Volgens VVD’er Charlie Aptroot worden we massaal voorgelogen door Eurlings en zijn legertje aan ambtenaren. De echte cijfers zouden niet overeen komen met de cijfers die ons automobilisten worden voorgehouden. Dit maakten de liberalen bekend na een zogenaamde besloten briefing. Oftewel: achterkamertjespolitiek waarin de werkelijke feiten omtrent de KM-heffing naar boven zijn gekomen.
Volgens Camiel Eurlings gaat 68% van de automobilisten er op vooruit. Dat getal kwam bij velen nogal ongeloofwaardig over. De overheid die een nieuwe vorm van belasting innen goedkoper maakt voor de burger? Dat slikten velen van u -blijkbaar terecht- niet. “Wij hebben heel wat anders gehoord, dan in de mooiweerverhalen wordt gepresenteerd. Dit is onacceptabel.” Aldus Aptroot in De Telegraaf. Volgens hem vallen de kosten voor het systeem veel hoger uit dan Eurlings doet vermoeden. Ook de 68 procent die er beter van zou worden schijnt een fabeltje te zijn.
Maarrr, dit mag u allemaal eigenlijk niet weten want de briefing in de Tweede Kamer was besloten. Wie details over deze geheimzinnige politieke meetings naar buiten brengt kan geschorst worden. Dus veel meer zal Aptroot -openlijk tegenstander van de KM-heffing- hierover niet onthullen. Zelfs zijn gemaakte aantekeningen moesten na afloop ingeleverd worden. Blijkbaar zijn de huidige regenten als de dood dat de waarheid boven tafel komt.
Lotus-Omega zegt
…een geheime briefing?? wat is dit?!?! ik geloof er helemaal niks meer van!!!
een grote corupte bende zo te horen…
C70T5 zegt
logisch.
Basnov zegt
volgens mij draaien ze het om. 86% van de mensen gaat erop achteruit… volgens de on-line berekening ga ik er met bij auto van 1100 kg, de komende 8 jaar op vooruit, indien ik minder dan 7000 km per jaar rijd. Als dat de definitieve calculaties gaan worden, zal het mij benieuwen of er uberhaupt iemand financieel op vooruit zal gaan!
snelle_willem zegt
En weer worden we genaait….( maar dat wisten we al..)
Ze moesten eens zoals in Frankrijk doen hier, snelwegen blokkeren en dat soort grappen…
Bah …die linkse kerk in N.L.
lincoln zegt
Charly Aptroot is werkelijk de enige die zich echt boos maakt over deze oplichting met voorbedachte rade ..
hij is al een half jaartje verontwaardigt aan het doen ..
hoop dat ie nu doorpakt en Camieltje effe in de hoek zet ..
John zegt
@Basnov, Welke calculator heb jij gebruikt? Ik heb die van autoweek gebruikt en daar kwam uit dat ik meer dan 50.000 per jaar mag rijden, met een diesel..
SjonnieTurk zegt
Wat een drama is dit toch allemaal.
Een politici gelijk geven doe ik niet graag maar Aptroot lult wel raak.
Ik weet alleen als ik een dagje Amsterdam wil doen met mijn patserbak ik mijlenver over mijn huidig belasting heenschiet (berekend op een dag belasting betalen).
En nu zit er ook geen km limiet aan.
Hoewel als ze nou eens iets werkends hadden en geen buitenproptionele tarieven invoeren voor auto’s invoeren op basis van hun milieuvriendelijkheid (is bullshit).
Het gaat er niet om of het een goed idee is of niet het km-heffing.
Het is gewoon de uitwerking dat van geen kanten klopt, maar de politiek schijnt dit niet door te hebben.
En het forceren van het voorstel levert ze alleen maar meer tegenstand op.
Machoman zegt
die 68% is bullshit. als ze nog niet eens de definitieve tarieven hebben vastgesteld hoe kun je dan al zeggen dat 68% erop vooruit gaat. De VVD is de enige partij die nog opkomt voor de automobilist.
Laue zegt
ronald zegt
@snelle_willem:
Helemaal met je eens, alleen dat linkse kerk verhaal kun je wel achterwege laten.
