Zojuist onthuld in Detroit: de nieuwe Ford Focus hatchback en zijn Amerikaanse broertje, de sedan.
Deze Focus is niet zomaar een auto: het is de aanvoerder van Fords nieuwe C-platform, dat de basis vormt voor niet minder dan 10 verschillende nieuwe modellen (waaronder de nieuwe C-Max) en in 2012 voor een productie van zo’n 2 miljoen exemplaren per jaar moet zorgen. Het is ook de eerste Focus die, net als de Fiesta, in alle verschillende markten vrijwel hetzelfde is; 80% van de onderdelen zijn uitwisselbaar. Dit houdt de kosten laag en de kwaliteit zoveel mogelijk gelijk.
De auto is ontwikkeld bij Fords technische centrum in Merkenich (Duitsland), behalve de aandrijflijn; die komt uit het Engelse Dunton. Een reeks moderne viercilinder EcoBoost-motoren (waaronder een 1.6 voor Europa en een 2.0 met directe injectie en variabele nokkenastiming voor de VS) en verbeterde Duratorq TDCi-diesels zorgen dat de nieuwe Focus over het algemeen zo’n 20% zuiniger is dan het vorige model. Ook de PowerShift-transmissie met dubbele koppeling vinden we terug in de nieuwe Focus. Uiteraard komt er ook een supergroene variant: begin 2011 komt er een volledig elektrische Focus, in eerste instantie alleen voor de Amerikaanse markt.
In het interieur vinden we het nieuwe MyFord-systeem, wat het merk omschrijft als “een hypermoderne combinatie van bedieningspanelen en weergaveschermen voor de bediening van de belangrijkste voorzieningen”. Dit in combinatie met SYNC, het bekende pakket met navigatie, BlueTooth, spraakherkenning en aansluitingen voor verschillende apparaatjes.
Eind 2010 gaat de productie van de nieuwe Focus in zowel Europa als de VS van start. Later volgen Azië, Afrika en Zuid-Amerika. Begin 2011 zien we de eerste modellen bij ons in de showroom verschijnen.
stopwearingpants zegt
ziet er wel leuk uit afgezien van het feit dat ik nooit in een ford zal rijden
SNDR zegt
@stopwearingpants: Waarom zal je nooit in een ford rijden dan?
OT: mooie wagen, maar zoals Laag al zegt, even afwachten hoe ie eruit ziet in het grijs met wieldoppen…
stopwearingpants zegt
@SNDR: ford-haat daarom:)
kevinc3 zegt
mooi!.. echt een mooie auto.. beter dan de huidige..
nu maar hopen op een RS
ardonjr zegt
Op het eerste gezicht vind ik hem niet mooier dan de huidige focus (waar ik stiekem een beetje verliefd op ben)
Maar ik wacht graag meerdere foto’s af om een oordeel te vellen.
De neus van de hier geshowde Focus doet me teveel denken aan de Fiat Bravo.. en dat is toch iets wat je eigenlijk niet zou moeten willen.
sander16jr volvo freak zegt
Wat een afschuwelijke auto!!! Ze hadden die 2 lijnen in het midden weg moeten laten, en de achterlichten zijn veel te overdreven. Gelukkig heeft mijn vader net z’n nieuwe Focus!
Laag zegt
Zo op de foto’s vind ik het een gaaf ding, natuurlijk wel even afwachten hoe hij eruitziet in het grijs met een setje wieldoppen…
Jeroen zegt
Prachtig! Tot je de achterkant ziet… wat een lelijke lichten, zon Kia meets Skoda meets Renault lichten. De voorkant is wel mooi gelukt.
Dimitri zegt
Hij is aardig, vooral het interieur. Maar de buitenkant mist toch die distinctieve Focus-look.
Hij heeft geen eigen identiteit meer, zonde! Zou net zo goed een Kia kunnen zijn.
Jochempie zegt
Hmmm. ik denk dat mn vader maar voor een grand Cmax moet gaan. dit ziet er niet uit.
HTj zegt
EINDELIJK SYNC naar Europa, wat hebben we daar lang op moeten wachten!
TJR zegt
Er zit al een beste ‘bek’ op, wat belooft dat voor de ST en misschien RS? hopelijk veel goeds!
Pieter Autofans.be zegt
Koplampen zijn echt verschrikkelijk. Het interieur daarin tegen is wel echt in orde. Vooraan weinig gewijzigd precies, wel in orde.
jzaero zegt
Zeeer gaaf! Ik wil hem precies zoals die op de foto is.
