Toyota wordt flink geplaagd door problemen. In het streven naar werelddominantie heeft men schijnbaar wat steekjes laten vallen. Vloermatjes en pedalen die niet werken en nu weer een stuurbekrachtiging die een eigen leventje gaat leiden?
In Amerika zijn tot nu toe tien ongevallen bekend, met als gevolg zes gewonden. Oorzaak: de stuurbekrachtiging heeft kuren waardoor de Corolla ineens links- of rechtsaf wil slaan. Het voelt een beetje als een flinke windstoot of aquaplanning, aldus de slachtoffers. Ook zeiden ze dat ze, na het corrigeren van de auto, soms een overcorrectie voor de kiezen kregen. Vervolgens moest het stuur met kracht in de juiste richting gehouden worden, omdat anders niet in een rechte lijn gereden kon worden.
De NHTSA is een onderzoek gestart en het kan zomaar zijn dat dit de zoveelste terugroepactie wordt voor Toyota. De Corolla werd sowieso ook al onderzocht sinds november vorig jaar. Dit in verband met het uitvallen van de motor in het modeljaar 2006. To be continued? Vast wel!
WD zegt
Djees, behoorlijke imagoschade voor Toyota zo, het blijft maar doorgaan..
MrJones zegt
Anders roepen ze even alle toyota’s terug ofzo..
007 zegt
arme toyota ;o
mobility-design zegt
zo een tientallen jaren zorgvuldig bouwen aan een reputatie als betrouwbaar en dan in een jaar vernietigen. Netjes, doe het ze maar eens na
lincoln zegt
(populisten-modus on) schuld van de amerikanen (populisten-modus off)..
Jipp zegt
Toyota is wel bezig een prestatie van grote hoogte te leveren, hoe werk je een imago wat voor een hoop mensen goed was, helemaal de grond in!
Waar waren de mesnen die riepen dat toyota o zo goed was!?
jan zegt
Wat wordt het volgende probleem met Toyota……Wielen die tijdens het rijden los kunnen schieten ofzo
Die toyota’s zijn levensgevaarlijk. Misschien dat ze 1 of andere robot hebben ingebouwd waardoor de auto’s “zelf handelen”…..
E320cdi zegt
@jan: dat is meer wat voor [url=http://www.autoblog.nl/archive/2006/08/30/een-ontevreden-ex-q7-rijder/]audi[/url]
E320cdi zegt
@jan: dat is meer iets van audi
BananaFlip zegt
Oei, dat gaat echt niet de goede kant op. Laat die Japanners eerst alle auto’s die de fabriek verlaten uitvoerig checken.
Daantje zegt
Oeii Nog meer problemen de komende weken?
Ze moeten diep door het stof!
Bertus zegt
Ach… De mensen die zo’n ding durven aan te schaffen zijn toch al klinisch dood volgens mij. Wát een gedrocht zeg! Brrrrr.
super458 zegt
Let op! Volgend jaar gaan ze op hun doorgeroeste plaat qua autoverkopen! Zeker weten!
Jipp zegt
@super458: dat staat wel vast, in de states waar ik familie heb wonen dalen de prijzen van 2e hands toyota’s met de dag, ze zijn aan de straatstenen niet meer te slijten… mensen die een beetje hard van stapel lopen willen er zelfs niet meer in rijden, ookal hebben ze een bijna nieuwe voor de deur.
RijNouNsDoor! zegt
Hoe staat dit in verhouding met de problemen van andere automerken? Het lijkt wel een negatief media-offensief. Lexus haalt auto’s terug omdat een vloermat kan doorschuiven, prima en gelijk media gedoe. Een franse auto waar ik een tijdje in reed (nieuw model) daar zat de vloermat continue tussen je pedalen (ze zitten er standaard los in!). Minstens net zo gevaarlijk en daar hoor je niets over…
DD zegt
Het volgende probleem worden denk spontaan ontploffende airbags :P Gaat niet best met Toyota!
