Je kan een fiets op je Ferrari zetten, achter je Ferrari hangen of je kan fietsen op een Ferrari. De laatste optie lijkt mij zeker niet de slechtste. Financieel gezien is fietsen op een Ferrari ook net wat beter haalbaar, hoewel €12.500,- heb je ook weer niet zomaar rondslingeren.
Voor dat geld krijg je natuurlijk wel de 599 GTO onder de racefietsen. Hij is zeldzaam, bijzonder licht en ziet er snel en misdadig uit. Vrijwel de hele fiets is uit koolstof opgetrokken. Eigenlijk is alleen het schakelwerk uit ouderwets aluminium opgetrokken. Hoewel, ouderwets, de normale versnellingskabels zijn weer vervangen door stroomdraad. Een soort sequentiele bak voor de fiets, de Ferrari Di2 schakelt elektrisch.
In totaal worden er 50 Colnago Ferrari Di2’s gemaakt, verkrijgbaar via de Ferrari-shop. Over verschillende frame-maten wordt geen melding gemaakt. De 6kg fiets is dus waarschijnlijk alleen geschikt voor mensen met Italiaanse bouw. Mocht hij niet passen, dan is het slechts een leuk ornament voor in de droomgarage. Zonder elektrische schakeling en Ferrari-logo betaal je overigens de helft.
integralechubasco zegt
daar hoort wel een campagnolo groep op…
lincoln zegt
wat is er precies “Ferarri” aan deze fiets .. de sticker ??
Piet zegt
@lincoln: Wat had je dan verwacht, een 12v op de bagage drager?
lincoln zegt
@Piet:
Ferrari koopt fiets .. plakt sticker .. hulpa .. Ferrari-fiets ..
pure emotie/passie voor elke recht-geaarde Ferrariist ..
Bracket zegt
Hier een tabelletje met framematen
http://www.colnago.com/bikes/2010/eps-di2
andere stickertjes maar t zelfde frame
Autogek zegt
Toch liever een California ;)
JPM zegt
Toch eigenlijk fantastisch dit soort koolstofkunstwerken.
Svenska Aeroplan AB zegt
@ JPM: helemaal mee eens! 6 kilo!! Ik dacht dat mijn fietsje licht was…
faf zegt
Ziet er prachtig uit deze fiets.
Maar €12.500, Is het niet een beetje te veel van het goede ?
Cantago zegt
Wow! Een mat-zwarte, uit koolstofvezel opgetrokken, elektrisch schakelende (!wtf!) Ferrari… FIETS!? GAAAAF! Dit moet wel het ultieme 100% praktische hebbeding van deze eeuw zijn! En om eerlijk te zijn zou ik er best wel een willen;)
Jochempie zegt
@ integrale: flikker op met je campo :p
Thieske zegt
@Jochempie: beetje vage reactie sjaak! Iets meer inhoud zou niet verkeerd zijn. Jij vindt deze groep wel prima dan? Slechte ervaringen met Campagnolo?
Overigens: biedt Campognolo wel deze electrische groepen aan dan
Lennard zegt
Mooi ding. Beetje duur :)
Doe mij maar iets op 2 wielen met een motor voor dat geld :)
Erik zegt
Die Shimano Dura Ace Di2 schakelt fantastisch, heb het zelf ook mogen ervaren. Zoiets moois heeft Campa nog niet.
http://www.youtube.com/watch?v=WJXKCoxMLnU
Thieske zegt
@Erik: Dat ziet er inderdaad wel meesterlijk uit….! Momenteel nog wat prijzig wsl, maar wel de toekomst!!
vla zegt
Zo’n versnellingen wil ik ook op mijn koersfiets! :P
Dimglor zegt
Voor de echte Ferrari fan… Ik heb net naar enkele artikelen gekeken op de fan shop en je kan je niet voorstellen wat je allemaal kan bestellen…
Je kan zelf sleutels bestellen van een Ferrari Enzo of van een F430, maar er zit geen transponder in (logisch) en je kan hem niet als reserve sleutel bestellen zo… dus enkel voor de echte fan… Dat kost je 180 € voor zo’n sleutel……
Ze overdrijven hier toch wel wat in…
Martijn zegt
6Kilo! :| De freeride fiets van me zit net onder de 25 :’)
Mr. Dj M. zegt
Te duur en dat elketrische schakelen is geen goed idee, te traag en gaat echt veel te snel kapot als het zo licht en klein is!
RtB zegt
@Mr. Dj M.: Onzin dat het veel te snel kapot gaat. Pro-peleton rijdt er ook gewoon naar volle tevredenheid mee rond.
Wel een zeer fraaie fiets. Super Record zou ‘m wel afmaken.
Overigens is ie niet zo heel licht hoor. De lichtste volledig werkende en complete racefietsen wegen minder dan 3kg! (zie daarvoor weightweenies en fairwheelbikes forum)
Mr. Dj M. zegt
Dat filmpje over de Di2, toch best wel impresive…
Erik zegt
Zo’n Shimano Di2 groep kost los 1400€ (via internet), koop er nog wielen bij en een no-name frame en je komt op de gem. verkoop prijs uit van een goede racefiets. Het is maar net wat je wilt, icm een Cervelo of Colnago wordt het een ander verhaal.