Genaaid wordt de burger sowieso: linksom, rechtsom, door het midden, christelijk, democratisch, enz. … In het stemhokje mag je af en toe kiezen door welke politici je de komende tijd genaaid wilt worden.
Een rechtse regering doet dat net zo hard, want die politici zijn namelijk allemaal van hetzelfde soort; nare machtsbeluste ratten die graag met de ellebogen werken en naar boven likken en naar beneden schoppen (kom je trouwens ook een heel eind mee in het bedrijfsleven …)
de sjonnies zegt
Charly Aptroot is dus de enige die zijn rug recht houdt, de rest loopt achter de rattenvanger van Hamelen aan en gelooft in sprookjes……..
Maar Camiels’ dwaling zal wel onder de warme CDA deken verstopt worden
zdev zegt
Belachelijk dat iets dat geen staatsgeheim is toch geheim wordt gehouden. Zeer ondemocratisch. Aptroot, publiceer de details!
VS zegt
Dus als charlie iets zegt in de televaag geloven jullie hem allemaal? Als ie de notities moest inleveren, waarom kan ie dan niet uit zijn hoofd wat kernpunten noemen die zijn opmerkingen onderbouwen? Eerst de feiten, dan pas oordelen mensen!
Simpson zegt
Tuurlijk gaan we niet minder betalen.
Auto’s zijn het goedkoopst in NL, omdat NL BPM heft en de fabrikanten de prijzen in NL zo op peil moeten houden: illegale concurrentie, veroorzaakt door de BPM, dus die moet er af.
Aangezien dat een serieuze smak geld is voor onze regering moet er wat anders verzonnen worden om toch datzelfde bedrag binnen te krijgen. Maar wat? want eigenlijk is het open en blote diefstal op klare dagschotel.
oplossing: verzin een ingewikkeld rekenmodel dat er goedkoop uitziet en zeg er bij dat men in de loop der jaren een paar cent bij gaan betalen.
klaar!
Esprit_de_Flandre zegt
Was te verwachten natuurlijk. Belastingen die naar beneden gaan? Dat durven ze zelfs niet in de fabeltjeskrant zetten.
lincoln zegt
als ik als een varken met ear-tag behandeld wil worden ..
dan ga ik wel met het openbaar vervoer ..
olijf zegt
als de kilometer hefving dan toch door gedrukt wordt dan is het oorlog.we worden voor gelogen door Eurlings.niet alleen de KM-heving.maar ook technich is het mogelijk.hoe hard je rijd.en waar.mij privé ligt bloot.GPRS weg er mee
Basnov zegt
@ John
http://www.berekenkilometerprijs.nl
Deze berekent je km prijs in 2014, en in 2018.
Pas op: Schokkende cijfers…
John zegt
@Basnov: Echt belachelijk inderdaad.. Vanaf 2018 krijg ik een probleem… Tot 17000 ofzo.. Die lijnen verschillen echt belachelijk veel trouwens.. Eerst is het nog best redelijk, daarna is het echt niet normaal…
lincoln zegt
nee nee .. de oorlog begint daarna pas ..
want de provincie wil ook geld ..
de gemeente wil ook geld ..
de godheid milieu wil ook geld ..
en zo zullen er nog wel 10 vrijwilligers zijn die ook geld willen ..
Audi A4 rijder zegt
Het verbaast me helemaal niets, de eerlijke politicus bestaat nioet en ambtenaren willen alleen maar een administratieve moloch creeren, want dan zijn er nog meer ambtenaren nodig.
het wordt echt tijd dat we aktie gaan voeren, dus blokkeren die snelweg!
Stuko zegt
Dit systeem zal alleen voordeel voor oude mensen die zondags in hun Renault Megane Scenic naar hun kinderen rijden en de rest van de week hun laten staan.
Voor een ieder die werkt, en daarbij de auto gebruikt gaat er op achteruit.
alfa mannetje zegt
Goed die km heffing , tegen de files en geen 42 % belasting en 150 euris p/mnd (..) meer .
BPM is illegaal .
