Ja menschen, stemt allen PVDA voor gegarandeerd filevrije wegen. Autorijden moet weer iets voor de elite worden, anders gaat dit hele land naar de knoppen.
Natuurlijk is trendsettend Amsterdam de eerste die eindelijk eens echt stappen durft te zetten. Onder leiding van Wethouder Gerson (PvdA) willen het Amsterdamse bestuur een spitstarief van 15 cent per kilometer in te voeren. De heffing moet niet alleen worden ingevoerd op de ring A10, maar ook voor de aanvoerroutes vanaf IJmuiden, Volendam en Bussum mag de knip worden getrokken.
Het plan is naar minister Eurlings gestuurd, maar de flauwerd is tegen: “Dit is een megalomane antiautomobilistproef. De ware aard van de PvdA in Amsterdam komt boven”. Eurlings gaf ooit 28 miljoen euro subsidie aan Amsterdam, maar die mag retour Den Haag om er andere dingen mee te doen.
ZOEF zegt
Leve Eurlings!
Bmw m5 zegt
gaar
frits zegt
Wouter ga toch gezellig koninginnedag vieren op het stadhuisplein. Zie je straks!
fiestafeest zegt
zou nog een reden zijn om niet naar te 020 te gaan
W115 zegt
Danku PVDA
roadronner zegt
Ziek gewoon. En als je buiten dat cordon blijft, en je moet toch in Amsterdam zijn, dan mag je alsnog flink de knip trekken. Parkeren bij transferium Arena, en vandaaruit door naar de stad: in januari van 8.15u tot 20.30u geparkeerd (lekker buiten de stad, dacht ik), kosten: 22 EURO (twee-en-twintig) euro! Dat is toch echt te belachelijk voor woorden. Automobilistje pesten tot-en-met. Niet te geloven. En nu ook nog een spitstarief? He-le-maal ontspoord daar in 020.
De Fiets zegt
@roadronner: ze zouden dit spitstarief moeten invoeren in heel Nederland. Geheid dat iedereen gaat carpoolen en er geen files meer staan. Ik heb al zo vaak hier geschreven dat de kosten die wij nu betalen voor transport en mobiliteit niet in verhouding staan tot de schade die we aanbrengen.
TG zegt
@De Fiets:
Welke schade brengen wij dan aan met de auto.
En kom niet met CO2 gel*l, want ik snap niet dat mensen dat nog serieus nemen.
De Fiets zegt
@TG: dat je het CO2 verhaal niet serieus neemt wordt veroorzaakt door een gebrek aan kennis. waarschijnlijk kun je daar niets aan doen.
Laurens zegt
@De Fiets: ROFLOL
Volgens mij ben je Oost-Indisch doof… belasten = subsidie, onder aan de streep.
De Fiets zegt
@Laurens: zelfs al kijk je alleen naar het geld dan is dat nog niet waar.
TG zegt
@De Fiets:
O echt? Misschien moet je jouw kennis dan even bijstellen.
Zoals het verhaal dat CO2 echt zorgt voor opwarming. Nee andersom is het verhaal. Eerst temperatuurstijging dan stijgt de CO2. Alsof de iets warmere temperatuur van nu bijzonder is. In de middeleeuwen is een veel warmere periode geweest dan nu, maar naar mijn weten reed toen niet iedereen in een auto rond.
En dan de gevolgen van de temperatuurstijging. Zoals het stijgen van de zeespiegel doordat het ijs smelt. http://www.theaustralian.com.au/news/revealed-antarctic-ice-growing/story-e6frg6no-1225700046908
Wat is dat? Het ijs is dikker dan ooit. Niet alles geloven wat Al Gore je probeert wijs te maken. De Sahara droogt niet op. De gletsjers zijn al begonnen met smelten voordat er een hogere CO2 uitstoot was. De ijsberen zijn niet aan het uitsterven, maar weet je wat? Lees het zelf maar: http://scottthong.wordpress.com/2007/10/30/35-scientific-errors-or-intentional-lies-in-an-inconvenient-truth/
Dit alles en de laatste nieuwtjes over het gemanipuleer van het IPCC lijkt mij wel genoeg, maar hé blijf jij maar lekker fietsen..
super zegt
@TG:
Het ijs in antarctica dikt voornamelijk weer aan omdat het de ozonlaag zich weer aan het herstellen is in dat gebied (nog zo’n probleem dat door menselijke activiteit veroorzaakt werd). Dit geeft dus een vertekend beeld want het ijs was in principe al erg dun. Kijk eens naar het ijs in de arctische wateren; nog nooit zo dun geweest, noordelijke route open en al.