Machoman zegt
damn.. gaat nu echt hard met de terugroepacties bij Toyota, het lijkt erop dat er dus structureel iets aan de hand is met de kwaliteit.
mercedes-benz zegt
lekker betrouwbaar die toyota’s
Cardesigner zegt
Zozo… Dit begint aardig uit de klauwen te lopen voor onze Japanse vrinden…
Koen zegt
En weer een bericht over Toyota. Anders legt men even op elke slak zout. Geinig weetje: het remsysteem van de Prius is niet eens een product van Toyota, maar van een welbekend Duits bedrijf. En de remmen en gaspedalen van de getroffen modellen zijn van Amerikaanse makelij. Dit alles is echter koren op de molen van bijv. de Amerikanen. Een beetje een zielige manier om haar eigen ingeslapen auto-industrie een nieuwe kans te geven.
Verder zie ik nog een trend in de media. Alles wat jarenlang een positieve naam heeft gehad mag tegenwoordig volledig gebashed worden in de media. Ik vind dit een ongelooflijk trieste ontwikkeling. En dan vragen mensen zich bijvoorbeeld af waarom er een crisis is en waarom deze crisis zolang aanblijft.
@Jipp: Toyota/Lexus is nog altijd de beste. Hetgene wat nu teruggeroepen wordt is slechts een fractie van het aantal Toyota’s dat rondrijdt.
Kortom, ik blijf een Toyota/Lexus fan :)
Jipp zegt
@Koen: als je echt fan bent blijf je je oogkleppen wel houden, dat ze de beste zijn idd.
Met zulke problemen gaat een normaal mens toch anders denken.
007 zegt
@RijNouNsDoor
dat denk ik er ook van..
alle mensen die nu komen zeveren, is wel beetje massahysterie denk ik?
Koen zegt
@RijNouNsDoor: helemaal met je eens. Er gebeurd genoeg bij andere automerken, maar daar hoor je niets van. Vorige week was de directeur van Toyota NL bij Pauw&Witteman. Hadden de heren een YouTube fragment van een 911-call van iemand die crashte met zijn Lexus. Weer een leuk weetje: de Amerikanen vinden de standaard vloermatten in hun Lexus niet mooi/lekker en dus gooien ze er dikke matten in. En laten die matten nou niet vastgezet kunnen worden. En de standaard Lexus-matten wel.
robbie zegt
@Koen: je haalt wat dingen door elkaar. Er is ooit een terugroepactie geweest voor de ‘dikke matten’, want dat waren dikke rubber matten die los lagen. Daarna is er een andere terugroepactie gekomen voor de normale matten, aangezien die niet goed bevestigd zijn. Ook schijnt het zo te zijn dat bij die Lexus die crashte de vloermatten in de kofferbak lagen…
Laurens zegt
Waarom had VW interesse in Alfa, nog even en Toyota kost minder :-)
Rick dos zegt
Ach ja, het is Amerika hè? 1 januari 2000 zou door de millenniumbug alles plat gaan en zou het levens kosten. Irak had in 2003 massavernietigingswapens en als we niet ingrepen zou osn dat onze levens kosten. In 2009 zouden we allemaal doodgaan aan de Mexicaansegriep. En in 2010 gaan we allemaal dood door een defecte Toyota…
We zouden daar Becel moeten gaan verkopen. Lees net in de advertisement op deze site dat dat goed voor het hart is…
007 zegt
@ Koen
i’m with you, eindelijk iemand met een nuchtere kijk op de zaken, en niet gemanipuleerd door media:)
Mineraal zegt
Jullie inleidende tekst is exact dezelfde als de vorige Toyota fail. Beuh lazy people Dutch people!
RSX zegt
Toyota bashen is tegenwoordig helemaal in. Maar goed zo word VAG wel de grootste nu toyota dit soort problemen heeft.
kenneth zegt
haha @rick dos :d
TMNL zegt
Het wordt tijd dat Toyota een goede spokesman in de arm neemt, iemand met een veel stabieler imago dan Toyota… Tiger Woods bijvoorbeeld.
OIs iemand bekend in hoeverre dit in de Amerikaanse pers uitgemolken wordt of is de schade daar beperkt?