Daarbij is het systeem al een feit …
lincoln zegt
@alfa mannetje:
speciaal voor jouw soort krijgt BPM een gloednieuwe naam ..
en die gaat veel (serieus veel) duurder worden dan onder de huidige naam ..
alfa mannetje zegt
@lincoln: nee , goekoper voor mij . Ik hang dan ook niet in de file . ….
Buiten dat is het systeem allan in kannen en kruiken. Iets anders ? ok . de hond of de kat , dat maakt niet uit.
We kunnen niet tegen stemmen nl.
lincoln zegt
@alfa mannetje: geen files ??
was dat toevallig een ambtenaar die dat beloofde ??
midasracer zegt
@alfa mannetje: Ik sta ook niet in de file, want ik woon in het noorden. Maar ik ga wel 3x zoveel betalen. Geheel niet acceptabel. Problemen in de Randstad lossen ze maar op in de Randstad. Bijv. met tolpoortjes. Ze moeten er mij niet lastig mee vallen.
Gaan ze er toch mee door, dan regel ik het zo dat ik helemaal geen belasting of andere autogerelateerde heffingen meer ga betalen. Het gezegde “wie het onderste uit de kan wil, krijgt het deksel op zijn neus” gaat op voor deze regering.
John zegt
m`n moeder heeft helemaal een probleem.. Na 7000 is de koek al op.. En ze rijdt rond de 30.000 kost toch een slordige 2500 extra.. nice..
DavidZ zegt
Dat we worden voorgelogen en belazerd door de corrupte zelfverrijkende regenten is bekend. De vraag is: voor hoeveel worden we extra genaaid?
paulusrx7 zegt
kop op zeg je geloofd toch zeker niet dat wij erop vooruit gaan de hele regering is één grote leugen meer niet een stelletje vuile ratten zijn het.
pk zegt
midasracer zegt
Ik mag aannemen dat de volksvertegenwoordigers in de 2e kamer nu doen wat hun naam zegt. Het volk is tegen, zeker nu uit de (geheime, waarom geheim?) cijfers blijkt dat iedereen nog veel meer gaat betalen. Dus volksvertegenwoordigers, u stemt ook tegen!
Overigens, waar blijven die cijfers? Het geheime is er nu toch al af, dus Eurlings kom maar op! Of ga je weer schijnheilig doen?
alfa mannetje zegt
als we moeten betalen gaan we pas nadenken en onze verslaving afleren.
Want waaorm moeten we allemaal om 8.30 op ons werk zijn om die computer aan te zetten ? Wie het weet mag zijn vinger opsteken.
RobTWo zegt
Omdat mijn leerlingen er dan ook zijn.
Axel zegt
@alfa mannetje
Eeerrrmm… omdat mijn baas me anders ontslaat??
Files los je niet op door het duurder te maken, de economie draait nu eenmaal tussen 8 en 6.
alfa mannetje zegt
De economie draait van 8 tot 6 …mmmmmmm , bij mij niet hoor , gaat 24 uur door , per dag dan.
10 tot 15 % procent minder en we hebben al geen problemen meer en dat enkel met regulering. Hebben we in London gezien en Stokholm , werkt perfect .
We gaan er vanzelf aan wennen , alles wat je verandert levert eerst weerstand op , dan denken, en dan zijn we al aan het accepteren .
Moet wel als je weet wat er allemaal al achter de schermen draait :)
reaguurder zegt
Ik stel voor dat de VVD zich opstelt tegen de kilometerheffing, kunnen we VVD stemmen om de kilometerheffing te stoppen. Is een win-win situatie :D
alfa mannetje zegt
stem je ook omdat die club de hypotheek rente aftrek wil houden ? Besodermieteren heet dat : dan kan nl. niet , de eu accepteert OOK dat niet.
Stemvee creeren ….
Axel zegt
Rond London staan volgens mij nog elke dag files maar ik kan het fout hebben ik kom daar niet vaak.
We gaan er zeker aan wennen, aan de hogere prijs dan want veel keus heb je niet als werknemer. Je hebt gelijk dat de economie 24 uur per dag door gaat maar probeer eens een bedrijf op te zetten dat bv werktijden heeft van 12:00 tot 20:00 uur. Je gaat wat problemen krijgen met werknemers te vinden die hun vrije avond uren willen inleveren, los van de thuiswerkers dan. Korter werken zou een goede oplossing zijn maar daar dat wordt een beetje moeilijk leven met een belasting druk van meer dan 50%.