3rNsT zegt
Ik moet zeggen dat de voorkant van de hatchback mooier is dan de achterkant.
Maar dat interieur, wat een verschrikkelijk gebruikt van glazend plastic of iets dergelijks.
Verder, de sedan heeft stuk betere lijnen (met name de achterkant) dan de hatchback imo, dus een stukje mooier moet ik zeggen
mrtn zegt
Hele mooi auto, terwijl de huidige Focus ook nog lang niet zo gek is. Minpunten op de persfoto’s vind ik het interieur (jezus wat druk) en die grote luchthappers.
vanopzij zegt
Toen ik de foto’s bekeek vond ik de lijnen overeenkomen met een andere auto. Het duurde even voordat ik het door had maar het profiel en de lijnen om de ruiten vind ik erg overeenkomen met die van de Lancia.
Verder ben ik het met 3rNsT eens dat het interieur er nu niet bepaald uit ziet. Ik hoop dat dit een van de onderdelen is die anders is in Europa dan aan de andere kant van de oceaan. Dit is een veel te amerikaans interieur en komt niet in de buurt van de europese tegenhangers en de huidige Focus.
JanJansen zegt
Die 2.0 met variabele nokkenastiming lijkt me wel wat voor in mijn Caterham.
Nu heb ik een 2.3 Duratec uit de Mondeo, maar die zit aan zijn top bij 7800 toeren. Wel lekker veel koppel; ik kan bij 34km/uur nog vlot wegrijden in zijn 5e versnelling.
Ter vergelijk, de R500 (2.0) draait meer dan 8200 rpm, erg lekker.
Rik zegt
Mijn focus komt eind deze maand binnen als het goed is. En bij het zien van deze foto’s krijg ik niet gelijk spijt dat ik het huidige model nog heb besteld. Niet dat ik de nieuwe niet mooi vind, maar ik vind hem ook niet veel mooier dan de Focus van nu… Misschien even wennen en vind ik hem straks prachtig!
PCCB zegt
Het uiterlijk is er op vooruitgegaan, al mochten de gigantische achterlichten wel anders. Het interieur is dan weer een stuk minder: véél te druk!
Waxweazel zegt
Een opgeblazen Fiesta ..
Willen ze VAG misschien volgen ? Al hun modellen op mekaar laten lijken. De huidige Focus is toch wel beter dan dit.
Willem_vd_Velde zegt
@Waxweazel: Een overmaatse fiesta idd, zullen vast lijnen van andere auto’s in te herkennen zijn, maar ik moest bij het zien van de zijkant meteen aan de fiesta denken, jammer… Interieur is idd druk, maar heeft wel wat :P
gert zegt
Ik vind het niet meer een typische focus en het interieur vind ik veel te druk. De lijnen lijken ook te veel op de mazda3 of nwe opel astra. Maar het is tegenwoordig een trend om allemaal bijna dezelfde auto te maken ..
Joejojo zegt
Het interieur van m’n huidige Focus II is mooier en rustiger. Deze nieuwe is al net zo druk als bij Focus I.
Ik rij voorlopig toch nog wel door met m’n Focus.
Laue zegt
veels te druk interieur.
Timmie zegt
Voorkant: Hyundai i30, daklijn: Toyota Prius
Forza zegt
Die Autostyle-bumper maakt ’t wel helemaal af, vind je niet?
Heel mooi, die grote driehoekige luchtvangers.
Verder geen bijzondere auto, dikke vette eenheidsworst.
Laue zegt
ohja, die velgen kunnen écht niet.
Kvgorp zegt
De station wordt vast weer het interessantste voor de nederlandse markt en is normaal gezien ook altijd de mooiste ford. Waar blijven die foto’s?
Ferdinand1 zegt
Dit doet me aan vanalles denken behalve Ford.. Waar is het kinetic design gebleven?
Laurens zegt
Mooi. Nu heb ik in iedergeval helemaal geen rede meer om een Ford te gaan rijden. Zal zeker iemands smaak zijn, maar zeker niet de mijne…
lazy zegt
Een doodgewone auto om zoveel mogelijk mensen over de hele wereld te plezieren. Interieur is mooi en Ford heeft hiervoor goed naar Hyundai gekeken. De mooie velgen zijn zo van een Opel Astra.
