Er zijn diverse nieuwtjes te melden over Ferrari. Een aantal waren al bekend, zoals de komst van de 599 GTO en de 599 Hybrid, maar er is meer!
Ferrari CEO Amedeo Felisa heeft in een interview met GoAuto laten weten dat de Spider-versie van de 458 Italia volgend jaar in de verkoop gaat. Er zou nog geen “Scuderia” versie van de 458 zijn gepland.
Hij bevestigde tevens dat er een hybride versie van de 599 GTB Fiorano op de autoshow van Genève zal staan, zoals we al wisten. Hieronder nog wel een aardige quote over dat feit:
The test mule has been running for a year now and it will reduce fuel consumption and emissions by up to 25 percent. We will present the new concept of the hybrid at Geneva. It will be based on the 599, but that doesn’t mean it will debut on that model. We have a plan to introduce new technology on our cars that will reduce consumption and emissions. The next step is to apply the technology on Ferrari cars.
Een productiemodel gaat echter nog wel even duren…
The technology is not ready. The suppliers are not ready. Everything is underdeveloped. There is a lot of work to so. It is not for tomorrow. We haven’t decided when it will be introduced. It will be around that period 2015, but not before five years. The new hybrid technology can be applied to all Maranello’s sports cars, including those that are front- or mid-engined or fitted with V8- or V12-engines. If we move on the hybrid I think the technology is applicable on all our models.
The first production fuel-saving technology will debut on the California in 2011. If you couple direct-injection with other technology a fuel consumption and emissions reduction of up to 15 per cent is possible. Then there is cylinder deactivation, stop-start, electric motors for certain functions, we will launch the first of these on the California next year.
Krijgt de California misschien een V6 aan boord?
En hoe denkt men uberhaupt over het idee van een V6?
If I had to answer the question a year ago I would have said no, but attitudes are changing and we build cars for customers. In 20 years, who can say? However a fully-electric sports car isn’t in the planning pipeline. If you look at global warming, the right solution is not full electric. It’s more a marketing solution than a real one, sound is just as important as design and performance for Ferrari. We will not make engine sounds with speakers.
Maar volgend jaar zal zijn antwoord over speaker vast wel anders zijn…
Tot slot hebben we ook nog wat goed nieuws. Zo bevestigde de CEO dat er een nieuwe next-generation Enzo supercar onderweg is. De naam Enzo zal uiteraard niet gebruikt worden, maar het gaat om een gelimiteerde editie en left-hand-drive only! (via gtspirit.com)
bruine zegt
” We will not make engine sounds with speakers.”
Prachtige quote :D
En een V6 mogen ze ook achterwege laten. laten we het houden op de heerlijke V8 uit de 458. (wat klinkt dat beest lekker!)
rfw1994 zegt
Jeeeeeeeee, een left-hand drive! dus? ok v6 is goed met mij, maar een hybride?
Scooperdepoep zegt
Een V6 is passend. Misschien beter nog een 4 cilinder. Ik zie in de praktijk toch alleen maar dikke, kale, oude mannetjes met een klein … in Ferrari’s tijden.
John zegt
@Scooperdepoep: Kans is groot dat ze worden overgenomen door VAG binnen 2 jaar. De 1.4tsi zou dan de nieuwe instapper worden. Ze denken zelfs aan een leasevariant met de nieuwe 1.2tdi. Het moet wel premium blijven he!
Emitgs zegt
@Scooperdepoep: Degoutantie, hoe weet jij het van hun ….?
Luuk zegt
@Scooperdepoep: Hahaha een ferrari enzo 1.6
Merry zegt
Die hybride techniek is al lang een breed af, alleen willen ze eerst even polsen wat de fans vinden.
Je kan mij niet wijs maken dat een merk dat een F1 auto kan maken met een electro motor die als een raket van zijn plek schoot en toch een race gewonnen heeft 5 jaar nodig heeft om een hybride auto productie klaar te maken.
Maar ik denk dat de zielen van de Italianen al bloeden als ze aan hybride denken!En terecht!
Koop dan gewoon een Prius, maar dan wel even andere remmen er op laten zetten ;)
AlwinH zegt
Spider versie van de 458? Ben benieuwd hoe dat er gaat uitzien.
Maar ik ga er niet op wachten iig. Doe mij deze maar met een dakkie.
GeeJee zegt
@rfw1994: En dus hebben de mensen in Groot-Britannië, Japan, Hong Kong, Zuid-Afrika en alle andere landen waar ze links rijden pech, zij zullen het stuur aan de verkeerde kant hebben zitten…
floryn zegt
ik geloof dat de hele speaker vraag ook echt onzin is. Als je een electrische auto rijdt zul je het waarschijnlijk juist heel relaxt vinden dat het allemaal zo stil is. Bovendien is de acceleratie zo snel dat je daar ook van kan genieten.
Emitgs zegt
@floryn: Lijkt mij sterk, gewoon wat in een zeteltje geduwd worden als je op een pedaaltje duwt gaat vervelen. Het is juist het motorgegil erbij dat zo’n kick geeft.
Pagani Addiction zegt
-edit: ontopic please, you already posted that-
maferick74 zegt
We want pics, we want pics, we want pics ;-)
JPM zegt
@ autoblogger
Ik snap de laatste alinea niet. Dat was toch allang bekend?
autoblogger zegt
@JPM: jawel, maar het blijft goed nieuws ;)
Ruben00 zegt
Een ding snap ik niet, de GTO krijgt maar liefst 709PK maar het topmodel de ”nieuwe next-generation Enzo supercar” krijgt 700Pk, nog steeds niet misselijk maar toch.
autoblogger zegt
@Ruben00: in beide gevallen zijn het geruchten/schattingen, er is nog niks officieel…
FuelMinded zegt
Als het goed is krijgt de Enzo opvolger “F70” (want de F60 benaming was voor de F1 auto van het 2009 raceseizoen) een V8 met 2 turbo’s. Helaas gaan we de turbo’s ook terug zien bij een Pagani C9 en Lamborghini Jota. :(
Ruben00 zegt
Off topic: Ik kan m`n profielfoto en geboortedatum niet veranderen, weet iemand hoe dit kan komen?