RS zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
lincoln zegt
donder toch op schaapjes ..
van 1 jaar alle auto gerelateerde belastingen asfalteer ik heel nederland ..
Joerek zegt
@ Simpson
Wat een onzin dat autos in NL het goedkoopst zijn. De prijs zonder BTW en BPM is in de meeste gevallen zelfs nog hoger dan bij onze buurlanden. Het is een fabeltje dat iedereen in leven houdt, maar vergelijk maar eens prijslijsten met buurlanden. Je zal zien dat ze daar zelfs goedkoper zijn in veel gevallen, zonder BPM meegerekend.
Ik rijd zelf Audi en houdt die prijslijsten vaak in de gaten. Schandalig om te zien dat ze de prijzen van de opties flink hebben opgeschroefd, precies het verschil van de BPM verlaging van 40 -> 27% op te vangen. Het idee dat opties dus flink goedkoper zouden worden is dus niets van terecht gekomen. Ik weet niet hoe het met andere automerken zit, maar ik kan me voorstellen dat andere merken ook de prijzen van hun opties flink hebben opgekrikt.
robin zegt
Waar blijven de Bovag / Rai / MKB Nederland. Vind ze opvallend stil en dat zind mij niks….
Svenska Aeroplan AB zegt
@ alfa mannetje: goh, ben het opvallend vaak met je eens vandaag! Weer eens wat anders…
Ook de kilometerheffing is op AB.nl een discussie die bij voorbat verloren is… Dus ook hier weer vechten tegen de bierkaai!
Ook hier weer weet NIEMAND hoe het precies zit, heeft niemand zich ingelezen maar alleen maar het woordje ‘duurder’ ergens gehoord… En dan gaat het balletje rollen en roept iedereen STOMME KILOMETERHEFFING, zonder ook maar te weten waarover het gaat.
Het feit dat dan (eindelijk) alle opbrengsten naar het Infrafonds gaan ipv naar de algemene middelen; het feit dat daarme veeeeeel meer asfalt gelegd gaat worden; het feit dat mensen die minder rijden minder gaan betalen (ik heb zelfs mensen gehoord ‘hoe ga ik dit betalen van mijn AOW?’, waarop ik vroeg ‘hoeveel km. rijdt u per jaar?’, bleek bijna 5.000 te zijn, ad ergo: die is veeeel goedkoper uit…); feit dat het bewezen werkt tegen file’s (voorbeeld Londen, Stockholm, etc.), feit dat zelfs uit het Telegraaf anti-onderzoek bleek dat het gaat werken (23% zie toch maar even ‘op een ander tijdstip te gaan rijden’, dus 23% minder file’s!), feit dat dit systeem dan vervolgens voor veel geld aan andere landen verkocht kan gaan worden; en zo kan ik nog even doorgaan…
Ik zeg niet dat he systeem heilig is, is zeg alleen: wees geen schaap, lees je goed in en brul niet met de menigte mee… Er zijn al genoeg oorlogen ontstaan uit het meebrullen van het volk met de holle retoriek van volksmenners!
lincoln zegt
@Svenska Aeroplan AB:
ga er maar van uit dat Charly Aproot zich veel beter heeft ingelezen dan iedereen hier ..
ga er ook maar vanuit dat ie veeeeeeel meer informatie heeft dan jij en ik ..
o,ja .. en dit systeem is verre van nieuw ..
singapore al een jaar of 10 ofzo ..
en weet je waarom ze daar dit systeem hebben ??
Svenska Aeroplan AB zegt
Deze reactie zegt eigenlijk alles: ‘kop op zeg je geloofd toch zeker niet dat wij erop vooruit gaan de hele regering is één grote leugen meer niet een stelletje vuile ratten zijn het.’
Laten we paulusrx7 de volgende vraag eens stellen: ‘hoe politiek geëngageerd bent u eigenlijk?’, ‘Hoe lang is het geleden dat u een debat in de tweede kamer gevolgd heeft, of een verkiezingsprogramma hebt gelezen?’, ‘Leest u over het algemeen meer linkse of meer rechtse opiniebladen?’…
Kortom paulusrx7: ‘waar haalt u uw zorgvuldig onderbouwde mening vandaan?’
