Porsche bevestigt flinke interesse voor de hybride Porsche 918 Spyder. Maar het is nog niet genoeg…
Het in Genève geïntroduceerde prototype van de 918 Spyder heeft dus binnen twee maanden flink wat rijkelui zo gek gekregen een pre-koopcontract te tekenen. Wolfgang Duerheimer, Porsche’s hoofd van de ontwikkelingsafdeling, verklaarde dat onlangs in een interview. De verwachting is volgens hem dat Porsche de 918 Spyder gaat bouwen bij interesse van duizend klanten of meer. Die duizend klanten zijn nodig om de auto rendabel in de markt te kunnen zetten.
De 918 Spyder Concept zoals die in Genève stond was uitgerust met een 500 pk V8 en drie elektromotoren die nog eens 217 pk leveren. Op alleen de elektromotoren zou de 918 zo’n 25 kilometer moeten kunnen rijden, waardoor een gemiddeld verbruik mogelijk wordt van ongeveer 1 op 33 en een uitstoot van 70 gram CO2 per kilometer. Eat that, Priusrijders.
laurens324 zegt
zolang je 90 rijdt op een rechte weg zal dat verbruik haalbaar zijn, maar eens je gaat spelen met de wagen zal hij heel wat meer verbruiken,
niet dat een koper van dit soort wagens interesse heeft in het verbruik
Ruben00 zegt
@laurens324: dat is met elke auto zo, als je met een polo blue motion volg gas geeft loop hij ook heus geen 1 op 20.
OT:Als deze getallen gerealiseerd worden dan heb ik een nieuwe favoriete.
Monnie zegt
Als ik het geld zou hebben, nu is dat nog niet het geval maar over een paar (+- 2 á 2,5) jaar heb ik wel geld genoeg, dan zou ik er ook 1 kopen.
Het is namelijk een supergaaf apparaat deze Porsche.
Zo stijgt Porsche weer boven de meeste uit.
(Hoewel de Lamborghini SL ook wel gaaf is en ferrari weer niet.)
Jochempie zegt
Dat verbruik wordt alleen haalbaar als je de accu’s volledig hebt opgeladen en niet verder rijdt dan 35 kilometer, waarbij je je volledig aan de maximumsnelheid houdt en voor de 2500 toeren doorschakelt.
marijn zegt
Hoop echt dat er nog 100 kopers bij zullen komen. Wat een auto! Als ik het geld had was ik koper 901.
einnoM zegt
Wanneer je dit ziet, kan je gelijk zien wat voor loosers Prius-rijders zijn.
Laurens zegt
Ach, de Prius heeft het Toyota imago goed gedaan, maar dat merk verkoopt vooral ook omvallende SUV’s :-)
OT: de vlag op bij Porsche geen modderschuit.
Timmie zegt
Ha, 1000 mensen bepalen of een auto er komt. Power to the people!
Frits zegt
Bouwen die handel. Prachtig stukje techniek!
Mr. V8 zegt
Had eerlijk gezegd ook niets anders verwacht! Goede zaak!
Citrofiel zegt
Het idee van milieuvriendelijkheid is natuurlijk nog steeds actueel, en nu het van een bekend merk komt met een betrouwbaar imago heeft iedereen opeens interesse.
Ferdinand1 zegt
@Citrofiel: 900 mensen is toch niet iedereen.. :D
Ik hoop echt dat er nog genoeg mensen gaan tekenen voor deze 918!
Harie zegt
@ Monnie: Hoe dat zo? Ga je je voetbalplaatjes verkopen?
blackseries zegt
25 km? en hoe snel kun je dan maximum gaan, en hoe lang duurt het voor hij weer opgeladen is, of laat me zeggen: hoeveel km’s moet hij rijden of liters verbruiken voor al eer ze terug opgeladen zijn? geef mij dan maar liever een tesla roadster
Monnie zegt
@ Harie: Zijn die voetbalplaatjes dan geld waard? Want dan heb ik mijn fortuin al eerder binnen.
Brokkenpiloot zegt
Die velgen zijn bijzonder.
de Sjonnies zegt
Ziet niemand dat Porsche zijn ‘heilige’ cijfercombinatie heeft opgegeven, in de echte Porsche traditie kan deze nooit een 918 zijn, want de 917 -hun meest iconische wagen-
reed al in 1969 rond.
Roy zegt
Hmm dat is wel andere koek dan de originele spyder met 110 pk en 550kg.
sjazz zegt
@ monnie: en toen werd je wakker… wel goede grap trouwens.
Mr. V8 zegt
@ de Sjonnies: ja nu je het zegt. Heb even plaatje opgezocht, maar je ziet duidelijk dat de koplampen zijn geïnspireerd op de 917.
lambo4all zegt
@Mr. V8: dan is de auto gebaseerd op de beste racewagen die er ooit heeft rondgereden, nog een reden om hem te bouwen!
