Je kent het wel: het lampje van de ruitenwisservloeistof gaat branden. Geen zin om in de kou het reservoir bij te vullen, dus gebruik je de sproeier zo min mogelijk, tot onvermijdelijk de vloeistof op is en je ruiten zo smerig worden dat je het reservoir wel bij moet vullen. Of misschien ben jij zo iemand die blijft rijden met een kapotte koplamp. Of met een ruitenwisser die niet meer fatsoenlijk werkt.
Het zijn kleine details, stuk voor stuk makkelijk op te lossen, maar toch rijd je ermee door. Uit gemakzucht, luiheid of gewoon omdat je het niet in de gaten hebt. Want wees eerlijk, hoe vaak loop jij om je auto heen om je verlichting te controleren? Ik ken verhalen van mensen die al maanden met een storing rondrijden waar ze geen last van hebben. Zelf heb ik ooit een paar dagen rondgereden met een defect slot in de bestuurdersdeur. Ik klom simpelweg via de bijrijderszijde achter het stuur. Uiteindelijk werd het opgelost met een busje WD-40. Een middel waarmee ik sowieso McGyver altijd te slim af ben. In onze huidige auto wordt de verwarming heel langzaam warm, ook zoiets wat waarschijnlijk eenvoudig op te lossen is. Evenals de radio die niet uit en aan gaat op het contactslot. Waarschijnlijk een kwestie van het omwisselen van twee kabeltjes, aangezien de vorige auto hetzelfde probleem had, maar het komt er gewoon niet van.
Hoe dan ook: dit moet de autorijders onder jullie ongetwijfeld bekend voorkomen. Met welk euvel rijden of reden jullie rond?
BmwMPower zegt
We rijden rond met 1 of 2 kapotte dempers, achter.
zdev zegt
Airbag waarschuwingslampje dat volgens de dealer geen kwaad kon. “Sensor stuk”.
Bleek dat mijn stuur-airbag kapot was. :shock:
snelle_willem zegt
ik rij al jaren met een te zware rechtervoet.
Ik betaal die bonnen maar uit gemakt, kan het euvel van die voet niet verhelpen…
paulusrx7 zegt
ik heb een tijdje zonder abs gereden ik zeg gewoon niet remmen
derx zegt
ik rij al een paar weken met een flinke scheur in mn voorruit. Toch maar eens naar de carglass gaan, mja, geen tijd he…
bakkerst zegt
de Daihatsjoeh cuore van een vriendin van mij onderbreekt de stroom naar het dashboard zodra het contact verbroken word, klokje altijd op 00:00 en radiozendersprogrammeren is zinloos..
baldrick zegt
Een startmotor die regelmatig doorslipt, maar kost te veel om te vervangen, en uiteindelijk start hij wel na enkele keren proberen..
Rutger zegt
slot aan de bestuurderskant van onze golf IV doet al bijna een half jaar niet. de reden dat we het niet vervangen is simpelweg de prijs.
we vinden telkens wat beters voor dat geld:D
jee-oekeloeres zegt
geen ruitenwissers,
geen remblokken
geen buitenspiegel links
geen antenne
geen profiel
geen uitlaat
Fiat panda Fire heerst
vale46 zegt
@jee-oekeloeres: haha! Wat hangt er dan wel nog aan je auto?
Ga eens naar de garage man!
bakkerst zegt
ik kom wel heel vaak golfrijders met sjonniepetjes tegen die een lekke uitlaat hebben, maar dat lijkt ze weinig te doen..
zdev zegt
Ik kom trouwens steeds meer auto’s tegen (van die oude, zonder 3e remlicht) waarbij 1 remlicht stuk is. Als ze remmen, gaat er maar 1 lampje aan, dat lang niet zo fel is als de LEDs van tegenwoordig. Knap gevaarlijk, want je ziet het zo over het hoofd!
Dus doe mij een lol en check je remlichten vanmiddag ff.
CasperH zegt
lol @ snelle willem :D
snelle_willem zegt
@CasperH:
en altijd van +/- 5km te hard bonnetjes…dan is het middel dus erger dan de kwaal…( of andersom..:S )
Henk_he zegt
‘Storing airbag bijrijder’. kwestie van computer resetten bij de dealer, maar toch 6 maanden mee rondgereden.
toyotaprius zegt
Geen stuur, geen stoelen, geen ABS, geen achterraam, geen ruitenwissers…. verhip geen motor. Om eerlijk te zijn, op dit moment… geen auto… :S
Positieve is, dus ook geen klachten of brandende lampjes.. :D
Larrs zegt
De claxon en mistachterlicht werken al een tijdje niet. De claxon is simpel op te lossen, omdat ik zelf een klein foutje gemaakt heb bij het monteren van het stuur.
Maar de mistachterlicht is even zoekwerk. Lamp en zekering zijn goed.
Maar in het algemeen probeer ik alles zo snel op te lossen. Vanwege de kou ga ik niet knutselen aan de auto. Zolang het nog even duurt tot de APK controle weer moet, heb ik geen haast.
Milo zegt
Sinds een aantal weken krijg ik soms de melding dat mijn roetfilter verstopt is. Aangezien mijn wagen nog normaal rijdt en dat hij toch binnenkort op onderhoud moet, heb ik dit nog niet laten controleren.
Barracuda_82 zegt
Op Spa Francorchamps was een keer een buis van mijn intercooler uit elkaar geklapt (precies in de eau rouge, schrik je je helemaal lens). Daarna opgelapt met ducttape en gewoon met een flinke omweg (600km) naar huis gereden.
Sindsdien heb ik in alle auto’s áltijd een rol goede ducttape bij.
911GT2 zegt
Mijn daily drivers brand niks, niks geen storing of wat dan ook. Als die er wel zijn wordt dat zsm opgelost.
De 944 (mijn hobbyproject) Werkt de koplamp stelling niet (hij staat goed voor normale belading) er is een roestplek op het linkervoorspatbord (die op korte termijn aangepakt wordt) Klokje binnenin zou vervangen moeten worden, steenslach stickers moeten vervangen worden (zijn al binnen)
Mechanisch is alles altijd in orde.
SaxoVTS zegt
Versleten aandrijfas. Tikt soms in een bocht. Rijd hier misschien al een jaartje mee rond.
Something zegt
mistlampen
verwarming van ruit achter werkt half
en sinds vandaag moet ik door de kou via de passagierzijde instappen, was leuk vanmorgen toen geen enkele portier meer openging :p klom via kofferbak naar binnen
David R zegt
Tja, ik rijd een Peugeot 106 XSI… Altijd goed voor iets dat hapert ;) Wat niet functioneert aan mijn auto? Stuurbekrachtiging hapert af en toe, achterruitverwarming, verwarming (lastig met dit weer) het motormanagement lampje licht op (ik denk de lambdasonde) en eigenlijk moet ik de wielophanging rechtsvoor vervangen… maarja ik heb zelf geen tijd en het door een ander laten doen wordt als snel een duur grapje…
Neptukker zegt
80% van de nederlandse automobilisten rijdt met kapotte knipperlichten.
Soms doet deze het opeens wel na eerst stevig op de rem gestampt te hebben en als er reeds voorgesorteerd is(indien mogelijk). Ze zij nagenoeg altijd stuk bij het verlaten van ee rotonde.
toyotaprius zegt
@Neptukker: lol, “ze zijn nagenoeg altijd stuk bij het verlaten van een rotonde..” :D
Incognito zegt
Casper, sinds wanneer heb jij een auto dan?
De oude 911, kraakt wat.. maar is beter in orde dan de leaseschuit. Die wordt wat meer geleefd!
Hupke zegt
Een van de spijlen van de linker voorvelg was niet goed gelast bij onze peugot, nieuwe gekregen van de garage, maar heeft lang geduurd voor het gezien was.
Steffen zegt
Rijd nu al maanden in mijn honda civic rond op 3 cilinders, paar rubberen slangetjes geknapt. Ding loopt nog als de tering, meeste petjes in golfjes rijd je nog altijd de snot voor de ogen als ze weer eens revved met hun muziek keihard aan voor het stopligt staan.
Markus zegt
Passagierstoel wiebelt, plastic van de gordelhouders is stuk, alarm doet het niet en voorheen reed ik altijd lekker door met de melding “check in …” die VW’s vaak geven.
Johan-SV zegt
mistlampen staan aan terwijl ze horen uit te staan in de instellingen
Lotus-Omega zegt
@Johan-SV: rij jij toevallig sinds kort 318i touring? :P
mijn collega had er last van maar heeft hem net verkocht
Johan-SV zegt
@Lotus-Omega: nee ik rij een E39 530D touring
luc be zegt
De buurvrouw hangt met haar onderlip tussen ruitenwisser en de achterruit.
Lan_Evo zegt
Tijdje met niet werkend ABS rondgereden, tot ik m’n accu vervangen had. Rijd wel al een paar maanden rond met een versleten actuator, met als gevolg boost spikes etc. Tot nu toe te lui om die te vervangen, omdat die op zo’n schijtplek zit. :)
rick-k zegt
Lamp km teller, gewoon op gevoel en af en toe ff checken met de aansteker
Jan Rap zegt
De USB-aansluiting voor iPod werkt niet.
