We wisten al dat de CTS-V Coupe eraan zou komen en nu hebben we de eerste foto’s voor jullie. Enjoy!
Onder de motorkap vinden we net zoals bij zijn sedan broertje dezelfde 6.2 liter grote V8 met supercharger die 564 pk en 747 Nm levert. Prestaties maakt Cadillac nog niet bekend, maar die zullen ongetwijfeld een fractie beter zijn dan die van de sedan, dus reken op zo’n 4 seconden voor 0-100. Een ware M5-killer!
Het is echter nog maar de vraag of we in Europa deze auto gaan tegenkomen. Sinds het omvallen van Kroymans is er namelijk geen importeur meer voor Cadillac in Europa. En ik vraag me sterk af of GM er brood in ziet om voor veel geld weer een Europees Cadillac avontuur op te starten. Als je er eentje wil zal je em dus zelf moeten importeren.
En over enige tijd zal Cadillac ook nog met een CTS-V versie komen van de Sport Wagon
Tim zegt
Doe mij maar een dikke duitser ipv die amerikaanse rommel!
HDM zegt
+1
Ik vind het nog steeds maar een lelijke styling bij Cadillac. Vooral die uitlaten in het midden.. Waarom niet 4, 2 aan elke kant?
cgvdwerf zegt
Plastic fantastic.
Ziet er goed uit.
Mijn voorkeur zou, net als Tim, toch uitgaan naar een Duitser.
Tim T zegt
geweldig mooie auto
LJ zegt
ziet er goed uit…quanta costa?
Eddy Rocket zegt
@ Tim
Ook als die Amerikaanse rommel jouw duitser vernederd bij de stoplichten?
RJ zegt
@Eddy Rocket: Ik denk dat het daarmee wel meevalt want als de nieuwe M5 uitkomt is ie vast weer sneller dan deze (dat hoop ik tenminste):P.
Ik ben zelf ook meer van de duisters. Ik vind ze gewoon mooier.
Kwaliteit van deze Amerikaan zal zeker niet slecht zijn.
Tim zegt
@Eddy Rocket: Die amerikanen gaan alleen rechtdoor hard. In de bochten zijn ze nergens.
EJS zegt
@Tim:
Is allang bewezen dat dat niet meer zo is, en dat geld zeker ook voor de CTS-V!
Verder weet ik ’t nog niet.. Die achterkant oogt zo op foto niet helemaal lekker, maar ik hoop ‘m gewoon een keer in ’t echt te zien..
C6_R zegt
Lekker zeg! Zit er met een beetje V saus weer een stuk dikker uit dan de normale versie!
@Tim: Wow, wat een verhelderend inzicht, dank dat je dat met ons wilt delen! Waar heb je deze onmetelijke wijsheid opgedaan als ik vragen mag?
prisma zegt
@Eddy Rocket: Door het rood rijden?
roadronner zegt
Ik zou voor een M3 coupé gaan en die licht laten tunen door een of andere Duitse firma. Zit je qua kosten ongeveer vast wel rond hetzelfde bedrag. Denk alleen al eens aan het enorme verschil in restwaarde tussen die Caddy en een M3 ;-)
jurrian zegt
Hopelijk komt er een importeur, ik zou er maar al te graag een tegene komen. wat een vette bak. die uitlaten staan ook erg stijlvol.
John zegt
Waar moet ik m`n trekhaak nou plaatsen??
ErikkNL zegt
Wil hem zeker een keer in het echt zien, maar toch vind ik de Europese versie van de CTS met de grotere lamellen in de grille mooier dan deze kleine en veel gaten grille (om het zo maar even te noemen)
mc zegt
@tim
lekker achterhaald statement.
Tijden op de Nürburgring (van productieauto’s):
7:22.1 Dodge Viper ACR (2009)
7:26.4 Chevrolet Corvette C6 ZR1 (2009)
Snelste tijd Duitse auto:
7:28.71 Porsche Carrera GT
Met andere woorden: die amerikaanse rommel gaat hard rechtdoor en ook hard de bocht door.
En dan heb ik het nog niet over het prijsverschil tussen een carrera GT en een Corvette C6 ZR1…
AriM6 zegt
@mc:
Ooit gehoord van de Gumpert Apollo ?
Deed er 7.11 over.
11 sec sneller dan die Viper.
Die zelfde Apollo heeft de snelste tijd op het circuit van Top Gear met een tijd van 1.17.1
Alleen de Ferrari FXX was sneller dan de Apollo, maar aangezien die met slicks reed, was het geen geldige tijd.
