Hij “mag” gaan dieselen in het WTCC. Jeuh!
Het is zijn beloning, nadat hij met een benzineversie van de Seat Leon kampioen werd bij de privateers in het WTCC. De privateers rijden best hard, maar de echte mannen doen het natuurlijk in een fabrieksteam. Alleen die reden bij Seat in een diesel en waren een stuk sneller dan Tom in de benzine Leon WTCC. Vandaar dat Coronel volgende jaar met handschoentjes tankt. Zijn teamgenoot wordt niemand minder dan regerend wereldkampioen toerwagens Gabriele Tarquini, dus hij kan komend seizoen echt laten zien wat hij waard is.
Mocht je er interesse in hebben: op autojunk licht Tom nog e.e.a. toe op video.
jamesBROWN zegt
Uitstekend, go Tom!
ErikkNL zegt
Hij blijft iig wel in de WTCC rijden dus dat is wel leuk ;) Meer spektakel in 1 race dan in 1 seizoen Formule 1 dus dat zal voor dit jaar ook wel weer snor zitten.
@wouter Laatste zin moet nog achter e.e.a toe komen te staan, want anders klopt je zin niet
Audi A4 rijder zegt
@ErikkNL: Dan was jij zeker blind tijdens de 2e helft van het F1 seizoen?
Freewarefreak zegt
Leuk voor Seat. Anders was hij overgestapt naar BMW als hij geen Diesel had gekregen.
mosmos zegt
vet die tanden voorop:)
John zegt
Cool! Ben blij dat ‘Eat my Dust’ er gewoon nog opstaat!
Go Tom Go Tom!
Bennink zegt
@John: Tom Tom go?
Wel vet dat ze nu echt hard gaan met diesel, 10 jaar geleden werd je nog raar aangekeken als je met een diesel hard wilde gaan :-) Goed bezig Tom!
Race_Kees zegt
@John: Nu kan er ‘eat my dieselroet’ op de achterkant.
ErikkNL zegt
@Audi A4 rijden. Dat zal ik dan wel zijn, maar toch blijft het WTCC spectaculairder dan de F1
Citrofiel zegt
Leuk dat hij de tandjes op de auto mag houden in het fabrieksteam, ook dat is wel echt iets herkenbaars voor Tom.
OffT: Grr, weer opeens uitgelogd… :?
robbie zegt
“maar de echte mannen doen het natuurlijk in een fabrieksteam”
Seat heeft geen fabrieksteam meer volgend jaar:
http://www.autoblog.nl/archive/2010/01/14/seat-zegt-superdoei-tegen-wtcc
Tom Coronel blijft volgend jaar gewoon rijden bij Sunred Racing waar hij de afgelopen jaren ook al reed. Alleen ligt er nu een 2.0 TDI voorin zijn Leon ipv een benzineslurper.
http://wtcc.gpupdate.net/nl/world-touring-car-championship-nieuws/227617/coronel-met-kampioenschapsauto-seat-in-wtcc/
amg zegt
AT LAST! Laat ze zien dat je de beste bent.
maxx0r zegt
Natuurlijk wel een arrogant ventje, maar hij kan wel rijden!
Laue zegt
Newtonmeters aan de macht!
Jipp zegt
goed bezig! Ik vind het naast de dtm een van de mooiste takken van autosport!
Vincenzo zegt
ohhh god coronel…das toch die gast die altijd zo een grote mond heeft over de F1….en er zelf dat niet rijden haha.
Dotternetta zegt
Ik krijg gelijk weer zin m’n sletje opnieuw te gaan bestikkeren
Ikke zegt
Inderdaad rijdt Tom volgend jaar ook gewoon voor Sunred en niet voor Seat fabrieksteam. Denk dat Sunred echter wel sterker zal zijn dan vorigjaar anders zou tarquini er ook niet gaan rijden.
Ik vrees voor een erg dominant BMW komend jaar maar hoop dat Tom zich een keer echt kan bewijzen.
Simpson zegt
gefeliciteerd! en ik hoop dat ‘ie zich niet vergist bij de pomp, zo’n overgang kan ff wennen zijn :mrgreen:
GOD zegt
“Vandaar dat Coronel volgende jaar met handschoentjes tankt”
:lol: Humor van de bovenste plank.
BananaFlip zegt
Met diesels in niks mis, en met Tom Coronel al helemaal niet! Maar een diesel in een auto uitsluitend voor circuitraces, dat moet verboden worden.