Ik kan er nauwelijks meer mee leven…
John zegt
3 maanden terug enorm lawaai uit m`n motor, toch doorgereden. Resultaat: Koppelingkapot, versnellingsbak kapot, vliegwiel kapot en er ontbraken nogal veel onderdelen (lees: veel verloren onderweg). Dat was het einde van mijn Leon uit 2006.. Was wel de geboorte van mijn BMW… Nu stop ik toch echt wel wat sneller, dit soort dingen voel je wel in je portemonnee… (<–dat is een tip beste mensen)
Jimmie zegt
Bij een oldtimer, startmotor die dienst weigert zodra de motor op temperatuur is en de auto eventjes een minuut of 15 geparkeerd is.
Met een kabeltje direct op de accu de startmotor aan de gang schoppen werkt dan wel. Kwestie van een goed relais plaatsen waarschijnlijk, maarja… :)
Dutchey zegt
Ruim 6 maanden met een kapot wiellager rondgereden, totdat de as versleten was en het wiel aanliep op de auto(RA). Toen toch maar laten maken, hmmm… wiellager was wel iets goedkoper geweest als de hele achteras(206 gti)…. ach ja
Nick_BE zegt
-Radio werkt slechts een paar minuten aan een stuk
-Koppeling is zo goed als op
-Servopomp staat op het punt de geest te geven
-Kleppen staan niet deftig afgesteld
-Dempers zijn versleten
-Lichte speling op het stuur
-Uitlaat rammelt ergens tegen bij 3000rpm
-Afdekhoes van motor naar cardanas is aan 1 kant gescheurd volgens mij, klinkt niet zo best
-Temperatuurmeter van de boordcomputer werkt niet meer, de analoge nog wel
-Waarschuwingslampje temperatuur slaat zonder reden tilt soms
-Geen achteruitrijlichten meer
-Het dak lekt
-Verbinding tussen versnellingsbak en pook heeft ook betere tijden gekend
-Barstje in linkerspiegel
-Deuken op verschillende plaatsen
-Lak van de bumpers op verschillende plaatsen
Wie doet beter?
thijs zegt
renault megane van 2000 ==> km teller werkt niet meer, ik kijk op toerentalteller en weet zo ongeveer hoe hard ik rij in elke versnelling! bij flitspalen beetje extra remmen :)
jack_abarth zegt
Ik rijd vrijwel nooit met een kapot onderdeel, wanneer het kapot is wordt het gelijk vervangen.
Heb zelf een hekel aan laksheid bij anderen, laat staan bij mezelf.
Lotus-Omega zegt
niet, misschien wat raar om te zeggen maar mij auto is bijna als nieuw, tijdje terug toevallig alle handgrepjes in het interieur incl. de pook knop vervangen omdat de kleur er af was. ik was hem elke zaterdag, en 1 keer in de 2 week doe ik dingen als ruiten sproeier bij vullen, banden spanning checken, olie peilen, en deur rubbers in spuiten met silicone spray zodat de niet vast vriezen…
en 2 á 3 keer per jaar poetsen.
hoewel ik bij een van mijn eendjes/ 2cv’s een tijdje heb rond gereden met een kapote startmotor.. altijd een hamer in de auto liggen, later werkte dat ook neit meer toen het ik 3 week geslingert en er maar een nieuwe start motor op gezet… :lol:
NiNja zegt
@Nick_BE: Dan vraag ik me af en welke auto jij rijdt. :P
Nick_BE zegt
@NiNja: VW Golf cabrio ’91 die ik zelf wil opknappen, maar die vrijwel dagelijks (even) op de baan moet. Dus kan ik er niet veel aan sleutelen. Een nieuwe daily zit er binnenkort wel aan te komen.
Bobby_Orlando zegt
Mijn auto is in orde, en dat hoort ook zo, voor mijn eigen veiligheid en die van mijn mede weggebruikers.
BmwMPower zegt
@Bobby_Orlando: Wat rijd jij dan?
Een Matchbox autootje?
Bobby_Orlando zegt
@BmwMPower: een 2 maand oude auto.
BmwMPower zegt
@Bobby_Orlando: Mooi, en wat voor merk/type?
Bobby_Orlando zegt
@BmwMPower: wat doet dat er toe? Tel je hier pas mee vanaf 50.000 Euro, of derdehands met 180PK zoals jij?
Bart_V zegt
@BmwMPower: zal wel een Toyota (VOOR 2009) zijn.
gaan nooit kapot ;)
BmwMPower zegt
@Bart_V: Zoiets dacht ik al… :P
Marijn zegt
Ruitenwisservloeistof is al enige tijd op. En mijn ruitenwissers werken niet super meer. Heb er (nog) niet zoveel problemen mee dus laat het zo nog even. Laatst een kapotte turbo, maar die heb ik maar meteen laten vervangen want dat reed en klonk niet zo goed.
Bart_V zegt
tja ben te lam om mijn ruiten wissers te vervangen maar verder hou ik het olie peil banden spanning wel elk weekend in de gaten.
verder zit hier en daar wat roest en op mijn 19 jaar oude brikkie maar verder komt hij de keuring met gemak door
CooperDriver zegt
Carglass heeft pas mn voorruit vervangen, echter bij mijn auto moeten dan ook de A-stijlen vervangen worden. Daar is iets fout gegaan waarschijnlijk en nu sluit mijn (stijl-loze)passagiersdeur niet goed… Ben al teruggeweest maar toen hebben ze het niet verholpen blijkt. Nu moet ik weer een afspraak maken.. maar ja geen tijd heh.
TJR zegt
@SaxoVTS: Is ’t geen homokineet?
OT: Ik heb niks branden en alles werkt. Heb er een enorme hekel aan als ’t niet werkt ofzo.
Stef_4 zegt
de linkerbox van de radio begint het pas te doen als ik de rotonde oprij..en als ik eraf rijd issie vaak alweer uit, los contactje, te veel werk om uit te gaan zoeken waar..
dat doen we wel weer bij normale temperaturen
JTK zegt
Peugeot 306 XSI:
Banden voor al 4 maanden onder de 1.6 mm;
remblokken achter;
Koppelingskabel;
Airco koelt niet;
Start slecht;
Wiellager/fuseekogel rechtsvoor
Eigenlijk te veel, daarom gaat ie vanmiddag ook naar de garage ;)
tt zegt
ruitenwisservloeistof.. ik bekend.. sorry.. ben gewoon te lui….
majinstar zegt
Met mijn schoonmoeder op de trek haak ?
Venlo-West zegt
Rechter ruit mechanisme is kapot. Ik moet altijd iedereen waarschuwen daarvoor anders maken ze hem open en dan moet ik weer uitstappen om de ruit weer op z’n plaats te zetten. Opel he ;)
Bob uit België zegt
Ik krijg iedere keer als ik start met mijn Alfa GT de melding dat ik de motorolie moet verversen. Is wel gebeurt, maar niet bij de officiële dealer. En aangezien dit enkele gereset kan worden in de computer en ik die niet heb zal dit zo ook blijven.
Bobby_Orlando zegt
Jongens jongens, wat een achterlijk gedoe. 99% van de tijd zitten ze hier op te scheppen over hun kunstjes, kennis en kansloosheid, en nu blijkt het gros hun auto met haken en ogen in elkaar te hangen, wat een zielige bende zijn jullie.
BluePolo zegt
Ik rij met een auto rond die aangeeft dat de temperatuur te hoog wordt als het buiten -8 is en ik hem net start! gewoon nog een keer starten probleem opgelost en rijden maar.
dotternetta zegt
Ik rijdt Toyota Starlet uit 1990 (beste auto ooit gemaakt, de automaat is niet zuinig maar hij is heel onderhoudsvriendelijk). Oke, ik geef toe,1 dingetje: mijn tank-ontlucht-slangetje zit verstopt, daardoor kan ik niet plankgas tanken, maar dat is echt het enige, al jaaaaaren!
Joerek zegt
Ik moet nog steeds een 12v kabeltje aan de antenne versterker aansluiten om radio te kunnen luisteren… Het komt er maar niet van
MDA zegt
Ik reed bijna een jaar met kapotte stadslichtjes. Tja… Ik heb een Volvo, dus dimlicht gaat altijd aan op het contact. Ik heb die stadlichtjes dus gewoonweg nooit alleen aan. Dan valt het je ook niet zo op als ze stuk zijn.
Trouwens: kan iemand mij zeggen wanneer je met stadslicht zou moeten rijden volgens de wet?
jack_abarth zegt
@MDA,
Volgens mij vanaf schemer, maar correct me if ‘m wrong.
JMK zegt
Ik rij BMW, dus er is niks kapot…
bassie zegt
– kale achterbanden
– slag in velg links achter
– barst in voorraam
– benzinemeter werkt niet
– koppeling is op
– kilometerteller doet het soms
– radio doet het soms
– slot bijrijderkant kapot
– remmerij vertoont kuren, iets met hoofdremcilinder denk ik
– verder nog veel rammeltjes en piepjes waarvan ik de oorzaak niet weet
Het betreft een Opel Monza uit 1982 met apk tot maart ;)
vale46 zegt
@bassie: Koop je een nieuwe auto! Als er iets aan je remmen mankeert direct naar de garage, niet deftig kunnen stoppen is het gevaarlijkste wat er is!!!
jack_abarth zegt
@JMK
Dan ligt er wss niet de .30d motor in, die hebben er nogal last van om de turbo te slopen.