WieAndersDasAuto zegt
Geef mij maar de huidige Focus. Ik vind hem veel mooier dan deze.
Race_Kees zegt
Kia Cee’d knap gejat Ford.
alltimer zegt
het kan aan mij leggen maar ik vind dat er véél te grote velgen met véél te kleine remmen erachter op de foto zitten
Benjamin1 zegt
Gewoon een grote fiesta, en laat ik dat nou juist een oerlelijke overdesignbak vinden. Beetje zelfde idee met de seat ibiza.
Interieur is ook echt lelijk, neem een voorbeeld aan dit:
http://www.autotester.be/reviews/FiatGrandePunto/foto2.jpg
Rik zegt
@Benjamin1: Pfff, jij begrijpt volgens mij ook nog niet zo veel van een mooi interieur… Warrig, goedkoop uitziend, onoverzichtelijk en een pook die je binnenspiegel bijna aantikt. No thnx!
Benjamin1 zegt
@Rik: pfff, van dit focus interieur krijg je koppijn zo psycho is het, nee geef mij maar een strak interieur.
W1ck3D78 zegt
Het kan mijn niet echt bekoren. Interieur is me veel te druk. Nu moet je mijn mening natuurlijk wel nuanceren want ik ben een Audi rijder en hou van strak design, door sommigen wel eens saai design genoemd. ;)
Roelio zegt
Ziet er niet onaardig uit maar die achterlichten maken het tot een vreemd geheel. Ze wouden zeker dat de kont niet op een fiësta ging lijken ofzo.
getl4id zegt
de voorkant is heel leuk maar de achterkant?? kweenie denk dat k er nog aan moet wennen ofzo maar k vind t nou niet echt geslaagd…
Jochem zegt
Astra iemand?
Ahura zegt
Hm doet me niks. Op safe gespeeld maar dan met erg lelijke bumpergrille, achterlampen en koplampen zijn ook niet zo tof. Recht van voren ziet het er niet uit. Interieur oogt als een Hyundai
Myrtiz zegt
Valt me tegen :(
Gertzondersamson zegt
enkel op foto 6 vind ik hem nog mooi. Vroeger waren opel, ford EU devisie,.. allemaal pure europese wagens, europees design en kwam je goedkoop over als je een hyundai of kia had. Ik vrees dat ze ons nu duidelijk ingehaald hebben.
Ahura zegt
Sinds de eerste Mazda3 krijgt elke C-segment auto een oplopende derde zijruit en tegenwoordig blijkbaar ook een heupje achter. Lekker origineel allemaal. En dan heb ik de Impreza, C’eed en i30 nog niet laten zien..
KoFFiE zegt
@Ahura: Mazda 3? Da’s jaren een stijlkenmerk van Italianen, vooral dan Alfa Romeo. Mijn 147 heeft dat al lang, en dat design dateert uit 2000… En dan spreken we nog niet van de Alfa 33, 145 of 146…
De achterlichten van deze focus vind ik wel een beetje groot uitgevallen… Weet niet of ik het mooi of lelijk moet vinden, ze hebben een heel slechte kleur van auto genomen om dit te kunnen beoordelen… Het interieur ziet er ook veel te druk uit… Snoet is dan weer wel goed gelukt, maar het doet me wat aan een Fiat denken…
Ahura zegt
@KoFFiE: jouw 147 heeft helemaal geen derde zijruit en een flinke heup achter. Wat klets je nou?
rider zegt
@Ahura: ik rij al wat jaartjes ford maar ik moet toegeven dat deze focus van buiten erg op de door jou getoonde concurrentie modellen lijkt. geen eigen gezicht meer, en dat is erg jammer. het dashboard is wel weer een hele verbetering. qua afwerking komt het heel dicht in de buurt van peugeot en vw! nee doe mij maar de nieuwe c-max.
Ahura zegt
@rider: nieuwe C-max is ook niet spannend maar imo wel gewoon geslaagd. Ik had gehoopt dat de Focus meer in die richting zou zijn :( Deze impressie is te MPV achtig (de B-max proto is als basis gebruikt) maar deze neus had ik toch echt mooier gevonden
De Focus I 3-deurs blijft het mooist en die maakte tenminste heel wat los in autoland!
DRU zegt
Dit is toch geen design meer? Dit is gewoon fantasievormpjes bedenken zonder verhaal. Bah, bah en nog eens bah!