Denk je nu nog steeds dat de Amerikanen sneller zijn ?
OT:
Ik vind het echt geen mooie wagen, veel te hoekig als je het mij vraagt.
En die achterkant .. Alsof iemand de achterkant van de sedan genomen heeft en het met een touw naar voren getrokken heeft.
Maar goed, in NL zal ik hem toch nooit zien, dus het maakt op zich niet zoveel uit.
six-trey zegt
@AriM6:
en de Britse Radical SR8 is dan weer nog sneller
ik heb het voor amerikaanse auto’s ja maar ik kan er gewoon niet tegen dat de meeste duitse auto liefhebbers anti US cars zijn en niet verder kijken dat je de PK’s van een M5/3 kan krijgen voor bijna de helft minder in aankoop prijs kan alleen betekenen dat hij minder kwaliteit heeft enzo volgenst de meeste mensen hier.
de CTS-V kan bochten nemen en is geen brol dat je hem niet mooi vind, smaken verschillen ik vind hem persoonlijk 100keer mooier dan de A5
PCCB zegt
@mc: Maakt een kleinere ringtijd de auto superieur? Voor mij toch niet. Een Carrera GT is qua geluid en looks mijn persoonlijke summum, al zijn de huidige 997s zelfs al sneller. Bovendien zit er tussen de Corvette en Viper en de CGT een tijdspanne van 5 jaar. Niet dat ik anti-Amerikaans ben hoor. De ZR1 is heerlijk.
Ik ben niet zo’n fan van de brutale lijnen van de Cadillacs, en ik vind de coupé ook letterlijk ‘dik’, m.a.w. een beetje te obesitas-achtig gestyled. Vooral de kont. Niet echt elegant.
Wessee zegt
Doe mij deze Caddy maar in plaats van al die Duitse rommel. Deze auto ziet er wat evenwichtiger uit dan de CTS Coupe. Alleen die uitlaten in het midden ben en blijf ik geen fan van.
RubenBaeten zegt
Me likes! Laat alle kortzichtigen maar lekker de zoveelste M gaan rijden, dan pak ik deze wel. In m’n achteruitkijkspiegel heb ik toch geen last van ze. :-)
Cantago zegt
@RubenBaeten: Geef mij maar een M, en dan vooral omdat ik die breuklijn over het midden van de auto zo verschrikkelijk vind! Dat is toch geen design? Das gewoon een soort gevouwen papieren vliegtuigje!
borrelnoot zegt
Ze worden wel steeds mooier die Amerikanen, maar toch *als ik het geld zou hebben* zou ik voor een dikke Duitser gaan…
Laue zegt
amerika haters kom er maar in. Een goede concurent voor de M3/5 en je laat zien dat je je wooninterieur niet bij de ikea vandaan haalt. Gewoon dik.
Sharp zegt
@Laue:
Aan de andere kant, als je deze auto rijdt weet iedereen gelijk de naam van de bestuurder en z’n vriendin/vrouw; Sjonnie en Anita…
Wessee zegt
@Sharp: Euhm: dit is geen BMW of Audi hoor…
Sharp zegt
@Wessee:
Nee, klopt. Het is een Cadillac. Staat in de kop van de topic. Kijk maar.
@laue:
Zie foto. Beter kan ik het niet definiëren
Laue zegt
@Sharp:
Defineer Sjonnie-model….
-wat Prisma zegt het design spreekt je aan of niet. Feit is dat deze zich technisch kan verglijken met een M5 / E AMG / R8 / bla bla en ander snel spul.
als deze bij mij op de oprit staat kan het mij toch geen worst schelen of hij 0.3 sec langzamer is als whatever. in de praktijk merk je er toch niets van.
C6_R zegt
Gevouwen papieren vliegtuigjes design:
Maar ja, die is van Lambo en als er Lambo op staat is het automatisch mooi gaaf stoer geweldig! :roll:
prisma zegt
Denk dat het een love or hate it model is, Ik vind hem niet echt mooi hij staat me te hoog op zijn achterpoten en de voorkant doet me denken aan een sneeuwruimer. Maar ik denk dat die strakke lijnen veel mensen wel zal aanspreken.
Timmie zegt
Geen M5-killer, maar een M6-killer!
