De Hamann Conqueror is alweer wat gedateerd, dus de tijd was rijp om nog weer een stapje verder te gaan met de Range Rover Sport. Maak kennis met Hamann’s Conqueror-II.
Trekhaken zijn voor campingeigenaren en subtiel is voor watjes. Speciaal voor deze Conqueror 2 heeft Hamann een nieuw uitlaatsysteem ontworpen dat mooi in het midden uitkomt. Ziet er lekker sportief uit, en dat voorkomt weer misverstanden over de performance van je tjoenerbak. Diesel of benzine maakt voor Hamann niet uit, voor zowel de V8 supercharged als de TDV6 ligt een kitje klaar.
Het liefst rij je natuurlijk met acht cilinders en een supercharger rond. In de Conquerer 2 wordt deze opgepept naar 560pk bij 6500tpm en 685Nm, beschikbaar tussen 2500 en 5500tpm. Drugsrunners die wat grotere afstanden af moeten leggen zijn natuurlijk beter af met de diesel, deze wordt getuned tot 280pk en 660Nm. Op snelheid blijft de Conqueror vervolgens nog aardig bestuurbaar want Hamann meld dat het zwaartepunt voor 4cm lager ligt (achter 3cm).
Naast de tamelijk opvallende uitlaat wordt de Conqueror 2 verder gekenmerkt door een carbon motorkap en 23″ velgen. Ook zijn er in de voorbumper twee sets daglichtledjes gemonteerd.
meneersander zegt
Dan denk je dat ze het wel geleert hebben na die eerste lelijke Conqueror, nee hoor komen ze gewoon met een nog zo’n 13 in een dozijn auto.
BananaFlip zegt
Voor de diesel is het zeker een goede kuur aangezien de TDV6 van zichzelf al heerlijk loopt en geen kracht te kort komt. Afgaande op het feit dat Hamann wel weet op welke manier kracht geleverd moet worden zal die diesel nog veel lekkerder lopen. Maar dat plastic-fantastic pakket moet er dan natuurlijk niet bij.
jorden zegt
@ meneersander
13 in een dozijn auto?
Ik zie er nooit 1!
Lucb zegt
Doe mij die maar, alleen met de uitlaten van een conqueror I
rotorhead zegt
Toch apart dat avatars nog steeds geschaald worden.
“120px × 120px (geschaald naar 34px × 34px)”
Dat is toch iets van 10 jaar geleden, web 0.01? ;)
integralechubasco zegt
23 inch wielen wegen ook zwaarder…. 15-20 kilo meer per stuk vergeleken met en 19 inch.
fastpuk zegt
HAHA check dit ding zo gestyld en dan ook nog is een HSE:S nemen jammer hoor was het geld op voor een supercharged:P
Dit soort machines horen niet op de weg thuis kansloos apparaat de standaard hse is daarintegen wel nice al wil ik dan wel de supercharged:P
BMW_Li zegt
Ziet er wel geinig uit, maar het is wel echt een aso-bak en ik denk dat de typische engelse landheren hier niet mee rijden.
Yaku zegt
Twee zwartgeverfde trompetten als uitlaat. Ja, Doe Maar…
PCCB zegt
Conqueror van wat? Pleinvrees?
wesley zegt
nutteloos zo zonder trekhaak!
jack_abarth zegt
Die banden hadden overigen wel een cm of 5 smaller gemogen als het aan mij ligt. Is gewoon geen gezicht, zijn net van dragrace banden.
laulau zegt
mooi bodykitje + de specs zien er ook goed uit! uitlaten doen me denken aan porsche 911 gt3(RS)
HDM zegt
Is dat een Hornblasters kit onder de achterbumper? xD
Larrs zegt
Ik heb liever deze:
Jochempie zegt
Als je op fout valt moet je nu waarschijnlijk je ondergoed wisselen.
E320cdi zegt
ik vind m wel vet :-P die velgen vind ik echt mooi zelfs, alleen is 23″ misschien iets over de top.. :-D
reaguurder zegt
@ Autoblog redactie:
Jullie nemen als hoofdplaatje van een artikel vaak de achterkant van een auto maar dat vind ik niet echt overzichtelijk overkomen. Autoweek pakt wel vrijwel altijd ee hoek waarmee je de voorkant van een auto ziet op de homepage en dat vind ik beter en overzichtelijker overkomen. Je ziet gelijk het totaalplaatje van een auto en of het interessant is of niet. Tis iets waar ik me al een tijdje aan stoorde, gewoon een tip ;)
BananaFlip zegt
@reaguurder: Autoblog legt de nadruk waar de nadruk ligt in het artikel of op de auto. In deze is de achterzijde nogal gewijzigd dus dan zal de redactie als headerpic een foto van de achterkant nemen. Het is leuk voor de afwisseling toch? Bovendien is en blijft Autoblog volledig ongelijk aan de andere autowebsites. En helemaal aan Autoweek.nl…
qaz zegt
@BananaFlip: Precies! En als de voorkant gedeeld door de header van onderen dan ook nog even volledig a-symmetrisch is, dan kan de zijkant via een fluxcondensator gewoon doorstarten. Mits dus gecentreerd!
NLBUURMAN zegt
@reaguurder: op de snelweg zie je toch geen andere kant van dit ding, 0.001 sec dat ding in de achteruitkijkspiegel, de helft daarvan naast je, en ongeveer een paar seconden zie je de achterkant. bovendien heeft BananaFlip gelijk
TINUS zegt
Lekker fout, heerlijk!
BmwMPower zegt
Oké, die is af! :D
HDM zegt
Autoblog legt idd de nadruk goed met die foto. Tis namelijk een buttwagen.
Freude_am_Fahren zegt
Ik vind het eerlijk gezegd een belachelijke auto.
Dimglor zegt
Haha die uitlaatpijpen…
Heeft wat mee van de porsche gt3rs…. :)
killioq zegt
gevaarlijk lelijk. efschuwelijk
nickdenbakker zegt
keek ff op de site en zag dat ze ook wielen hebben voor de 458 italia! ziet er lekker uit! http://www.hamann-motorsport.com/en/tuning-ranges/ferrari/458-italia/458-italia/gallery/
TWJ zegt
Is dit nou voor de 2010 facelift?
Jesper zegt
Je hebt over the top, en over the top. Dit is echt way up there…
Ik kan me (behalve sjeiks en NFL-spelers) ook niet echt een doelgroep voor ogen halen. Echt het toppunt van nutteloosheid, en je drukt alleen je slechte smaak uit.
Benz.. zegt
Jammer dit.. Ik zou sowiezo nooit kiezen voor een RR Sport uitvoering. De “normale” heeft klasse en stijl. Deze niet.
GHV zegt
Maar, waar moet de trekhaak voor de paardentrailer?!