MRStephan zegt
Voorkant erg mooi, achterlichten erg lelijk. Interieur vind ik fraai, maar verbaas mij erover dat men de hardheid van interieur delen kan zien op de plaatjes! Ik zie hier en daar sticksels, wat door iets van leer heen zit ofzo, dat lijkt me nog best zacht?
GND zegt
Echt ziek ding. Gister zag ik alleen nog de koplamp dat zag er prut uit maar dit is echt netjes
Robert zegt
Made in China? Korea zou ook nog kunnen, of welk Aziatisch land dan ook. Ik vind hem zwaar tegenvallen. De eerste Focus was een frisse verschijning, generatie II was daar een slap aftreksel van en waar Ford nu mee op de proppen komt is de overtreffende trap van lelijke designelementen. Met name de voorbumper en de achterlichten zijn niet te pruimen. Een gemiste kans!
virke zegt
di is gewoon de focus van 2 generaties terug, alleen nieuwe lichten.
10x niks
dotternetta zegt
Gaap, roest ie ook zo als de ouwe?
Scorso zegt
Pfff
De ziekte van de 21ste eeuw heeft weer toegeslagen:
prachtige neus en lijnen, totdat je de achterkant ziet…
Kan er nu eigenlijk géén enkele autoconstructeur nog een deftige ‘kont’ op een auto zetten. Ik moet hard denken om een geslaagd ‘gat’ te bedenken van auto’s in de 21ste eeuw: Jaguar XK, Dodge Challenger, Hummer H2, Jaguar XF, Nissan GT-R, Volvo C30, Audi A3-4-6-8, Audi R8, Mercedes all the way behalve de R-A en B…
En dat zijn allemaal zulke betaalbare en goedkope auto’s toch :s
Joost1990_2 zegt
geslaagd!
Ralf zegt
Weet je wat ik niet snap aan veel auto’s van tegenwoordig. Het lijkt wel of de fantasie een beetje op is. Ik vind met name de fronten van de meeste auto’s lijken op het design van een tjoeningboer. De muilen worden groter, maar op de een of andere manier past het niet bij de rest van de auto. Wanneer worden er weer eens spannende auto’s gemaakt die niet meelopen met de trend, maar de trend zetten?
M zegt
Alleen om die achterkan zou ik hem niet kopen!
Hopen dat de station er beter uit gaat zien…Die blijven er het beste uitzien.
mout zegt
Link, om een wereldwijde auto uit te brengen. Naast de Corolla, en misschien Mercedes en BMW ken ik geen geslaagd voorbeeld.
‘de eerste Focus die in alle verschillende markten vrijwel hetzelfde is’. Vandaar de grote achterlichten (Amerika!), het teveel aan lijntjes (Aziaten die niet voor Europa gebouwd worden), en het ‘fleurige’ zwarte plastic (wat wij Europeanen al sinds de Golf I ‘kwaliteit’ noemen).
Natuurlijk levert dat een 13 in een dozijn uiterlijk op, met alle populaire lijntjes (Ahura), met een Kia interieur. Ford weet gewoon dat het niet moet klagen als het in bepaalde markten beroerd verkoopt. Een test tegen de Golf (voor Europa getekend) is dan ook van tevoren verloren. En ik ben bang dat er in elke markt wel een concurrent is die daar hoger gewaardeerd wordt.
Het lelijke eendje zegt
Wat een lelijke bak, durven ze zo een lelijk gekopieerde auto te verkopen?
Alfabruur zegt
Jammer van het voorfront(bumper), de voorlampen en vooral die achterlichten..
What’s up met die achterlichten??
Simpson zegt
na de achterlijk-grote-koplampen rage van peugeot is het nu tijd voor de krankzinnig grote achterlichtenrage van Ford?
teveel eenheidsworst, en dat vind niemand lekker.
b0z4 zegt
De achterkant vind ik te veel lijken op de fiesta.
Bob zegt
Wereldauto? Riepen ze bij de introduktie van de eerste Mondeo in 1993 ook al…vandaar de naam zelfs.
Imom zegt
Zal hem toch live moeten zien,op het éérste zicht nie lelijk,nie mooier dan het huidige model maar wel veel moderner een beetje zoals de Fiesta die live totaal tegevalt vind ik toch.
