Over kleine oplages gesproken. De Lexus LF-A is al een bijzonder beestje, maar slechts 10% zal als Nurburgring-editie door het leven gaan. De kans om er een tegen te komen wordt zo wel heel erg klein, tenzij ze natuurlijk alleen maar hele coole kopers uitkiezen.
Kopers die wekelijks braaf hun rondjes rijden op het circuit bijvoorbeeld. De 570pk V10 doet immers niets liever dan heel erg veel toeren draaien. Het blok is zelfs zo enthousiast dat absoluut vermogen niet meer lijkt te tellen. Acceleratie-potentieel van het blok zelf is velen malen belangrijker.
Lexus is verder ook erg zuinig op de 50 Nurburgring Editions. Om overhaaste rondjes ring te voorkomen krijgt iedere koper een individuele circuit-training op de Nordschleife én een pas om er onbeperkt rondjes te mogen rijden.
De LF-A Nurburgring Edition is te bestellen in matzwart, zwart, oranje of wit. Dit kan gecombineerd worden met een zwart-rood, zwart-paars of volledig zwart interieur. Het aangescherpte 4.8 liter blok (kan dat?!) produceert nu dus 570pk en werkt samen met een transmissie die in 0,15 in plaats van 0,20 seconden schakelt. Ik ben vooral benieuwd hoe dit zich uiteindelijk vertaald naar rondetijden. Voor een leuk vergelijk mogen ze hem dan naast een 599 GTO laten rijden.
Doewap zegt
Lekker snel!
Edge zegt
Matzwart met zwart-rood interieur aub! Dit oranje ziet er trouwens afgrijzelijk uit op de LF-A.
jp zegt
Het zal een ongelooflijke bak zijn, en ook zeker een markt voor zijn. Maar het design is toch wel erg “apart” (om het beleefd uit te drukken).
BaySideBlueBoy zegt
Waarom eigenlijk BMW M3 GTS oranje?! Is het de bedoeling dat de hardcore Nordschleife ringrockets worden voorzien van een exclusief met groene hell sterk contrasterend oranje?
Liever eentje in GULF oil kleurenschema! :D
Yeelen zegt
0.15 milliseconden? Zal wel 150 zijn ;)
-edit: check, bedankt!-
Jochempie zegt
Who cares? Het is gewoon een duur ingewikkeld en betrekkelijk snel strijkijzer, zeker voor een strijkijzer.
w0o0dy zegt
@Jochempie: gefeliciteerd, jij snapt echt totaal niets van deze auto. Prestatie op zich.
w0o0dy zegt
Check de handling in een aantal bochten in deze video… ligt erg stabiel.
http://www.youtube.com/watch?v=vJrO3_y1fmI
spykerboy zegt
matte zwart met rood interieur thanks very much :)
JPM zegt
Ik snap de LFA nu eindelijk. Het zit em in de details. Kijk eens naar het eerste plaatje, daar kan je toch uren naar kijken. Als geheel is het misschien niet het meest lekkere om naar te kijken maar het geheim zit hem in de details. Knap!
lambo4all zegt
je bent al gek als je er een koopt, maar als je dan ook nog deze gaat kopen moet je echt een keer naar italie, want dan mis je wat in je leven.
EJS zegt
Vind ik nog vrij veel van een gelimiteerde editie van een gelimiteerde editie.. Wel míjn droomsupercar van ’t moment iig!
Megakix zegt
Mooi ! En houd ze daar dan ook lekker, voor op de Ring. Bedrijven die ééns in hun bestaan iets denken te hebben gepresteerd, en er dan direkt een beperkte oplage van maken….dat zijn ‘van hun kruk gekletterde sukkels’ !
Dimglor zegt
Mja je zal er weinig zien van deze, maar van de gewone versie zal je er ook niet echt veel zien rondrijden ;)
Wel jammer eigenlijk, want deze vind ik net iets mooier (enkel die spoiler is niet echt geslaagd…)
Cantago zegt
Volgens mij gaat dat best hard! Wel leuk dat je er onbeperkt mee op de ring kan, dat is ook eigenlijk een vereiste bij zo’n editie!
Supreem zegt
Wat een prachtig geluid maakt die LF-A zeg! Kan iemand me trouwens uitleggen waarom een V10 dat specifieke, ‘duotonale’ geluid produceert?