Prisma zegt
Als je een ongeval veroorzaakt moet je het maar gewoon op de auto zijn mechaniek steken. Mischien kan je dan nog geld krijgen van de autoconstructeur.
josa zegt
Nu de problemen eindelijk onderkent zijn door Toyota vraag ik mij af of de verzekeraar nog uitkeert bij ongelukken. Beste toyota rijders laat staan die toyota’s en breng anderen niet in gevaar.
SLR zegt
whaha zo grappig hopelijk gaan alle auto’s dan weg van toyota behalve de supra ceclia mogen blijven
Jaymz zegt
Dit gaat pijn doen voor Toyota.
Had ze altijd wel hoog zitten, maar ze krijgen de laatste tijd zoveel billekoek dat die japanse billetjes al aardig rood aanlopen.
C6_R zegt
Als je imago toch al volledig op zn gat ligt kan je beter gauw alle kleine en grotere probleempjes even oplossen, kan je daarna weer met een schone lei beginnen!
C6_R zegt
Oh ja en: foei domme stomme amerikaanse media en autobouwers natuurlijk! :lol:
Citrofiel zegt
Dit moeten ze wel terug gaan voelen in de verkoopcijfers, het kan zo niet doorgaan. Of misschien heeft GM een paar mannetjes erop uit gestuurd om wat aan Toyota’s op straat te knutselen? :twisted:
floryn zegt
dit is vanaf heden echt beschamend. Ik hoop dat ze nog wat klanten kunnen vinden.
Ik zou er alleen een kopen als ik in Afrika zou wonen. Lekker goedkope en goed beschikbare onderdelen en meestal simpele techniek.
Zou de Amerikaanse industrie hier niet achter kunnen zitten? Niet dat ik van complot theorieën houd, maar het is een optie in deze zieke wereld.
Richard zegt
@floryn:
Om eerlijk te zijn geloof ik nooit zo in allerhand complot-theorieën, maar ik vind ’t wel zeer toevallig dat dit nieuws alleen maar uit de US komt! Het lijkt wel of de Amerikaanse autolobby achter al deze negatieve publiciteit zit. Ik kan mij niet voorstellen dat Amerikaanse auto’s dit soort problemen niet hebben, gezien de zeer slechte kwaliteit vd. Amerikaanse auto’s in het algemeen.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben niet echt ’n Toyota fan (ben meer ’n Mazda/Honda man…), maar dit verdiend zo’n goed merk als Toyota gewoon niet!
Jaymz zegt
Maar even eerlijk allemaal.
Een merk dat ons straatbeeld heeft vervuild met de prius mag toch niet overleven. Dit is pay back time.
Frits zegt
Wet van Murphy…
JW zegt
Wel typisch dat de problemen steeds in de USA naar boven komen. Gevalletje Karaktermoord om de eigen autoindustrie er bovenop te helpen?
Reageer zegt
Amerikanen gaan wel erg ver in het beschermen van hun eigen economie… is weer eens bewezen me dunkt!!
Koop allemaal terug een Amerikaanse auto, luidt de boodschap.
Ahura zegt
@casper: vergeet deze Camry recall niet: http://www.leftlanenews.com/toyota-recalls-7300-camrys-with-potentially-leaking-brake-tube.html :P
HDM zegt
Today, Tomorrow, but no Toyota.
Hennep zegt
Het kan volgens mij niet anders dan dat hier wat achter zit, misschien heeft Citrofiel wel gelijk :lol:. Iemand nog andere ideeën?
C6_R zegt
@Hennep: Ik heb nog wel een ander idee, misschien heeft Toyota daadwerkelijk een probleem met een aantal modellen.
Vergezocht, ik weet het, maar ik hou wel van een beetje complottheorieën! De werkelijkheid is soms gewoon te saai en te lastig…
dotternetta zegt
Het is wachten op de andere merken
Fred zegt
Ik vind erg sneu volk die amerikanen bah
alfa mannetje zegt
Dit zat er al jaren aan te komen , Toyota duikelt al jaren in de ADAC statistieken . Autobild heeft in een 100.000 km test een Auris nagekeken en vond op 18 plaatsen roest , met 1 ernsig voor de verkeersveiligheid uiteindelijk.
Zat er al jaren aan te komen…..