FuelMinded zegt
@Ruben00: Omdat je een wannabee RubenBaeten bent! ;)
Sciurida zegt
Een Ferrari hybride? Sorry maar: WHAHAHAHAHAHA!! Alsof iemand een Ferrarikoopt omdatie t zo goed voor heeft met het milieu / belastingvoordeel nodig heeft. Wat een onzin! Echt eendikke vette afgang van de decadentmobielenfabriek! F70 is wel interessant, 700pk, top 350+?
Vincenzo zegt
ach de GTO zal ongetwijfeld weer de norm zetten, net als de 458 Italia….daaaag duitse fanboys.
Timmie zegt
Zo zie je maar hoe een mening over bepaalde techniek (hier een V6) snel kan omslaan. Of beter: hoe een mening zo snel kan verwrongen worden. Net als poppen in een poppenkast!
Doekse zegt
@ fuelminded…
De Enzo kreeg als ‘codenaam’ ook F60!!! ;)
jorden zegt
voor iedere V12 fan…
geniet van de komende generatie, de “F70” en de 612 opvolger want dat kunnen wel eens de laatste V12’en zijn
Ruben00 zegt
@jorden: Heb jij onder een steen geleefd ofzo?
SyriX zegt
Dat over over cabrio 458 is wel oud nieuws, er zijn zelfs meer dan 30 al pre-orderd.
SyriX zegt
pre-orderd in nederland that is ;)
nostravinniedus zegt
” Maar volgend jaar zal zijn antwoord over speaker vast wel anders zijn…” …dus vanaf volgend jaar: Bang&oluffsen by Ferrari ??? Iferrari ????
JamesBond007 zegt
V6?
Tja.. als ze willen dat geld belangrijker is dan hun imago moeten ze vooral zo doorgaan.
Ik neem als voorbeeld de Porsche 911.. In elke hoek staat er wel 1.
Ja tenzij ze een nieuwe Dino uit willen brengen?
Sciurida zegt
Ik vermoed dat die 458 spider een mooi stoffen dakje krijgt: niks mis mee, ziet er mooi uit meestal. Waren er niet laatst wat patenten uitgelekt van Ferrari met een nieuwe dakconstructie?
Ferrari hybride, herhaal het nog een keer: NOT DONE
TheIceman2009 zegt
hoop dat ze de nieuwe GTO ook daadwerkelijk laten homologeren, anders zou het een smet op de legendarische titel zijn.
Svenska Aeroplan AB zegt
@ Jamesbond: hmm, niet eens een gek idee! Als ‘volumemodel’ de naam Dino in ere herstellen…
@ TheIceman2009: helemaal mee eens.
@ Mezelf: zorg nou eens voor die 350 mille!!!! Wat is die 599 Fiorano toch bloedmooi!!
AlfaGTV zegt
“…sound is just as important as design and performance for Ferrari. We will not make engine sounds with speakers.
Ik hou van Ferrari! En een V6 klinkt misschien zwakker dan een V8, maar Ferrari kennende maken zij daar echt wel een spektakel van hoor.
Guust Flater zegt
Een 6-cilinder in een Ferrari, hoe verzinnen ze het.
http://www.youtube.com/watch?v=Hif31sP_S9w&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=VENhDDzxIC0
De hybride en elektro onzin mag wat mij betreft achterwege blijven. Dat doe ze maar met leasebakkies. Bovendien mag Ferrari wel wat aan het gewicht doen, en dan helpt hybride niet echt.
vale46 zegt
V6… als ze hem zo heerlijk laten klinken als de Nissan GTR en er deftige prestaties uit krijgen, dan hou ik ze niet tegen!
Maken die hybride!
Een hybride Ferrari zou eindelijk aantonen dat hybrides NIET saai zijn!
Ik begin stiekem al te kwijlen van die hybride 599, een wagen met F1 technologie gecombineerd met moderne hybride :D
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@ vale46: http://www.autoblog.nl/archive/tag/fisker
Dat is al wel bewezen!
thomazzz zegt
Een ferrari met als instapmodel 1.6 Tfsi? dat VAG dat maar niet flikt.. een hybride tot daar aan toe, ben k ook niet echt voorstander van, maar een 1.6..?
marco zegt
Ferrari 599 GTO spy photos
http://www.alvolante.it/news/ferrari_599_gto-153115
Ruben00 zegt
@marco:In het nederlands spyshots:
http://www.autogespot.com/nl/item/6582/spyshots-ferrari-599-gto.html
autoblogger zegt
@Ruben00: Ja? Dus Autogespot heeft weer ergens plaatjes geript zonder een fatsoenlijke bronvermelding?
robin l zegt
en toch lijkt t bij dat filmpje van guust alsof ze een cilinderrij hebben afgezaagd van een 12cilinder;-)
binkie zegt
En dan nu het design nog.. het blijven lelijke dingen
Ruben00 zegt
Cantago zegt
Een Ferrari hybride en een Ferrari V6? Das zwak zeg… Maar een 458 Scuderia en een Enzo opvolger (een mooie?) klinkt dan weer als muziek in de oren!