EJS zegt
Ik weet het nog net zo niet.. De voorkant is dikker dan de vorige, alhoewel de voorkant van de vorige beslist niet lelijk was is dat dus een vooruitgang.. De achterkant is ook dikker, maar dan eerder een beetje over de top.. Het interieur zal wel tot die dingen behoren die aan de overkant van de plas anders zijn als hier dus daar zou ik me verder niet zo druk om maken.. Al met al? Gewoon afwachten hoe die er in grijs/zwart met wieldoppen eruitziet en hopen dat er een ST en een RS komen, daarvoor leent deze auto zich volgens mij namelijk prima!:)
RaKiM zegt
wat hebben ze dat ding verneukt, en wat is er gebeurt met die mooi hoog geplaatste achterlichten
SHFT zegt
Over nieuwe Fiesta was ik zeer positief, dit kan ik nochtans geen verbetering noemen!
Thomas Bol zegt
Beetje overdone. Nee, vind het op het 1e gezicht niks.
Supergrover zegt
Wauw, een Kia C’eed met een Cayenne-grille.
Biefstuk met pepersaus zegt
Ziet er best goed uit op de foto’s, buiten de achterlichten dan.
Edgar zegt
Fiesta XL? ook het interieur trouwens.
Pizza Luigi zegt
Interieur is wel heel druk en ben ook niet stuk van de twee schuin aflopende luchthappers aan de voorkant, voorderest prachtige auto en misschien zelfs wel interessant voor over een paar jaar voor ondergetekende.
Majinstar zegt
De 3de generatie blijft het mooiste van allemaal. Ik denk dat je met de fiesta beter af bent.
Bassie zegt
Dit model is voor 80% gelijk aan het model elders in de wereld. Dus ik hoop dat ze voor de europese versie de achterkant opnieuw gaan tekenen want dat lijkt nergens op. De voorkant vind ik overigens wel geslaagd.
bmw zegt
Ik mag hopen dat met de 20 procent verschil tussen de versies het ko(e)tswerk en interieur bedoeld worden?
* voorbumper: goedkope tuning, ziet er niet uit
* achterpartij: extreem lelijke Peugeot 3008-lichten die niet “meevloeien”
* interieur: gigantisch druk, geen lijn in
Dit zou ik absoluut niet op mijn oprit willen… Ik blijf erbij, de Focus I blijft de mooiste!
bmw zegt
Soms heb ik ook de indruk dat men gewoon niet meer weet van welk hout pijlen maken. Het lijkt er zo stilaan op dat “alles al wel eens gedaan is” en dan gooit men maar wat design-elementen op een hoop, zodat er hopelijk een mooi resultaat van komt.
Dimglor zegt
Die voorkant gaat nog, al vind ik die ook niet echt overtuigend mooi ofzo, maar die achterkant… wat een lelijke auto!
Ik blijf wel bij m’n Fiesta ;)
Ard zegt
Mooi? ja
Bijzonder? nee
Doe mij dan maar een golf!
Flamingo zegt
Hij valt mij best mee! Ik had minder verwacht!
Ik vind die Fiesta zo lelijk dus vandaar ook een beetje dat ik dacht dat t met de nieuwe focus die kant op zou gaan..
Henk zegt
zoals elke ford jakkiebah!
Jipp zegt
Moeten we ook dit misbaksel van ford weer mooi vinden? voor mensen die net geen volkswagen kunnen betalen misschien een optie…
En ook bij ford hebben ze geen ontwerpers, uit allemaal verschillende auto’s wat gepakt…!
Flamingo zegt
Oud en Nieuw!:
KippieKnaus zegt
Fail, Fail, Fail!
Overdaad schaadt. Het interieur is één grote chaos. De simpele vormen van het oude interieur zijn veel mooier.
De voorbumper is infaam en abject en ja, dat zeg ik van een voorbumper. De achterlichten zijn er denk ik opgeschilderd door een chimpanzee.
Ford is de weg kwijt net nu Peugeot zich herpakt.
The tables are turning ;)
@Flamingo: Danku voor het het vergelijkmateriaal.
Willem_vd_Velde zegt
@Flamingo: Als je hem zo vergelijkt lijken ze wel op elkaar, maar die achterkant, zoooooooow jammer!
Patrick zegt
Hmm.. Die rare grille in de bumper.. Te hoog,,ziet er daardoor RAAR uit.. Overdreven achterlichten.. Rare koplampen..