Jipp zegt
@alfa mannetje: dat is nou is goede informatie! het enige merk mat ik echt niet kan uitstaan is dat watjesmerk toyota.
Hennep zegt
@ C6 R
Mee eens ;).
Jantje_555 zegt
is er een mogelijkheid op posts van hier door te linken naar FaceBook? zo kan ik mensen FaceBook ook geupdate houden of de hoogmoed van toyota die ten val is gekomen.
Golfke zegt
Ze vallen bij bosjes neer die Toyota’s! Ben blij dat ik dat hoofdstuk al lang geleden heb afgesloten voor degelijker en betrouwbaarder merk.
JPM zegt
Dit is zo een syndroom (ik kan niet op de naam komen) waarbij als men van anderen hoort dat ze ziek zijn men ook zelf gaat denken dat men ziek is.
Dus bij elk raar ding gaan mensen nu roepen dat het levensgevaarlijk is en de media besteed er aandacht aan omdat ze verder niets te melden hebben.
Autoblog meldt het omdat er op voorgaande berichten vaak gereageerd is.
autoblogger zegt
@JPM: we melden het vanwege diverse redenen. Het is sowieso nieuws, het staat immers in alle kranten en komt op TV. Omdat het met auto’s te maken heeft maken wij er ook melding van. Want hoe vaak gebeurt het dat de grootste autofabrikant ter wereld allerlei problemen ontkent, maar vervolgens toch diverse grote terugroepacties moet uitvoeren (in zeer korte tijd). Tja, om het archief compleet te houden blijven we de situatie natuurlijk volgen.
@offtopic: allebei ;)
Seroo zegt
Ik zou zeggen als je een toyota hebt ga naar de garage en vraag of ze alles uit voorzorg kunnen vervangen. Dan hebben ze het straks een stuk minder druk :P.
JPM zegt
Overigens autoblog even offtopic he. Hoe gaat het met jullie groeicijfers? Vroeger hoorden we daar nog het een en ander over, nu is het stil. Geen groei meer of geen zin meer om het te melden?
Guust Flater zegt
Het lijkt inderdaad een media offensief vanuit de VS tegen Toyota. Waarschijnlijk nemen ze Toyota de ondergang van GM kwalijk. Nu heb ik niet bar veel sympathie voor een merk dat de leuke auto’s uit productie neemt (Celica, Supra, mr-2) en vervangt door suffe hokken als de Prius. Maar het begint nu wel erg overdreven te worden. De terugroep acties hoeven niet te betekenen dat er daadwerkelijk problemen zijn. Slechts ontkennen, al dan niet terecht, werkt nu eenmaal niet. Nog steeds zijn er veel Amerikanen die geen Audi willen, omdat in de jaren ’80 de Audi 5000 op hol zou kunnen slaan.
Supra1981 zegt
Alle auto’s van Toyota komen nu onder een vergrootglas te liggen, dus zodra er ook maar het kleinste mankement wordt gevonden dan schreeuwt iedereen moord en brand.
Ik kan me niet voorstellen dat er bij andere merken ook geen problemen zijn. Er worden miljoenen auto’s gemaakt per jaar en daar zullen zeker ook fouten gemaakt worden (en dan niet alleen door toyota).
Alleen doordat iedereen zich op de grootste focused blijft het rondom de rest stiller en valt het minder op. Als ik Toyota was zou ik VAG gewoon de grootste laten worden, alles goed op orde brengen en gewoon wachten tot zij met dezelfde problemen komen te zitten. Want ook al zijn de meeste hier VAG minded, ook zij maken fouten.
Jipp zegt
@Supra1981: ze komen ook bij vag voor, alleen zijn het daar geen cruciale onderdelen waarmee gevaarlijke situatie’s kunnen ontstaan.
Lan_Evo zegt
@JPM
Bandwagon effect? ;)
Ghettoblaster zegt
Ik was tot op heden een zeer tevreden Toyota rijder.
Mijn corolla is 15 jaar oud en heeft me nog nooit in de steek gelaten. Het is waarschijnlijk wel mijn laatste Toyota!!!!!!!!!!!