De zgn klimaatsceptici proberen wat kleine foutjes en uit verband gehaalde feitjes te gebruiken om te doen alsof er niets aan de hand is terwijl we in werkelijkheid op een ramp aan het afstevenen zijn.
De Fiets zegt
@roadronner: als je de trein neemt en een vouwfietsje dan ben je overal supersnel en bijna voor niets!
rees zegt
@De Fiets: Ik vraag me af wat jij op deze site doet? je komt bij mij over als een autohater…
De Fiets zegt
@rees: nee hoor, ik haat geen auto’s maar ik ben mij zeer bewust van de problemen.
Griffin zegt
@De Fiets: als slechts 5% van de automobilisten de trein neemt voor het forensenverkeer mag jij je fietsje gewoon thuis laten want dan is daar geen plek meer voor over in de trein. Misschien moeten de prijzen voor de trein juist maar eens naar een ongesubsidieerd niveau…
Anyway, Amsterdam probeert zich te vergelijken met London denk ik. Alleen is het London traffic probleem wel van een heel andere orde dan die in A’damn.
De Fiets zegt
@Griffin: de trein is één alternatief voor de auto maar er zijn er ook nog andere oplossingen te bedenken voor het totaal uit handen gelopen fenomeen wat kennen onder de naam ‘forensen’ en dat is gewoon dichter bij je werk gaan wonen.
De overheid zal het woon-werk verkeer verder moeten ontmoedigen door vergoedingen die verstrekt worden door de werkgever te verbieden of onmogelijk te maken door fiscale maatregelen. Verder moet het carpoolen worden gepromoot om te voorkomen dat de meerderheid van de automobilisten alleen in de auto zit gedurende de spits. Anderzijds moeten andere vormen van transport zoals één of tweezitters met elektra-aandrijving of zeer zuinige motoren moeten worden gestimuleerd.
Ik denk dat een andere goede methode zou kunnen zijn dat iemand die alleen in een auto zit waar plek is voor 4 of 5 personen een boete krijgt van bijvoorbeeld 4 à 5 keer de kosten van de rit al naar gelang de hoeveelheid mensen die in het voertuig zitten aflopend naar nul als het voertuig vol zit.
lincoln zegt
@De Fiets:
ooowww .. dus subsidie en/of belasting is het antwoord ??
goh .. en ik dacht dat ik een lage dunk van Nederlanders had ..
maar jij ziet ze helemaal als mest varkens ..
De Fiets zegt
@lincoln: een gedragsverandering is over algemeen niet voor elkaar te krijgen door het vriendelijk te vragen. Enige mate van dwang zal nodig zijn om de mens op andere gedachte te krijgen. Dat kan door middel van lijfstraffen maar we leven niet meer in de middeleeuwen en dus zullen we naar middelen moeten zoeken.
Geld speelt in het dagelijkse leven een belangrijke rol als ruilmiddel voor allerlei goed en genot. Zodra er een gebrek aan een zeker genot ontstaat, is men vaker bereid er voor te betalen.
Ik ben geen voorstander van subsidies. Het veel zwaarder belasten van de optie die als niet wenselijk wordt beschouwd zal uiteindelijk tot een gedragsverandering leiden.
Laurens zegt
@De Fiets: de splinter en de balk?
Het zogenaamde “groene hart” zorgt ervoor dat grond onbetaalbaar is, idem dito huizen, en men daarom massaal (heel) ver van het werk gaat wonen. De binnensteedse voorkeur voor gesubsidieerde sociale woningbouw samen met het auto’tje pesten jaagt de rijkere bovenlaag de stad uit.
Kortom: zit het probleem niet bij jouw soort…
De Fiets zegt
@Laurens: ik voel me niet aangesproken.
Laurens zegt
@De Fiets: LOL
“Ik ben geen voorstander van subsidies. Het veel zwaarder belasten van de optie die als niet wenselijk wordt beschouwd zal uiteindelijk tot een gedragsverandering leiden.”
Is zwaar belasten geen omgekeerde subsidie oftewel creëren van een kunstmatig prijsverschil…
De Fiets zegt
@Laurens: precies, het creëren van een prijsvoordeel voor de wenselijke optie kan een prijsverhoging betekenen van de optie die we niet willen maar omdat nu een omgekeerde subsidie te noemen.
