Underground Racing, het bedrijf dat we kennen van de Gallardo met 1500 pk, doet hetzelfde kunstje nu ook voor de R8 V10.
Underground Racing levert vier verschillende pakketjes om je R8 V10 een beetje peper in de kont te duwen. Het eerste pakket bevat een custom turbo die 700 pk levert op normale brandstof en 1000 pk op racebrandstof. Daarvoor dient u een kleine 29.000 euro af te tikken. Pakketje twee gaat voor iets meer dan 51.000 euro over de toonbank en levert dankzij een custom turbo en aangepast blok 850 tot 1200 pk, afhankelijk van de benzine die je tankt.
Pakketje drie kost net geen 70.000 euro en levert dankzij een custom turbo en aangepast blok 1000 tot 1200 pk. Het ultieme pakket, de “Stage 3 Turbo System with Highly Modified Engine”, gaat weg vanaf 81.000 euro en levert 1000 tot 1500 pk. De website van de tuner meldt dat het om schattingen gaat, maar we gaan er vanuit dat ze deze verwachting waarmaken, gezien de reputatie die ze hebben opgebouwd.
mosmos zegt
gestoord :P
M-lover zegt
geen mens die daarmee gaat kunnen rijden, toch?
lincoln zegt
in principe kan dat aantal peekaas ook uit een Puch 50cc blokje getrokken worden ..
totale onzin .. maar wel grappig ..
Raikkonen zegt
best krankzinnig 1500 pk in een R8.
maar zie niet echt snel gebeuren dat mensen daar mee over straat zullen rijden
Traxxas zegt
Op de foto staat 1200 HP en in de titel staat 1500 ???
CasperH zegt
@Traxxas: 1200 pk is met semi-standaard benzine, plaatje komt van de website van de tuner zelf.
Smul zegt
Waarom zou je dat doen? je kan zelfs 1/4 van de paarden nog niet uit hun stal halen om te gebruiken op de openbare weg. (als je in duitsland woont misschien net wel dat vierde ;) )
John zegt
Met zwetende balletjes zit je dan achter het stuur.. Doodseng maar bloedgeil! Ik wil hiervan heeeel graag een 0-300 sprintje zien..
Naam doet me overigens eerder denken aan een of ander computerspel…
CarWasher zegt
Uhm, met zoveel pk kan zelfs een audi niet overweg.. zeker met stage 3 lijkt het me verstandig even te kijken naar de banden en de aerodynamica ;)
stopwearingpants zegt
zon auto kan toch niet lang meegaan??
Gnermo zegt
Jezus wat een typfout, er staat meerdere keren 1200 in het artikel, zelfs op het plaatje.
Ach ja, zolang ze de views maar halen.
-edit: goed lezen is een kunst, of niet gnermo?-
Nino zegt
Dat zal best hard gaan=)
a_buis zegt
@gnermo: “Pakketje drie kost net geen 70.000 euro en levert dankzij een custom turbo en aangepast blok 1000 tot 1200 pk. Het ultieme pakket, de “Stage 3 Turbo System with Highly Modified Engine”, gaat weg vanaf 81.000 euro en levert 1000 tot 1500 pk.”
Gnermo zegt
@a_buis: Eten en lezen is lastig tegelijk.
Dan nog, 1000 tot 1500 haalt mijn auto ook nog wel, op fairy dust..
robert--123 zegt
Jongens wat zit iedereen te zeiken van “als ze de viewsaar halen”. Of ga ergens anders heen of hou gewoon je smoel.
robert--123 zegt
@robert–123:
*views maar halen…
GroYer zegt
Wo nu krijgt audi ook is een coole bak!!!
VAG-LOVER zegt
1500 pk is juist genoeg, meer hoeft dat niet te zijn.
Astonboy zegt
Dit is een zieke auto met ziek veel vermogen, dit kun je amper kwijt op straat. Desondanks is het wel een geweldig staaltje techniek dat men 1500 pk uit een V10 met 525 pk kan halen. Daar kan je alleen maar respect voor hebben!
MrJones zegt
Ik vraag me af welke halfe zol die zoveel geld gaat spenderen aan zoveel vermogen waar je zelfs op de autobahn niets aan hebt..
TDIfreak zegt
de meesten hier (waartoe ik mezelf ook reken) kunnen nog niet overweg met de standaard 525pk,
laat staan het bijna 3-voudige wat natuurlijk volslagen belachelijk is…
Trevor zegt
Tja… vroeger (1986/1987) haalde BMW al 1300 pk uit een 1.5 4 cylinder!!! zie http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M12
Om die reden werden TURBO’s dus verboden uit de F-1 en nu gaan er dus mensen die niet eens fatsoenlijk kunnen rijden met pak weg 200pk de straat op met 1500 pk??? Ik zeg; onverantwoord en ben benieuwd wanneer er doden gaan vallen met dit soort auto’s en dit soort vermogens op de openbare weg verboden worden…
SLR zegt
Ik denk dat ze eerst oudjes laten testrijden in dat ding! Dan schiet het lekker op met de vergrijzing;)
John Wolbers zegt
John Wolbers zegt
Ik denk dat de gemeente zo’n auto ook wel kan gebruiken, hoeven ze alleen gas te geven en de straatstenen liggen er al uit ;)
Josh21 zegt
En een motorgarantie van een half uur zeker:P
3er Reihe zegt
Het gaat hier om de mogelijkheden en niet of JIJ er wat aan hebt en of jij het aankan. Dit is gewoon bruut geweld en de Veyron is een Cavia vergeleken met UR :mrgreen:
Pornking zegt
Tsja wat heb je eraan? Echt helemaal niets…leuk dat het kan, maar doodeng om het te doen.. ennuh
@ Gnermo…anders verander je je naam in “Irritant’
gatver, misselijke vent!