Jantje_555 zegt
Supra1981…je moet nu eenmaal tegen je verlies kunnen als toy fan euh toyota fan.
Moest er met Subaru iets gebeuren zou ik me ook rot voelen, maar ja, dat moet ik in de verste verte niet gaan verwachten.
Supra1981 zegt
@jantje. Daar heb je helemaal gelijk in hoor. Daarom zeg ik ook dat ze alles eert op orde moeten brengen, maar daarnaast vindt ik ook dat alles nu onder een vergrootglas gelegd wordt.
w0o0dy zegt
gelul van mensen die niet kunnen rijden en om wat voor een reden dan ook proberen een ongeval door eigen schuld op Toyota te schuiven. Classical golddigger situation.
@JPM een vorm van massahysterie kan idd ook, maar ik vermoed faul play
martijne11 zegt
HIER EEN TROTSE TOYOTA RIJDER!
Zo als hier boven al eerder is aan gegeven:
– Toyota is de grootste van de wereld. En de Amerikanen kunnen dat niet uitstaan! Dus wordt toyota nu helemaal de grond in getrapt. (TERWEL HET GASPENDAAL GEMAAKT IS IN DE USA!)
– Toyota heeft altijd goed in de media gestaan als betrouwbaar merk. Nu heeft Toyota wat mankementen en iedereen trekt de bek open!
– Het valt mij vooral op dat de mensen die zweren bij de duitse auto’s hier vooral een handje van hebben.(REM PROBLEEM? DUITS PRODUCT!)
– Die mensen moeten voor de gein is gaan googlen hoevaak Audi,Volksvagen enz. Wel niet zijn terug geroepen afgelopen jaren. (KLEINERE AANTALLEN? JOH! DE JAARCIJVERS ZIJN OOK LAGER)
– Ik beken dat het erg slordig is van het gaspendaal. Maar het wordt allemaal netjes opgelost! sta der niet van te kijken als er merken zijn die over zulke dingen die bek niet lostrekken.
groet, EEN VAN DE TROTSE EIGENAREN!
lincoln zegt
heeft Toyota ook nog onderdelen die gemaakt worden in Japan ??
Fred zegt
@ jipp
Ik denk dat dit ook geen gevaarlijke onderdelen zijn die stuk gaan.
Ik bedoel ABS, vroeger had geen auto het en nu het kapot is het ineens levensgevaarlijk. (wat overigens alleen in heel bijzonderen gevallen niet werkt)
En zo schokkend zal het bij de corolla ook niet zijn, als het net voelt als zijwind.
En als ik nu zeg dat mijn Ford focus ook in 1x naar links of rechts stuurt, gaat dan Ford ook al zijn focussen terug halen? (ik denk dat mensen daar in de vs zich hevig aanstellen… alleen maar om de zak te vullen en niet anders)
Dan nog even over het gaspendaal, zet hem in zijn vrij en rem af. als je een beetje kan rijden teminste..
Overigens vind ik het wel dat het verholpen moet worden, en dat doen ze nu netjes..
Maar de media moet gewoon geen angst saaien nergens goed voor.
mashell zegt
@Fred: Ik bedoel ABS, vroeger had geen auto het en nu het kapot is het ineens levensgevaarlijk
Ja, dat kan. Als het kapotte ABS de hele tijd in anti blokkeren schiet is dat best wel gevaarlijk. Als het helemaal niets meer doet dan valt het risico inderdaad wel mee.
Jipp zegt
@Fred: de abs kan ook nog blokeren, dus dat de rem er plotseling op staat, best gevaarlijk dus, en dan ook nog een gaspedaal wat niet goed werkt, ook best gevaarlijk!
@arno: nog altijd minder gevaarlijk dat een gaspedaal wat blijft hangen! de tt is nog gewoon onder controle te krijgen dan. En verder zal men in een TT niet vaak heel hard rijden, dat durven nichten niet.
Fred zegt
Trouwens in de tubantia (krant) stond ook een vrouw met haar handen in de haren voor een aygo, vond wel lachwekkend, Want de aygo 1.0 hoeft geen eens terug.
