Zullen we maar heel snel vergeten dat dit een hybride Ferrari is? Laten we vooral even genieten van zijn bijzondere matgroene lak. Het feit dat er allemaal van die vieze hybride meuk in ligt is niet meer relevant.
Hoewel groen helemaal geen kleur is die je snel zou zien op een Ferrari (behalve die van Prins Bernhard misschien) vind ik deze matte gifgroene Ferrari met zijn zwarte dak er heel erg bruut uitzien. En hoe groen al die hybride zooi ook mag zien, van mij hoeft het niet perse. Dan tank ik wel een paar keer extra. Met zo’n auto rij je toch hoogstens enkele duizenden kilometers per jaar (als de meeste eigenaren dat al halen).
Ze doen dus alleen maar groen omdat de publieke opinie dat eist. En dat is jammer.
mosmos zegt
mooie kleur
GHV zegt
Kleur is inderdaad nog niet zo verkeerd…. ben erg benieuwd naar de eerste rijtesten….
Chrisss zegt
heel apart die kleur, maar zeker wel mooi.. jammer dat het hybride is..
Bosnia_love zegt
Deze vind ik toch nét wat lekkerder! Bovendien zit er in deze geen hybridemeuk! :D
killioq zegt
vind het echt een super mooi kleurtje, ook leuk voor je bmw.
Kuukske zegt
Ik vind het eerlijk gezegd prachtig!
Als ik ooit zo’n auto kan kopen, zou ik deze kleur zeker overwegen…
Vanquish zegt
In hoeverre is ie dan groen? Beetje informatie geven kan geen kwaad hoor ;).
Kuukske zegt
@Vanquish:
Details over wat voor hybride aandrijflijn er exact verstopt zit onder het groene huidje van deze eco Ferrari is nog niet bekend. (http://www.autoblog.nl/archive/2010/02/27/dit-is-ferraris-groene-hybride-599-gtb)
EJS zegt
Die kleur blijft prachtig..:-|
Beetje Verward zegt
robbie: “Ze doen dus alleen maar groen omdat de publieke opinie dat eist. En dat is jammer.”
Een geweldig gebrek aan respect voor de ingenieurs van Ferrari. Denk je echt serieus dat die mensen alleen maar vanwege publieke druk van alles ontwikkelen waar ze helmaal geen greintje gevoel mee hebben?
De mensen die dit soort hybrides ontwikkelen zijn dezelfde gasten die verantwoordelijk zijn voor de door zgn autoliefhebbers aanbeden bolides. Gelukkig hebben de mensen bij Ferrari meer visie dan het publiek dat alleen maar van hun producten kan dromen.
JPM zegt
Wat een bekrompen en slap stuk tekst robbie. Waar moet dit heen met autoblog? Ruben is weg maar toch blijft de kwaliteit van de stukjes erg slecht.
laulau zegt
mooi kleurtje maar hybride en ferrari gaat niet samen!
porsche911turbo2 zegt
ik heb normaal een hekel aan groen maar dit kan best wel alleen zie ik liever geen mat groen
IrT zegt
Waarom is de hybride Porsche 918 Spyder de leukste verrassing uit Geneve. En de hybride Ferrari zo snel mogelijk te vergeten? Ik denk niet dat we bang moeten zijn dat het een Ferrari zal worden met prius prestaties.
super458 zegt
Boeit mij het dat het een hybride is… Het is een hybride FERRARI!
Laurens zegt
Net als een windmolen onder aan een helling: totale onzin dit soort auto’s.
Beetje Verward zegt
Laurens:”Net als een windmolen onder aan een helling: totale onzin dit soort auto’s.”
Dat bedoel ik dus met een totaal gebrek aan respect. Denken dat je als simpele autohandelaar of schoolmeester het beter weet dan die jongens in Modena.
lincoln zegt
@Beetje Verward:
goed zo jongen ..
nooit zelf denken .. andere weten het veel beter voor jouw ..