406_v6 zegt
Tsja, rij een Honda Accord……niks kapot, alles werkt, alles op peil ;)
zdev zegt
Ik rijd regelmatig met het ongemak dat ik moet pissen. Afspraak gehad, paar koppen gedronken, dom dom niet naar het toilet, gewoon direct wegrijden. Dan denk je eerst, och ik red het wel. En dan ineens die druk. Fuck, nergens een tankstation te vinden. Je gaat er hard van rijden! Uiteindelijk zet je dan de auto maar ergens aan de kant, springt er uit, hopelijk nog net op tijd de broek los en aahhhhhhhhhh. Snel wegwezen.
toyotaprius zegt
@zdev: Kijk en huiver, speciaal voor jou!!
Ben je weer vergeten, om na de 6e kop koffie bij je afspraak, naar het toilet te gaan?
Staat de weg weer vol en je moet zo nodig?
Nu is er de oplossing!!
zdev zegt
@toyotaprius:
LOL! :lol:
Dan nog liever een lege cola-fles ofzo :)
toyotaprius zegt
@zdev: Inderdaad.. dit ziet er niet uit. en na gebruik, zal je de plas condoom direct uit het raam moeten gooien. Want je wilt niet dat het gaat slingeren in je auto.. Met alle gevolgen van dien…
Cantago zegt
@toyotaprius: He gadverdarrie!
Maar ik rijd al 2 jaar met een half stuur rond, gebruik toch alleen mn linkerhand, dus geen probleem. Owja, en van de versnellingsbak pakken de 1 en de 4 niet, maarja, met de rest kun je prima rijden hoor;)
(Tip: Maak je auto of koop een andere ofzo…)
toyotaprius zegt
@Cantago: Hij rijdt toch.. ;)
ja ik weet het, ik heb weer een auto nodig.. Op dit moment ben ik aangewezen op bus, trein en vliegtuig.
Dus als er iemand nog een Saab 9-3 Turbo XWD Aero, Volvo V70 2.5 R AWD of een MB G klasse onder de 5000 euro in de aanbieding heeft. ik ben je man… ;)
Cantago zegt
@toyotaprius: Hij rijdt toch? Hij bestaat niet:P Haha:P Maar mocht ik een MB G klasse onder de 5000 euro in de aanbieding hebben dan zal ik aan je denken;) (Want ja, als ik iemand van “Prius” naar “G-klasse” kan laten gaan, dan doe ik dat graag;) Haha:P
toyotaprius zegt
@Cantago: Hahaha ik had al zo’n donkerbruin vermoeden.. ;)
Maar geef ff een gil als je een mooie G klasse tegenkomt! Alvast bedankt! :D
Cantago zegt
@toyotaprius: Ja, lag er ook wel dik bovenop he:P Maar jij bent de eerste die ik “verwittig”, zoals onze zuiderburen dat zo mooi zeggen:P
(Zie er [url=http://www.zomoto.nl/6510619/gerestaureerde-g-300-diesel–cabrio-belasting-vrij.htm]hier[/url] toevallig net een te staan!)
Bazzl zegt
Ik rijd sinds ik mijn rijbewijs heb (6 jaar) met een iets te zware rechter schoen
Tinus zegt
lampje lambda-sonde brandt sinds mn accu dood is geweest, slechte wisserbladen, lampje van de kachel werkt niet en een zeer langzaam leeglopende voorband (een keer per 2 maanden oppompen)
O ja mn slot van de kofferbak gaat soms niet meer mee op de cv en één van mn bekerhouders is verrot. Mn rechter buitenspiegelverwarming en rechter stoelverwarming doen het ook niet. Dat is alles en dat met >400.000 km op LPG.. niet slecht toch?
Volvo for life!
Henk zegt
kapotte abs sensor
JeroenBX zegt
Ik rij een citroen BX, need I say more?
henk zegt
atos van opa klokje doet het 1 in de 3 maand ofzo
lincoln zegt
en ik maar denken dat al mijn mede-blogger spiksplinternieuwe Audi,s/BMW,s/ MB,s zouden rijden ..
en wat blijkt ..
ze zijn nog te beroerd om een beetje hun barreltje na te lopen ..
zlinx zegt
het enige dat kapot is is de buitenspiegelverwarming rechts. Geen ongelofelijk groot probleem, lang leve Duitsche degelijkheid.
Euphoric77 zegt
Ik rij premium en al 3 jaar geen enkel probleem. :P
lincoln zegt
een grote muil als iemand van een Calibra een Aston Martin weet te maken ..
maar zelf iets doen .. hoooooo maar ..
Bobby_Orlando zegt
@lincoln: inderdaad, één grote bende sukkels die nog te lui is om hun ruitensproeier bij te vullen.
BmwMPower zegt
@Bobby_Orlando: Een ruitensproeier kun je niet bijvullen.
Daarna heeft niemand de eis 180pk/50.000 euro gesteld.
Waarom durf je niet je auto te noemen?
Er rijden er waarschijnlijk zat van in Nederland.
Tot slot heb ik geen rijbewijs.
Bobby_Orlando zegt
@BmwMPower: laat het mij zo stellen, ik rijd (gelukkig) geen BMW, jouw virtuele status is niet aan geschonden.
Volgende keer met pappie mee naar de garage rijden en persoonlijk vragen of ze de ruitensproeier willen bijvullen, wedden dat ze het wél kunnen en er zelfs voor laten betalen, ook bij BMW !!
The Honda Spirit zegt
@406 v6
“Tsja, rij een Honda Accord……niks kapot, alles werkt, alles op peil”
dacht ik ook altijd, maar dankzij een vergeetachtige monteur in het verleden is m’n abs pomp stuk…gelukkig heb ik een creatieve monteur tegenwoordig.
m’n 18 jaar oude Honda doet het overigens verder altijd, alleen omdat er nooit wat aan stuk is, gaat er nog wel iets vast zitten en da’s wel weer kostbaar.
Henk_he zegt
oja, en vocht in de koplamp en achterlichtunit, maar daar is niks aan te doen (gewoon inruilen als het droog en zonnig is… ;-))
Evo500 zegt
Redelijk zwaar stervende koppeling wegens geen zin de auto af te staan om het te laten maken.
Volvo_440_turbo zegt
Ik heb een 5000 km gereden met een redelijk kaduuke alternator, dat probleem was al onderweg begonnen toen we richting bosnië waren aan het rijden… We hadden het pas door dat het de alternator was na we hem bij een bosch centrum daar hadden gebracht, met de nadruk op na…
dotternetta zegt
Starlet: om de 15000 km oliefilter + olie: 30 euro. Remblokken voor om de 200000 km: 20 euro :-)
en achterschokbrekers om de 100000: 60 euro. That’s it! Echt waar! Oja, banden natuurlijk, altijd gebruikte 30 euro incl. montage. Ik heb maar een huis gebouwd, anders moest ik teveel belasting betalen
Yellomello zegt
bizar, mijn 1983’er BMW heeft GEEN gebreken…
Bennink zegt
Mijn ongemak is een volle afvalbak… een ander ongemak is imago.
kaasmonster zegt
Hier mijn bijdrage ;)
Motorisch enzo:
– LPG installatie is aan revisie toe (rij nu alleen benzine)
– Ergens iets in de ophanging (auto veert niet lekker door als ik vlot over een drempeltje ga. Waarschijnlijk versleten schokdemper achter…)
– De versnellingsbak is niet de jongste meer…
– Bij 110 kleine trilling in het stuur. (Tijdje terug lag er ’s nachts een kei midden op de weg… => uitlijnen) Ach ja, ik rij toch altijd harder en dan merk je er niets meer van.
– Versleten achterruitenwisser
– Geen ruitenwisservloeistof (sinds gisteren)
– Aan de achterkant komt er sowieso geen ruitwisservloeistof meer uit…
Interieur:
– Ongebruikte BT carkit (vriend heeft het knopje ook kapot getrokken, omdat het wel leek op een 12V aansluiting voor de GPS…)
– Radio slecht (Redelijk goed gemaakt met een beetje solderen, maar ik luister toch alleen CD’s en ik heb geen zin om alleen daarvoor een nieuwe aan te schaffen.)
– Blazertje rechtsvoor gebroken (zie je niet, maar hij blaast maar een kant op… Kan me eigenlijk ook niet zoveel boeien.)
– Gordel bestuurder rolt slecht op.
– Hendeltje dashboard kastje afgebroken.