Zo zie je maar weer dat de krant ook fouten maakt.
En mensen zich te snel zorgen maken over dingen..
Mensen in India zullen gewoon lachen om zulke dingen, als je kijkt daar naar het verkeer. dat is 100x zo gevaarlijk als een auto waar gas blijft van hangen..
JPM zegt
@ autoblogger
Aha dank u voor de toelichting. Maar meldt dan alleen de terugroep acties en niet ook de vermoedens van media en berichten in media en eventuele terugroepacties. Ik ben nu namelijk het overzicht kwijt.
@Lan_Evo
Nee het was iets anders, dat wel eens in de medische wereld voorkomt.
Maar waar hebben we het nou over? Een ABS systeem dat onder uitzonderlijke omstandigheden ietsjes anders zou remmen dan men gewend is? Een stuur dat een minimale kans heeft een beetje naar links of rechts te bewegen?
Of is het een self fulfilling prophecy van mensen die nu geld ruiken en opeens massaal problemen gaan melden omdat ze denken dat ze iets merkten? Dit soort problemen worden door de consument opgemerkt, maar op een moment dat men zeker in Amerika geld ruikt en er onzekerheid is bij consumenten is men veel sneller geneigd iets te melden. Mijn ouders hebben ook beide een Toyota en die gingen naar de garage omdat het stuur wel erg trilde op een hobbelige weg :S Gelukkig heeft ze die auto pas 8 jaar en heb ik daar eerder nog nooit iets over gehoord.
Het idee is een beetje hetzelfde als met de Mexicaanse griep. Hysterie en de media zorgen voor onrust en onjuistheden, op de achtergrond worden er stiekem mensen onmenselijk rijk. Hetzelfde is hier het geval. Grow up.
Rick dos zegt
@JPM:
Denk dat je hypochondrie bedoelt.
jan1666 zegt
Hier een andere ..soort van..troste toyota kind
de complete familie rijdt er al 35 jaar mee zonder problemen, wat heb je dan te klagen? niks toch!
tis gewoon 1 complot, GM en VAG. geloof mij, dit is een complot.
Arno zegt
@JIPP:
Wat dacht je van de Audi TT die op hoge snelheid gevaarlijk instabiel werd. Gevolg; massale terugroepactie om een spoiler op die ronde kont te plakken.
timberleek zegt
bij veel terugroepacties heb ik zoiets als ‘kan elk merk gebeuren’.
Maar het wordt nu wel heel erg.
matten
pedalen
abs
stuurbekrachtiging
motoren
ik begin nu toch wel heel erg vraagtekens te stellen bij de huidige modellen van toyota
Rob USA zegt
2010:1.GM 2.VAG 10.Toyota :)
Joseppe zegt
Gaan we weer, ik kan me geen 1 merk meer herinneren waarbij nog nooit een terugroepactie geweest is, helaas is en blijft mijn vertrouwen in Toyota onveranderd alleen blijft het jammer dat ze niet meer alle auto’s en onderdelen meer in japan maken.
Want daar ligt nu de kneep, het gaspendaal etc. word ook in japan gemaakt volgens dezelfde eisen etc. maar hiermee zijn totaal geen problemen 1-0 voor japan/usa.Het aloude Kaizenprincipe word buiten japan niet goed aangepakt met als gevolg dit soort slordige fouten, dat een merk dat momenteel de grootste autoproducent ter wereld is opeens een slecht imago zou bezorgen terwijl het nog niet eens om een heel klein percentage van hun productie gaat waar het mogenlijk /eventueel bij kan afspelen.
Ik vind het muggenzifterij, lekker de boel opblazen en bagatelliseren men doet maar maar als je goed denkt dan weet je gewoon dat dit bij elk merk/auto/type kan voorkomen dit omdat het vrij onmogelijk word om alles voor de volle 100% onder controle te houden. En voor de toekomst ga ik zeker ook weer toyota rijden, uitkomst van dit soort problemen is vaak dat de kwaliteitcontrole/eisen zo hoog opgedraaid worden dat ik straks met een zeker gevoel zeer tevreden kan doorrijden in dit merk.