Ik hoop van harte dat hij reageert, ben toch benieuwd!
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@ Lincoln: oh ja, en hij zit toevallig in de oppositie…
Goh, gek dat hij tegen is…
lincoln zegt
@Svenska_Aeroplan_AB:
houwe zo knullie ..
kan je later aansluiten bij het “ich habe es nicht gewust” kamp ..
en dan spreek je nog de waarheid ook ..
alfa mannetje zegt
@lincoln: er zijn nog mensen die nadenken en niet bang voor verandering . Een andere aanpak voor de files bestaat niet meer . Het is eerlijk : meer rijden , meer betalen.
Kosten neutraal .
en…42 % belasting heb ik geen zin meer in….
lincoln zegt
@alfa mannetje:
daar gaan ze speciaal voor jouw soort een andere naam voor verzinnen ..
en daar valt 42% bij in het niet ..
dat schreef ik je al eerder .. ouwe nadenker ..
Joerek zegt
Svenska:
Londen en Stockholm dat is lastig te vergelijken met de Randstad. Bij die steden gaat het voornamelijk om tolheffing IN de stad (of als je de stad binnen komt). In NL gaat het om heffen op de snelwegen, buiten de steden dus. Verwacht je dat iedereen die de spits gaat mijden het OV pakt, of later gaat rijden? Ik mijd nu de spits en zal het bloed irritant vinden als het buiten de spits ineens veel drukker wordt, omdat mensen dan ff na 09:30 de weg op komen. Spitsheffing vind ik te zot voor woorden, je zou korting moeten krijgen omdat je op zo’n moment een wanproduct krijgt. Een pizza is tijdens topdrukte ook niet duurder, maar je krijgt bij te laat komen ook korting :) Ik begrijp dat ze willen mbt files willen ingrijpen en een middel willen hebben om het meer te controleren (kastje in je auto), maar ik en vele anderen vinden het niet opwegen tegen de kosten.
Houdt een enquete aan iedere filerijder en laat alleen de filerijder bepalen hoe deze aangepakt dient te worden (duurder maken, zodat er minder autos zijn of liever niet meer betalen en dan maar meer tijd kwijt zijn)… Ik denk dat er maar weinig zijn die extra willen betalen.
Wat betreft weinig kms en goedkoper uit zijn, is soms heel lastig te bepalen. Hele lichte auto’s betalen nu al praktisch niets aan wegenbelasting en BPM zijn voor oudere autos al vrijwel afgeschreven. Er zijn dus zeker gevallen dat het ook bij zeer weinig kms duurder kan uitvallen. Voordat het hele BPM verhaal uit de 2e hands autos is gaat veel langer duren dan de hele invoeren tot 2018… Blijft gewoon lastig.
Het feit dat 100% naar infra gaat is opzich een goede zaak. Maar onder infra wordt dus ook OV etc. verstaan. Ik vraag me werkelijk af in hoeverre dit alles de automobilist substantieel meer ten goede komt…
Ik begrijp je ’tegengas’, maar het is niet zo dat niet iedereen zich redelijk inleest. De meeste voors en tegen zijn al vaak genoeg langsgekomen. Voor mijn gevoel zijn de tegenargumenten sterker dan de voorargumenten.
Guust Flater zegt
De km-heffing moet minstens zoveel opbrengen als de autobelastingen nu. Verder moeten de invoerings- en instandhoudingskosten terugverdiend worden. Wanneer dan 68% erop vooruit gaat, moet de andere 32% wel heel veel meer gaan betalen. Dit zouden veelrijders zijn. Die krijgen de kosten vergoed door hun werkgever en deze worden doorberekend aan de klanten. Wat doet dat voor de kosten levensonbderhoud in en de concurrentiepositie van NL? Verder zou de opbrengst volledig naar de infrastructuur gaan. nu gaat het grootste deel van de autobelastingen naar andere zaken. Hoe gaan ze de tekorten die daar dan ontstaan opvangen? Het verhaal van Eurlings is net zo betrouwbaar als dat van een louche tweedehandsautoverkoper en alleen de grootste naíevelingen geloven het. Waar er helaas een hele hoop van zijn.
alfa mannetje zegt
Nou , een andere invals hoek , citaat van de BELASTINGDIENST :
Tariefsaanpassing motorrijtuigenbelasting per 1 januari 2010
(23 december 2009)
Per 1 januari 2010 zijn de tarieven voor de motorrijtuigenbelasting (mrb) aangepast. Het gaat deels om een verlaging en deels om een verhoging van de tarieven.