Gnermo zegt
@Pornking: Verder nog iets? Weet niet hoe vaak jij Autoblog bezoekt maar het komt wel vaker voor dat de titel niet helemaal het artikel representeert…
jelle zegt
kan brandstof zo’n grote invloed op het aantal PK’s hebben?
ZwerverRoodbaard zegt
Hoelang gaat dat mee?
Vanquish zegt
@ZwerverRoodbaard: Zat ik ook aan te denken…
nielsje188 zegt
Je hoeft in NL alleen maar naar het gaspedaal te kijken en je rijd al te hard!!!
vale46 zegt
1500pk in een R8?
ZIEK!
Gelukkig heeft deze 4wiel aandrijving, maar dan nog.
Met 1500pk kan je bij het vertrekken de 4 wielen laten spinnen, alleen op de autobahn kan je deze power gebruiken(zelden dus)
PCCB zegt
Overdaad schaadt. Duizend pk’s lepelen in een auto is één ding, maar hem vervolgens sneller rond de bochten doen gaan is iets geheel anders.
lincoln zegt
@PCCB:
ach .. peekaas is en blijft kroege-praat ..
buiten de horeca-gelegenheid stelt het nix voor ..
niko zegt
1500 paarden obder de kap en 1 ezel achter het stuur ;-)
EJS zegt
Krankzinnig, niet leuk meer.
realhustler zegt
Ik vraag me af wat het doet met de powerband, het bruikbaar koppel.
Als het helemaal niks is onder de 6500 toeren, en daarboven de 1500 pk erin klapt, dan is het onbruikbaar.
Door racebrandstof te gebruiken kan de turbo druk omhoog, het is klopvaster, daarom. (ron 130 of meer ipv 95 of 98)waardoor het bij hoge temperatuur en druk niet snel ontbrand en pas bij de vonk gaat.
T16 zegt
Hard optrekken lijkt hier op: Performance Power Racing 252.97mph World Record Standing Mile Run http://www.youtube.com/watch?v=Uk9vMQRIp1E
UGR deed 250.1 mph =402,5 km/h in de Texas mile. Een Texaans standing mile record. http://www.undergroundracing.com/news/149-underground-racing-goes-2501-mph-at-the-texas-mile.html
BaySideBlueBoy zegt
Underground Racing kennende flikkeren ze
AWDQuattro eraf en maken ze achterwiel aangedreven van. :DHéérlijk als er “TCS” knippert op je dash terwijl je naar zijn 2 schakelt bij een snelheid van 140km/u. :twisted:
TedjeV zegt
Wow 1500pk , en dan een rondje ring aub en daarna ff Pikes Peak. Ben erg benieuwd ;)
wouter zegt
je hebt er niks aan want jje kan nergens zo snel rijden:-p
Jokkebrok zegt
Hehe, Cool!
Cantago zegt
Poe… Das echt serieus veel vermogen! Ik zou daar wel eens mee willen rijden, mag dat?
jur zegt
Je denkt toch niet dat:
a) hij dit vermogen ooit zal leveren
b) het vermogen enigzins normaal vrij komt
c) er mee te rijden valt
d) het ook maar iets betrouwbaar is aan de R8 als je het vermogen al met 200pk laat stijgen?
Droom allemaal fijn verder met de fantasieen van erin te rijden… zal voor geen meter mee te rijden zijn.
Dimglor zegt
Pff zo’n modificatie voor zo’n hoog bedrag…. Ik zou m’n 81000 euro in een andere wagen pompen… Zo’n r8 is al snel genoeg… Moet je geen 1500 pk in steken… Ik vraag mij dan ook af of de componenten van de motor het lang zullen uithouden dan…
Quepee zegt
Op het plaatje staat ook FSI dan moet dan toch TFSI zijn !!
girls_VS_cars zegt
Cool,
maar niet echt verantwoord en/of nuttig.
italian design zegt
performance racing gekke mannetjes haha, mooi werk :D
Semjon zegt
Wat nou als ze is pakketten gaan leveren voor de veyron, niet dat iemand die koopt, maar stel nou. Hoeveel PK kunnen ze daaruit halen? :D
EJS zegt
@Semjon:
Dat mogen ze sws niet, de kopers van de Veyron staan onder contract dat deze niet getuned mag worden.. Onbegrijpelijk overigens!
Gerard zegt
Genoeg pk’s om in enkele seconden of minuten de banden eraan te laten geloven, om nog maar te zwijgen over het het motormanagement. Voor Pk freaks uiteraard het ultieme op de gewone racebaan, vooral het toppacket, en ’n begin voor de echte racetrack freaks die het uiterste eruit willen halen.
Voor de gewone weg anderzijds gewoonweg totaal geflipt.
In Dubai bv., is er op verzoek van ’n neef van de zoon van de Sheikh ’n speciale racebaan aangelegd voor dit fenomeen, en met enorm succes.
janklaassen zegt
Wel cool dat ze het kunnen.
maar wat heb je er in vredesnaam aan.