– Koplampstelling
Exterieur:
– Klein deukje van een fietsje ofzo aan de rechterkant. (Lompe kinders…)
– Krasje op de achterbumper (omgevallen paaltje…)
– Kapot mistlichtglaasje (steenslag)
Dit was het zo ongeveer wel. Toch genoeg onderhoudskosten erin gestoken. Afgelopen tijd is allemaal vervangen:
– Vering voor
– Hulpveren achter
(Door een storing in de electronica)
– Raammechanisme (L+R)
– Raamgeleiders (L+R)
– Raambediening (R)
– Kleine elektronica moduletjes
– CV gefixt (L+R)
– Alternator (+ 240 euries voor de ANWB…)
– Koppakking
Volgende week wordt ook de LPG installatie weer gemaakt… De auto is trouwens een Polo 6n2… Redelijk fijne auto, maar in mijn geval niet de meest betrouwbare…
timberleek zegt
eigenlijk nooit blijvende problemen. Wel dingen gehad.
ooit bij een mondeo dat de remmen er mee ophielden (onderweg!!!). toen moesten we op de handrem naar huis. daar de anwb gebeld die hebben het gefikst.
bij de nissan (maxima QX) een tijdje ruzie gehad met het motormanagement. die zei dat er iets mis was. diverse keren gereset. nieuwe sensor erin. hielp allemaal niet. toen de bobines vervangen. toen ging het ook niet weg. daarna nog eens gereset en toen hebben we hem niet meer terug gezien.
en gister een veer (linksvoor) die knapte en zijn weg naar de band vond (net nieuwe band en niet zou oude veer. *snik*)
verder wordt alles eigenlijk meteen opgelost
behalve de bedrijfsauto. daar was met de vorige vorstperiode de klink voor de schuifdeur kapotgetrokken. maar dat is niet zo erg. weekje mee rondgereden en toen eens naar een andere gaan kijken.
Laue zegt
collega heeft met zijn handen de binnenruiten “even” schoongeveegd. zit nu vol vieze vlekken en strepen. hij kon de voorruit verwarming niet vinden….
Michel 350Z zegt
Motorlampje Oorzaak. NO CAT’S + NISMO Catback slecht voor het milieu vinden de hippies. Dus voor mij alleen maar een compliment :mrgreen: .
Iemand een echte tip dus niet cats eronder gooien op lampje eruit halen??? NON FOULERS WERKEN NIET
mrB zegt
al sinds dat ik mijn autootje heb moet ik altijd de radio instellen, de programmering is weg als het contact word verbroken, maar ik vind het net zo makkelijk omdat 1 keer te doen als ik moet rijden dan er naar te kijken hoe het op te lossen is. Wat wel vervelender is en pas sinds kort is dat mijn rechter voor lamp alleen nog maar stad licht geeft. is niet moeilijk te vervangen, maar dat doe ik liever als de temeperatuur buiten dragelijk is voor dat soort werk :P
Michel 350Z zegt
@mrB: Tip voor je ga naar een garage die doet het voor je. vaak moet je alleen het lampje betalen als je geen nieuwe VW hebt dan daar moet je vaak bijna het hele front slopen
Fabian zegt
Jaa waar zal ik beginnen rij al een jaar of 4 rond met een startmotor die het na 5x doet! ruitenwissers zijn op, hij valt afentoe uit tijdens het rijden, Verwarming jaaaaaa in de zomer doet die het! maar verder… perfecte car:D
carwoman-ilse zegt
– Er zit een plasticpapiertje in de luchtcirculatie…
moet het hele dashboard ervoor weg dus laat maar… wel
irritant dat gerittsel de hele tijd…
– achterruitverwarming doet alleen het middelste gedeelte
(twee bovenste en twee onderste zijn stuk)…
– vocht in de mistvoorlampen
dat was het eigenlijk wel… :)
GOD zegt
Veel kapot gegaan bij mij vorig jaar, heb dan ook een oudje. alles zelf gemaakt. Ik weiger om naar een garage te gaan en me geld weg te gooien.
meeste is seconden of minuten werk maar kan sommige dingen kunnen paar dagen duren.
Was zomer dus de auto opkrikken en er lekker onder liggen.
Heerlijk toch.
Bobby_Orlando zegt
Met welk ongemak ik verder rijd?
Bumperklevers!!
Fietsblogger zegt
eigenlijk alleen met een lekker band of koppakking voor de andere dingetjes ga ik direct naar de garage of maak ik het zelf :D
Herman zegt
Mijn automatische xeon afstelling is defect. Dat wil zeggen een sensor in het systeem. Echter geeft dat zelfde systeem aan dat alles ok is. Dealer kon zo 123 ook niets vinden.
De ene keer staat hij heel hoog. Dan weer laag en dan weer normaal.
Rijd er al een tijdje mee rond dus ik weet het inmiddels.
Ook een kraakje in me stuur(interieur) als ik 100% naar links draai is me al vaak opgevallen maar ook daar rij ik lekker mee door.
(ik rij een newMINI cooper S)
GOD zegt
@ carwoman-ilse
Heb ik al eens gedaan omdat er een scheurtje in zat.
Was 8 uur werk. Valt reuze mee.
Marc zegt
Toevallig gingen afgelopen weekend tijdens mijn terugreis vanuit Oostenrijk na 15 meter verschillende lampjes branden op mijn dashboard (Golf V). Remblokken voor versleten, ABS storing en tractiecontrole storing. Gewoon mee naar huis gereden, want de auto voelde goed aan (en remde gewoon). Daarnaast was de auto net 10k terug tijdens een grote beurt voorzien van nieuwe remschijven voor. Ik dacht dat het dus een sensor probleem was. Bij controle bij de VW garage bleek het om een kapot ABS systeem te gaan. Wordt volgende week vervangen en tot die tijd rij ik met kerstverlichting op mijn dashboard rond.
mout zegt
De antenne doet het niet; dan maar mp3. Nieuwe antennekabel ligt klaar, maar met verkeerde stekker.
De aftermarket parkeersensoren doen het niet. Contactjes nalopen.
marco22 zegt
Een willekeurige greep:
Verkeerde bougie
Lekker band
Aanjagerloos (handig in de winter!)
Lege tank
bami zegt
echt als ik die bobby orlando op ze flikker kon rijden had ik het allang gedaan wat een vervelend ventje!
dat is mijn ongemak
Jacob zegt
ik ben begrensd op 250km!
de Sjonnies zegt
Ik irriteer me mateloos aan dat brandstoflampje, dat iedere pakweg duizend kilometer weer aanspringt, kan Citroën daar nou eens niks aan doen?
Dan de radio, tegen de tijd dat’ie naar de sloop gaat weet ik hoe dat ding werkt.
En de navigatie, ik heb altijd en eeuwig ruzie met Germaine !
toyotaprius zegt
@de Sjonnies: Kijk niet naar de auto, maar gaat om het idee. Een stekker plus een erg lange verlengsnoer. Geen last meer van dat irritante benzine lampje…
Michel 350Z zegt
@toyotaprius: Kijk niet naar de auto, maar gaat om het idee. Een stekker plus een erg lange verlengsnoer. Geen last meer van dat irritante benzine lampje…
Maar je verkloot wel uren van je tijd met die zinloze rotzooi op wielen.
Wanker zegt
Net een jaar met een defect homokineet rondgereden, gaat prima! Voor de bocht koppelen, na de bocht versnellen anders bonkte hij je tegemoet.. :)
Flamingo zegt
Wat een oelewappers zijn jullie allemaal! De auto van een echte autoliefhebber is toch gewoon piekfijn in orde?!
jzaero zegt
Mijn oom rijdt met een “Electronical MalFunction” in zijn E-klasse. Daarbij gaan alleen de noodzakelijke dingen aan. Radio, Navi en zelfs interieurlicht blijft uit. Was iets mis met zijn relais, maar hij vind het niet erg, dus rijdt ie lekker door.
marco22 zegt
Wie zegt dat dit gebeurt in je eigen auto? ;-)
Herke zegt
Mijne loopt gemiddeld (stad) 1 op 5 (bmw 325), hij moet uitgelezen worden, maar geen tijd.
lodewijk zegt
“Level control system fault” In m’n 5-serie touring.
Als je dan naar details gaat kijken staat erbij dat ik geen “high speed cornering” mag doen, wel toevallig dat dat lampje begon te branden als ik tegen 220+ in duitsland aan het rijden was.
Morgen eens naar kijken..
Jeddah zegt
Ik heb maanden lang met versleten krukaslagers rondgereden. Op de terugweg van een weekendje Gent met m’n vriendin sprong het een en andere door m’n motor en uit m’n motor. Bij het vervangen van de motor kwamen ze een piston pen tegen bij de koppeling. Er zaten 3 gaten in m’n motorblok…
PeugeotGTI zegt
306 S16:
rechter spiegel verstelling stuk
linker stoelverwarming stuk
afstandbediening stuk (water in de ontvanger)
gammele lambda sonde (wordt gefixt binnenkort, hij rijdt nu 1 op 8 :s)
rechter deurklink brak
stoelverstelling bestuurdersstoel beetje lam
tankdop gammel
sigarettenaansteker stuk (onhandig voor de TomTom!)
luidspreker linksvoor kapot
106 GTI:
Aandrijfassen verrot (piepen en kraken beetje, worden vervangen)
Koeltemp. sensor brak
schakelaar mistlampen voor stuk
Verder superbetrouwbaar, die Peugeots ;)
Nimbus zegt
Laatst een dashbordkastje gehad dat niet meer wilde sluiten (nogsteeds niet jofel trouwens) en een maatje van me heeft het Fiat logo van mijn nieuwe achterklep getrokken.
