Ford loopt alvast lekker vooruit op de zaken en maakt bekend dat de MPV op basis van de Focus over een paar jaar ook wordt geleverd als (plug-in) hybride. Ideaal hoor, een hoge instap én altijd genoeg ruimte om je verlengsnoer op te bergen.
In aanloop naar de autoshow in Frankfurt vorig jaar maakten we voor het eerst kennis met de volledig vernieuwde C-Max. Vergeleken met z’n voorganger een flinke verbetering. Daarna zagen we de gezinswagen live op de beursvloer. Samen met zijn grote broer voor nóg grotere gezinnen: de Grand C-Max.
De vijfpersoons C-Max moet vanaf 2013 als hybride-bak van de band rollen in Valencia. Hiervoor heeft Ford een bedrag van 27 miljoen euro apart gelegd. Leuk weetje: de totale R&D-kosten van de C-Max komen ruim boven de 300 miljoen euro uit. Wie geen zin heeft om te wachten op de eco-vriendelijke versies kan de C-Max eind 2010 met good ol’ (maar dan wel weer heel zuinig en zo) verbrandingsmotoren aanschaffen.
Mr. V8 zegt
Wat een feest.
John zegt
@Mr. V8: De voorkant lijkt misschien wel op een feest ;)
japiekrekel zegt
waar is de rijtest:(
Autogek zegt
Als electrisch rijden en hybride de toekomst niet heeft, waarom komen alle automerken dan nu ineens met hybrides / plug ins? LOL
Ik ben geen Ford-fan. Maar kan dit alleen maar toejuichen. ;) Op naar 2013
Laurens zegt
@Autogek: omdat er heel veel idioten zijn… plug-in, echt iets voor jou :-)
OT: die diesel is er al zo lang, en zeker bij Ford nog goed ook. Maar als het zo nodig moet, dan lekker zelf betalen: verkoop nul.
Autogek zegt
@Laurens: GFYS
Laurens zegt
@Autogek: dream on, vetspuit :-)
Lik los zegt
Rijtest of wat? Leuk dat jullie vakantie hebben gevierd maar 16.00 uur op een maandag is rijtest.
President zegt
SLS komt dra
Timmie zegt
Oh, nu ga ik mijn gal eens spuwen. Die vernieuwde voorkant lijkt veel te hard op die van de Fiesta. Zijn ze daar alweer bezweken voor wat extra kosten versus eigen identiteit? En je kan er zeker van zijn dat dat 2013-gedoe een losse flodder is. Gewoon om in een goed daglicht te blijven staan. En als de technologie (of trend) omslaat, gaan ze dat weer gauw van tafel vegen.
MOON zegt
@Timmie: wat heeft kosten ermee te maken? Geen onderdeel zal hetzelfde zijn. Het is gewoon herkenbaar als Ford en door die stomme voetgangersveiligheid regels zien alle neusjes er tegenwoordig wat raar uit met muilen en uitstekende bumpers
Benjamin1 zegt
waar is de 16:00 rijtest met woutert?
dieter zegt
leuk! nu wacht ik zeker tot 2013 een nieuwe auto te kopen! NOT
Benjamin1 zegt
*kijkt uit armoede de C63 rijtest nog maar een keer*
Ferdinand1 zegt
@Benjamin1: same here, maar dan de Spyker rijtest..
Benjamin1 zegt
*kijkt nu uit armoede alle rijtesten met aimee*
xtrastrange zegt
Het valt wel op dat de introductie van plug-in hybrides altijd over 2 jaar is gepland. Ik kan mij van twee jaar terug nog wat aankondigingen herinneren van diesel hybrides van PSA, die er nog steeds niet zijn, plug-in hybrides van toyota (nog steeds in pilot). Ook de elektrische auto’s komen altijd ‘binnenkort’. Nog altijd geen Volt, geen e-tron op de markt. Alleen een paar inimini autootjes voor 40k+ euros. Kom eens met een echte auto ipv steeds die aankondigingen!
rene zegt
Niemand ,buiten Japan ,kan een hybride bouwen voor een redelijke prijs.
NB :De Prius plug-in is al 6 maand klaar ,men wacht nog juist op de concurentie op hem te lanceren.
Dimglor zegt
Ik vind het niet echt een mooie voorkant…. Zo wil ie teveel op de Fiesta gelijken en het staat hem echt niet…
Cantago zegt
Geen zin om te wachten? Ik wil er geen!
rider zegt
moet dat kosten dan en met welke versie motoren gaan ze dit combineren? hoeveel kleiner word de kofferbak? het is immers een gezinsbak en daar meot wel een flinke kofferbak bij die bruikbaar is. nee doe mij maar de 1.6 High Power ecoboost versie (180pk).