Stel je het volgende eens voor:
We gaan de wenselijke optie subsidiëren en daardoor wordt de optie dus goedkoper voor de koper maar een stimulus voor de producent om beter zijn best te doen voor een beter product is er niet want het wordt toch wel verkocht. Als je echter de niet wenselijk optie zwaar belast dan ontmoedig je de koper en de producent nog langer voor deze optie aan te schaffen en het is geen belasting voor het algemeen belang.
Laurens zegt
@De Fiets: hoe hard kan ik lachen, hou alsjeblieft op met je “Cohennetjes” en doe eens een cursusje economie.
De Fiets zegt
@Laurens: ik ben econoom.
sacha zegt
Als je dan tegen de stroom in Amsterdam *uit* rijdt, krijg je dan geld terug per km?
toyotaprius zegt
@sacha: Dan krijg je een boete en rij ontzegging.
Nee ik denk dat je achteruit zal moeten rijden… dat wilt wellicht wel helpen.
Hendrik zegt
Weet je wat, gewoon berlijnse muur om Amsterdam. Iedereen die uit de de stad wil moet de rest van nl betalen en flink ook. Zijn die hete luch kwallen nou echt gek geworden.
Nee blijkt weer eens in rotterdam word het verdiend en in amsterdam weten ze nog steeds van gekkigheid niet wat ze er mee moeten!
spykerboy zegt
wat een maloten toch ook daar in damsko, hebben ckr allemaal teveel wiet op??
Laurens zegt
Het gat in de begroting van de Noord-Zuid lijn mag Amsterdam ook lekker zelf be(p/t)alen, Zuid-As volk is ruimte genoeg voor in Rotterdam :-)
jbw89 zegt
@ fiestafeest
ja, de rooie lampjes.. hehe
mcx zegt
Resultaat zal zijn dat leveranciers extra kosten gaan berekenen, bedrijven vertrekken door de hoge kosten, groot aantal medewerkers zullen dan ook vertrekken…
Jokke zegt
Die nederlanders toch :-) Soms nog erger dan de Belgen :-))
SHFT zegt
Binnenkort enkel nog premium wagens en dure sportwagens op in Amsterdam?
Triestige evolutie!
MrJones zegt
ik dacht dat eurlings was gestopt?
paul zegt
de PVDA zuigt.
al jaren
Jordi zegt
Eurlings was tog gestopt omdat ie, net als Bos, meer tijd aan zn gezin wou besteden ??
Innokenty zegt
Wat heb ik toch hekel aan PVDA en minister Eurlings, met zijn kansloze OV-chipkaart. Stakker!
L-Fred zegt
@Innokenty: Sinds wanneer is Eurlings van de PvdA?
TDIfreak zegt
gewoon dom plan, dit zou het faillissement van Amsterdam zijn geweest.
The360box zegt
Wat een maloot, 15 cent is duur per km, is per dag al €1,65 naar mn werk!
Laurens zegt
Feitelijk valt de A10 helemaal niet onder Amsterdam (lijkt me). Een soort van heffing alla Londen als je ring af de stad in wilt, lijkt me juridisch haalbaar, maar de A10 is landelijke overheid, afblijven dus…
Sneep zegt
Partij van de Allochtonen probeert ons weer te naaien om
de uitkeringen te bekostigen. Heb zelf Turkse kameraden
die wel werken. Al die uitkeringen kosten eng veel geld.
Dan krijg je dit soort fratsen.
Stop het liever in onderwijs of de zorg.
lincoln zegt
maar er was helemaal geen probleem !!
behalve dat de infra-structuur al 30 jaar niet onderhouden was ..
omdat het geld wat daarvoor bestemt was al 30 jaar ergens anders naar toe gesluist wordt ..
mooi ..
dat maakt de pvda buiten corrupt ook nog een stelletje chanteurs en vrijheids berovers ..
ThomasBol zegt
Echt wtf. Kost me zelfs meer dan een kilometer rijden qua benzine kost!
Sorcerer zegt
Probleem is dat het OV gewoon te slecht/traag is. Zeker als je van buiten Amsterdam komt.