Beiden met dank aan mijn schadebedrijf.
Owja, ik heb trouwens ook met een kapotte voorbumper (muurjte) rondgereden op mijn oude clio.
Zub-zero zegt
“In onze huidige auto wordt de verwarming heel langzaam warm”
Rij een Benz….geen last meer van.
Redline zegt
@ jacob: Dan ga je niet ver komen met je auto denk..
M-lover zegt
Heb wel eens rondgereden met maar een half interieur… kwestie van geen tijd hebben :D ook wel eens met een gaatje in de uitlaat dat pas gemaakt wordt wanneer de buis volledig door is rondgereden :P Kleine deuken/ongevaarlijke roest durft ook wel eens lang zo te blijven…
Zolang als de veiligheid niet in het gedrang komt maakt het toch allemaal niet zoveel uit…
VW T5 174PK zegt
Te zachte banden?
Die controleer ik niet maandelijks.
Vind alle lampjes wel best tegenwoordig in auto’s als die maar rijd en geen STOP GA NAAR DE DEALER aangeeft.
Bobby_Orlando zegt
Achter al dat uiterlijk vertoon zit duidelijk een hoop rommel verscholen.
Yeelen zegt
Al 14.5 jaar geen auto.. Hmm.. Moet ik dringend iets aan doen.. ;)
adil zegt
ik rijd door als ik het benzinelampje gaat branden….
PAN zegt
Nou artikel komt net op tijd:
Mijn alfa 156 met 300.000 km op de teller:
1 Motormanagement storing bij 120 km/uur ( leidschoepen die vervuild zijn.
2 Airbag storing ( al gemaakt maar nu nog resetten)
3 1 gloeispiraal kapot ( ach start nog goed )
4 thermosstaat blijft open staan ( vervang ik deze week )
5 Verders doet alleen mijn stoelverwarming het niet meer ( die van mijn vrouw nog wel )
toyotaprius zegt
Wel sommige zeuren over lampjes die in hun auto branden.. maar ik kom nu even niet verder dan dit lampje…. ;)
.simonsays zegt
mijn 240 begint snoeihard te fluiten als ik boven de 120 uitkom als het dan tenminste ook een beetje waait….irritant, maar geen zin om het uit te zoeken…
DIPSHIT zegt
met het handschoenkastje dat niet meer dicht kan.
racerx zegt
Voorbanden van mijn 530i zijn op, maar nieuwe zijn onderweg en worden deze week gemonteerd. Verder niets.
RoT___ zegt
– Lampje van het motormanagement dat met enige regelmaat gaat branden, auto stinkt dan ook lichtelijk en loopt iets onrustiger. Na 1-2 dagen is hij weer verdwenen en is alles weer normaal. Zal waarschijnlijk een kwestie zijn van even aan de computer leggen, maar tot nog toe is dat nog nooit gebeurd.
– Helft van het aircopaneel is onverlicht door een kapot lampje, ondanks dat het waarschijnlijk een kleine moeite is om even het dashboard los te trekken en het lampje te vervangen is dit nog steeds niet gebeurd.
– Radio ontvangst laat wat te wensen over, ook iets simpels waar ik tot nu toe nog niet de moeite voor heb genomen om er naar te kijken, bijna altijd zit toch de ipod er aan middels een cassette-adapter.
Auto? ’01 Fiat Punto
Rick dos zegt
Mijn vrouw en soms ook haar moeder. Ben te lui om ze uit de auto te trappen. Maar goed, op een dag zal de zin er zijn…
Draak zegt
Technisch wil ik dat mijn auto in orde is, daarom heb ik afgelopen 2 jaar veel moeten vervangen. Scheelt dat ik graag sleutel aan mijn auto. Dingen die ik zelf vervangen heb zijn o.a schokdempers voor en achter, remschijven en -blokken voor en achter, startmotor, draagarmen, differentieel, koppelingsplaten, stabilisatiestangen en nog wel wat meer. Verder krijgt hij al zijn beurtjes en wordt alles wekelijks gecontroloeerd (lampen/bandenspanning enz.)
Maar nu kraakt/piept mijn interieur ergens, heel irritant! Maar het is nu te koud om de boel los te maken, daar wacht ik dus even mee.
En het is een Bmw 3 serie uit 1995 met bijna 300.000 km op de klok.
creative zegt
linksvoor kan mn raam niet open:S en rechtsachter kan de hele deur niet open!
vw rules
peter - italia zegt
de kilometer afteller vergeten te resetten na een olieverversing… elke start blijft ie roepen om een service.
oh… zit ook zonder radio, maar wel met cd…. antenne zit ergens los.
E36 318iS
Laus zegt
ach, ik rij vrolijk rond met een softwarefout waar ie mee naar de dealer moet.
Laat ik nou net een @$*&&%$#- hekel aan die dealer hebben.
#Lennard zegt
Rijd alweer een tijdje rond zonder ABS. En dan met dit weer :D
Het trouwens een E36 325 coupe
cooper25 zegt
Volvo 480 met kapotte koplampmotor, zwaar versleten wiellagers achter(je leert met de herrie leven), handrem niet ok, remmen achter hebben betere tijden gekend, achter nog een afgebroken veer, sfferverlichting in de vorm van een waarschuwingslampje dat de deur openstaat, interieur kraakt aan alle kanten, bestuurdersstoel is doorgezeten, interierdelen hangen er een beetje losjes bij, radio is niet helemaal goed aangesloten, kleurverschil door overspuiten……..
Dimitr S. zegt
snelheidsmeter die soms niet werkt :-S
De luidsprekers die uitvallen als ik in een putje rijd.
Men remmen die soms blijven plakken
Airco die niet meer koud blaast.
Ruitenwissers die versleten zijn.
Koffer die soms openvliegt.
Maar voor de rest rijdt hij perfect!
Lotus-Omega zegt
valt me tegen van medebloggers dat ze op deze manier met hun auto omgaan…! dat niet iedereen zo gek ik als ik met m’n hand greepjes e.d. oké maar dit had ikk nooit varwacht van een stelletje auto”liefhebbers” :?
cyberslip zegt
Bwa bij mijn fiat GP enkele kleine dingen:
– slecht sluitend handschoenenkastje
– versleten ruitenwissers (heb al nieuwe, nu nog monteren)
– ruitensproeimiddel weer al op
Verder heb ik een half jaar met een gescheurde achterbumper en een defect achtermistlicht rondgereden maar dit is ondertussen al hersteld…
Verder echt geen klagen xD
fastpuk zegt
Ik rij al een jaar met links kapotte dashboard verlichting en als ik er dan een tik tegen geef gaat het weer branden :P haha dus vandaar dat ik er niks aan doe idd te lui en boeit me niks tis ook maar een fiat panda wel 100 hp btw dat dan weer wel
Esprit_de_Flandre zegt
Ferm versleten en gescheurde ruitenwissers, ongeveer drie maand mee rondgereden maar vorige week vervangen, omdat ze die bij Auto5 zelf monteren als je ze daar koopt – jip, zo lui ben ik.
Ruitensproeiers werken niet van toen ik hem kocht (ca 1.5 jaar)
Dashboardverlichting werkt soms (als je er eens op slaat krijg je soms één lampje aan)
Indicatorlichtje van de koplampen werkt niet.
Passagiersdeur klikt niet meer in het slot, sinds ca. 2 maand. In het begin ging het nog als je een keer of 5 probeerde, maar toen is ie eens opengevlogen in een bocht, dan maar gesloten en gaat nu niet meer open. Verwachte herstelling: deze week!
Bobby_Orlando zegt
Beter de naam van deze website veranderen in http://www.baggerblog.nl
John zegt
@Bobby_Orlando: Je kan wel lopen zeuren over dat het hier bagger is maar dat jezelf te laf bent om te zeggen wat je rijdt is wel heel debiel. Velen hier zullen niet eens een auto hebben.. Parkeer je jou altijd om de hoek als je naar iemand gaat of wat?
David R zegt
@Bobby_Orlando: mankeert er iets aan jou bagger ofwel graafmachine?
Bobby_Orlando zegt
@David R: neem de moeite om de reacties te lezen, dat spaart domme vragen uit.
vale46 zegt
@ alle mensen die hier een een hele waslijst mankementen gepost hebben:
Wees daar NIET TROTS op en ga naar de GARAGE verdomme!!
Wat voor nut heeft het dat fabrikanten veilige auto’s maken als jullie ze toch maar laten wegroesten?? Gevaren op de weg, stuk voor stuk!!
btw: als je je auto goed ONDERHOUD zal je auto bij een eventuele verkoop veel MEER WAARD zijn. Dat is ook niet echt onbelangrijk he!
PeugeotGTI zegt
@vale46
Helemaal mee eens.
Aan mijn auto’s mankeert van alles (zie boven) maar banden, remmen, ophaning, besturing etc. zijn tiptop in orde.
