Goed nieuws voor de carbonfiber-fetisjisten onder u. Chevrolet heeft eens flink de kaasschaaf over de Z06 gehaald en gelijk wat elementen van haar grote broer -de ZR1– overgenomen. Om te vieren dat het merk 50 jaar geleden begon met rondjes rijden tijdens de 24h van Le Mans komen ze deze zomer met 500 exemplaren van dit trackmonster aanzetten.
Mocht je interesse hebben in het nieuwste powerhouse uit de Corvette-familie, dan zit er waarschijnlijk niets anders op dan ‘m te importeren vanuit de V.S. Alleen daar zal het straatbeeld (en menig circuit) opgeleukt worden met deze wannabee-ZR1. Want daar begint deze Limited Edition aardig op te lijken. Zo krijgt hij eenzelfde soort koolstofvezel motorkap mee als zijn grote broer, maar dan zonder dat gapende gat in het midden.
Voor het beter remwerk krijgt deze ‘Vette ook de remmen mee uit het topmodel: keramische Brembo-schijven met bijbehorende supersized remklauwen. Aan de voorkant worden 19″ zwartgelakte velgen gemonteerd, achter tellen ze één maatje groter. Omwikkeld in Michelin PilotSport2 rubber moet dit aardig aan het asfalt blijven kleven. De racebak wordt gespoten in twee kleuren met snelheid-insinuerende namen als Inferno Orange en Supersonic Blue. Doet ’t altijd goed in menig kroegje, zulke namen. Daarnaast zijn er diverse carbon delen terug te vinden rondom de auto zoals een lichtgewicht splitter aan de voorkant en een diffuser onder de achterbumper.
Overige cosmetische ingrepen zijn de zwart gespoten spiegelkappen en de donkere koplampen. Aan het vermogen van deze gelimiteerde Z06 is niets gewijzigd, maar dankzij de upgrades zou deze nu zo’n 3 seconden sneller zijn op circuits als Laguna Seca en Milford Road Course. En daar doe je het natuurlijk voor.
mclarenf1lm zegt
het ziet er wel vet uit.
FeRaRi zegt
Supermooi :D
BaySideBlueBoy zegt
En dan nog deuk je zo de achterkant in. Tupperware alom, maar jah die spec’s zijn wel indrukwekkend. :D
BaySideBlueBoy zegt
Als de ZR-1 een C6 is met een supercharger, wat zal dan een Z06 doen met een supercharger…
Ik vermoed moeder aarde sneller laten draaien! :D
bozewolf zegt
@BaySideBlueBoy: Nogal! Is al wel gedaan natuurlijk door menig tuner. Vooral Lingenfelter en dat soort Vette specialisten hebben al aardig wat monsters gecreerd.
@ Wessee: hij is een kneus, want…..? Slecht geslapen, ofzo?
Wessee zegt
@bozewolf: Omdat er weer begonnen wordt over dat indrukken van de achterbumper. Als zulke lui nu eerst eens onderzoeken waarom dat zo is, zonder JC of andere mensen na te lullen.
six-trey zegt
@BaySideBlueBoy:
als een ZR1 motor het zelfde is als een LS2 motor ben ik de paus
C6_R zegt
Por-no!
Een Z06 met de betere banden, remmen, aero en de Magnetic Selective Ride Control van de ZR1. Bruut!
Wessee zegt
Heeeerlijk!
@BaySideBlueBoy: kneus.
EJS zegt
Lekker, minder gewicht is altijd meegenomen! En het vermogen van de Zo6 is ruimschoots voldoende!
BananaFlip zegt
Fijne upgrade, maar een beetje meer vermogen hoort daar eigenlijk toch ook bij?
qauqi zegt
@BananaFlip: 500 te wenig?
gaaf ding, maar ik heb toch liever de zr-1
BananaFlip zegt
@qauqi: Nee, en dat veronderstel ik ook niet. Ik veronderstel echter wel dat bij zo’n upgrade een paar pk’s meer ook leuk zouden zijn geweest.