Tenzij je per week vele uren tijd wilt weggooien (want vaak ben je in de file nog minder tijd kwijt dan met het OV!)… Zo lang dat niet goed geregeld is vind ik het geen goed plan.
lincoln zegt
al met al is Hans Gerson (de man met dit voorstel) een bijzonder smerig persoon ..
die domme sukkel is al zoveel genaait ..
en heeft er zelf helemaal geen weet van ..
toch maar belasting geld ..
tis eigenlijk hetzelfde als Minister Cramer naar Kopenhagen sturen ..
zo,n figuur is gewoon niet opgewassen tegen de grote mensen wereld ..
maar wel met mijn geld vriendjes kopen ..
leippies moeten gewoon onder curitelen ..
zdev zegt
PvdA = Portemonnee van de Automobilist
SHFT zegt
@zdev:
+1 voor deze reactie :D
willemseles zegt
” Wat een maloot, 15 cent is duur per km, is per dag al €1,65 naar mn werk!
Profiel: The360box
Geslacht Man The360box
Leeftijd 14 ”
????HUH ?
Maar door dat spitstarief, zou je enkel sluiproutes veroorzaken.In Nederland heb je nu eenmaal 30 wegen richting Rome. Onmogelijk deze allemaal van camera’s te voorzien. En zo wel, de fraudetips komen evensnel.
De treinen zitten ook barstensvol richting A’dam.
Logisch gevolg: leegstand kantoorpanden,minder vluchten vanaf Schiphol, maar de lucht wordt in A’dam ‘vast” zuiverder (zolang het windstil is, zie aswolk).
gr.
Bob zegt
@DeFiets
De overheid zou het woon-werk verkeer moeten ontmoedigen volgens jou? Deze zelfde overheid heeft anders door planologische missers in het verleden zelf flink bijgedragen aan een situatie van werken hier/wonen daar.
Dimglor zegt
Typisch… Hoe lang zou het duren voor de Belgische overheid ook met zo’n voorstellen afkomt….
timberleek zegt
@de fiets
dan heb je toch hele andere ervaringen met het OV als ik.
Het is altijd bagger.
trein:
elke dag vertraging (heen en terug). en ze rijden ook nog regelmatig niet. omdat die baggerdingen telkens kapot gaan (minstens 1x per week).’
en de bus is ongeveer hetzelfde.
En voor bijna niks?
Voor mij ja. Ik heb een OV-jaarkaart. Maar anders was ik op mijn kleine stukje al bijna 15 euro per dag kwijt.
Nu is een auto ook niet gratis. Maar die staat wel voor de deur (bij de meeste). Dus de verzekering en wegenbelasting blijft. Dus je betaald alleen je benzine en onderhoud. En dat wordt vaak nog betaald ook. Parkeren kan vaak op het werk, gratis of anders vaak betaald door de baas.
En die boete voor lege plekken is te gek voor woorden. Houdt toch eens op zeg.
Laat ze het ov eens goed in orde krijgen, dan wordt het weer een echt alternatief.
En dichter bij je werk wonen?
de meeste banen zitten in de randstad. Maar veel mensen zouden daar nog niet dood gevonden willen worden (qua wonen). Including me.
Je moet andersom redeneren.
Niet ontmoedigen om het te doen zoals nu.
Maar aanmoedigen om het anders te doen.
Dus maak het aantrekkelijk voor bedrijven om buiten de randstad te vestigen. Dan wordt het voor mensen aantrekkelijk om dichterbij te werken.
Maak het aantrekkelijk om te carpoolen (bijvoorbeeld door belastingvoordeel), ipv het te ontmoedigen dmv boetes.
Aanmoediging werkt een stuk beter dan afstraffen.
De Fiets zegt
@timberleek: jouw ideeën veroorzaken belasting verhogingen. Mijn boetes op dingen die we niet willen zijn budget neutraal voor de overheid.
Laurens zegt
@De Fiets: stop nou, ik krijg buikpijn. Belastingen zijn altijd neutraal voor een overheid die geen winst/verlies rekening heeft. Maar niemand woont hier nog als het marginale tarief 100% is.
De Fiets zegt
@Laurens: ok, we gaan weer gezellig doen. ik ga nog even kijken bij de nieuwe fünfer… wel mooi :-)
Laurens zegt
@De Fiets: wist wel dat je ging afhaken, econoom met woorden :-)
De Fiets zegt
@Laurens: :-) gezellig hé…
Laurens zegt
@De Fiets: ga maar eens een tijdje werken, is er nog behoefte aan je in deze “economencrisis” :-)
De Fiets zegt
@Laurens: werken? ik zou wel gek zijn!