Ik snap niet dat mensen concessies doen aan de veiligheid :shock:
vale46 zegt
@PeugeotGTI:
Blij dat er toch mensen zijn die het met me eens zijn!
Maar ik zou toch eens naar de garage gaan, hij mag dan nog redelijk veilig zijn. Maar als ik je lijst leest dan klinkt dat toch niet erg gezond voor die wagen.
RoT___ zegt
@vale46, post van 20.08: De hele lijst aan technische mankementen is inderdaad ernstig te noemen, dan nog vrolijk door rijden. Kleine dingetjes zoals ik noemde kunnen geen kwaad voor de veiligheid of de auto in zijn algeheel. Vooral op veiligheid moet een auto gewoon goed zijn, anders wordt het een tikkende tijdbom, niemand die daar op zit te wachten.
Rob zegt
“Een kleine storing die snel te verhelpen is” Dat verwacht ik ook altijd maar bij de garage zijn ze zo vreselijk creatief dat ik kleine storingen omgezet worden in gigantische rekeningen…
JDM__Wotevajjjj zegt
OMG! geven jullie dan zo weinig om jullie auto ? Ik haal heel mijn fiets al uit elkaar als mijn remschijf wat scheef staat en jullie rijden gewoon met kapotte ruiten enzo…
Kijk, daar is een hoekje.. ga je er schamen!
krissie zegt
in de achterlichten van mijn corsakov zitten 3 bolletjes per unit voor het achterlicht, waarvan 1 tevens remlicht is. Die ene laatst vervangen, de andere 2 zijn nog steeds stuk, samen met de nummerbordverlichting. Is trouwens een goede controle, als je je auto van de garage terugkrijgt met de melding dat allerlei lampjes zijn vervangen, is er iig naar je auto gekeken…. En de ruiten sproei ik expres niet, door het zout bevriezen je ramen nagenoeg niet!
Je snelheid controleren met een aansteker ken ik nog uit de tijd dat ik taxi-chauffeur was haha! nog meer uit die tijd : electrisch ruitmechanisme kaduuk, raam heeft een jaar met ducttape in standje “dicht” gezeten. Speling in stuurinrichting. Een Vito met kapotte 3e versnelling (nog ca 150.000 km mee doorgereden).
BMW X6 zegt
-Bleuthoot
-koelvloeistof
-ramen gaan traag omhoog
-schakelt soms raar, ligt aan de software die de koppeling bedient zegt de dealer ( ja tuurlijk )
-schakelflippers hebben geen nut. Als je net op het punt staat om te schakelen, schakelt hij zelf.
-Alles wat uit de uitlaat komt stinkt.
-Banden slijten te snel.
BMW X6 3.0 Xdrive Diesel. Voor de rest is het een super auto!
Seroo zegt
@ eerste post van BMWPower
Same here…
lamborgfan zegt
– handgrepen kapot
– ketting rammelt
– kettingkast kapot
– remblokken aan vervanging toe
en klingel kaputt
Voertuig: Batavus GTI (of andere hot hatch namen)
kevin-B zegt
even kijken net nieuwe audi A6 3.0 TFSI quattro avant
(2 weekne oud) niks aan de hand en als er iets kapot gaat (of de wissers versleten) gelijk naar de garage ik haat het als de wissers strepen achter laten
mensen zorg is wat meer voor je kind uu auto schaam jullie
OverSoft zegt
Ik rij al een jaar met “Noodoproep storing” nadat ik een andere bluetooth module heb ingebouwd (iPhone werktte niet met de originele). Dealer kan het niet verhelpen, maar het boeit me niet, ik gebruik het SOS knopje toch niet…
Voertuig: BMW 530d (E60) uit 2005
Johan zegt
Renault. Zegt al genoeg :p
acacac zegt
Altijd met katalysator lampje. Meerdere malen uitgelezen blijft terugkomen. Nu al 3 jaar met dat lampje aan, verder geen problemen.
thomas zegt
ik heb niets :) bmw e30 1.8i 1986 110 000Km
MercedesForum zegt
Klik op de foto en je snapt hoe het komt….
toyotaprius zegt
@MercedesForum: Hmmm reden, 310 km/u?? Koele actie! En leuke filmpjes!
Het is daar wel mooi om eens flink wat rond te crossen. Slingerende berg weggetjes. een lang recht stuk, waar je vol gas kan.. :D
MercedesForum zegt
Of zo:
http://www.youtube.com/watch?v=tICWkAPL1eM
fiestafeest zegt
mijn fiesta rijd nog perfect na 8jaar en 120 000km en ook bij bij de apk/kleine beurt konden ze niets vinden vlede week
alleen moet ik tegenwoordig wel mijn ramen aan de binnenkant schrappen
AMG Powerrr zegt
@Bobby_Orlando,
jongen, wees een man, en zeg gewoon wat voor auto je hebt. Iedereen tevreden. Ik zelf blaas wel eens rond in de auto van pa’s en ma’s (lekker goedkoop joh), ’t is een Chevrolet (zo’n echte) Alero 2.4 met een hakerige versnellingsbak (irri), koppeling die niet altijd even lekker aangrijpt (irri) en 2 verrotte elektrische ramen (dus geen MacDrive voor deze jongen) Voor de rest, prima bak!
Bobby_Orlando zegt
@AMG Powerrr: welke auto ik heb? Eén waarbij alles functioneert, en daarmee overtroef ik elk lokaal puistenpetje.
BmwMPower zegt
@Bobby_Orlando: Er zijn zat puistenpetjes die een auto hebben die nog meer deugd dan dat Prius schaalmodel van jou.
Misschien kun je je niet eens een BMW veroorloven, vandaar al je slechte praat over het merk. Je zult er waarschijnlijk ooit een keer in hebben gereden met een computerspelletje, te lezen aan alle dwaze en laffe reacties van je.
Ga nu niet liggen klagen over dat ik geen BMW rijdt of iets dergelijks, ik zeg tenminste dat ik 17 ben, en geen BMW kan veroorloven. Zeg nou gewoon wat voor auto je hebt, je ligt er in feite over op te scheppen, lafaard! Dan is iedereen tevreden, en zul je weer een reactie van mij krijgen zodra je bij een artikel weer een afkrakende kut reactie post.
Bobby_Orlando zegt
@BmwMPower: lafaard? De laatste keer dat ik een lafaard tegenkwam was een BMW rijder die in zijn hoogmoed met zijn premium RWD krat mijn netjes geparkeerde Ford Focus in de vernieling reed, om er vervolgens als een lafaard op een premium manier vluchtmisdrijf te plegen. Gelukkig was er een premium gat in zijn carter zodat de politie zijn spoor maar hoefden te volgen om hem vervolgens in te rekenen. Ja hoor, ik ben een lafaard.
BmwMPower zegt
@Bobby_Orlando: Ah, je rijdt een Ford Focus.
De meest saaie gezinsvriendelijke auto…
Bobby_Orlando zegt
@BmwMPower en AMG Powerrr (toeval?) : de te verwachten reacties, over dat stuk crapuul met zijn BMW uiteraard geen woord.
BmwMPower zegt
@Bobby_Orlando: Wil je dan zeggen dat iedereen die een BMW rijdt, mensen zijn die doorrijden na een ongeluk?
En heeft dat iets met AMG Powerrr te maken en mij?
Niet bepaald.
Maar aangezien je Focus dus ergens bij Janssen ligt weg te roesten, vraag ik me wel af wat de auto is waar jij al de hele tijd over op schept.
AMG Powerrr zegt
@Johan,
zijn ze een beetje aardig bij de garage?
AMG Powerrr zegt
@Bobby_Orlando,
je had dus een wijlen- Ford Focus.
AMG Powerrr zegt
@Bobby,
nee dit is waarschijnlijk geen toeval. Maar uit jouw bericht kon ik opmaken dat je Focus dood is.
Michel 350Z zegt
Ghehe Ford Focus haha
Als het nou de RS is van 2009 Oke maar de ander haha
Bobby_Orlando zegt
@Michel 350Z: omwille van infantiele reacties zoals die van jou is het beter dat ik niks zeg. Je vraagt er om, je krijgt, het, lafaard.
BmwMPower zegt
@Bobby_Orlando: Jammer dat je niets zegt, ik was er best benieuwd naar.
Dan maar een Prius.
Bobby_Orlando zegt
@BmwMPower: als het een Prius zou zijn, so what?
RoT___ zegt
@Bobby_Orlando, Michel 350Z en BmwMPower: Zullen we het wel even een beetje netjes houden?
Bobby_Orlando zegt
@RoT___: ik hou het sowieso netjes.
Michel 350Z zegt
Hahaaaa lafaard waarom dat dan weer :mrgreen:
AMG Powerrr zegt
@Bobby_Orlando,
heb je toevallig een OV jaarkaart?
GOD zegt
@ Bobby_Orlando
Over infantiele reacties gesproken.
Alle BMW’s en rijders over 1 kam scheren omdat je een slechte ervaring met een BMW rijder hebt gehad waar de auto zelf nog niet eens iets aan kan doen.
En anderen lafaard noemen terwijl je niet eens durft te zeggen wat voor een auto je rijd.
