VÄTH heeft de G55 AMG even onder handen genomen.
Onder meer een aangepast uitlaatsysteem, aangepaste koeling, een speciaal VÄTH brandstofkoelingssysteem en een hergeprogrammeerde ECU zorgen voor een totaal vermogen van maar liefst 680 pk, 840 Nm en een topsnelheid van 265 kilometer per uur. Goedemiddag.
Om het geheel enigzins hanteerbaar te houden werd de Benz voorzien van grotere remmen (390 mm schijven) en een verbeterd onderstel. De V58g ligt 35 millimeter lager dan het origineel. Daarnaast werden Yokohama ADV ST banden gemonteerd op de 22 inch velgen.
Ook het exterieur en interieur werden flink onder handen genomen. Een nieuwe voorspoiler en motorkap en uiteráárd LED daytime running lights aan de buitenkant. Binnenin werd het geheel opgewaardeerd met carbon, een nieuwe snelheidsmeter met een schaalverdeling tot 330 kilometer per uur en een alcantara bekleed sportstuurtje. Het geheel werd ook voorzien van een nieuw multimedia systeem.
Robbert zegt
Beetje The A-team stijl. Niet mooi, die strepen doen erg af aan het geheel. Deze laat ik aan mij voorbij gaan.
Citrofiel zegt
265 km/h. Met zo’n auto. Help…
Forza zegt
Lijkt wel een enorme sportschoen!
Maar ja, gotta love the zeecontainer :)
Mr. V8 zegt
Hmm, vind hem niet echt vät.. Vind die G-Hamann toch wel een stuk vätter!
timo zegt
Veth!
integralechubasco zegt
laatste tijd wordt nieuws hier verward met herhalingen van herhalingen…
toyotaprius zegt
m.i. Moet je de G klasse zo standaard mogelijk houden. Ik vind het een hele mooie auto, als ie standaard is. maar als ie getuned is, dan is de G, toch echt “not done”..
Jokkebrok zegt
@toyotaprius: helemaal mee eens!
OT: was dit niet een terrein auto?
Jokkebrok zegt
@mezelf: In het kader van houwe zo!
toyotaprius zegt
@Jokkebrok: tja, het was ooit eens een terrein wagen. Ik vind de tuning versies van het leger wel väth. Vooral met zo’n kanon op het dak. Ook handig als ik weer eens met een graf humeur de file in rij.
Jokkebrok zegt
@toyotaprius: heh heh, lol
mclarenf1lm zegt
Eigenlijk vind ik de velgen net wat te klein,
en de mistlampen konden ze van mij ook wel weglaten.
drOetker zegt
Waarom toch altijd die @%#!@*^^ LED tuinslang verlichting? Wordt het helemaal een kermisbak. En in de standaard uitvoering is de G de mooiste Mercedes van allemaal. Jammer hoor.
BananaFlip zegt
En daar gaat het hele concept van de Geländewagen…
PeugeotGTI zegt
Het is bijna knap hoe je zo’n vette wagen kan verkloten
laulau zegt
De G is en blijft een jongensdroom, maar zo is het eerder een nachtmerrie dan een droom.
Laue zegt
@laulau:
één G is anders redelijk betaalbaar, ding is al 30 jaar ongewijzigd in productie. onderdelen kosten niets en als je hem op grijs kenteken zet valt het allemaal nog wel mee. ik heb het natuurlijk niet over een g55 of een brabus v12 geval. dat is gewoon meuk.
Hilco zegt
Ik vind die uiterlijke opsmuk mooi meegenomen, maar dat alcantara sportstuur moet je toch wel een heel sportief gevoel geven als je in deze tot zebra omgetoverde tank rondrijdt! Klasse!
jack_abarth zegt
Laat het uiterlijk maar weg, de rest wil ik wel.
Zie mezelf al zitten, op de Autobahn.
Dikke CLS500 of iets in de geest voor je hebben zitten.
250km/h erachter hangen en dan ff met je lichten gooien dat hij of zij op moet flikkeren.
Mooi man
AMG Powerrr zegt
Geef mij maar de C63 of E63 Vath.
Benz.. zegt
Deze haalt het gewoon niet bij het origineel..
By far niet. Alleen lichtjes motortunen (Brabus bijv.) vind ik nog net kunnen i.m.o.
Dimglor zegt
Ik vind hem wel stoer zo… , maar ik zou toch voor die Hamann versie kiezen… Ziet er beter uit ;)
Nordschleife zegt
Ik dacht dat je dit ding niet lelijker kom maken
Cantago zegt
Veel vermogen, lage topsnelheid, overdreven kilometerteller en een wanstaltig uiterlijk. Nee dankje!
toyotaprius zegt
@Cantago: Heb je het nu over mijn Prius? ;)
Cantago zegt
@toyotaprius: Nee, er staat VEEL vermogen;) Haha:P
laulau zegt
@ laue
Oke je hebt gelijk, ze zijn niet zo duur. Maar als je in zo´n container rijd, voel je je king of the road en dat vind ik zo speciaal en dan hebben het nog niet is over de AMG want dat is mijn uber-droom