Hoewel de nieuwe Porsche GT2 RS erg snel is, lijkt het mij nog geen concurrentie voor de GT2 van Switzer. Toch vonden ze het ‘verschil’ te klein worden, dus heeft de GT2 nu een update gekregen.
Om Porsche’s (en Nissan’s) net dat beetje sneller te maken heeft Switzer het P800 tuning-programma. Heeft het zes cilinders en turbo’s dan kunnen zij er 700-800pk uit halen. Daarnaast worden er genoeg wijzigingen aan het onderstel doorgevoerd om het extra vermogen aan de grond te houden.
Nu is het doel van Switzer zo’n 50% meer vermogen te leveren dan het merk zelf aanbiedt. Met de 530pk GT2 niet zo heel moeilijk, maar met de nieuwe 620pk GT2 RS een stuk lastiger. Daarom hebben ze nog eens goed alle schroefjes aangedraaid en racebrandstof in de tank gegooid. Resultaat: 850pk op de achterwielen. Omgerekend geeft dat (blijkbaar) zo’n 911pk aan de krukas. Knap snel, maar is het sneller dan een Koenigsegg?
kooi zegt
Druk em maar in mijn garage hoor! sleutel ligt onder de mat! bedankt alvast
Ferdinand1 zegt
En dan is 620 pk opeens niet meer overdreven! ;)
EJS zegt
Vind al dat de GT2 RS te veel vermogen heeft.. Dit slaat helemaal nergens meer op, zelfs met 4wd wordt die porsche hier wss niet bestuurbaarder op^^
Timmie zegt
@EJS: Tja, die tuners denken niet na. Altijd maar meer vermogen willen leveren. Stelletje ezels!
EJS zegt
@Timmie:
Ik vind anders dat Porsche met de GT2RS ook al wel érg ver gaat.. Zelfs de GT2 zou ik al niet willen hebben, zelfs op ’t circuit niet, ik zou ’t ding binnen no-time om een boom gevouwen of in de bandenstapels geparkeerd hebben..
FuelMinded zegt
@Alwood: Kun je een “preview” berichtje posten over AMS Performance GT-R met 1000(AW)HP? Info kun je vinden op autoblog.com en gtrblog.com. Alvast bedankt. :D
On topic: Had liever zo’n upgrade gezien op een 997 Turbo S (Mk. II), op een widowmaker is het niet leuk meer. Ze hebben PR afdeling nodig bij Switzer. Ik had ‘m Switzer Black Widowmaker genoemd. :twisted:
M-lover zegt
een 911 met 911pk, en veyron met 1001 pk … beetje afronden kan nooit kwaad voor de marketting!
Maar nu de hamvraag: blijft het wel heel voor een schappelijk aanta
Hupke zegt
Auto’s bouwen met veel vermogen is blijkbaar geen probleem. Bestuurbare auto’s bouwen met veel vermogen of mensen vinden die ermee kunnen rijden daarentegen?
Ik zie de laatste tijd zoveel tunerprojecten vooral op de 911 basis maar ik zie amper filmpjes verschijnen van die dingen die op een redelijke manier ergens over een circuit gestuurd worden.
Ferdinand1 zegt
@Hupke: filmpjes zoals deze:
http://www.youtube.com/watch?v=Lk4U8WCnm5I
Het is wel een gentle-racer.
Hupke zegt
@Ferdinand1:
Ja zoiets maar, deze word ook niet tot op de limiet gereden en zeker in het stuk met de kortere bochten word de gas amper aangetikt (eigenlijk heeft hij daar veel vermogen op overschot, veel te veel).
stimpack zegt
dus daar staat 911 voor :P
Jokkebrok zegt
@stimpack: dadagikookal…
Fiskmas zegt
Quote van Jeremy Clarkson: “Actually, it is not that difficult to screw *** horsepower out of an engine, it IS however difficult to put all that power onto the road.
Ben beniewd hoe dit met (alleen RWD toch?) op de weg blijft!… Zeker met die motor achterin.. Glibberen maar.
SvenvW zegt
@Fiskmas:
Met achterwielaandrijving en die motor achterin zet je je vermogen makkelijker neer als diezelfde motor voorin zou liggen. Met de motor achterin pak je nu juist het voordeel van wat extra gewicht op de achteras.
Timmie zegt
Die tuners zijn ook nooit tevreden he… Ooit zal die hoogmoed hen wel inhalen, en zullen ze niet langer lachen!
trambel zegt
je hoeft toch niet altijd de volledige 911 pk’s aan te spreken, zie het probleem niet lijkt mij geweldig om al die paarden te temmen!!
Tommy2 zegt
911 pk aan de krukas? Hij heeft gewoon 850 pk want je rekend altijd aan de wielen anders kun je het ook niet nameten met de dyno.
EJS zegt
@Tommy2:
Dan heb jij toch echt iets niet begrepen van de manier waarop deze wereld in elkaar steekt.. Alle fabrikanten geven namelijk krukas-pk’s op;)
w0o0dy zegt
Veel teveel vermogen en koppel voor de korte wielbasis, nog los van de plek vande motor. Met deze auto kun je misschien boven de 150 km/u het volle vermogen gebruiken, eronder zul je vooral vermogen moeten doseren en vechten tegen de achterkant OF de electronica houdt je op de weg. En dan hebben we het natuurlijk alleen over rechtuit. In bochten kun je de helft niet eens loslaten. Tis maar wat je leuk vindt. Ik heb dan liever een Boxter met gt3 rs motor en pdk en carbon/crp neus en motorkap en deuren en wat geavanceerdere veren en dempers eronder.
Laurens zegt
@w0o0dy: ok, maar toch leuk om bij 200 plus iemand er soeverein uit te trekken… wat jij wilt kan ook met 50 pk (en een leuk chassis) :-)
Megakix zegt
Jaaaaa! Nog ff en je rijdt een ‘deuk’ in de aardbol…jemig !
spykerboy zegt
hij is mischien wel niet zo snel als de koenigsegg maar zeker wel mooier dan de koenigsegg :)
bozewolf zegt
Doodeng. Wel leuk vermogen @ 911
RND zegt
zou de volgende GT2 upgrate 966pk krijgen?
Freude_am_Fahren zegt
wel grappig dat ze net op 911 uitkomen!
Ik denk niet dat hij echt sneller zal zijn, want hij moet bestuurbaar blijven hé.
Ik heb het zo niet voor overdreven veel vermogen.
Dimglor zegt
Mja wel toevallig zeg die 911 pk… ;)
Is toch wel leuk zo’n motorupdate.. Is niets van te zien aan de buitenkant en toch ben je sneller weg ;)
Trevor zegt
Als je die racebrandstof er af haalt heb je nog steeds circa 800-850 pk… Das nog steeds tooo much…. maar nog steeds te weinig om die Veyron/Keonigsegg te verslaan denk ik in de sprint van 0-300…
Mr. Dj M. zegt
Dik, maar ontdoe hem even van z’n USA stuff please!!!
janmartijn zegt
Waarom zou een auto met zoveel pk ineens niet meer bestuurbaar zijn? Geef je 50% gas heb je 50% vermogen… Ik zie t probleem niet. Je hoeft niet in elke bocht vol gas te geven…