8C_Competizione zegt
Het lijkt wel of westcoast customs hem onderhanden heeft genomen nadat ze zeiden bij Cadillac: we vinden de sedan te saai, deze moet er sportiever uit zien… Komop dit zijn toch uitlaten die onder een lambo of corvette horen, het gaas aan de voorkant van een tuner en de hoekigheid van een bewerkte baksteen. Nee sorry, not my type of car!
matthias zegt
@c6_r Wat een geile bak toch die Lambo, een groot verschil met zeg maar een corvette qua design ;)
C6_R zegt
@matthias: Een verschil qua design met een Corvette, echt waar!?!?! Hmmm dat had ik nog niet zo gezien nee! ;)
Entwicklung88 zegt
Amerikanen zijn niet meer de Amerikanen van vroeger.. Nog steeds de muscle en het geluid, maar tegenwoordig met wat snel bochtenwerk in de benen!
Waar ze wel nog steeds achterblijven is de afwerking en kwaliteit van materialen. Paar afleveringen terug nam Clarkson een ZR1 te grazen op het circuit, waar na een tijdje de stukjes er langzaam maar zeker van afvielen in de auto..
On topic: Zou deze auto in den vleesch moeten zien denk ik, ben er nu niet echt kapot van.
Wessee zegt
@Entwicklung88: Met de afwerking van zo’n Caddy is niks mis hoor en dat van JC was gewoon dikke BS, want tijdens die Amerika special was er niks mis met de auto. Ik vermoed dat hij te positief gevonden werd door zijn Britse doelgroep, dus moesten ze maar even iets negatiefs verzinnen, want helemaal positief zijn over een Amerikaanse auto kan echt niet bij TG.
Marc1986 zegt
@ PCCB: De ringtijden zeggen natuurlijk wel wat over de potentie van een wagen. Kijk het uiterlijk en het geluid, tjah dat is allemaal smaak afhankelijk. Maar je kunt niet simpelweg de cijfertjes van de hand doen omdat ze niet overeenkomen met je persoonlijke smaak.
Ik moet wel zeggen dat ik dan toch liever de sedan zie van de CTS-V. Die achterkant is toch niet zo geslaagd naar mijn smaak, als ik de foto’s zo bekijk.
De Fiets zegt
Loooooooser die zo’n auto wil hebben, laat staan diegene die er zo over schrijft. Neem eens wat vaker de fiets!
Wessee zegt
@De Fiets: Alleen loooooosers fietsen.
bmw-e30-7bh zegt
@De Fiets: Nee joh, daar word je moe van..
JPM zegt
Ik eet mn schoenen op als dat ding werkelijk 0-100 in 4 sec. doet. Leuk voor de Amerikanen, maar ik ben toch wel blij dat wij hem hier niet hoeven te zien.
Merry zegt
Whaaa!!!Power!
Wat een bak, ook lekker opzichtig.
Ik hou daar wel van, als ik veel geld uitgeef aan snelle speciale auto moet je het ook kunnen zien!
Ik hoef geen normale opa sedan waar je alleen aan de uitlaat en remklauwen kan zien dat het een speciale versie is, een dikke grill stevige hoeken en een gemene uitstaling dat moet ik hebben, wat gaat deze in dollars kosten?
Euphoric77 zegt
Ik geloof graag dat deze auto in orde is qua bochtenwerk en techniek, het design is gewaagd, maar om eerlijk te zijn oogt het in mijn ogen geoedkoop. Dan maken de 300C en de nieuwe mustang toch meer indruk op me.
Maar goed, ik ben gewoon geen liefhebber van Amerikaanse auto’s, voor mij is dit gewoon geen concurrentie met de Europeanen in eenzelfde klasse net zoals een Corvette niet met de Europese sportwagens kan concurreren… Het gehele plaatje klopt gewoon niet en dat is iets wat de Italianen en Duitsers gewoon beter voor elkaar hebben. Het oogt allemaal te goedkoop wat er uit de US komt, nogmaals dat is mijn subjectieve mening… no offence
CSL zegt
De auto ziet er leuk uit. Hoekig maar wel leuk.
Ik vraag me af waarmee de ///M afdeling aan komt zetten als ze met 6.2liter en nog eens een compressor of een turbo mogen spelen. Ik weet wel dat de X5 LM van een tijdje gleden zo’n 750pk had uit de 6.0liter.
En een Superchrager op de M5 levert ook wel 750pk! Gpower enyone!
Uit de 4.4liter halen ze nu al 555pk en 680nm.
Ik sluit 600pk voor de nieuwe M5 niet uit! De wegligging zal natuurlijk ook weer top zijn.