Laurens zegt
@De Fiets: Laurens [ reply ]
30 April 2010 om 18:58
“Kortom: zit het probleem niet bij jouw soort…”
De Fiets zegt
@Laurens: hihihihihi
GOD zegt
Neuk verbod is het beste.
De Fiets zegt
@GOD: daar ben ik niet mee eens en wel hierom… :-)
Laurens zegt
Flip de Kam ook, maar dan heeft hij nog geen gelijk :-)
timberleek zegt
@De Fiets
belastingverhoging of boetes. het komt uiteindelijk allen bij de burger vandaan.
Alleen schieten we met het aanmoedigen voor bedrijven om ergens anders te vestigen meer op. Dat verlicht de druk op de randstad en maakt nederland wat beter verdeeld. Nu is het dat je voor bijna alles in de randstad moet zijn. De rest van nederland is relatief leeg.
maak je het duurder voor bedrijven om in de randstad te vestigen, dan wordt nederland nog een stapje duurder voor ze. Maak je het daarentegen aantrekkelijker (goedkoper) om buiten de randstad te vestigen dan snijdt het mes aan 2 kanten. Je moedigt aan om uit de randstad te trekken. En het wordt voor buitenlandse bedrijven weer een stapje aantrekkelijker om in nederland te komen.
Laurens zegt
@timberleek: dat hebben we al vaker geprobeerd: DSM. Geen echt succes. Mensen wonen graag boven op elkaar, bedrijven van hetzelfde soort idem.
De Fiets zegt
@timberleek: dat vind ik een heel slecht idee. Goedkoper maken betekent subsidie en dat betekent belastingverhoging. Slecht zaak, heel erg slecht.
GOD zegt
@ De Fiets
Wat ik hiermee bedoel is iets anders dan jij denkt.
Bedoel ermee dat er via een wet word bepaald dan vrouwen maximaal een x aantal wulpen mogen leggen.
Overbevolking is in mijn ogen namelijk probleem nummer 1.
Waarom constant proberen allerij problemen op te lossen terwijl je ze net zo goed kan voorkomen.
Je kunt constant auto rijden duurder maken en steeds maar weer de infrastructuur uitbreiden en noem het allemaal maar op. Maar veel makkelijker is het om te zorgen dat het niet zo ver komt door een baar restrictie.
Dit scheelt een hele hoop gedoe, geld en zorgen.
Tevens kun je genieten van meer ruimte en natuur.
De Fiets zegt
@GOD: ok, dus jij vind dat wij vrouwen (ja, jongens ik ben een vrouw) de oorzaak zijn? er is toch nog wel een mannetje voor nodig om ‘wulpen te mogen leggen’. proest… :|
GOD zegt
* doormiddel van een baar restrictie
In China mag je ook maar 1 kind.
Laten we hier eens beginnen met max 2 blagen.
Laurens zegt
@GOD: als ik GOD was…
Laurens zegt
in de zin van “socialist” proest…
De Fiets zegt
@Laurens: ik ben geen socialist. ik zie me zelf meer als een groen liberale milieu dictator.
Laurens zegt
@De Fiets: verdorie… altijd hetzelfde met die bloggers… hier iets minder groen, maar wel schaarste bewust…
Laurens zegt
Ik mag graag fietsen, in principe alles binnen mijn stad ;-)
GOD zegt
@ De Fiets
Nee dat niet maar jullie werpen die gasten er in eerste instantie wel uit. En jullie kunnen beslissen om het jong te houden of niet. Daarom moet de verantwoordelijkheid bij jullie liggen.
De Fiets zegt
@GOD: nou ja zeg, jij moet zeker nog puberen ofzo.
lincoln zegt
ach jeetje .. een econoom ..
weer zo,n halve tamme onderbuikjes populist die geen flauw benul heeft wat de uitkomst van 1+1 is ..
De Fiets zegt
@lincoln: meer dan jij denkt.
Laurens zegt
@De Fiets: nu weer even DWDD en lachen om het zoveelste zetelverlies van de PvdA…
De Fiets zegt
@Laurens: oh shit, ben ik weer te laat :-)
Laurens zegt
Onze “vrouwelijke MP” zit er dit keer niet ;-)
GOD zegt
@ De Fiets
Die tijd heb ik al lang gehad jij dan?
