De Lexus LF-A komt graag buurten op de Nürburgring, dat wisten we. Lexus heeft er dan ook flink huisgehouden met haar prijzige supercar. Vanwege de wederzijdse liefde tussen De Ring en de LF-A heeft Lexus de tuned-up versie de naam Nürburgring Edition gegeven. Maar daar blijft het niet bij.
De atmosferische V10 uit de LF-A levert ‘normaal’ 560 pk’s af. De track-versie krijgt daar nog eens 10 paarden bij. Tot zover het motorische gedeelte, want dat was toch al dik voor elkaar. Het is vooral de uiterlijke opsmuk en gewichtsbesparing waarmee deze gelimiteerde Lexus zich onderscheidt. Om te beginnen heeft hij een enorme spoiler meegekregen. De splitter aan de onderkant van de voorbumper is gewijzigd en het lichtmetaal onder deze supercar is nu nog lichter. Blijkbaar kon de vering van de LF-A nóg strakker, en dat is bij deze versie dan ook gedaan.
De exclusiviteit van deze LF-A is zeer groot. Aangezien er in totaal niet meer dan 500 exemplaren van de standaard LF-A gemaakt worden (ondanks de grote vraag), en bij die 500 stuks is dit speciale trackmonster al inbegrepen. Al is nog niet bekend hoeveel Nürburgring Editions er komen. Tot nu toe weten we ook dat deze Japanner leverbaar wordt in matzwart, glossy zwart, oranje en een nog onbekende vierde kleur wit-achtige kleur. Als je bedenkt hoe extreem de gewone LF-A klinkt, wat moet het dan mooi zijn om deze circuitresident te horen brullen. (bron: Ameblo.jp via LexusEnthusiast.com)
Roef zegt
-edit: check, thanks!-
10 pk meer maar? En hoeveel zal deze gaan kosten dan? 12,4 miljoen?
Yeelen zegt
Lekker circuitbeest dus! :D
BananaFlip zegt
Zal vast loeisnel zijn, maar ik heb het niet zo op straatauto’s die gemaakt zijn voor circuits.
Yeelen zegt
PS. De nog onbekende 4e kleur is “Whitest White”, ofwel wit ;) “and will only be available in four colors: black, matte black, a color Google couldn’t decipher whitest white, and this vibrant orange”
-edit: thanks, het staat er bij-
MrJones zegt
Leuke gadget!
MDA zegt
Ik kan niet wachten op een serieuze krachtmeting tussen dit en die hardcore 599 (toch wel de meest passende concurent lijkt me zo…)
Mr. CO2 zegt
Ik dacht eigenlijk dat de LF-A al uitverkocht was, blijkbaar loopt het dan toch niet zo’n storm. Of zou je je bestelde LF-A alsnog kunnen laten veranderen in de Nurburgring Edition?
BaySideBlueBoy zegt
Als hier je gaspedaal blijft hangen word je wel bang van! :D
Mr. CO2 zegt
P.S.
Normaal verschijnt er toch altijd om 16.00 op maandag een nieuwe autotest inclusief filmpje? Heb ik iets gemist of zijn jullie het vergeten?
The360box zegt
Ik heb al wat foto’s van de DS3, al een tijd geleden gemaakt, verder, die spoiler is volgens mij niet effectif.
bozewolf zegt
@The360box: Echt joh? Niet effectief?
Hmm, dilemma…wie moet ik geloven….aero afdeling van ’s werelds grootste autobouwer…of 14 jarig knaapje op internet. Lastig, lastig!
Ik zou mijne in ’t wit of oranje nemen. Die Lexus badge eraf slopen en er een Toyota badge voor terugzetten. Lekker.
killioq zegt
wel mooier dnkzij die spoiler, de normalen is echt niet te harte
JDM__Wotevajjjj zegt
me like
spijtig dat hij juist boven mijn budget zit
rwd zegt
Hij klinkt super, maar wat is het een lelijk gedrocht zeg. Dan is de Nissan GTR toch stukken mooier imho.
xilver zegt
@rwd: Was er ook niet zo’n fan van.. maar eens je die auto in het echt ziet dan verander je wel van gedachte. Is overigens met alle sportwagens (Heb in Genève zowat alles gezien): zelfs op de meest lelijke gedrochten zoals een Panamera door Lumma of een SLR van Fab-design blijf je kwijlen dat je een emmertje nodig hebt.
Timmie zegt
Ha, een ultieme tegenzet tegen al die tuners. Dat ze er mar mooi afblijven. Van huize uit is dat al zeer mooi…
hooi zegt
die voorlampen..tis net of hij een set schele ogen heeft! dat is wat minder..voor de rest! Doen!
Lan_Evo zegt
Lekker hoor
Alpinaa zegt
Ze hebben gewoon naar de M3 GTS gekeken. Kijk maar naar die kleur en de achterspoiler die er extra op zit.
Geezer zegt
Nu maar hopen dat er niet te veel LFA’s crashen omdat te rijke juppen met te weinig talent uit de bocht vliegen.