Misschien is het maar eens goed dat dit gebeurd, het zet toyota op scherp en zorgt er zeker voor dat dit in de toekomst veel minder voor zal komen……… dit terwijl andere merken moeten afwachten tot hun een keer aan de beurt zijn.
DTB zegt
Niks te zien mensen, gewoon doorlopen. Elk merk heeft continu terugroep-acties en modificaties. Meestal worden die door de garage gelijk met de volgende beurt uitgevoerd. En in die gevallen waren de situaties heus niet altijd minder gevaarlijk. (Nu is het probleem met de gaspedalen wat “veiligheids-issue” ook sterk overdreven…)
Mediabashing en mediahysterie FTL.
(En nee, ik heb persoonlijk niks met Toyota)
xerxes zegt
2 weken terug was bekend geworden dat de nieuwe Mercedes diesel blokken veel problemen hebben en alle nieuwe modellen met nieuwe generatie diesel motorblok teruggeroepen word( ik heb zelfs Autoblog op het hoogte gehouden van dit nieuws maar jammer niks van gehoord ).
Nu heeft Toyota naar al die jaren probleem en het is gelijk wereld nieuws. Allemaal sterk verhalen.
Ik vraag me af wanneer Autoblog met wat betere nieuws komt over Renault & Golf 3tjes en tal van andere merken waar van de ( o.a ) gaspedaal bij elke winter blijft hangen.
Handling4eva zegt
Eindelijk kunnen de oogkleppen eens af.
In kwaliteits onderzoek is gebleken dat de laatste jaren Toyota al lang niet meer op nr 1 qua kwaliteit staat. Het duurt eenvoudigweg even voordat dat doorstroomt naar het gewone volk!
De merken die vaak worden afgezeken hier staan veel hoger in kwaliteit dan menigeen denkt.
mj zegt
Zo er zitten hier wel een paar gigantische toyota fanboys met oogkleppen, correctie loden plaat van 2 meter, voor hun hoofd. Die ontkenning’s fase gaat vast vanzelf voorbij ;-)
Desoper zegt
Today, toyota -> tommorrow, total loss
Toch mooi om te zien dat er tegenwoordig zelfs verstokte toyota fanboys zijn.
Ik dacht voorheen dat er alleen bejaarden waren die toyotas rijden (tevens de reden dat toyota’s zelden mankementen hebben en oooh zo betrouwbaar zijn).
Patrick zegt
Hé
ik heb twee Toyota’s: YarisV (2000) en Hi Ace (2001) en één BMW 520d touring (2007) Iemand de BMW kopen?, want dat is toch de minste van de drie … Mangelt vanalles aan.
Bob zegt
Ik koop geen Toyota’s op dit moment .. ik ging gisteren nog langs een grote Toyota dealer in de buurt .. was helemaal leeg binnen .. niemand die rondkeek .. terwijl de VW en Honda dealers verderop druk waren. Tja … zo snel kan het gaan.
Complot theorieen zijn wel leuk .. maar diegene denken dat dit bedacht is door Ford of GM moet toch echt wel ff zijn hersens laten nakijken.
(Bob .. die NOOIT en ten nimmer problemen heeft gehad met zijn collectie Land Rovers)
Ahura zegt
@Bob: ja dat ene half uur dat je er was zegt gelijk alles over hoeveel mensen er nog bij Toyota komen..
Cantago zegt
Ik ben bang dat dit echt de ondergang van Toyota gaat worden…
lincoln zegt
@Cantago:
welnee man .. over twee weken is er wel weer een andere zondebok ..
net zo makkelijk ..
tarquesh zegt
Ik denk het te weten autobloggers!
Hoe meer een auto van de bestuurder wilt overnemen hoe meer electronica in een auto moet waar storingen en defecten in kunnen ontstaan. Betutteling van ook autoelectronica zorgt voor een drama. Zelf doen zonder de bemoeinis van chips is beter. Voor dat je het weet lig je met je Toyota frontaal in een winkelpui.
Cantago zegt
@tarquesh: En daar stem ik al jaren lang voor… Tenzij het gedaan is zoals in een Ferrari! Of zou die stiekem ook falende elektronica hebben?