De Fiets zegt
@GOD: lang geleden :-)
Laurens zegt
Op een oude fiets…
fiat128 zegt
iemand hier is op vroege leeftijd tijdens het staand trappen op zijn fiets van de trapper geschoten en toen heeft de stang de klap gebroken…wie o wie?
572 zegt
En het ergste is dat dit pas het starttarief is. Ik wil niet eens weten wat het tarief per km over 5 jaar is :s
Dog zegt
Schandalige uitzuigerij; openbaar vervoer is hardstikke duur & overbelast en dus vaak geen alternatief. En files lost het echt niet op, het is niet alsof we voor de lol tijdens spitsuren op de ring vast staan !
Erik zegt
Jongens (en dame) hou de discussie ff ontopic en ga niet je mening over economen generaliseren dat slaat nergens op. en @ die fiets: volgens mij weet God wel hoe voortplanting werkt dus ga niet mierenneuken
Esprit_de_Flandre zegt
@De Fiets: “en dat is gewoon dichter bij je werk gaan wonen.”
Jij hebt dus duidelijk nog geen eigen huis. Ik woon ongeveer 5 kilometer van mijn werk, ideale afstand dus. Maar ik sluit niet uit dat ik inga op een mooi aanbod 20 of 50 km van mijn deur. Moet ik dan mijn (pas gekocht) huis weer verkopen en daar ergens iets zoeken? Familie en vrienden in de streek allemaal achterlaten? Kinderen naar een andere school sturen? Dan wordt de afstand voor vrouw natuurlijk weer een pak groter, dus moet zij ook maar van werk veranderen?
Flexibiliteit op de arbeidsmarkt wordt al jaren gepromoot door de overheid, met opleidingscheques bvb, omdat dit goed is voor de economie. Hoe snel gaan mensen nog van werk veranderen denk je, als je daarbij moet verhuizen, of je blauw betaald aan verplaatsingskosten?
Ik wil niet grof zijn, maar je bent geen econoom.
De Fiets zegt
@Esprit_de_Flandre: grapjas. ik heb een eigen huis, zelfs twee om precies te zijn en econoom ben ik.
toyotaprius zegt
Gezellige boel hier… Ik woon 5 meter bij mijn werk vandaan. Trouwens ook niet ideaal, als je naar de koelkast loopt, en je word weer met je werk geconfronteerd…
De Fiets zegt
@toyotaprius: daar heb ik nou ook zo’n last van :-)
El Rey zegt
Zoals esprit de Flandre al zegt, je verhuist niet altijd voor je werk.
Ik werkte eerst ongeveer 800meter van m’n huis hier in Venray. Toen echter kon ik een mooie promotie maken, moest ik alleen wel gaan werken bij de vestiging in Oss.
Verhuizen naar Oss dan maar? Dat brengt dan wel het nadeel met zich mee dat mijn vriendin in Venlo werkt, de andere kant op dus.
Dus, fietsje, leg eens uit hoe ik daar een mouw aan ga passen…
super zegt
@El Rey:
Mobiliteit op de werkvloer (of zoiets) werd nogal gepromoot door de overheid, we moesten af van een “baan voor het leven” enzo en het normaal gaan vinden om om de zoveel jaar van baan te veranderen. De overheid schijnt vergeten te zijn dat dit ook nogal wat vraagt van de infrastructuur, nu blijkt dat mensen voor hun werk meer moeten reizen is het ook weer niet goed en mompelen ze vaag iets over telewerken en gespreide werktijden enzo.
El Rey zegt
@de fiets;
Over het openbaar vervoer… Dat is een manier om van ergens waar je niet bent te gaan naar een plek waar je niet moet zijn op een tijd dat het jou niet uit komt met een omweg waardoor de reis zeker 2 keer langer duurt dan noodzakelijk en stops op plaatsen waar je helemaal niet hoeft te stoppen.
Bovendien heb je er niet je eigen klimaat, je eigen radiozender zo hard als je wilt en geen vieze, stinkende, lelijke kutmensen in je buurt.
De auto daarentegen gaat wanneer ik dat wil vanaf mijn oprit naar de parkeerplaats recht voor de deur van m’n werk of andersom. Niet stressen of ‘ie al is vertrokken, niet rennen, niet de ziekte van de persoon naast me opgelopen, geen gedring, lekker muziekje aan en de temperatuur precies zoals ik deze wil.