Michel 350Z zegt
@GOD:
Precies
Bobby_Orlando zegt
@GOD: war heb ik ale BMW rijders over dezelfde kam gescheerd? Ik heb mijn ervaring met een BMW rijder uitgelegd, de rest fantaseer jij er bij, lafaard.
Michel 350Z zegt
NOPE wtf moet ik daar nou weer mee. Heb een auto man :mrgreen:
GOD zegt
@ Bobby_Orlando
Ach kom op man. normaal is het altijd BMW dit BMW dat.
Alle petjes rijden BMW of golf. bla bla bla.
Je hebt het misschien in deze post niet gezegd maar ik lees wel vaker iets van jou.
Bobby_Orlando zegt
@GOD: zie je wel, je fantaseert het er bij.
Michel 350Z zegt
-edit: en leer eens schrijven-
Bobby_Orlando zegt
@Michel 350Z: excuses aanvaard.
jack_abarth zegt
Het is gewoon te triest voor woorden wat ik hier in de bovenstaande reacties lees :s
Ben ik dan één van de weinige tweeëntigers die gewoon een fatsoenlijke (jonge nette auto, of nieuw. In mijn geval het tweede) auto kan rijden.
David R zegt
@jack_abarth: mag ik concluderen dat jij onder een fatsoenlijke auto dus een jonge, nette en nieuwe auto verstaat?
Ik heb bewust voor een 106 xsi 1,6 bouwjaar ’96 gekozen omdat ik de nieuwere modellen lelijk vind. Tevens vind ik de nieuwe auto’s te zwaar. 849 KG en 125 pk… komt dicht bij het kart gevoel wat ik prefereer, vier wielen met een leuke motor goede stoelen en verder geen poespas.
RoT___ zegt
@David R: Zal de verzekering wel blij mee zijn? Lichte auto met zo’n bak vermogen, gaat denk ik snel te hard!
David R zegt
@RoT___: idd de boetes liegen er niet om. Probeer altijd zo te rijden dat ik m’n rijbewijs niet kwijtraak… lukt nu al ruim 6 jaar ;)
RoT___ zegt
@David R: Dusdanig doorhalen dat je 50km/u boven het toegestande zit is ook nog een beste kunst als je rond normale tijden op de weg zit, er is altijd wel weer iemand die roet in het eten gooit.
C70T5 zegt
1. aanjager heeft een storing. ik kan het omzeilen dus ik wacht ff tot de lente.
2. wil niet altijd in 1x starten. soms slaat ie niet eens aan, andere keer slaat ie aan om kort daarna uit te gaan. contactslot, een of andere sensor of de startblokkering.
moet uitgelezen worden. als ik eenmaal de foutcodes heb kan ik weer verder. maar is nog te koud om dit alles te regelen.
Michel 350Z zegt
Ik heb ook wel een fatsoenlijke jonge nette auto. Alleen ik ben 24 :P en het Motorlampje brand omdat er geen katalysators onder zitten :mrgreen: Das geen probleem
Lexie zegt
Honda Hybrid 2009.
IMA lampje brand al 8000km gaat vanzelf uit als het lampje is door gebrand.
mashell zegt
Sinds ik diesel rijdt hoef ik geen lampjes meer te tolereren. Die paar jaar in de Golf op autogas heb ik toch regelmatig tegen dat motorstoring lampje aan moeten kijken. Niet omdat er iets mis wat met motor maar omdat iemand er achteraf een autogas installatie ingeprutst had. Moet je gewoon niet doen, dingen achteraf in je auto prutsen.
C220AMG zegt
Komt me inderdaad bekend voor. Laatst was de ruitenvloeistof op, en jahoor natuurlijk geen zin om bij te vullen. Toch maar gedaan uiteindelijk en toen was ineens m’n linker mistlampje kapot, tot heden nog niet vervangen. Wil het nog steeds doen :P
BXL zegt
Wat is toch de bedoeling van al die idiote reacties om te weten te komen met wat voor een auto iemand rijdt?!
Who give’s a fuck, get a life! Voor hetzelfde geld lieg je toch gewoon?! Pff gemiddelde leeftijd van de reageerders hierboven? ik gok 15..
In die tijd zwoor ik ook mijn toekomstige auto perfect te onderhouden, maar in de realiteit is dat vaak anders en staan je prioriteiten (hopelijk) gericht op wat hogere doelen in het leven..
En laten we nu ophouden met elk mankement van onze auto op te sommen, na 10 reacties hebben we het alweer gehoord
Bas zegt
Bandenspannings meter van me cooper blijft branden, banden zijn gewoon op spanning :S
Jbw89 zegt
Als er iets kapot is, is het binnen week gemaakt, zeker lampje ofzo, zwaar irritant voor andere!
RRRobert zegt
Mijn huidige auto kocht ik 6 jaar geleden met 4 sterretjes in de voorruit. Die zitten er nu nog in. Ik kan van de verzekeraar wel een nieuwe voorruit krijgen, maar dan móet ik naar Carglass. Daar ben ik al twee keer eerder geweest voor een ruitvervanging (bij andere auto’s), en dat resulteerde dus in twee keer ernstige waterlekkage in de auto en een hele hoop gezeik om dit verholpen te krijgen… Dan maar laten zitten, dacht ik zo.
saagat zegt
haha wat een opgefokt gedoe hier, ik heb alleen een zak popcorn nodig. echte bledders
Jansen zegt
geen carkit!
Zat een stroomverbruiker in de auto en daardoor is de carkit (tijdelijk) afgekoppeld….
Irritant, maar beter dan een auto die niet wil starten ;)
Maar toch maar ff naar de dealer om hem weer te programmeren/activeren
Ander defect….stoeprandschade aan de velgen (vorige eigenaar ;))Twijfel; reparen of nieuwe kopen ??
OverSoft zegt
@jack_abarth: Nee hoor, ik heb ook een relatief jonge auto.
Ik heb in 2007 (toen was ik 23) een BMW 530d uit 2005 gekocht, geen lease, geen lening (en nee, ook geen drugs/criminaliteit), maar gewoon netjes gespaard, gekocht en onderhouden.
T16 zegt
Los zittende dakhemel, tikkende en krakende dakhemel
Claxon die dienst weigert
Speling op de reactiestang linksachter, extreme spoorgevoeligheid
Speling op de bovenste motorsteun
Koppelingspedaal piept
Ruitenwisser maakt lawaai
motormanagement gaf enkele malen een storing aan
Dit alles vlak na aankoop in de wettelijke garantie periode.
Dealer wil deze gebreken echter niet repareren.
Fijne vent, dat wordt een rechtszaak.
Frederik zegt
Jezus wat een lijsten!
Ik zit met het volgende:
Al meer dan 1 jaar brand het lampje van m’n Airbags. Ik weet wat dit veroorzaakte, vandaar dat ik het niet zo ernstig neem. (2 kerels die op m’n achterbank zaten, waren aan het ravotten waardoor 1 van de contactpunten van de airbags achteraan los kwamen)
En sinds vorige week werken m’n parkeersensoren niet meer. Grmbl.
En eigenlijk is mijn auto dringend aan een onderhoud toe. Dit deed ik nog niet sinds ik hem kocht in september 2008.
En ik moet weldra voor de 3e maal mijn 2 voorste banden alweer vervangen.
Archiebald zegt
een defecte kachelmotor, en dan is verdraaid lastig met deze kou en nachtdiensten…..
MercedesForum zegt
@toyotaprius: Nee van snel rijden krijg je geen oververhitte remmen, wel van snel bochten en dus remwerk ;)
Hard/snel rijden kan iedereen (zelfs de jongetjes die hierboven discussiëren (petjes, VW Golf GTI ?)), echter op tijd remmen schijnt nog weleens een probleem te zijn…:
http://www.dumpert.nl/mediabase/644191/fc1f3f9d/boomklevert_filmt_eigen_dood.html
toyotaprius zegt
@MercedesForum: Inderdaad, hard rijden is simpel… Je drukt je gas pedaal naar beneden en je gaat sneller. Maar daar in tegen goed auto kunnen rijden, is weer heel wat anders.
Ik woon langs de dijk Enkhuizen – Lelystad… Dan wordt je er ook vaker mee geconfronteerd.. Jammer genoeg..
Marijn zegt
@ BXL
‘En laten we nu ophouden met elk mankement van onze auto op te sommen’. Is dat ook niet de bedoeling van dit topic?
Waar moeten we het volgens jou dan overhebben?
dotternetta zegt
Pffff…niet te geloven hoeveel kwaaltjes er rond rijden. Ik heb geloof ik niet veel te klagen!
enricoo zegt
Wat een lijsten!! Schrik ervan. Laat Camiel het maar niet horen want dan gaat ie weer piepen over het slecht wagenpark. Tijdje terug een reactie geplaatst mbt Wagon R. Alles en iedereen deed er maar lelijk daarover, voorlopig is tie 4 jaar oud en 26000 kms en heb nergens geen last van. Met mn vorige Suzuki’s ook niet btw. Op tijd de beurtjes geven scheelt al een heel eind
Levi zegt
Bmw vorige week kapot gereden…
Iets met het cardan… Kon nog rijden maar was geen prettig geluid en het gevaar dat hij vast slaat.