Het zijn er al zo weinig…
EJS zegt
Klinkt lekker, minder gewicht, meer herrie en meer downforce, wat wil een mens nog meer?
Megakix zegt
@ricardo: bij hoeveel foto’s heb jij het gevoel om de 4e kleur ‘wit’ te laten zijn ? ;-)….zucht…
ricardo zegt
@Megakix: De onderste foto’s (gallery) zijn van de normale LF-A. ;)
wimpie zegt
lekker :)
lenk zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Sciurida zegt
Voor dat geld koop je toch een Veyron man, kom op imho mooier, en sneller en gewoon nu al een klassieker. Deze Lexus is voor Japanners
porsche911turbo2 zegt
k vind hem der uitzien als een opgefokte japanse drifter maar wel ruig :P
FeRaRi zegt
Hij is mooi maar waarom maken ze een nurburgiring editie ===
spykerboy zegt
1 woord…. BRUUUUUT!! HEBBE HEBBE HEBBE HEBBE, zolang die ngo zelfde geluid maakt dan :D lekker F1 achtig geluid, dat is echt het mooiste aan de LFA gewoon!! :D
brumbrum zegt
dik ding
LJ zegt
supergaaf..echt dik en mooi.. beter dan al die tunermeuk;)
Osca zegt
had ik het geld maar :(
w0o0dy zegt
Zal wel wat spoilers hebben gekregen om een gruwelijk snelle Ring tijd neer te zetten… FF de concurrentie de oren wassen, het imago op te poetsen en nog wat positieve PR optrommelen. Reken maar op een tijd in de buurt (ervoor natuurlijk) van de Corvette ZR1……
norman zegt
ze copieren weer de kleur van porshe
Dimglor zegt
Deze is echt leuk…
Jammer enkel van die spoiler…
Zou liever de inklapbare hebben zoals de gewone….
Robbert89 zegt
Ik vind hem gaaf.
GOD zegt
Ik schat een tijd van 7:27
paulusrx7 zegt
ehm limited editie van een limited auto?
ik vindhet wel een strakke bak maar dat oranje staat echt niet doe maar in het rood of in het wit!
CSL zegt
Ik schat een tijd van 7:35
Het lelijke eendje zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
PeugeotGTI zegt
Indrukwekkend
Voor een Lexus :shock:
Als ik voor exclusief ga, neem ik wel een Noble M600
Cantago zegt
OE! Gaaf! I’m impressed!
autoblogger zegt
De Nederlandse importeur is ook wakker en stuurt vandaag de volgende info:
Is de Lexus’ supersportscar LFA nog niet ‘supersport’ genoeg? Dan biedt Lexus de Nürburgring Package aan. Daarmee verandert de LFA in een haast onverslaanbare supersportscar met nóg meer vermogen, nóg kortere schakeltijden en een aantal aanpassingen die de rijeigenschappen van de exoot nóg verder verscherpen.
Wie de LFA wilde kopen kon zijn interesse kenbaar maken tot en met de Geneva Motor Show. De standaard LFA heeft al bewezen zich ongemeen goed op circuits thuis te voelen maar voor de hardcore racers onder de kopers heeft Lexus een speciale Nürburgring Package ontwikkeld. Dit pakket is alleen af-fabriek beschikbaar en wordt geleverd op maximaal 50 auto’s. De totale productie van de LFA blijft gehandhaafd op 500 stuks.
* Motorvermogen van de 4,8 V10 vergroot tot meer dan 416 kW / 570 pk;
* Schakeltijd slechts 0,15 seconde i.p.v. 0,20;
* Verbeterde aerodynamische prestaties;
* Aangepaste wielophanging;
* Speciaal ontworpen 20-spaaks velgen en ‘high grip’ banden.
De aanpassingen aan het bodywork zullen niemand ontgaan. De grotere voorspoiler, koolstof vinnen aan de zijkant en een vaste achterspoiler vertellen dat de eigenaar heeft gekozen voor de exclusieve Nürburgring Package. Deze aerodynamische veranderingen zorgen voor een nog verder aangescherpte downforce. De LFA sprint binnen 3,7 seconden naar 100 km/h en de top ligt op 325 km/h en de versnellingsbak is zo aangepast dat de verzetten 25% sneller worden ingelegd. De LFA met Nürburgring Package kan men uitsluitend bestellen in matzwart, zwart, wit of oranje. Het lederen interieur wordt naar keuze uitgevoerd in zwart en rood, zwart en paars of gewoon zwart en voorzien van een koolstofvezel middenconsole en deurpanelen. De koolstofvezel kuipstoelen hebben Alcantara®.
Tot slot: wie de LFA met Nürburgring Package koopt, krijgt van Lexus een individuele rijtraining op de Nordschleife én een pas om er onbeperkt te rijden.
astonfreak zegt
je moet er een super veloce spoiler op
zetten enniet zo’n hoge dat verpest het