In Genève stond in een wat rustiger hoekje Sportec opgesteld. Op de stand aldaar liepen we een aantal modellen tegen het lijf, waaronder een model met de type-aanduiding SPR1 R. Er was even wat onduidelijkheid, mede omdat de website van Sportec geen melding maakte van dit model. Omdat de mensen van Sportec nog in Genève waren konden ze onze mail met vragen niet direct beantwoorden, maar nu kwam dan toch het verlossende woord: het is een nieuw model. Maak kennis met de Sportec SPR1 R.
De auto is volledig gebaseerd op de SPR1 M, een model dat vorig jaar op de beursvloer van Genève werd gesignaleerd. Met 858 pk en een koppel van 880 Nm is dat model zeker geen trutje te noemen. De SPR1 M was trouwens gebaseerd op de heerlijk matgroene SPR1. Maar Sportec was van mening dat het beter kon. Het resultaat: de SPR1 R. Het motorische deel werd ongemoeid gelaten, maar het geheel werd ontdaan van 50 overtollige kilo’s. Het resultaat: 8,3 seconden naar de 200 kilometer per uur en binnen 18 seconden naar de 300 kilometer per uur. De topsnelheid ligt “far beyond” 380 kilometer per uur. De remmen zijn aangepakt om te zorgen dat één en ander ook weer tot stilstand weet te komen.
Het touchscreen in het interieur kan gebruikt worden om je trackdata af te lezen en op te slaan. Waar andere tuners los gaan met bodykits en 47 inch velgen, is de Sportec bewust discreet gehouden. Er zijn wel wat uiterlijke wijzigingen maar die zijn zo minimaal mogelijk gehouden.
Timmie zegt
Ver boven 380… Dat wil ik wel eens zien… Het is immers zeer moeilijk om vanaf 380 km/u nog te versnellen. En het ‘kon’ niet beter volgens de tuner, het ‘moest’ beter, om de concurrentie weer maar eens bij te blijven.
MDA zegt
Jaja… een hele dikke carbon taartschep achterop noemen zij ‘minimale uiterlijke wijzigingen”?
Maar brute bak verder hoor…
Jokkebrok zegt
@MDA: Wel een vette taartschep!
OT: Wat een heerlijk bruut monster!
911GT2 zegt
Yummie. Dat ziet er goed uit.
Svenska Aeroplan AB zegt
Hey een getunede Porsche!
Interessant man!
Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaap…
Neal zegt
taartschep…taartschep…je zal blij zijn met die vleugel boven de 250 km per uur dat het ding bestuurbaar blijft.
CSL zegt
Vincegail zegt
Nog wat engels leesvoer over de vorige SPR1:
http://www.evo.co.uk/carreviews/evocarreviews/241429/sportec_spr1_m.html
PJ zegt
Geile wagen als je het mij vraagt.
En als je het me niet vraagt vind ik dat nog steeds! :)
Lan_Evo zegt
Hele nette prestaties en gelukkig niet te veel optische aanpassingen. Die spoiler zal wel hard nodig zijn met zulke snelheden.
mhijnen zegt
kwanta kosta?
John zegt
This is the one to buy !
Ultra mooi ding dit, helaas weet ik weinig over de betrouwbaarheid etc. van deze tunert maar toch..
jp zegt
Wauw, een porsche 911! :roll:
Forza zegt
Hoe ziet een originele 911 er eigenlijk uit?
Hupke zegt
@Forza:
Haha
Wel euh men neme een kever, men stampe die plat zonder te kreuken, men legge er een 2.0 motor in en zorge dat een van zijn -tigste evaluaties net iets trager rond de ring gaat dan een GT-R
dat zou het zo ongeveer moeten zijn
Kvgorp zegt
Als een platte kever
Dimglor zegt
Ziet er nog redelijk goed uit deze… Maarja tis weer een porsche…
Citrofiel zegt
Ehm, als jullie deze modellen op de stand in Genève zagen, en de mensen van Sportec lopen rond in Genève, was het dan niet efficiënter geweest om gewoon op de man af te vragen wat dit voor model was, in plaats van een mail te sturen? ;)
Lennard zegt
“Er zijn wel wat uiterlijke wijzigingen maar die zijn zo minimaal mogelijk gehouden.”
hahaha :D