Een 7-serie is leuk, maar een 7-serie is toch vooral saai. Op alle fronten voldoet de auto, maar uitbundig is hij nergens. Misschien is dat ook wel de kracht, maar begerenswaardig wordt hij er niet van. Gelukkig hebben we Alpina nog.
Ooit, ten tijde van de E38 was de grote BMW sedan een prachtige auto. De daaropvolgende generatie was gewoon eng en BMW is nu net weer uit het diepe design-dal van de afgelopen acht jaar aan het klimmen. Ze pakken echter nog niet de kroon op die ze eind 20e eeuw droegen. Dus dan heb je tjoeners nodig, of beter gezegd veredelaars.
Relatief nieuw op BMW’s zijn de turbo’s, maar deze maken de auto’s eigenlijk nauwelijks sneller dan dat ze waren zonder turbo. 400pk uit een 4,4 liter V8 is gewoon niet zo veel. Alpina is wat meer ervaren met turbo’s en ziet in dat het blok best 500pk kan hebben. Vooruit je haalt er nog net geen X6M mee in, maar je rijdt in een B7 wel rond in stijl. Bovendien zal zo’n Alpina toch een stuk beter klinken dan die PVC-pijp onder de zogenaamde nieuwe M-modellen. Deze verse B7 is gespot in Brussel. Meer foto’s op autojunk.nl!
Met dank aan jackyenjacky voor de spot!
RubenS zegt
“Op alle fronten voldoet de auto, maar uitbundig is hij nergens.” ik dacht dat ie juist uitblinkt in rijgedrag?!
John zegt
@RubenS: Uitblinken is iets anders dan uitbundig zijn.
Prachtig apparaat dit, als ik CEO zo zijn (ben ik niet…) zou ik het wel weten :D
bt zegt
ik moét die E38 hebben! :d
jan1666 zegt
Ooit, ten tijde van de E38 was de grote BMW sedan een prachtige auto. De daaropvolgende generatie was gewoon eng, e
die BMW 7-serie hiervoor vond ik de mooiste BMW van na 2000! die achterkant met het lampje apart…net als de 6-serie..apart, die ‘bobbel’ maar ohh wat maken die lichten veel goed
Basnov zegt
Wat een machine…
Ik heb zelf het voorrecht gehad, een weekje in de 7.50 met 407 pk, rond te mogen rijden en die auto blinkt inderdaad uit in rijgedrag. Het was natuurlijk slechts een kwestie van tijd totdat Alpina deze 7 aan zou gaan pakken, maar dat hebben ze in mijn ogen uitstekend gedaan. Niet te heftig, en een autono0b zou er zo langs lopen. Dat is style en power..
Super wagen :)
Rhyo zegt
WAUW! Dit is mooi.. niet te Extreem.
nickdenbakker zegt
Wat een prachtbak!
Binsbo zegt
Beetje magertjes, overdreven spoilerwerk. Een 760 zet deze sjon mooi te kakken.
Kuyl zegt
Turbo`s relatief nieuw op BMW`s?!
Zijn we ineens de rijke turbo geschiedenis vergeten van BMW?
De 750 rijd al goddelijk, hoe heerlijk zal deze wel niet rijden?
Ahura zegt
Die voorlip voegt imo niks toe en maakt het cheapo. Verder blijft het een geweldig mooie auto, Júist omdat ie niet te extreem is. Dat is een 7-serie nooit geweest tot Bangle zich er mee ging bemoeien
Gerrit zegt
Geil kwijl….Vind ze “standaard” al erg gaaf! Deze is nog vetter mooi hoor! Laat ze maar komen!
BMW Driver zegt
E38 blijft de mooiste BMW 7 die er ooit is gemaakt
Slank en elegant. Met een krachtige motor, houdt niemand je meer bij…..
Shenkie zegt
Paar jaar terug met het vorige model 7-serie op wintersport geweest, een hele fijne en comfortabele reisauto. Maar mooi vind ik hem absoluut niet. Wat dat betreft is het huidige model een vooruitgang, alleen de nieren zijn me iets te groot.
Eind jaren 90, ten tijde van de E38 waren BMW’s echt nog supermooi, strak design en geen vreemde vormen. Ik hoop dat ze ooit weer zo zullen worden.
rwd zegt
Alpina is een merk en geen tjoener!
Dimglor zegt
Ik vind de alpina kuur uiterlijk niet echt een verbetering…
Geef mij maar het standaard uiterlijk, ziet er beter uit ;)
Basnov zegt
Ja, en AC Schnitzer is wel een tjoener :lol:
DasAuto zegt
Zo’n Alpina blijft BMW’s verpesten, jammer. Ik zou gewoon gaan voor de 760i of de 750xDrive
pvkampen zegt
Zou toch een S65 AMG bestellen!
SHFT zegt
Leuke 911 velgen…
killioq zegt
voorkant lelijk, maar de acherkant is prachtig
EJS zegt
Denk ik wel de meest begerenswaardige limo van het moment van mij.. ALs het echter tussen standaardauto’s ging zou ik voor een s8 gaan(als ik überhaubt voor een auto in die klasse te gaan had..)