Nu Alfa:
– Kapotte thermostaat
– Trekt naar links
– Maakt voor een piepend geluid denk een draagarm
– Slot passagierszijde zit er half los in
– Me eigen radio krijg ik er niet in… Blokjes ombouwen maar teveel moeite
Daarom staat hij nu bij de garage :D
EnzoR zegt
het ABS lichtje dat brand…
VAG-LOVER zegt
ik rij altijd met een stuk in mijne frank =) maar mijne auto heeft geen stukken
TehKill3r zegt
Renault……….
Luie motor
Hendel om de stoel te verplaatsen werkt niet meer
handmatige ramen
zwak binnenlicht
uitlaat rammelt bij het maken van bochten
top snelheid van 130 (Na 5 minuten vol gas)
afgebroken benzine-tank-deksel
Achter ruitenwisser werkt niet
achterr ruitensproeier werkt niet
3e remlicht werkt niet
langzaam-leeglopende band
Verzopen autosleutel (Alleen aan te krijgen d.m.v. de code)
Ga zo maar door…
waverider zegt
Ik heb ooit geprobeerd door te rijden met een kapotte turbo… man wat een hoop zwarte rook was dat…
dotternetta zegt
Het zou mooi zijn als Autoblog eens een onderzoekje deed naar merken en kwaaltjes. Mooie grafiekjes krijg je dan!
vale46 zegt
@dotternetta:
Goed idee! Ik wil die grafiekjes wel eens zien :D
@autoblog zelf:
Echt doen van die enquête! Het word echt lachen om te zien hoeveel mensen er hun auto mishandelen.
Alhoewel lachen… mijn autohart zal bloeden als ik de grafieken zie vrees ik:(
sjazz zegt
ehm wij hebben een bedfordbus uit ’76 en die doet het eigenlijk redelijk goed. Alle apk zaken werken, maar vraag niet naar laufkultur. Versnellingspook rubberen hoes is kapot en je kijkt dus zo naar buiten. Erger is eigenlijk het geluidsniveau. Slechts 4 versnellingen en in de 4 zit je al vanaf 50km/h. Motor ligt ongeveer in de cab. Dus een accessoire is het hardst nodig: oordoppen haha.
DTB zegt
Zolang er geen onderdelen af vallen of de motor opblaast gewoon door rijden. Voordeel van een auto zonder allerlei poes-pas. Kan ook niks aan kapot!
BXL zegt
@marijn
Heb er geen probleem mee dat mensen de mankementen van hun auto opsommen, alleen heb ik het na 232 (!) reacties wel begrepen, bizar dat mensen zo’n drang hebben om de problemen van hun wagen met een zekere trots op te sommen… :?
Vele andere (naar mijn mening) interessante artikels halen zelfs geen 50 reacties terwijl dit soort artikels bomvol staan, net zoals bij dat van diddy’s zoon..
Opeens moet iedereen opsommen wat hij al dan niet gekregen heeft voor zijn 16de verjaardag..
Kan me niet inbeelden dat je voor zo’n zaken interesse kan opbrengen..
Daan Driessen Bergen zegt
Haha, bxl vrij kansloos!
bmw zegt
Ik ben echt geschokt door sommige reacties. Ik houd mijn wagen in orde en OK, af en toe kost dat geld, maar er is niets dat niet werkt. Ik ben ook verrast door al het Duitse premium-spul dat in de bovenstaande reacties schijnbaar op uit elkaar vallen staat…
snelle_willem zegt
n.a.v. deze reacties dient men bij autoblog mensen met meer dan 2 meldingen een definitief ban te geven.
Uitleg;
Geen echte auto liefhebber….en kijk maar op de site bij de ANWB voor info.
bedankt.
Mr. Dj M. zegt
Wat een leipo in de oude Benz. Gewoon zonder banden en met compleet kapotte ophanging voor doorrijden!
PeugeotGTI zegt
@DavidR
Een 106 XSI uit ’96 heeft echt geen 125 pk.
Zo ja, wat heb je er aan vervangen?
(btw ik kan het weten, want ik heb WEL een echte GTI)
@vale46
Waarom zou ik met alle kleine dingetjes naar de garage gaan?
Het kost me een vermogen en dat is die auto niet waard.
Bovendien interesseert het me niet zo.
Ik laat alleen noodzakelijke dingen repareren, zoals een deur die niet meer op slot wil of een kapotte bobine.
vale46 zegt
@PeugeotGTI:
Het is natuurlijk jouw auto.
Maar ik kan er niet tegen als er iets niet rammelt en niet werkt, een softwarematige onterechte foutmelding kan ik nog mee leven, maar materialistische mankementen niet! Een auto moet helemaal werken bij mij, punt. Ik respecteer jouw mening hoor, zolang je andere mensen niet in gevaar brengt geen enkel probleem!
BXL zegt
@Daan Driessen Bergen
Hmm, ondanks je zeer treffende tegenargumenten bewijs je volledig mijn punt, mooi werk! Had het zelf niet beter gekund!
Vooral met dat kansloos woordje! Haha geniaal!
“Hoezo domme en inhoudsloze reacties op autoblog?”
Camaro zegt
M’n waarschuwings lampjes zijn stuk…
Colin Dekkers zegt
Ik had deze zomer ook een aantal mankementjes met mijn auto.
http://112brabantnieuws.nl/wdz-brabant-archief.php?subaction=showfull&id=1251478992&archive=1253166033&start_from=&ucat=1&
berryappelo zegt
ik heb 1800 kilometer vorige week gereden met een xc90 richting oostenrijk. toen ik bij venlo de grens overging en de snelheid iets op liep heb ik van venlo naar solden, en van solden naar rotterdam met het lampje: motor management service vereist gereden! niet teveel op gelet en gwn op het gas richting de wintersport! gelukkig niks gebeurt of pech gehad
etienne-corporaal zegt
bij onze audi (van mijn vader) een a6 2.7 TDI avant quattro uit 2007 is sins vorige week het stats lichtje links kapot word morgen gemaakt
bij mijn moeders citroen C2 1.4 HDI uit 2005 is de linker koplamp een beetje los werd vandaag gemaakt vedder aan bijde auto’s niks alles doet het nog
leonardus zegt
service jetzt, bora uit 2001. piepjes waar je gekt van zou worden. na 1 keer sproeien melding om bij te vullen…
Alwood zegt
een in puin gereden rechter achterportier… omdat mensen soms auto’s maar gewoon in hun achteruit zetten en dan een volvo van 5m over het hoofd zien.
Benjamin1 zegt
Van wat ik hier lees kan bijna alles naar de schroothoop. Wat een zooitje oude BMW’s en andere roestbakken rijden hier rond. Had ik het niveau toch hoger ingeschat.
Ik rijd overigens nergens mee door, daarvoor heb ik mn auto te hard nodig en ik ben niet zo van de verwaarlozing.
leonardus zegt
@Benjamin1: wat voor bolide heb jij tot je beschikking dan?
Cantago zegt
Ja, het lag nogal voor de hand he:P Maar hier staat een leuke voor je! http://www.zomoto.nl/6510619/gerestaureerde-g-300-diesel–cabrio-belasting-vrij.htm
Mocht ik er ooit een zien voor minder dan 5000, dan zal ik je “verwittigen”, zoals onze zuiderburen dat zo mooi zeggen;)
toyotaprius zegt
@Cantago: Dank je!!! En gelijk niet eens een van de minste.. een cabrio.. :D Maar ehhe, grappig om te zien, dat ze voor het restaureren van de auto 2 schermen van een politie G klasse hebben gebruikt.. lol..
Cantago zegt
@toyotaprius: Ik zeg een unieke auto! Wat is nu beter dan een gesloopte politiewagen? En dat zonder dak, is normaal duurder hoor! (Of is het daarom nu juist goedkoper?) Achja, het is een begin he;) Heb je gelijk een leuk verhaal over welke ongemakken jouw auto bevat! Haha
toyotaprius zegt
@Cantago: Inderdaad, wie weet kom je nog iets tegen.. ;)
Ja, dat is ook een leuk onderhandeling punt.. Maar beste meneer, geen dak.. dat wordt korting.. :D
Kan ik bij dit onderwerp gelijk aanschuiven.. Mijn auto heeft geen dak… En de voorkant is wit met rood en blauw…..
kim zegt
hallo iedereen met een te zware rechter voet: ik stel voor om je verstand uit je rechter voet te halen en het weer in je hoofd te plaatsen
Dax zegt
Speling op zuigers/cilinders
rootigheid tussen voetenbak en schutbord
roestgaatje in achterklep
gierende 3e versnelling
geen handrem
scheurtjes in ruitenwisserbevestiging
langzaam leeglopende band LA
doorzakkende hoedenplank incl. bevestiging
deukje in voorfront
loskomende kentekenplaat voor
koppeling grotendeels op
roest op staartstukken
rechter bodemplaat slecht
raamgeleiders gebroken op enkele plekken
Wat wil je met een Dyane van bijna 30 jaar oud die 11 jaar in een weiland heeft gestaan?