Laurens zegt
@Beetje Verward: je was toch een soort van mobiliteitsconsultant…
Maar je moet wel een hele domme lul zijn om niet te begrijpen dat het weinig zin heeft iets zuiniger te maken wat niet gebruikt wordt. Je bent toch zo’n expert, wat is het gemiddelde jaarkilometrage van een gebruikte Ferrari?
R0L3X zegt
Ik ben groen misselijk… Hybrid dit dat :/
Beetje Verward zegt
Ach meneer Lincoln: ik denk na over zaken waar ik verstand van heb. Autobouwers hebben meer verstand van auto’s bouwen dan ik. Daarom volg ik hun uitvindingen met respect.
Voor scheldende autohandelaren heb ik geen respect.
Laurens zegt
@Beetje Verward: als je enige bijdrage op deze site het quoten van autofolders blijkt te zijn, waarom zou je dan respect verdienen? Je begrijpt niet eens wat iets simpels als een CO2 emissiehandelsysteem inhoudt, en waarom je dan gestoord bent om aan iets als een hybridesysteem zoveel subsidie per ton bespaarde CO2 uit te geven. Behalve dat het jouw privé wel goed uitkomt, vandaar dat domme lul…
Hupke zegt
@Beetje Verward:
Het is fijn dat je alleen nadenkt over zaken waar je verstand van hebt. En ik ben er zeker van dat autobouwers oneindig veel meer verstand hebben van auto’s bouwen dan u.
Maar om daarom wat ze zeggen klakkeloos over te nemen?
Daarbij de hoofdzaak van een autobouwer is om te verkopen.
Ferrari wil verkopen. De hoofdzaak van een marketing team is om uit te vinden wat de trends en de mode is en wat verkoopt. De hoofdzaak van het Pr en het reclame team is om de producten te verkopen en er liefst een catchy semi-wetenschappelijke uitleg aan te geven.
Liefst eentje die de koper zich beter doet voelen als de andere automobilisten.
Vorsprung durch technik (als autokopieerder zal je die wel kennen)
Volvo met hun veiligheid, BMW is sportief en speels, mercedes is luxe, en een prius is moreel superieur)
Nu is er veel reclame rond het milieu en de opwarming van de aarde (die al sinds de laatste ijstijd bezig is en die echt niet zo snel is dat we ze merken) dus worden zelfs supercars “groen”
Als ferrari echt groen wilde zijn bouwden ze een koolstof vezel 2 zitter met een gewicht van 300kg en een 2 cilinder motor met een 170PK of bouwden ze er zo eentje met een electromotor, 3 wielen (2 vanvoor 1 vanachter) die niet breder zijn dan de banden van een geit en die helemaal aërodynamisch is.
Maar dat doen ze niet.
Daarbij als men de winst in gewicht en het vermeende verlies in gebruik en het verlies in prestaties door het gewicht tegen elkaar opweegt zijn hybrides echt niet zuiniger dan een wagen met een aangepast motor management en zonder dat extra gewicht maar met wat minder toeren. Daarbij de zuinigheid licht aan de bestuurder niet aan wat hij rijd als je met je hybride ferrari op 7000rpm rijd en alles op het laatste moment toegooid bij het remen zal hij echt niet zuiniger zijn.
En het systeem van porsche in de gt3 is niet zuiniger maar wel sneller voor het zelfde belast vermogen!
lincoln zegt
@Beetje Verward:
een Ferrari met een zwik accu,s heeft geen toegevoegde waarde op deze planeet ..
behalve een zwik accu,s die niet aangesproken worden ..
zoals mijn nick-name niet doet vermoeden ben ik zwaar anti-overconsumptie ..
en juich zuinige alternatieven toe ..
maar die “heilige” auto-industrie blijkt na 100 jaar nog steeds niet in staat om auto,s zuiniger dan een T-Ford te laten rijden .. (gemiddeld) ..
de auto industrie weet meer van centjes maken dan van zuinigheid ..
ja ja .. ik weet het .. maar de Panda en de 2CV leverde netto per unit veelste weinig op ..
EatMyDust zegt
“Het feit dat er allemaal van die vieze hybride meuk in zit vergeten we maar even.”
Mag ik vragen waar dit op slaat?
