Een gewone Audi RS6 van MTM is al best leuk en aardig. 730 pk onder de kap, ja dat wil wel. Maar toch kan het altijd nét iets extremer. Daarom komen ze met deze Clubsport-variant op de markt: evenveel pk’s, maar minder gewicht.
Op de officiële cijfers moeten we nog even wachten. Maar dat ‘ie zijn topvermogen van 730 pk bij 6.360 rpm levert was al bekend. En ook het maximum koppel van 785Nm wisten we al. Dat vermogen wordt bereikt door een andere chip in de ECU, wat sportluchtfilters en een ander uitlaatsysteem.
Nou is de vijfliter V10 met dubbele turbo uit de standaard RS6 beslist geen doetje, maar dit pakket laat ‘m pas echt brullen. Kijk maar. Daarnaast werd de ‘gewone’ MTM RS6 al eens gekroond tot snelste stationbak ter wereld.
De Clubsport-versie kan geleverd worden met 21″ MTM bimoto-velgen. Compleet met plakkerig rubber genaamd Michelin Pilot Sport PS2. Achterin heeft de achterbank moeten wijken voor een rolkooi. De luxeuze voorstoelen uit de RS6 zijn ook direct maar weggehaald. Daarvoor in de plaats komen Recaro’s die je net wat beter op de plek houden. Moet je wel even de bijgeleverde zespuntsgordel om doen. Zei daar iemand ‘rijtest‘? (via GTspirit)
Hieronder foto’s van de normale RS6 R van MTM.
Sneep zegt
Liever een SL 65 AMG van Brabus.
Tommy2 zegt
Hoeveel kg lichter precies?? Als hij onder de 1700 kg zit wordt het pas echt vet! :D Lekker ragge met je 730 pk V10-blok met 2 turbo’s!!
Dimglor zegt
Mja geef mij toch maar liever een volledig aangeklede Rs6 en met een gewoon kleurtje ;)
Arnold zegt
ik vind die kleuren verschrikkelijk
floryn zegt
Als je m lichter wilt maken kun je er toch ook wel 19″ jetsers onder leggen…? Wel een leuk idee van MTM om het Porsche idee maar eens van kast te halen en toe te passen op deze moloch.
Edge zegt
-edit: thanks, check!-
Stephan zegt
Lekker kansloos om de achterbank weg te halen. WTF heb je nou nog aan die wagen? Koop dan een coupe als je maar 2 stoelen wil.
FabianVTS16V zegt
Erg vet hoor!
Schijnt trouwens dat er nog wel wat meer valt te halen uit het “standaard” blok.
Deze 730pk zijn namelijk behaald door aanpassing van het motormanagement, K&N inlegfilters en een Milltek cat-back systeem.
Met 2 100cpsi sport catalysatoren kan er nog iets van 20pk bijkomen!
EJS zegt
@FabianVTS16V:
Je kan er altijd meer uithalen.. 1000+ pk’s kan ook, 1500 lukt ook nog(getuige ’t feit dat er bedrijven zijn die de lambo v10 ook zover krijgen, dat is in de basis hetzelfde blok..)
Verder is dit zinloos.. Die achterbank moet beslist terug, wat carbon carroserie delen had ik me daarentegen kunnen voorstellen, want dat ding ís me toch zwaar:O
reaguurder zegt
Waarom zou je een grote, zware en snelle auto strippen? Koop dan een kleine(re) snelle auto…
Hupke zegt
Intressant projectje.
spykerboy zegt
naice :D
frits zegt
Doet mij maar een gechipte nieuwe m5 van gpower met 800 pk!
Appii zegt
Ikwilde net zeggen.. is de M^5 vn gpower niet snellerdan deze ?
bozewolf zegt
Het is inderdaad het gewicht wat uiteindelijk bepaalt of dit een beetje een zinvolle conversie is (voor zover dat het uberhaupt al kan zijn). Een supersonische Audi als autobahncruiser lijkt me logisch, maar zo’n RS6 walvis als circuitversie die alsnog het gewicht van een iets kleinere walvis in de schaal legt….ik weet ’t niet hoor. Kan me toch niet voorstellen dat hier nou echt een marktje voor is.