EnRiCo zegt
bla bla bla, maar wel een mooie auto, juist mooi die strakke lijnen en onderscheidt zich van andere
Eric zegt
Waarom moeite doen om hem in Europa te importeren. We hebben keus genoeg in Europa en vermits er geen dealer/importeur is kun je bij schade zelf de wisselstukken bestellen en zonder garantie laten maken bij een niet officiele dealer. Ik wil geen marktafscherming doen, maar een dealer “om de hoek” is handiger dan “ver van mijn bed”!
En de wagen vind ik wel meevallen, hoewel een M3 mijn voorkeur geniet!
mc zegt
@PCCB
Ik vind dat de carrera GT het mooiste geluid heeft van alle auto’s, maar er zijn dus amerikaanse auto’s die nog sneller zijn. Ik liet alleen aan tim zien dat amerikaanse auto’s qua performance niet onder hoeven te doen voor europese. Dat neemt niet weg dat ik europese auto’s vaak wel mooier vind. Maar als je naar prijs/performance verhouding kijkt zijn amerikaanse auto’s beter dan europese.
Het lelijke eendje zegt
Liever een dikke duitser, maar voor 25000 Dollar zie ik deze Caddy CTS-V Coupe wel zitten!
GOD zegt
mooie velgen.
JPM zegt
@ mc
Leuk zo een lijstje vooral als je alle europese auto’s die voor de Viper en vooral voor de Corvette staan weglaat. Daar staan dus nog even een Radical, Gumpert, Ferrari, Maserati en een Pagani voor. Of was je dat even vergeten te vermelden? Als je dan echt gaat zeiken over prijs/performance dan moet je bij Nissan zijn want die is net zo snel als de ZR1 maar kost minder.
Ferdinand1 zegt
Als het een CC zou zijn zou ik begrip voor de achterkant hebben… Voor de rest komt het Cadillac design wel mooi naar voren. Toch komt dit niet in mijn droomgarage..
W115 zegt
Ik zou ook voor een M3/5/6 gaan
Mika Hakkinen zegt
Tja.. als die vouw precies in het midden er niet had gezeten had ik gezegd ja ziet er geneig en gedurfd uit..
Mare tja.. zou stiekem een 2dehandse xk ofzo kopen..
killioq zegt
ik vind hem wel gaaf en het is waarschijnlijk de snelste hatchback direct uit de fabriek. uit amerika dus het zal wel goedkoop zijn.
mc zegt
@JPM
misschien moet je even wat preciezer lezen, ik heb het in mijn eerste post over het verschil tussen DUITSE en amerikaanse wagens. Niet over europees vs amerikaans.
JPM zegt
@ mc
Ok misschien moet ik dat inderdaad doen. Als jij even niet vergeet dat Gumpert duits is.
mc zegt
@JPM
je hebt gelijk, gumpert is een duitse autobouwer, dus mijn post klopt niet. Alhoewel gumpert een kleine autobouwer is.
Maar goed, het idee dat amerikaanse wagens alleen rechtuit snel zijn is wel ontkracht.
Megakix zegt
@LJ: ‘hoeveel kust’ ??? Qué ?
Doe mij de sedan maar….deze coupé heeft ‘het’ niet, geen X-factor, talentloos (behoudens de PK’s..).
JPM zegt
@ mc
Dat heb ik natuurlijk ook nooit beweerd. Maar dat wil niet zeggen dat dat niet waar is voor 99% van de amerikanen. Ik vind het lijstje dat je poste gewoon nutteloos. Iedereen hier weet dat de auto’s die jij noemt bloedsnel zijn vooral door de bochten. Maar iedereen zal uiteindelijk moeten toegeven dat dat maar voor een handjevol amerikanen geldt.
Los daarvan weet iemand wat een standaard Mustang (2008) of Camaro (2009) op de ring doet?
Harry1994 zegt
Wat een ongelofelijk lelijke achterkant zeg!
Dennis zegt
LELIJK … maar dat mag ik niet zeggen geloof ik
mc zegt
@JPM
Camaro SS doet de nordschleife in 8:20
de mustang weet ik zo niet..
Jeanmarie zegt
Waarom loopt er nu niemand te zeiken over het weinig vernieuwende (lees: voorspelbare) uiterlijk? (net als vrijwel altijd het geval is wanneer Audi een nieuw model introduceert)
Wessee zegt
Omdat het een coupe versie van een sedan is. Lijkt me wel logisch dat ie er dan op lijkt. Of ga je ook zo’n nutteloos berichtje schrijven bij elke 3 serie coupe?