Alex zegt
Het is in het WTCC ondertussen drukker bij de Indies dan bij de Fabrieksteams. Seat is ermee gestopt, Lada twijfelt (volgens Jaap van Lagen is er al sinds Macau niets meer gebeurd aan de auto’s). Alleen BMW (2 auto’s) en Chevy (3 auto’s) rijden hier nog.
Bij de Indies Sunred (Seat / Coronel en Tarquini), Wiechers (waar Coronel had kunnen tekenen, maar nu zetten ze een BMW voor Bennani in), Proteam (BMW / Stefano d’Aste als kopman), Bamboo (Chevrolet / Harry Vaulkhard en Darryl O’Young: de Canadese variant van Ho Pin Tung) en Liqui Moly (BMW / waarschijnlijk Frans Engstler en Henry Ho)
Ikke_ferrari zegt
Succes Tom, laat ze een poepie ruiken! :D
Nick zegt
Gave wagen! Ik hoop dat Tom zn kwaliteiten echt kan laten zien met deze bak, go Tom!
Joerek zegt
Deze diesel ligt ook in mn TT… niets mis met diesels :) Ben benieuwd hoe Tom het gaat doen
BaySideBlueBoy zegt
Broertje Tim Coronel gaat toch ook in het WTCC rijden met een leon?
Alex zegt
@racekees: zal dan wel “Eat my smog” worden ;)
@BaySideBlueBoy: ging dat niet over de Seat Leon Eurocup?
mikey zegt
Geweldig, en het is hem absoluut gegund! Een waar coureur.
Search zegt
Het is TomTom gegund, die rijd met hetzelfde materiaal als de mannen voorin net zo hard. :)
JorritVD zegt
Trouwens voor de goede orde
Tarquini heeft nog geen zitje, al lijkt het dat binnenkort wel wordt bekendgemaakt.
Wel heeft hij de deens-toerwagenkampioen en voormalig ETCC kampioen Michael Nykjaer al als teamgenoot.
http://www.touringcartimes.com/news.php?id=4383
Proteam is nog opzoek naar een 2de coureur naast d’Aste.
http://www.touringcartimes.com/news.php?id=4380
Geruchten zijn dat Hernandez terugkeerd naar zijn voormalige werkgever of dat het Adrian Campos jr. wordt die al een keer heeft getest. Ook kan Portiero nog wel eens een seizoen er aan plannen bij Proteam
Henry Ro komt pas in het midden van het seizoen in actie bij Liqui Moly Team Engstler. Daarnaast verwacht ik dat ze 2 auto’s voor het volledige seizoen inzetten voor Franz Engstler (teambaas) en mogelijk Kristian Poulsen.
http://www.touringcartimes.com/news.php?id=4373
Mogelijk nog meer Leon TDi’s. Enkele teams zijn geïntereseerd. Zengo Motorsport, Exagon, Kolles.
http://www.touringcartimes.com/news.php?id=4353
Ook zou er een nieuw Privateer team komen, genaamd: Company X Racing. Maar hier is al een tijdje niks meer voor vernomen. Mogelijke coureur zou Portiero zijn.
http://www.touringcartimes.com/news.php?id=4300
Alex zegt
@JorritVD: vergeet ook Hartmann Racing niet, al wilden die tot nu toe zich alleen voor Monza en Brands Hatch inschrijven. James Thompson zou de 1e auto moeten besturen, aangezien hij in het DTC ook al voor Hartmann rijdt
Robin zegt
Eindelijk! Het leuke vind ik dat veel WTCC rijders hem mogen en respecteren (intervieuws) omdat hij vele op een chique manier achter zich wist te houden en versloeg met bougies. Nou maar hopen dat dat zo blijft nu hij gelijkwaardig spul heeft.
Robin zegt
kuch… interviews
TheIceman2009 zegt
hij zit niet in een fabrieksteam, die zijn gestopt. de privateers krijgen nu de TDI en tom rijdt bij sunred
audi291 zegt
Super mooi voor hem. Eindelijk een Leon TDI verdiend.
Guust Flater zegt
Het zou een eerlijker kampioenschap zijn als de benzine-auto’s ook met turbo zouden mogen rijden.
Desoper zegt
@Guust Flater: inderdaad ja, er wordt nu een te rooskleurig beeld neergezet voor dieselmotoren. Een dieselmotor met LeMans kan ik inkomen, maar voor korte-afstands-racen kan echt niet. Een dieselmotor zal nooit van een benzinemotor winnen (wat vermogen/koppel betreft) wanneer de cilinderinhoud en het turbo-regelement gelijk is.
Marcel J. zegt
leuk voor Coronel, maar had hij juist geen kritiek op het racen met diesel aangedreven auto’s?