Aan de andere kant, 1 demo-auto bouwen en er vervolgens veel bombarie over maken is natuurlijk ook slim gedaan van die MRM mensjes. Voor je ’t weet heb je van die mensen die ergens op internet miepen dat er geen markt voor is. Publiciteit.
W115 zegt
Zal vast retesnel zijn, maar ik denk dat je een lotus sneller door een circuit jaagt :)
dodge zegt
@W115
Als je het over een Elise hebt, heeft die 730 PK?
De Esprit wordt een ander verhaal, maar ook geen 730 PK.
En de Carlton betreft… Nee.
Timmie zegt
Ik loop niet warm voor zulke auto’s. Het uiterlijk is veel te schreeuwerig (wat dan waarschijnlijk ook de bedoeling was). DFe voorste banden komen bijna tegen de wielkasten (tenzij de vering beenhard staat). Bovendien heeft de auto zijn nut compleet verloren. Wil je een tweezitter, tune dan een A5 he zeg!
Harie zegt
@ dodge
Koop dan een diesellocomotief…. die heeft 10000PK….
PK’s zijn een ding… gewicht is het tweede en is even belanrijk…
nickdenbakker zegt
RIJTEST!!!???
tomster zegt
ook als stationbak te verkrijgen?
Benjamin1 zegt
episch lelijk?
M-lover zegt
Wat ik me vaak afvraag bij dit soort auto’s… krijg je zoiets in belgië legaal op de weg?? Heb ooit iemand geweten die een speciele auto had waarbij er maar 1 ruitenwisser opstond ipv2, en die heeft zijn 2 standaard ruitenwissers terug kunnen monteren!
DuitseAuto's zegt
Dan ga ik toch liever voor een dikke Brabus
dw zegt
rs6 evotech had dit vermogen toch al lang, of een andere tuner ?
lambo4all zegt
730pK? kan net, maar dan had ik hem toch echt gewoon in het zwart genomen!
janklaassen zegt
de RS6 is zowieso al een vette auto.
maar normaal vind ik hem mooier.
zwart, grote wielen en hij is 10x mooier dan de M5 of E63.
JeSsE zegt
kopen, spuiten en klaar!
dan rij je ze er toch wel uit ;)
deze kleuren zijn lelijk man!
Jaguar1994 zegt
Aight deze auto is echt ziek! Mooie velgen en de oranje staat onze grote audi vriend ook wel goed!
Cantago zegt
Leuke bak om sjonnies het leven zuur te maken voor het stoplicht;)
TSI-tje zegt
Tsjonge…. al dat commentaar over de kleur…
Je kán hem ook in ‘gewoon’ zwart, blauw of welke kleur dan ook bestellen jongens…
Kleinere auto kopen om te tunen? Probeer daat maar eens een V10 met twee joekels van turbo’s in te frommelen.
Ik heb vorige week het genoegen gehad om met een RS6R (Avant)van MTM te mogen rijden. In één woord: SPECTACULAIR.
Alle luxe van een grote, goed uitgeruste, station wagen met de prestaties van een Supercar. Moet zeggen, hij viel ook verrassend goed te rijden in normaal stads- en snelwegverkeer. Ik had gedacht dat zo’n auto zich enorm zenuwachtig zou gedragen bij normaal rijden. Niets was minder waar. Maar goed, ga je op het gas….. man wat een brute kracht komt er dan vrij. Remmen was zéker niet minder indrukwekkend. Deze was ook precies zoals’ ie ‘hoort’ te zijn, zwart, Antraciete wielen, alle badges verwijderd. echt een belevenins!
Autoliefhebber zegt
Wat een beest!
Spotter zegt
Gisteren deze op de foto gezet op Munchen Airport. Hij stond daar voor een officiele fotoshoot.
Zelf nog wat phonecam-shots gemaakt.