Jeanmarie zegt
@Wessee: Dat snap ik. Het gaat mij er echter om dat ALLE Cadillacs op elkaar lijken. Met name wat voor- en achterzijde betreft.
Mr. Dj M. zegt
Zeker jammer dat Cadillac nu geen importeur meer heeft!
Veel mensen durven dit soort design niet aan, maar ik vind het gaaf! 8)
amg zegt
Leuk en aardig allemaal maar na 3 jaar mag je`m gaan inleveren bij de sloop, omdat ze slechte materialen gebruiken. Mijn amg`s rijden nog 20 jaar vrolijk verder. En dat is gewoon een feit. Hoe kan anders een auto van dit caliber 20-30k kosten in de states en hier moet ik er 80k voor neerleggen! Alsjeblieft zeg…
C6_R zegt
@amg: “na 3 jaar mag je`m gaan inleveren bij de sloop”
Is dat gewoon een feit joh? Als dat een feit is dan kan je dat vast wel onderbouwen, anders blijft het een mening!
http://www.jdpower.com/corporate/news/releases/pressrelease.aspx?ID=2009043
“The study, which measures problems experienced by original owners of three-year-old (2006 model year) vehicles, has been redesigned to include 202 different problem symptoms across all areas of the vehicle.”
amg zegt
@C6_R: Dit zegt niks. Ik kom zelf minimaal één keer per jaar in de VS en ik zie dus wat er speelt. Je moet na een paar jaar onderdelen gaan vervangen omdat ze inferieure grondstoffen gebruiken. Voetnoot bij dit verhaal; dit bezuinigen is eind jaren negentig er in geslopen. Je zit geen 3 à 4 jaar oude auto`s omdat ze dus geen onderdelen willen vervangen. Maar wel leuk gevonden grafiekje.
C6_R zegt
@amg: Oh het zegt niks, oh ok, ik dacht het even! :(
Je ziet wat er speelt, dan moeten we jou maar op je woord geloven… Tsja, daar kan geen onderzoeksbureau/grafiek tegen op hè! :roll:
amg zegt
@C6_R: Nee het is gewoon logisch lage prijs slechte kwaliteit reken zelf maar uit.
C6_R zegt
@amg: Oh ja, het is duurder dus zal het wel beter zijn… :roll: Dat is niet logisch, dat is simpel!
Jesper zegt
Het heeft wel wat. Vaag. Ergens.
Toch zou ik met het geld in mijn zak, op het laatste moment de dealer uitrennen en een Camaro SS kopen, en meteen doorrijden naar Camaro Motorsport. :)
http://www.autoblog.nl/archive/2010/01/01/autoblog-video-mika-salo-en-zijn-supercharged-camaro
Ahura zegt
Goedkoop, plastic, rommel, hoeveel meer kortzichtige onzin krijgen we nog? Scherp gesneden, moderne en onderscheidende auto! Maar nee, iedereen wil op safe spelen, owee als de buurman het niet trekt dat je geen BMW hebt gekocht.. trouwens, wat is hier mis mee?
Ook in diverse testen komt naar voren dat er niks mis is het met de kwaliteit van het interieur. Maar nee het is juist zo stoer om te zeggen dat een Amerikaan per definitie rommel is..
Cardesigner zegt
Aan alle US-(car) bashers, ik neem aan dat de afbeeldingen die hierboven gepost zijn, toch wel jullie vertekende beeld van de auto-industrie in de VS kunnen rechtzetten?
Wessee zegt
Ach die zelfde US-bashers gaan dan weer zitten zeiken dat dat JD Power onderzoek niet objectief is oid omdat het niet Europees is. Jullie hebben het misschien niet door, maar Europeanen zijn superieur aan alle andere volken van de wereld. Alleen Europeanen zijn slim en de rest is dom. Alleen Europeanen kunnen spullen uitvinden en bouwen en de rest van de wereld doet er toch niet toe.
rimmarek zegt
@Wessee: +1
Cardesigner zegt
@Wessee, inderdaad, Europeanen zijn toch wel het meest hoogmoedige “volk” van de wereld. En je hebt ook gelijk over de het feit dat voor sommige mensen hier alleen een Europees onderzoek correct is.
Pantoffeldier zegt
wat een lelijk kutding..
Ik heb echt een hekel aan die Cadillacs, veel te overdreven, Amerikanen missen de klasse van een Italiaan bijvoorbeeld.
