Om weer even makkelijk terug te vallen in de clichés: het blijft een tamelijk aparte en zeer opvallende auto. De lijnen doen heel klassiek aan, de auto kan zo de jaren ’50 uit zijn gereden, maar de details maken het een moderne wagen. Om nog niet te spreken van het aluminium spaceframe. Ondertussen is alles binnenin nog net zo krap en niet helemaal ideaal gepositioneerd als zestig jaar geleden.
Tegenwoordig ligt BMW’s 367pk 4.8 liter V8 in het vooronder, tot 2008 was dit de 4.4 V8 van BMW. Als je auto maar 1180kg weegt maakt het echter weinig uit wat er voorin ligt, het gaat sowieso hard.
De koplampen zijn zondermeer het meest opvallende onderdeel van de auto. Vaak bekritiseerd omdat ze wel erg scheel keken op de eerste generatie Aero 8’s, maar ik ben van mening dat het design op je ‘groeit’. Je went er aan, en na een tijdje ga je het waarderen. Het proces kan een paar jaar duren, maar uiteindelijk accepteer je de auto om zijn unieke voorkomen. Vervolgens ben je alle goede of slechte looks weer vergeten zodra je de auto hoort. Bekijk meer plaatjes op Autojunk.
Met dank aan GallardoSE voor de spot!
Something zegt
Tegenwoordig licht BMW’s 367pk 4.8 liter V8 in het vooronder
-edit: check&tnx-
SHFT zegt
@Something: Licht?
Gemengde gevoelens over deze wagen, al is het natuurlijk wel de ideale cruiser!
SHFT zegt
@Mezelf; Something
OW sorry, slecht gelezen :)
kajagogo zegt
Een hele vooruitgang, na die schele blik, deze MINI xenon koplampen plus stadslichten.De Aeromax is helemaal lekker!
GallardoSE zegt
Ik had eerder gedacht met die Moretti die ik nu heb geupload op Autoblog te komen. Maar het is altijd leuk als een spot extra in de schijnwerpers word gezet :D
Gijsm zegt
hier in de buurt staat er een te koop:D
Alpinaa zegt
Wat is dit een mooie auto!! :)De aeromax is nog mooier, maar deze komt dicht in de buurt.
Randy zegt
http://www.autojunk.nl/2010/01/morgan-aero-8-supersports
Super Sports…
stefanodibosso zegt
Wat is er zo enorm bijzonder aan deze auto?
Om dit nou op de voorpagina van autoblog.nl te zetten…
DonYannickova zegt
in knokke staat er elke dag wel één te blinken. voor de fans
Dimglor zegt
Ik vind die voorkant wel mooi, maar ik vind het maar een rare achterkant….
BananaFlip zegt
Ondertussen kijkt ie toch niet meer scheel? Of ben ik nou scheel?
NLBUURMAN zegt
de eerste generatie Aeo 8’s een aeo? ;) wel een verschrikkelijk mooie wagen!
-edit: fixed, thanks!-
MrSneak zegt
Bijzonder is ie wel,maar mooi? Niet echt mijn ding.
York zegt
De lichten van MINI:-)
DavidZ zegt
Twee weken terug kwam ik er eentje tegen op de Oosterscheldekering, met kap open terwijl ’t miezerde. Exclusief is ‘ie wel ja, duur ook.
Er is toch ook een dichte versie? Met hout er op of zo, heeft Hammond er niet zo eentje gekocht? Die lijkt me een stuk aantrekkelijker qua vormgeving.
Joopie zegt
Blijft lelijk die omgekeerde (de linker rechts en de rechter links) mini koplampen.
Verder wel een auto met klasse.
Klassiekerrally zegt
Eigenlijk hield ik wel van de schelere versie…
Hupke zegt
zalige wagen, in het echt en op DTM race driver 3 :p
xtr zegt
@DavidZ: voorbereiding club-tocht van 28/03
2x Aeromax announced en wss een GTN (1/11exempl.)
Jacobus zegt
Ik zeg Knokke!
nissar! zegt
Ben ik dan echt de enige die de 1e generatie mooier vind? Dat ding blijft briljant
Klassiekerrally zegt
@ nissar!: nee dus ;)
rikkon zegt
@nissar Nee hoor klassiekerralley en rikkon ook.
Guan zegt
@SHFT; Nee hoor, goed gelezen! ;-)
Maar misschien is het een licht blok…
Ik kan het waarderen dat de auto zo een unieke uiterlijk heeft, maar wanneer ik de foto’s bekijk zie ik geen enkel mooi detail, alleen maar goedkope prut (achterlichten, spiegels) en krom plaatwerk (kofferdeksel). Ik heb dus geen belangstelling..
CSL zegt
met 1180kg en eem blok uit de 650i wat hier zeker wel meer vermogen levert gaat natuurlijk als een raket. heerlijk zeg…
PeugeotGTI zegt
Absoluut schitterend en super zeldzaam
Wat een auto…
Topspot!
Cantago zegt
MEt dat gewicht en zo’n geweldige motor MOET je wel van zo’n auto houden;)
aaldert zegt
Over smaak valt niet te twisten,bij de keuze van een exclusieve sportwagen,heb je behoefte aan veel meer overwegingen dan alleen maar een paar koplampen.
Kijk maar eens op youtube,voor veel meer films, informatie en tests.
Mocht je interesse gewekt zijn, mail me maar eens ,
ik heb er een.
Echt een topauto 367 pk, 490NM, zeventraps automaat,Xenonverlichting nog veel meer moois.
Echt een mooie Engelse klassieke stijl en supersnel.