Vette pech voor ons videoteam: komend jaar geen snoepreisje naar een wedstrijd van het WTCC. Tenminste, niet op uitnodiging van Seat.
Waarschijnlijk hebben ze geen zin meer in discussie over turbodruk, want vandaag heeft Seat laten weten niet meer deel te nemen als fabrieksteam aan het wereldkampioenschap waarin ze de laatste 2 seizoenen kampioen werden. Overigens niet zonder slag of stoot, want er was nogal wat discussie over de turbodiesels van Seat, versus de atmosferische benzinewagens van onder meer BMW en Chevrolet.
Maar wat gebeurt er dan met de privateers? De klantenteams kunnen gewoon gebruik blijven maken van de diensten van Seat. Men stopt ook zeker niet in de autosport. Opperhoofd van de afdeling Communicatie, Dominik Hoberg, laat weten dat Seat zich ook in 2010 zal manifesteren in de autosport maar dat ze een andere benadering zullen kiezen dan de afgelopen jaren. Wat dat inhoudt, mag u zelf invullen. Wellicht een poging om op Le Mans hoge ogen te gooien? Of een rentree in het WRC?
Met dank aan Reint Jan voor de tip
Mao zegt
Volgend jaar gaan ze met een standaard motor rijden dus daar zal et denk ik niet aan liggen. Is wel een turbo blok maar dan wel iedereen en met dezelfde druk.
Timmie zegt
Eindelijk krijgt de gangsterorganisatie FIA waar het al lang onbewust om vraagt: een onbestaand deelnemersveld!!!
wimpie zegt
jammer
sven2 zegt
jammer, maar ik heb een vaag: Kan het zijn dat ik de nieuwe Fiat 500 C(abrio) gespot heb zonder extra bestikkering enzo? ik bedoel, worden die dingen al verkocht enzo? ik heb namelijk deze middag 1tje gezien, maar ik had het te laat door dat het een Cabrio was, zodat ik geen foto kon maken, hij had wel een nummerplaat die ik niet kende en ook had hij geen lichtmetalen velgen, ik wist niet dat hij al te koop is?
Benjamin1 zegt
@sven2:
Ja die staat al bij de dealert.
OT, jammer dat Seat ermee kapt…
RaKiM zegt
eindelijk een autosport waar de diesel verdwijnt
Wouter Vonk zegt
Dan wordt de WTCC net zo spannend als de DTM, met slechts 2 grote merken…
FeRaRi zegt
da’s balen!!
Bill zegt
Misschien heb ik het mis, maar volgens mij is Tom Coronel niet een van de rijders bij Seat, maar een van de privateers, dus zie voor als nog geen reden om niet naar een raceje te gaan van de WTCC.
Machoman zegt
@Bill: klopt, Tom Coronel reed voor het team Sunred en dus niet voor het fabrieksteam
mrB zegt
jammer dat ze stoppen, ik denk niet dat ze naar le mans gaan, dan zitten ze in de weg bij grote broer audi
JanJansen zegt
Als ik kijk wat voor gasten er in een Seat rijden, zou het me niet verbazen als de New Kids hun Opel Manta binnenkort inruilen.
Dus toedeledokie en een tippie mijnerzijds: ga lekker reclame maken op een Breezer flesje.
el Español zegt
Zo, dan kan BMW in ieder geval winnen. Dat is toch wat de FIA in de afgelopen jaren steeds probeerde te bewerken.
OK, er moet wel gezegd worden dat FIA in het voordeel van de voorwielaandrijvers tot de vliegende start is overgegaan in de eerste heat. Maar wel pas toen Chevrolet er zich mee ging bemoeien… Zal allemaal wel toeval zijn. Tenslotte willen wij de FIA geen kwade bedoelingen toedichten… toch???
JPM zegt
superdoei? Wat is dat nou weer voor taalgebruik?
Lan_Evo zegt
Zal niet echt positief zijn voor de WTCC denk ik, maar goed voor de rest kan ik diesels in de motorsport wel missen als kiespijn. ;)
Duidelijk zegt
Wow .. de paar keer dat ik naar WTCC keek reed er een Seat aan de leiding.
Merry zegt
Hallo alleen het fabrieksteam stop!lezen mensen
Als je dus in een dieselbak met garantie tot winnen regels wil rijden kan dat gewoon.
Het FIA WTCC is het WWE van de autosport, maar ondanks dat is het wel leuk vermaak, ik hoop dat Lada gaat winnen!
CBR600rr zegt
Ik vind het maar best dat ze weg zijn. Laten we hopen dat die klantenteams snel overstappen op benzinemotoren, dan zijn we van die stomme oliestokers en zwarte roetpluimen af.
P-Olivier zegt
dat is altijd al de politiek van de autosport geweest van de VAG-group… ze willen overal ergens deelnemen en winnen! Zodra ze dat gerealiseerd hebben gaan ze op zoek naar andere uitdagingen! Best wel vette strategie… ( VW – dakar, Audi -Le Mans/ DTM / FIA GT3, Skoda – IRC, Seat – WTCC …. )
Frank zegt
Ik zeg Seat in de DTM!
Wolfsburger zegt
Seat brengt de Tribu en gaat meedoen met Le Dakar! Geweldige rally :)
Marco zegt
@JPM: Superdoei is nu echt in bij de jeugd, zonder grappen ;)
Cantago zegt
Le Mans? Nee, ze kiezen nog eerder voor het WTC denk ik.
The360box zegt
Tom Coronel reed toch aleen maar mee voor ”spek en bonen”.
Frederik zegt
SEAT stopt met WTCC aangezien ze hun pijlen voortaan op voetbal richten (sinds september hoofdsponsor van de UEFA CUP) en het bereiken van een groter publiek. Want laat ons eerlijk zijn, door autosport te sponsoren bereiken ze alleen maar een “marginaal” publiek.
Kijk naar Skoda, door wielrennen te sponsoren hebben ze hun merk op de kaart gezet, en dat is wat SEAT nodig heeft!
tarquesh zegt
Jammer dat Seat ermee stopt. Zelf rij ik in een heerlijke TDI, en ik kan Seats eigenwijsheid enorm waarderen. Ik ben zelfs TDI gaan rijden door Seat. Niet door de wtcc, maar omdat een kennis van mij mij liet kennis maken met een Seat TDI.