Waar overigens nog bijkomt dat ik met de auto ongeveer 45 minuten onderweg ben. Met het ov is dit ongeveer 2 uur en dan kan ik ook nog eens onmogelijk om 7:00 op m’n werk zijn. De eerste mogelijkheid is aankomst 7:22 bij een vertrek om 5:23, dit komt met 4 keer overstappen.
Met de auto rij ik om 6:05 aan, lekker rustig aan, 6:50 op m’n werk.
Kortom, OV is kut, de auto is voor echte mensen.
henri zegt
PVV stemmen !
140 op de autoweg en veel minder kontroles op snelheid.
Daarentegen politie optreden tegen echte criminelen ipv parkeerbonnen schrijven !
Stem nou toch PVV !!!
De Fiets zegt
@henri: dat is pas een slecht idee.
lincoln zegt
een econoom die zich bezig houdt met het Co2 vraagstuk ..
dat noemen we in de volkmond “steuntrekker” ..
De Fiets zegt
@lincoln: grapjas. ik heb nog nooit steun getrokken. sterker nog, ik ben zelfstandig ondernemer.
lincoln zegt
mooi ..
hoe kan het dan dat met de exorbitante financieele bijdrage van de NL automobilist aan de staatskas nog niet elke enigzins drukke weg is verandert in een vierbaans bedoeling ..
zodat er een doorstroom gewaarborgt blijft en automobilisten niet behoeven af te remmen + op te trekken ..
zodat dan weer het hele Co2 vraagstuk niet zou bestaan ..
hoe kan dat ??
De Fiets zegt
@lincoln: het feit dat je dat niet begrijpt komt door een gebrek aan kennis.
Mao zegt
O GOD
Niemand heeft kennis behalve De Fiets….
lincoln zegt
@De Fiets:
nee hoor ..
maar jouw antwoord des te meer .. amateurtje ..
de Sjonnies zegt
PvdA; over een zootje energieverspillers gesproken.
Nix gevaarlijker dan zo’n gereformeerde PvdA’er
Griffin zegt
Forenzen gaan particulier echt niet zo veel betalen om naar hun werk te komen. Onder aan de streep zal dat geld ongetwijfeld door de werkgevers betaald gaan worden die dat uiteindelijk domweg doorrekenen aan de consument. Of ze vertrekken uit A’dam, maar kom dan straks niet klagen over de enorme leegstand van kantoorpanden en de daarmee gepaard gaande verpaupering.
Extra belasten helpt niet om mensen de auto uit te krijgen, dat zie je nu al aan de brandstofprijzen – er is geen hond die ook maar een km minder rijdt als gevolg van de extreme benzineprijzen van dit moment.
Mao zegt
@Griffin:
Toch chill alles lekker duur maken in NL. Zakt et vanzelf weg in de stront…
Esprit_de_Flandre zegt
@De Fiets: maar je antwoordt niet op mijn vraag.
En nee, je bent geen econoom, hooguit een wannabe-econoom. Al je uitleg over ‘gedragsaanpassing door belasten’ weet ik ook wel, en ik heb geen economie gestudeerd. Een echte econoom heeft ook oplossingen voor de keerzijde van de medaille. Files, zeggen echte economen, zijn nefast voor de economie, omdat alles en iedereen te laat komt. Wat jij voorstel is dat alles en iedereen gewoon niet meer komt.
Maar bovenal, een antwoordje op mijn vraag aub…
Rick-dos zegt
Goed, na een ellenlange discussie alhier kunnen we wat conclusies trekken;
Ten eerste: tonen de meesten alhier aan dat ze niet meer dan lulletjes met vingertjes zijn.
Ten tweede: na zoveel energie er in gestoken te hebben om die vingertjes maar te laten werken, zijn we nog geen stap verder gekomen om de files op te lossen.
Dit alles getuigt van een plebserigheid die z’n weerga niet kent. Way to go, plebs…
Cantago zegt
Tolwegen? Flikker op alsjeblieft! Kunnen we daar OOK al voor betalen!
HyperTeHK zegt
Goed stem allemaal VVD anders kan ik niet meer uit werk naar mijn deeltijdoplijding (over de A10).
free energy zegt
PvdA stond voor partij van de armoede? Laat men eerst maar eens het openbaar vervoer verbeteren en betaalbaar , veilig en confortabel maken .
stamp zegt
@HyperTeHK
Die opleiding is inderdaad wel nodig.