They should call it;
Kin-ugly design instead of Kinetic.. Ugh!
AMG Powerrr zegt
Auch, ik had hoop na de Fiesta, Mondeo en de Kuga, maar dit slaat alle hoop in 1x weg :(
Ahura zegt
Originele achterlampen ook..
carpicture555 zegt
oei…
dit is wel heel erg wennen…
maar goed dat was de fiesta ook en die verkoopt nu ook als een trein en ziet er ook goed uit.
lincoln zegt
wowowow .. wat een sexloos apparaat ..
zal best wel perfect zijn enzo ..
maar zit geen greintje sex-appeal in/aan/op ..
en ik ben toch echt wel pro-Ford ..
Orichy zegt
Een echte misser van jawelste, niets wat ik hier op de foto’s zie, heeft nog vandoen met de originele Focus-uitdrukking te maken, hadden de eerste twee type Focus, nog een totaal eigen gezicht, deze loopt veel te veel in het gereel, met zijn concurrenten. De duidelijk vormen zijn verworden, tot het algemene vormbeeld, zoals de concurrentie die ook heeft.
Ford speelt met dit design op veilig, maar had er beter aan gedaan, dat niet te doen, onderscheidend en eigenzinnige vormgeving doen het nu eenmaal beter, zo heeft het verleden uitgewezen, zie de eerste Focus, maar ook de huidige Golf onderscheidt zich duidelijk van de concurrentie, dat kun je mooi, of lelijk vinden, maar het lijkt in iedergeval niet op de ontwerpen van de concurrent. Die onderscheidendheid, zal eerst als een kat uit de boom gekeken worden, maar naar de gewenningsperiode zal het als smakelijk en doortassend gezien worden. Een kwestie van volhouden en een doordacht ontwerp op straat zetten. Het hoeft niet altijd groter en ruimer, maar zorg voor kwaliteit van materiaal en een zorgvullidige afstemming van het weggedrag, goed onderstel met goede remmen, samen met interieur details, die ergonomisch zijn en het rijden veraangename. Daar is de klant gevoelig voor, natuurlijk moet het exterieur-ontwerp niet afstotelijk zijn.
Naar mijn inziens heeft Ford een aantal zaken met eze Focus niet goed uitgedacht en aan de meeste reactie te lezen, en ik niet de enige persoon die er zo over denkt.
Dat My Ford® systeem, voor allerhande instellingen van de radio, navigatie en de rest, is opzich wel een mooi systeem, zie hier voor een video presentatie;
Orichy zegt
Hier dus de video presrntatie van het my Ford® systeem: http://www.youtube.com/watch?v=vrLdMi_r7-Q&feature=player_emb
marnix zegt
dit is gewoon een mazda
mystery m zegt
april 2011 mag ik een nieuwe focus bestellen. hoop dat dan ook de station er al is. ik vind het uiterlijk namelijk zeer geslaagd en met die nieuwe eco boost motoren moet het ook wel goed komen beter dan die suffe 1.6 die ik nu heb.
Jordi zegt
Enige vooruitgang is het intereur, ik hou wel van die toeters en bellen die de meeste mensen overbodig en dom vinden.
Voorkant vind ik minder mooi dan huidige maar valt nog te overzien, achterkant vind ik echt verschrikkelijk.
SimonMc zegt
Vind het wel een beetje veel FUBAR.
Jammer…Hij zag er zo mooi uit.
Cantago zegt
Interieur is een stuk beter, exterieur ook, alleen het stoere is er een beetje van af. Toch wel een mooie auto hoor!
Tommy2 zegt
Ik geloof er geen biet van! Een auto hoort elke generatie juist een beetje mooier te worden, dat geld hier zeker niet. Wat een misvormd geval! De sedan is nog wel te pruimen mar die hatchback ziet er werkelijk niet uit. Leuk ook die voormbumper verhoudingen met sabeltanden!
Citrofiel zegt
Nou, ik heb in ieder geval onmiskenbaar een Ford-gevoel bij dit mengelmoesje van oude en nieuwe Fords, dat dat zal ik dan maar positief noemen… :? Ik ben er nog niet over uit. Ik ben er in ieder geval niet kapot van…
marcel zegt
een nieuwe Kia had ik ook gelooft…
Rossemodest zegt
Ik weet niet wat her is maar ik vind de huidige Focus er dan toch heel wat beter uitzien dan dit. Net zoals ik de vorige Astra liever zie dan die nieuwe.