Zeer zuinige personenauto’s zijn per 1 januari 2010 geheel vrijgesteld van mrb.
Een deel van de tariefsverhoging wordt veroorzaakt door de inflatie.
Een ander deel van de verhoging is ter compensatie van de verlaging van de belasting van personenauto’s en motorrijwielen (bpm). De verhoging mrb geldt voor personenauto’s, bestelauto’s van particulieren en motorrijwielen. Deze aanpassing hangt samen met de toekomstige invoering van kilometerheffing.
De nieuwe tarieven zijn vanaf januari 2010 opgenomen in de rekenmodule motorrijtuigenbelasting.
lincoln zegt
@alfa mannetje:
knap stukje denkwerk boef ..
(kopie van een ambtenaar belofte) ..
nu nog effe een stapje verder denken ..
HyperTeHK zegt
Tuurlijk gaan we er allemaal op vooruit (de eerste 2 jaar) daarna betalen we ons blauw en zijn we nog steeds onze privacy kwijt.
En laten we de enorme geldverspilling aan die achtelijke kastjes niet vergeten.
Dat iemand nog steeds denk dat mensen voor hun lol in de file gaan staan en kilometerheffing ook maar enigzins nut kan hebben.
Joerek zegt
Doordat hybride autos vrijgesteld zijn van mrb moet de rest meer gaan betalen. Ronduit schandalig, ik begrijp best dat je als overheid wil sturen op zuinig rijden, maar je kan het ook overdrijven. Een rijder van een hybride auto betaalt geen MRB, geen BPM, 14% bijtelling over een catalogus prijs waar geen BPM inzit (praktisch dus maar 10% bijtelling). Al deze kosten worden verhaald op de niet hybride rijder (danwel < 110 gram co2/km autos). Dan te bedenken dat autos in dezelfde categorie klasse autos praktisch helemaal niet zo gek veel meer co2 uitstoten.
Nogmaals, ik begrijp dat de overheid wil sturen, maar totaal uit zn verband gerukt en absoluut oneerlijk. Met km-heffing wordt dit principe voortgezet.
Cantago zegt
En de waarheid is met aan-zekerheid-grenzende-waarschijnlijkheid dat het gewoon veel en veel te duur wordt, zowel voor burger als overheid!
Brakovich zegt
Beste heer Aptroot,
Ik hoop dat u in het belang van alle burgers,datgene wat besproken is gaat publiceren. We leven in een open maatschappij waar geen ruimte moest zijn voor achterkamertjes politiek. Ik hoop dat u doorpakt en eens een einde maakt aan deze praktijken van de burger en de regering voorliegen. Politici die zich bezighouden met deze maffia-achtige praktijken moeten verbannen worden. Ik hoop dat u wat er besproken is letterlijk op straat gooit. Daar hebben we recht op.
Svenska Aeroplan AB zegt
@ alfa mannetje: zoals ik al zei… ‘vechten tegen de bierkaai’…
Is geen beginnen aan. De meesten zijn al TE bevooroordeeld en vergeten een klein dingetje: zelf nadenken…
lincoln zegt
@Svenska Aeroplan AB:
je bedoelt het nalullen van de sumiere informatie verstrekt door de overheid ??
goedzo .. ouwe nadenker ..
alfa mannetje zegt
@lincoln: soms moet een overheid keuzes maken , en het niet aan het volk over laten die vol staat van de emoties , negativiteit en niet weten.
lincoln zegt
@alfa mannetje:
maakte die lui maar een keuze ..
zonder spelregels veranderen tijdens het spel ..
als jij genoegen neemt met halve informatie dan heeft dat met zelfrespect te maken ..
en het “volk” .. dat ben jij ..
alfa mannetje zegt
klopt , ik ben het volk en wie meer rijdt moet meer betalen en dat is eerlijk.
lincoln zegt
@alfa mannetje:
dus omdat jij volstaat van emotie,negatieviteit en niet weten ..
verwacht je dat iedereen op die manier zijn keuze maakt ??
of is “het volk” de buurman ..