Wolftuning zegt
Ik moet zeggen dat deze Porsche niet echt mooi is…. Geef mij maar liever weer de Carrera GT terug.
Something zegt
@Wolftuning: I agree, dat was pas echt een bloedmooie Porsche.
John zegt
917..918… Tellen he..
joekeloeres zegt
Ik wacht nog even op de 919
Ikke_ferrari zegt
Prachtig design…
Of we blij moeten worden van drie (overbodige) elektromotoren, terwijl ze daarmee gewicht hadden kunnen besparen en er een ECHT lekkere auto van hadden kunnen maken, weet ik nog niet helemaal.
Maar goed, toch niet voor mij weg gelegd zo’n auto, dus ik mag niks zeggen :P
Hupke zegt
@Ikke_ferrari:
W8 maar tot een tuner hem in zen handen krijgt, weg electro meuk en welkom turbo’s.
Komt ie op nog meer PK’s en nog lichter.
Relief zegt
HOezo zijn die elektromotoren overbodig. Ze leveren alleen maar extra pk’s :)
Cantago zegt
Ik wil er ook wel een hoor! Vind hem echt onwijs mooi…!
truikol zegt
Prachtige auto, heerlijk ook die uitlaten aan de zijkant. Ik zou alleen wel die plastic schijven op de velgen er afhalen, dat is geen gezicht.
Trevor zegt
Eindelijk weer eens een mooie Porsche! Laat maar komen zeg ik. Dit is toch wel wat mooier dan een (platgeslagen kever)911 of een VW – Cayenne….
Stefan-Venema zegt
Als ik het kon betalen…. :|
Powerslide zegt
Die uitlaten doen me denken aan de opplak-uitlaten die Hammond ooit tijdens een Top Gear challenge op een BMW 635 heeft geplakt.
Porsche_Fan zegt
ik zou zeggen; laat maar snel komen!!:D
Esprit_de_Flandre zegt
@De Sjonnies: Is er dan een ‘heilige’ cijfercombinatie bij Porsche??
De 912 werd opgevolgd door de 914, die door de 924, dan de 944, dan 968.
Waar is de logica? Het zijn gewoon nummers. Er zal destijds wel iemand steeds een fantastische uitleg voor het nieuwe nummer bedacht hebben, maar ik denk niet dat iemand die interessant vindt.
de Sjonnies zegt
@Esprit_de_Flandre:
Porsche heeft de gewoonte het projectnummer als typenummer in te voeren. de 917 was dus project 917, dat we daarna een project 968 hebben gezien bewijst dat dit nieuwe project nooit 918 kan heten.
De enige uitzondering op de regel is de 911. Dat was project 901 en is onder dat nummer uitgebracht. Echter Peugeot claimde het alleenrecht te hebben op een type nummer voor personenwagens met een nul in het midden en kreeg gelijk. (204/304/404/205 etc)
Zodoende werd de 901 de 911.
Jokkebrok zegt
Wat maggie kotsen?
Jokkebrok zegt
Ehhh kosten…
Stijn zegt
@ de Sjonnies
Dat van die projecten ging nog op voor de 356, later niet meer hoor. Met de 900-reeks zijn ze begonnen in overleg met Volkswagen (waar ze in de jaren ’60 nauw met samenwerkten) om zo Porschemodellen een geheel eigen getallenstelsel te geven.
Mardec zegt
Kom aan euromillions, KOM AAN xD :D
Orichy zegt
Deze Porsche 918 is net zo iconisch, als de 917 en de Bugatti Veyron, hij staat voor een nieuwe prestatie op top niveau, hij staat voor de nieuwe manier van schoon, snel en een mooi design, zoals het een echt sportwagen betaamd.
spykerboy zegt
veel mooier dan een prius, maar bah hybride meuk moet er niet aan denken een hybrid voor me deur te hebben, nee bedankt
Dimglor zegt
Ik denk wel dat Porsche aan de 1000 klanten zal komen voor dit model… Ziet er echt goed uit… Is toch beter dan een andere hybrid ;)
vale46 zegt
Kopen mensen! Deze moet er gewoon komen!
500 pk + 217pk = 717 hybride-pk’s!
Dat is meer dat zowat elke supercar op de markt!
Over de Ring scheuren met dit ding!!
De nieuwe dimensie van HYBRID-POWER !! 8)
Apache zegt
nergens in de buurt van de coolheid van de Porsche Carrera GT. Mijn lievelingsPorsche en een van de enige die ik kan pruimen. Deze niet.
tychoGallardo zegt
Mooie auto meer niet..
Ik vind zelf de Carrera ook de mooiste.