Bakpao..lover zegt
Ik vindt hem wel gaaf , maar die achterlichten zij echt oversized hoor , ff w88 op de RS
phantom zegt
Voorlichten: zie foto 14 vet insignia, gewon letterlijk
Achterlichten: FTW wat is dit???? gatsie!!
dashboard doet me denken aan dat van de caddy cts-v wat niet negatief is..
Voorkant gebaseerd op focus rs; goed dus
Maarten zegt
Ik vind dit totaal niet mooi.
sven2 zegt
ik vind het zo slecht als maar kan zijn, maarja wat wil je als je naam zo’n gezegde meedraagt!
carpicture555 zegt
@sven2: hoezo?
carpicture555 zegt
ik denk niet dat de vijfcillinders nog ooit terugkomen…
maar ja, een viercillinder turbo met 300 pk is ook goed.
carpicture555 zegt
toch goed dat er een nieuwe komt, de huidige kan gewoon niet meer mee met al dat geweld…
BananaFlip zegt
Dat is even een schok zeg. Ford was erg lekker bezig met het Kinetic Design (wat het dan ook moge zijn, het klinkt stoer en maakt elk model mooi) maar deze keer wordt de plank der beauty volledig misgeslagen en niet zo’n beetje ook. Zo van de voorkant is het wel geslaagd maar z’n kontje is uitzonderlijk lelijk. Met achterlichten gevormd door en grote klodder verf zijn gang te laten gaan. Misschien geloven de ontwerpers van Ford in de kracht van de natuur maar ik dus niet :? .
En om de schok nog een beetje groter te maken ben ik zojuist tot de conclusie gekomen dat voor het eerst sinds het prille begin van deze auto de sedanversie daadwerkelijk aantrekkelijker oogt dan de hatsbak. Dit kan twee dingen betekenen; of Ford heeft de sedan bijzonder mooi gemaakt, of Ford heeft de hatchback bijzonder lelijk gemaakt. Sorry, maar deze sedan is nog steeds erg lelijk. Met grote spijt moet ik concluderen dat optie twee van toepassing is.
Nog positief nieuws? EcoBoost is fijn, en PowerShift zal ook lekker gaan. Verder niet. Koop een C-Max zou ik zeggen.
BananaFlip zegt
@BananaFlip: Wacht eens even, is verf geen mengeling van chemische rotzooi? ;)
EJS zegt
@BananaFlip:
Ligt eraan wat voor verf je hebt:P en je zou ook kunnen zeggen dat ’t in je eerdere comment over zwaartekracht had, dat is ook natuur..
krissie zegt
Degradeert dit de nieuwe astra meteen weer tot ouwelullenbak, of is dit een staaltje “overdaad schaad”? Ik hou het op het tweede
BananaFlip zegt
Kijk eens aan, nog een lichtpuntje voor deze Focus! Het interieur is namelijk wel erg mooi gemaakt.
mashell zegt
Aan de buitenkant kan me dat de daklijn ook niet helemaal bekoren. Maar het interieur is echt geweldig, waar de Focus II (C307) een veel te saai interieur heeft staat is dit weer net zo vooruitstrevend als dat van de eerste Focus. Maar nu wel mooi gemaakt!
mashell zegt
De sedan is stukken mooier dan de 5 deurs. Nu is het wachten op de 3 deurs en station. Ik hoop dat de 3deurs wat origineler wordt (minder een grote Fiesta).
clubbtraxx zegt
@Benjamin
Dus dat vind je een mooi interieur?
Ik vind het er ontzettend el cheapo uitzien.
Gefeliciteerd met je (gebrek aan) smaak zal ik maar zeggen…
clubbtraxx zegt
Ford is best goed bezig, in detail kunnen de achterlichten me helemaal niet bekoren, maar elke auto heeft wel wat.
De perfecte auto bestaat niet, en indien wel is ie ws onbetaalbaar :-)
Wat echt niet meer kan voor een 2010/11 model is een dakantenne en oranje reflectors voor de knipperlichten.
Kom op Ford, dat kan beter, een paar extra draadjes in de ruit en voila geen lelijke dakantenne meer nodig.
