@M: Scherp :)
Mr. V8 zegt
Ik las laatst trouwens ergens dat de nieuwe 3-cabrio weer een gestoffeerd dak gaat krijgen.
As_long_as_it_is_fast zegt
@Mr. V8: Daar zijn we dus niets mee e. Bronnen man, Bronnen! :D en liefst van al met preview…
kempenaer zegt
Maak die video’s dan wat minder flashy. Kost het ook minder tijd. Zo zonder beeld en geluid, is het toch een gemiste kans.
Over die auto: hij ziet er niet uit. Zo’n stalen klapdak zorgt voor een lelijke naad bij de koffer en voor een plompe achterkant. Bovendien is die auto lachwekkend zwaar. Verder is het ook jammer dat BMW’s zo vaak stuk gaan. Maar goed, de gemiddelde bejaarde die zo’n auto rijdt, wil helemaal geen lichte, sportieve wagen. En daar bouwt BMW tegenwoordig auto’s voor.
Mr. V8 zegt
@ as long as its fast: ik weet het alweer, gelezen in de Autovisie bij een artikel over cabrio’s in het laatste nummer… ;)
As_long_as_it_is_fast zegt
@Mr. V8: Voila, en zo kan ne mens op zijn gemak naar de dagbladhandel om dat voor zichzelf eens lekker op zn gemak, liefst van al op toilet, eens door te nemen. :D
Hier met die Softtop!
Mr. V8 zegt
@ As long as its fast: graag gedaan. maar het was maar een zinnetje waaruit dat duidelijk werd. Er werd niet een heel artikel gewijd aan de nieuwe softop, werd meer tussen neus en lippen even gemeld in die multitest. Maar dan alsnog, geniet ervan op de pot, er stond ook een super artikel in over de nieuwe GT3RS vs. de 458 Italia getest door Chris Evans, vond dat een erg leuk stuk om te lezen. Have fun & enjoy zou ik zeggen! :)
As_long_as_it_is_fast zegt
@Mr. V8: Maakt ni uit e, zo hebben we een excuus om vanachter de bureau te komen en dan hebben we ook nog eens deftige literatuur in de hand. Nuttige bijdrage dus! :D
E320cdi zegt
Ik snap eigenlijk niet vanwaar al dat gezeik om filmpjes komt. Als ik een autoblad koop zitten er ook geen filmpjes in, maar enkel foto’s en tekst. Nu same story, maar wij krijgen nog Wouter bij sommige rijtests! (no-homo) Met andere woorden, ik ben tevreden en mij hoor je niet klagen!
Wat ik wel liever zie is een rijtest (met of zonder video) meteen compleet online. Dus niet eerst een film en daarna het artikel, maar gewoon in één keer alles. Dat ziet er gewoon wat netter uit!
Klein commentaar op het leesvoer: Ik lees herhaaldelijk dat je de 6 cilinder waardeert, maar naar mijn idee schrijf je het iets te vaak. Ook in de conclusie komt het weer 2x naar voren. Let hier alsjeblieft op bij je volgende artikel, want voor de rest is het prima lezen!
CasperH zegt
@E320cdi: had ik al gemeld dat die zescilinder 335i van BMW echt héérlijk is? ;)
Stopwearingpants zegt
ik zit nou al langer dan een week te wachten op het filmpje komt die ook nog?
Jeroen zegt
Wat een schitterende auto. Heeft wat meer elegantie dan zo’n rijdende kerstboom van een Audi.
albert m zegt
Mijn 335i cabrio is een heerlijke auto handgeschakelde 7bak getund bij ZIPTUNING tot 364 pk kom maar op audis of mercs tot nu toe alleen een volvo voor moeten laten gaan en dat was bij het tanken!!! nu heeft hij 80000 op deklok maar gaat nog als een jonge god met een ouwelul van 62 aan het stuur die zich iedere keer als hij instapt en wegrijd een kwajongen voelt doei de gruuse.
13mw zegt
waar blijft de bewegende beelden ?