NLBUURMAN zegt
echt zo’n hebbe hebbe hebbe -auto. niets mis mee lijkt mij, bring it on :)
AudiQuatro zegt
en wat weegt hij nu dan?
jack_abarth zegt
Blijven toch mooie wagens die Corvette’s.
Vindt alleen wel jammer dat er teveel versies beginnen te ontstaan waardoor het allemaal een beetje 1 pot nat wordt.
Wessee zegt
Nouja, deze Chevy heeft nu 3 uitvoeringen en die 3 uitvoeringen hebben verschillende packages (als je trouwens niet het geluk hebt om 1 van deze 500 Carbon Editions te scoren maar je wilt het wel, kun je je Z06 altijd opleuken met het Carbon package en het Z07 package). Dat vind ik niet veel. Veel is de 10(!) uitvoeringen van een bepaald model van een bepaald Duits sportwagen merk. Maar gek genoeg wordt dat altijd prachtig gevonden. ;)
jack_abarth zegt
@Wessee,
Ik denk dat de 911 in wel meer uitvoeringen verkrijgbaar is dan 10 ;)
corvettez06 zegt
heb er geen woorden voor wat mooi zeg , ben dr stil van die kleur ook wat is dat voor kleur , en de spec indrukwekkend .
Wessee zegt
Kleur heet Supersonic blue. Staat ook in het berichtje. ;)
Benz.. zegt
@Wessee: De concurrenten van de Z06 en zijn de Audi R8 V10 en de SLS AMG. Hoeveel versies zijn er van de Audi R8 MET V10 motor? Een dichte en open versie.. 2 dus.
Hoeveel versies zijn er van de SLS AMG met haar 6.3 V8? Volgens mij maar eentje..
Benz.. zegt
Qua aantal soorten Porsches 911 zal je idd wel gelijk hebben. ;)
Wessee zegt
Die bedoelde ik ook. ;)
Van de Z06 zijn ook maar 2 varianten, waarvan deze CE ook nog eens een gelimiteerde versie is.
Wessee zegt
Ik zie MB niet als sportwagen merk, maar meer als een luxemerk wat ook ontzettend goede sportwagens kan maken. Over Audi heb ik het maar niet.. :P
Daniel073 zegt
Ze beginnen echt op de Veyron te lijken met al die special editions haha :P
Wessee zegt
Ze hebben in totaal 2 special editions van de C6. Ik weet niet waar je die onzin vandaan haalt hoor.
Dimglor zegt
Deze ziet er echt dik uit..
beter dan het standaard exemplaar ;)
Doekse zegt
@ Wessee.. wie is hier nu de kneus..
Tis toch ook CRAP dat je de achterkant kan indrukken van die bak, come on…dikke vette troep is het!!!
Gaat als de brandweer, maar nee, niet voor mij!!
corvettez06 zegt
@doekse dat je het kan indrukken wil niet zeggen dat het minder goed is maat. en daar bij heeft het een functie het gaat minder snel kapot bij een kleine aanrijding of een paaltje wat je per ongelijk kan raken ,dat is ook mijn eigen ervaring toen iemand tegen me achterkant aan zat met de gladheid , en wat as ik blij dat het kon inveren, wie wat de kneus niet ik maar diegene die me kont kuste .
C6_R zegt
Voordelen van fiberglas body parts:
– Laag gewicht.
– Roest niet.
– Veert mee zodat je niet gelijk een deuk hebt.
Nadelen van fiberglas body parts:
– Je kan het indrukken…
En of dat indrukken nou echt zo’n nadeel is? Ik hump nooit auto’s dus ik weet het niet…
Wessee zegt
Buiten dat is het verplicht omdat de Corvette geen uitstekende bumperdelen heeft. Dus om je vraag te beantwoorden, doekse: Jij, overduidelijk.
De enige reden waarom euro-whores dit zo erg vinden is omdat ze JC het een keer hebben horen zeggen. Druk voor de gein de motorkap van een F430 eens in. En dat is niet eens fiberglass.