Ahura zegt
@clubbtraxx: ik kan wel wat auto’s opnoemen die dicht bij perfectie komen qua exterieurdesign.. Audi A3, Mazda6, BMW 7-serie, huidige A8, Mitsubishi Outlander (pre-facelift), Fiat Grande Punto, Alfa 159, Audi A4 Cabriolet (pre-facelift), vorige Acura TL, huidige Volvo S60/S80, vorige Subaru Legacy Wagon enz.. ;) Auto’s zonder die achterlijke 2009/2010 styling waar alles overdreven moet
Edge zegt
Ik weet niet zo goed wat ik hier van moet vinden. Het interieur is véél te druk, en ook het exterieur weet mij niet te bekoren.
Daantje zegt
Gaat dus echt nogsteeds niet zo goed met G.M.!
Helaas voor ford, dit is niet erg mooi..
Zwaar lelijke achterlichten! Huidig model is vele vele malen beter, zelf vind ik het model uit 2006 nog het mooiste..
Ze slaan de plank een beetje mis, de fiesta is top maar deze is bagger.
fconderkantlat zegt
bijna alles is mooi, alleen op de lichtunits na
astra blijft mooier
JQ zegt
verschrikkelijk, flauw aftreksel van een nieuwe astra
Crotchrocket zegt
Ik geprobeerd nog wat van de achterlichten te maken, maar dat is lastig met Paint.
Crotchrocket zegt
http://static.autojunk.nl/pictures/2010/0112/005711/image_01.jpg
Mr. Dj M. zegt
Ik schrijf deze qua looks bij voorbaad al af! Waarom die front grille met die enorm hoekig geplaatste verticale lamellen en waarom dat achterlichten design!?! :S
Ik kan daar echt niet bij hoor Ford! De achterlichten van de Fiësta zijn al erg twijfelachtig en ik vind ze de hele kont ruïneren. Ik vind het echt fout dat er geen keuze tussen hoog en lang of laag en breed gemaakt is. Bij deze nieuwe Focus ook geen keus, maar ook de unit zelf niet mooi ingevuld. Zowel qua styling als materialen niet!
Het enige mooie is het silhouette, maar dat is dan weer alles behalve orgineel. Ook de koplampen zijn wel oke, maar ja daar maak je het natuurlijk niet mee. Afgeschreven dus wat mij betreft! (maar ik ben bang dat de auto vanwege de rijeigeschappen en merken/model trouw toch wel verkocht zal worden, jammer want er is veel mooier spul op de markt….)
Piet zegt
Ik weet niet waar het fout is gegaan op de ontwerpafdeling bij ford, maar dit is niet om aan te zien. De S-max, Kuga, mondeo, fiesta en Ka allemaal mooie auto’s. Toen de nieuwe C-max kwam is er iets goed fout gegaan. Daarna volgde de galaxy en S-max met hun facelift. Nu de focus. De mondeo wordt straks weer gefacelift……
Die muil van de focus is te groot, het interieur te hoekig en rommelig om over de achterkant niet te spreken.
sander16jr volvo freak zegt
Ik moet tog mijn comment verbeteren. Ik begin nu wel aan de voorkant met name te wennen, maar de achterkant……
Het dashbaord is ook gwoon eel te Amerikaans.
shrink zegt
10 jaar oud Kia design….
eelke pottjewijd zegt
Wat een oerlelijk interieur,dashboard is een grote bende exterieur valt mee maar niet bijzonder mooi,ben erg benieuwd naar de wagon.
stepher zegt
Gaat vast weer super sportief rijden. ik kijk er nu al naar uit….
dark zegt
moest eerst goed kijken welke auto dit was.lijk veel op een kia.heb zelf een sedan gereden en ik vind deze mooier geworden.wel een vrij druk dashbord.maar wel mooi vind ik.ben zeer benieuwd hoe die het echt uit ziet.dan kan ik pas echt oordelen.
Thijs Spaargaren zegt
Fraai exterieur, dat is wel duidelijk. Alleen het interieur. Jongens jongens. Wat een ramp!! Om te beginnen met het stuur. Wat een ongelooflijk goedkoop pruts stuurtje. Het scherm tussen de km en toerenteller had ook wel groter gemogen. De luchtroosters zijn gekopieerd van de Fiesta. Kortom ik vind het een ellende!
Benieuwd wat ze met de 1.6 ecoboost doen. Deze motor zal wel iets worden afgeknepen worden met de PK’s t.o.v. De 1.6 in de Mondeo.
Exterieur: 8
Interieur (dasbord/stuur): 2