Svenska Aeroplan AB zegt
@ Lincoln: nee, ik bedoel die informatie doornemen, de meningen van voor- en tegenstanders tegen elkaar afwegen, en daar vervolgens ZELF een cconclusie uit trekken…
Met name dat laatste mis ik bij veel mensen…
lincoln zegt
@Svenska Aeroplan AB:
voor jouw dus ook .. als halve informatie voldoende voor jou is heeft dat met jouw zelfbeeld te maken ..
verwacht niet dat andere daar genoegen mee nemen ..
Svenska Aeroplan AB zegt
@ Lincoln: dat zeg ik ook helemaal niet, je moet even teruglezen wat mijn punt is: ‘mensen die zonder ook maar IETS ervan te hebben gelezen roepen: NEE’. Ik lees me in voor zover mogelijk, zodat ik een gefundeerde mening kan geven. Daarnaast kies ik vaak voor de positieve insteek, dus ik zeg (nogmaals): het idee is in de basis goed, dus mits goed uitgevoerd ben ik voor!
lincoln zegt
@Svenska Aeroplan AB:
tuurlijk .. andersdenkende zijn dom he ..
jij kan met halfslachtige informatie volmondig “ja” zeggen ..
omdat jij zo goed kan “nadenken” ..
da,s een gave waar alleen jij over beschikt ..
eed zegt
De Boer zei vroeger al tegen de Dominee:
“Hou jij ze dom, dan houd ik ze arm !”
We hoeven niet alles te weten wat in DenHaag bepaald wordt, maar denk dat de kiezer strax wel deze partijen af gaat rekenen tijdens de verkiezingen.
Arjen zegt
Ik dacht dat de Tweede Kamer een volksvertegenwoordiging was?
Waarom is op dit moment de discussie in de 2e kamer over de km heffing dan geheim?
Mensen die veel kilometers maken voor hun woon-werkverkeer zijn altijd veel duurder uit,ik heb een BMW 530d, dus diesel,en het omslagpunt ligt bij 20.000 km. Daarna ben ik duurder uit. Ik rij ongeveer 40.000km per jaar voor mijn werk en ben volgens de km heffingcalculator van Autoweek meer dan 3500 Euro duurder uit in 2012! En de tarieven per km gaan de komende jaren ook nog fors omhoog volgens de plannen van Eurlings. Ben dus straks minimaal 300 Euro per maand duurder uit in het eerste jaar, exclusief spitstarief ook nog!
Dus die Eurlings moet snel stoppen met deze valse propaganda en foute plannen, we mogen niet eens weten wat erover gezegd wordt in de 2e kamer op dit moment dus dat zegt genoeg!
tarquesh zegt
Ach die VVD is een oppositie partij. Die zeuren tegen de regering omdat zij zelf er geen deel van uitmaken.
Laat Eurlings gewoon zijn ding doen! Bij een meerderheid van de voorstanders onder Nederlanders gewoon doorvoeren, en bij een minderheid afschieten.
Een referendum bied de mogelijkheid om het Nederlandse volk te pijlen.
Het gebruik belasten en het bezit niet belasten is het devies. Nu als je auto stil staat moet je belasting dokken en ga je rijden dan moet je ook dokken. Daarom Kilometerheffing welkom! Ik ben niet van het CDA, maar ben wel een medestander van de kilometerheffing.
ikgabetalen zegt
Ja,natuurlijk worden we genaait. Maar dat heeft niets met “68% gaat erop vooruit” te maken. Even een rekensom: 68 van de 100 mensen gaan 1 euro minder betalen, de overige 32 gaan bv 5 euro meer betalen. Resultaat: 68% gaat inderdaad minder betalen, maar er komt toch meer geld binnen!!!
Die 32% zijn de veelrijders zoals ik (50.000km/jr) – die zijn de klos.