MrJones zegt
Ik vind het knap als je hierop kan fietsen.
toyotaprius zegt
Hmmm Ferarri 458 of deze fiets.. Wat een keuze..
Fiets, ook al is het enige van Ferrari, de sticker die er op zit.
Je kan er heerlijk mee toeren, je krijgt nog een goede conditie ook. En dit is toch een kunstwerk op wielen, wat mij meer bevalt dan de 458.
Al ben ik een moutainbiker, van nature.
integralechubasco zegt
@jochempie
wat een taal?! waar is dat nou voor nodig…
campagnolo record is iets lichter en veel mooier als de dura-ace groep en grotendeels opgetrokken uit carbon… staat nog beter is en is nog efficienter… electrische schakeling zou zomaar de uitvinding kunnen zijn mits je de werking na 5000 km weer, modder en wind kunt blijven garanderen. Overigens had Mavic 15 jaar geleden ook een topgroep met electrische schakeling.
Jochempie zegt
@Thieske en integralechubasco: excuses, het interesseert me niet welke groep beter is. Ik weet alleen dat er vele wielrenners die-hard fans zijn van Shimano of Campa en ik vond het wel grappig die fans uit de tent te lokken :)
Peter zegt
Prachtige fiets maar het lijkt me eigenlijk niets meer dan een Colnago EPS die “slechts” €7.500,- kost. Je betaalt dus €5.000,- voor een Ferrari sticker.
KaCh1ng zegt
voor 1000 euro meer heb je een ford fiesta econetic (in belgië)!
Jochempie zegt
@KaCh1ng: bedenk wel dat je op de fiets harder gaat.
tuurlijk zegt
Vreemd dat ze nu ineens een Ferrari fiets leveren met Dura-ace. De (vorige) “Colnago for Ferrari 60th” was standaard afgemonteerd met Campagnolo.
Peter zegt
@tuurlijk: Zowat alle fietsenfabrikanten hebben modellen met Shimano Dura-ace en dus ook Colnago. Zoals ik al eerder opmerkte is deze waarschijnlijk niets anders dan een Colnago EPS Di2.
tuurlijk zegt
@ Peter,
Ik heb het over deze fiets. Welke zeker niet standaard leverbaar was met een Shimano groep:
Peter zegt
@tuurlijk: Ik beweerde helemaal niet dat het niet kon, ik gaf alleen maar aan dat er niets vreemd is (wat jij wel beweerde) aan een Colnago fiets met een Dura-ace groep, temeer daar de Di2 momenteel de absolute top is. Het is zelfs dus logisch dat de Ferrari fiets als topmodel daarmee uitgerust is.
integralechubasco zegt
@peter
Mijns inziens is hetmeestal zo dat zo’n framebouwer als topmodel de Dura-ace heeft staan en als non plus ultra de Record versie. Record is veel duurder en marginaal beter dan Dura-ace…
Peter zegt
@integralechubasco: Ik geloof niet dat de Campagnolo (Super)Record beter is dan de Dura-ace waarvan een groot deel van het prof-peloton gebruikt maakt maar erken wel dat sommigen de voorkeur geven aan traditionele techniek boven vernieuwende electronica. Colnago houdt het bij mijn weten op de Dura voor hun topmodellen.
six-trey zegt
ik vind het nutteloos om 12.500 te betalen voor een fiets tenzij je wielrenner ofzo bent als beroep voor dat geld kan je veel leukere dingen kopen een 2dehands sportwagen met een V8 een nieuwe motor…
Michiel zegt
En dan heb je niet eens schijf remmen?…
Jochempie zegt
@Michiel: ook niet zo nuttig als je 200km lang niet remt.
Jaivy zegt
Ik ken nog wel iemand die er 3 heb staan in ze garage
rick zegt
echt een fiets voor de snob, colnago is geweest…. wil je een echte fiets koop je een bianchi met super record!
Yellomello zegt
12.5k voor een fiets is wel wat veel, voor mij voegt het merk Ferrari eigenlijk niks toe aan deze fiets. Stel ik heb een stal met enkele dure auto’s, zou ik toch denken dat ik een ‘gewone merkfiets’ zou kopen zoals al eerder genoemd en die 5k verschil in een ander projectje steken.
Misschien koopt de sultan van Brunei zoiets om naar te kijken, kan me niet voorstellen dat hij (of die olie-arabieren) kunnen fietsen.
Benno zegt
Gewoon die van 7500e kopen, zelf Ferrari sticker erop, scheelt bijna 5000e!!
XLR8R zegt
Gewoon een Canyon CF ultimate kopen CF ete 201 kopen ben je voor 6K klaar. Beter, lichter, sneller stijver en comfortabeler. Je mist enkel de Shimano DI2 groep.
Als je dat wilt kun je ook voor de red bull carbon X-lite Oro gaan 8K met lightweights en DI2.
De rpijs wordt met name bepaald dor de LW SD gen 3 wielen kosten rond de 2800 euro. Er zijn ook nog de LW obermayers die kosten je nog eens 800 extra.
Gewoon zelf een frame opbouwen beter en goedkope.