Ik snap dat jullie (inclusief mijzelf) houden van ronkende V12 motoren, maar gaat dit niet wat ver? Vanuit mijn standpunt kan je deze ontwikkelingen alleen maar toejuichen en naarmate deze vorderen zal iedereen er profijt van hebben. Om dan maar te zwijgen over de briljante techniek die hiervoor nodig is.
BananaFlip zegt
Robbie heeft wel helemaal gelijk. Want een Ferrari nodigt uit tot sportief rijden dus dan zal een elektromotor echt geen verschil maken.
EatMyDust zegt
@ BananaFlip
Dus jij beweert dat wanneer een auto niet uitnodigd tot sportief rijden, een elektromotor wel verschil maakt?
Als de ratio tussen gewicht en vermogen verhoogt wordt, heeft een elektromotor wel degelijk nut. (W=F*s , F=m*a ?)
BananaFlip zegt
@EatMyDust: Dat zal, maar ik doelde op het verbruik en de uitstoot, waarover Ferrari zegt dat die zullen afnemen. Aangezien de 599 soms best wel uitnodigd tot sportief rijden zal de aanwezigheid van de elektromotor weinig verschil maken in dat verbruik en die uitstoot.
EatMyDust zegt
Oke, op het vlak van verbruik volg ik je, al kan ik hier geen gegronde uitspraak over doen op het moment.
BananaFlip zegt
@EatMyDust: Totdat er gereden wordt kan er inderdaad enkel gespeculeerd worden. Maar dit is in ieder geval mijn voorspelling ;)
Ralph zegt
Hoezo jammer een hybride met een lekker KERSje van Ferrari?
Alsof de ‘schone Diesel’ destijds zo jammer was?
Het ‘publiek’ wil toch graag Motorsport / F1 terug zien in de straat auto’s?
Porsche met het Williams F1 systeem en Ferrari met hun eigen KERS. Wat wil je nou?
Maare ondertussen is dé Peugeot Eco Cup bezig!
Mardec zegt
Mooi matgroen is niet lelijk :-)
Freude_am_Fahren zegt
ik dacht dat ze bij Ferrari een vlakke onderkant hadden. Zonder vlakke onderplaat is een diffuser toch nutteloos, niet?
BakPouwww zegt
ik weet waarom jullie zitten te zijken.
maar ik heb deze ferrari liever dan een prius
Bakpouwww zegt
@BakPouwww: effe eigen edit :
ik weet NIET waarom jullie zitten te zijken.
maar ik heb deze ferrari liever dan een prius
Guust Flater zegt
Voor het geld dat een dergelijke auto gaat kosten, kun je gelukkig ook een klassieke Ferrari kopen.
Deze bijvoorbeeld: http://www.youtube.com/watch?v=2lxGa9cFNUI
@Bakpouwww
Nog effe een edit: ik wil niet zeiken, maar het is zeiken.
Dimglor zegt
Die matgroene kleur staat hem inderdaad goed…
En dat zwart in contrast past er ook goed bij…
Cantago zegt
Waardeloos… Een Ferrari hoort er zijn om in te rijden, niet om zuinig te zijn!
petervd3 zegt
Echt wel een mooie kleur als je het mij vraagt hoor!
Zeker die van Bosnia_love
petervd3 zegt
Bosnia_love kan je mij die afbeelding van die kermitgroene ferrari 599 doorsturen, want ik kan die niet vinden?
Dit is mijn emailadres:
[email protected]
MrShifra zegt
@ petervd3
http://www.0-60mag.com/online/wp-content/uploads/2009/03/green-599.jpg
Eric zegt
Ze hadden beter deze technologie in de 612 Scal ingebouwd. Bij deze 2+2 is deze techno overtuigender dan bij de 599.
Maar als we de Porsche 918 zien hoeft een eco auto niet perse lelijk te zijn.
En dit groen/zwart staat hem heel goed. Ook iets voor de 458 Italia.
Vincenzo zegt
beetje verward, je hebt gelijk hoor.
Maar het heeft geen zin…zoals de ander…de porsche is weer leuk en Ferrari niet. Zo zal het altijd gaan hier in fietsen- en klompenland.