De Opel Astra OPC redt zich aardig met 240 pk, maar de 180 pk sterke 1,6 liter turbo benzinemotor is ook geen straf, vraag maar aan Wouter. Tuner Irmscher heeft het 1,6 liter blok nog iets verder uitgeknepen en de Astra voorzien van wat cosmetische aanpassingen.
Irmscher heeft de 180 pk opgekrikt naar 200 pk. Het koppel neemt daarmee toe van standaard 230 Nm naar 295 Nm. Sportvering verlaagt de auto 30 mm en er is keus uit 18 inch of maar liefst 20 inch sloffen. Het geheel wordt afgemaakt met een voorspoiler, side skirts, een diffuser, 4 pijpen, dakspoiler, carbon grille en het nodige zwarte stickerwerk. (via: carscoop)
R8 zegt
wow ziet er grappig uit
jan zegt
Ziet er vet uit, alleen de hele motorkap had gewoon zwart gemoeten.
vincenzo zegt
die hele astra is het weer net niet….wel leuk voor de petjes natuurlijk.
lambo4all zegt
zijn wel heel veel veranderingen voor 20pk meer. het is meer een bodykit met wat pk’tjes er gratis bij.
750i zegt
Ziet er heel goed uit. Alleen had ik ‘em graag helemaal in het zwart gezien met rode streep.
The360box zegt
Nee, dit was echt niet nodig, ik vind het zielig dat auto’s steeds zuiniger worden, grote auto, kleine motor, kijk naar Volvo. Vooral die 4 pijpjes verneuken het weer.
Arnold zegt
toch maar de OPC denk ik…
Dog zegt
4 pijpjes voor een 1.6 is echt te triest voor woorden ! Verder stijgen de PKs maar met 10%; de meeste chipboeren halen er meer uit (~220pk vs 200pk, met iets minder Nm) … skippen deze hap dus !
FuelMinded zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
On topic: 4 uitlaten (ala CL65 /////AMG) zijn echt lelijk bij een hatchback.
Opel heeft zelf al hele mooie velgen op de optielijst staan.
KaCh1ng zegt
velgen zijn lelijk en te veel uitlaten
Dimglor zegt
@KaCh1ng: Ik kan mij volledig in je commentaar vinden… Sterker zelfs .. ik ging gewoon hetzelfde zeggen ;)
Rik zegt
Motorkap a la b kadett rally is gaaf. Maar zijn het 2 verschillende auto’s of heeft ie aan weerskanten verschillende velgen?
Vinny_93 zegt
@Rik: Lees het artikel eerst: “en er is keus uit 18 inch of maar liefst 20 inch sloffen”
Dus de een heeft 18 inch, die andere Astra, wat gewoon hetzelfde model is, maar andere schoenen aan heeft, de 20″ dus.
Peter zegt
Wat mij betreft een beetje teveel van het goede. Vooral met die 4 uitlaten rijd je echt voor gek. 20 PK is natuurlij kneit veel maar samen met het stijgen van het kopel naar 295 NM zal je dat toch wel goed merken denk ik. De dakspoiler staat wel erg mooi. De 20 inch velgen aan de linker kant maakt de auto wel lekker dik. Vraag me wel af hoe dat rijd omdat hij ook nog eens 30MM is verlaagt lijkt het me erg stug worden. Jammer dat 1 keer een stoep rand raken je de pijn in je maag voelt opkomen.
edgar zegt
@ vincenzo:
petjes kunnen zo’n astra niet betalen hoor…
ontopic: ziet er wel geinig uit en de specs zijn ook leuk maar 200 pk zit tegenwoordig in een vw transporter…
stijn zegt
@Edgar,
beetje manke vergelijking. Een VW transporter weegt 800kg meer. 1400kg vs 2200kg, of meer dan 50% dus.
bozewolf zegt
Ze zouden dit met een Corsa moeten doen, maar dan hetzelfde blokje erin en de 4 pijpjes achterwege laten.
Lollig bommetje heb je dan!
Cantago zegt
Die uitlaatjes passen echt niet! En 20pk meer is nu ook niet echt gigantisch… Daarnaast wordt hij van de streep ook al niet mooier, nee, doe mij maar een normale Astra!
AMV8Bart zegt
Beter hadden ze die OPC even aangepakt.
Als je een snellere auto wil dan die getunede 1.6 dan neem je nu toch gewoon een OPC.
Ziet er wel (té) dik uit overigens.
Northwestern zegt
Koppel is ook belangrijk. “Maar 20 pk meer”… Je merkt sowieso bij het accelereren dat verschil in koppel veel meer. Pk’s vertellen maar een klein deel van het verhaal.
Ik ben veel benieuwder wat ze met de versnellingsbak hebben gedaan en de ophanging.
Rodney zegt
Zo he, das net een Seat Leon!
alfa mannetje zegt
iemand opgevallen wat een Astra standaard weegt ? Een soort van tuning ?
Piebe Post zegt
@Edgar: 180pk is de max voor een Transporter en zelfs dat is al uitzonderlijk. Bovendien heb je natuurlijk te maken met een heel andere klasse, Transporters worden ook veel gebruikt om zware aanhangers te trekken. Bovendien denk ik dat een Transporter sowieso zwaarder zal zijn dan een Astra en moet je ook niet vergeten dat de Transporter de aerodynamica van een baksteen heeft.
Jayceon zegt
Die uitlaatjes deden het ook al goed bij de Astra G. Om dit zelfde type nu wéér te gebruiken bij de nieuwste reeks Astra’s komt een beetje goedkoop over. Tijd voor wat vernieuwing Irmscher! Verder best leuk (op die stickers na).
Master Junior zegt
Kleur bevalt me niet echt, maar het ziet er wel lekker uit :D
polm3 zegt
Het gziet er wel goed uit, maar ik vind de 4 blinkende pijpjes toch een beetje overdreven, een beetje hoog petjesgehalte op zo’n auto denk ik dan :?