Mooie subtiele wagen die vermoedelijk op ’t gebied van weggedrag alle concurrentie veruit het nalaten geeft!
GOD zegt
Die velgen staan voor geen meter.
Zulke velgen passen beter op de vorige Z4.
Setje klassieke Alpina spaak velgen staan veel beter.
PCCB zegt
De multispaaks staan hem beter. Ik zou de achterspoiler eraf laten. Dan is hij af!
majinstar zegt
-1 omdat hij geen echte Alpina kleur heeft.
AlpinaSC zegt
Wat een flutpost van Alwood…
Betere foto’s van de B7 Biturbo zijn hier te vinden: http://www.7post.com/forums/showthread.php?t=350540 .
BMW heeft de 750i gewoon conservatief getuned om de motor zoveel mogelijk een atmosferisch karakter te geven. Verder vind ik de E65 van na de facelift een prachtige auto, zeker in Alpina-uitvoering. De designrevolutie van BMW heeft naast deze prachtige zeven ook geweldige auto’s zoals de E60 5-serie, E63 6-serie en E85 Z4M Coupé opgeleverd.
w0ut zegt
Is op de zavel/sablon markt in Brussel. Daar staan altijd wel een paar knappe bakken om te begapen.
Stefan zegt
Deze zag ik 2weken geleden nog bij de esso langs de a2 om 6:30
BananaFlip zegt
Als het moet, dan zo. Maar niet anders.
Megakix zegt
Tuurijk rijdtie er een 760i af…maar ik had toch de Classic velgen gekozen. De op de afbeelding geplaatste velgen zijn té sportief bij z’n uiterlijk. Die kunnen beter onder een Alpina Roadster S.
m5 zegt
prachtige auto jammer dat er niet de nieuw type alpina classic’s onder zitten die staan hem veel beter.
zal alpina ook nog eens een keer de x5 onderhanden gaan nemen?
Frans zegt
“Relatief nieuw op BMW’s zijn de turbo’s” ? Volgens mij deden ze in de jaren ’70 al iets met een 2002 turbo en in de jaren ’80 meer dan 1000 PK op een 1,5 liter blok met turbo.
*Junkreader* zegt
)
Benno zegt
@*Junkreader*: idd. dan maar deze uitvoering, zeker betere velgen.
Ivo zegt
@ Alwood:
Als je nou niks van BMW weet, plaats dan geen onzinnige posts. Sorry hoor, maar ’turbo’s zijn relatief nieuw voor BMW’ getuigt niet echt van fatsoenlijke autojournalistiek. Denk aan de 2002 Turbo, 745i uit de jaren ’80 en natuurlijk de F1, waarin BMW wereldkampioen werd met de Brabham BMW. En over smaak valt te twisten, ik vind de 7 Serie namelijk een plaat van een auto. En onder leiding van Chris Bangle is BMW de afgelopen 10 jaar wel heel veel meer ‘enge’ auto’s gaan verkopen!
Alwood zegt
@Ivo: goh, je zegt het zelf al… er zit daar een gat tussen van bijna DERTIG jaar. Denk je dat diezelfde turbo’s nog gebruikt worden? Denk je dat die turbo’s uberhaupt zouden kunnen concurreren met wat er nu in een dergelijk ‘luxesegment’ verlangt wordt? Nee, nee en nee… BMW heeft de afgelopen twee decennia besteedt aan het verfijnen van de normaal geaspireerde motoren, dus hou je wijsneuzerij voor je.
G. Bert zegt
De genoemde E38 is voor mij ook de mooiste 7 serie uitgebracht door BMW, de Alpina variant (later met 6.0 liter v12) maakt t helemaal affengeil!
antonov zegt
De voorspoiler op een Alpina is over het algemeen zeer nuttig om de nose-lift binnen de perken te houden. Blijkt zeer effectief op mn D10 en mn E21.
frans zegt
Recentere turbomotor van BMW is bijvoorbeeld in de 335i (3 liter) met dubbele turbo en straks met een twinscroll, waarbij die laatste redelijk milieuvriendelijk is vergeleken met fabrikanten die ook wat pk’s willen hebben en een goede EU norm willen (en dan helaas terug moeten naar een veel kleiner en onrustiger blok,zoals Opel en VW). En de turbodiesels van BMW schijnen tot de beste te horen volgens ingewijde ingenieurs. BMW wil zich niet vermarketen als een dieselaar,ook al maken ze hele goede diesels. Ze wonnen al een 24-uurs op diesel in de jaren ’90. Het schijnt dat Peugeot ook erge goede diesels kan maken, alleen ze moeten wat betere coureurs inhuren voor LeMans.
Cantago zegt
Hebbeding eerste klas zeg ik!
DimitriS zegt
Vandaag nog tegen gekomen!
I wish it was mine :P