Dit lelijk hok is niks.
goedbearchumenteerd zegt
@ sharp wat een zielige reactie
En alle mercedes en bmw bestuurders heten zeker Mohammed en Fatima. Get a life
On topic: zeer mooie, originele auto voor een waarschijnlijk zeer bescheiden prijs.
Cardesigner zegt
@Pantoffeldier, noem jij de reventon bijvoorbeeld ingetogener dan deze Cadillac? at amg, misschien rekenen de Duitsers wel veel te hoge prijzen…
Jordi zegt
Van de foto’s word ik niet heel warm maar ik durf te wedden dat als ik em int echt spot, dat ik zeker achterom kijk met een open mond! En ik ben het eens met Aura.. what’s wrong met het huidige interieur? Ik vind het er echt super uit zien. En voor degenen die zeggen dat de kwaliteit van het interieur goedkoop enzo is; dikke onzin, het leer van de huidige top modellen van Cadillac, worden bekleed door dezelfde mensen als van Maybach. En nu de haters weer!
JPM zegt
@ Cardesigner
Als hij dat toch vind, laat hem dan. Ik ga jou toch ook zeggen dat je dom bent omdat je de bovenstaande auto mooi vind.
Míjn mening is dat het gros van Amerikaanse auto’s ontzettend lelijk is en goedkoop aanvoelt. Het zijn gewoon geen luxe autos. Dat argument wordt mij bijgestaan door het feit dat Audi/BMW/Mercedes/Ferrari/Lambo/Aston/Porsche allemaal de VS als (een van de) grootste afzetmarkt hebben terwijl de Amerikanen geen voet aan wal krijgen in Europa.
Tuurlijk hebben ze ook auto’s die mij kunnen bekoren. De ZR1 en de nieuwe Camaro vind ik erg interessant. Als dat soort auto’s vaker gemaakt worden dan gaat het wat mij betreft de goede kant op. Maar dit ding vind ik niet om aan te zien.
Mardec zegt
Op vlak van looks is het zelfs een Fiat Multipla killer :-/
lincoln zegt
gaaf ding .. klaar uit ..
NLBUURMAN zegt
vermogen: +1
Looks: +- 0
ik ben niet weg van deze coupé, vind de sedan mooier :) dat is slechts mijn mening :P
Cardesigner zegt
@JPM, maar als een auto lelijl is, dan hoeft dat nog niet te betekenen dat de kwaliteit slecht is, zoals sommigen hier denken.
Wessee zegt
9 van de 10 mensen die (deze) Cadillac lelijk vinden zeggen dat omdat ze zogenaamd alles lelijk vinden wat van de andere kant van de oceaan komt. Daarnaast zijn ze ook in de veronderstelling dat alles wat uit de US komt wel slecht moet zijn, evenals alles wat uit Duitsland komt kwalitatief super. Wij weten natuurlijk allang dat beide gedachten achterhaald zijn.
AriM6 zegt
@Wessee:
Daar ben ik het niet volledig mee eens.
Europeanen denken idd dat europa heel goed is, maar dat gevoel is veel meer in Amerika.
Amerikanen vinden dat Amerika geweldig is, zijn trots op hun land en vinden dat hun president de machtigste man van de wereld moet zijn.
Ik heb niks tegen Amerikanen hoor, maar als er een volk op aarde is dat denkt dat ze het belangrijkste continent zijn van de wereld dan is het zeker Amerika.
Amerika heeft geweldige dingen gedaan en behaalt in het verleden hoor, maar ik denk toch echt dat de toekomst in europa maar vooral in Azie ligt.
Vooral Japan en China.
Japan loopt met veel dingen voor en maken geweldige producten.
Wessee zegt
@AriM6: Ben het met je eens dat Amerikanen dat ook hebben. Maar wat wij hier altijd vergeten is dat wij Europeanen net zo erg zijn. Maar we doen met zijn allen net alsof dat niet zo is en ondertussen geven we af op alles wat anders is. Een pot nat, we zijn allemaal mensen.
De toekomst ligt in mijn ogen niet op 1 continent of in 1 land, maar de toekomst wordt alleen maar beter als overal wordt samengewerkt. Klinkt heet geitenwollensokkerig maar ik denk dat nu wel bewezen is dat geen enkel land of werelddeel zichzelf goed kan redden in zijn (haar?) eentje.
EJS zegt
@Wessee:
Ik denk wel dat je er rekening mee moet houden dat het economische zwaartepunt van deze aarde van het westen naar Azië gaat verhuizen, en dat de VS uiteindelijk kleiner/minder machtig zullen worden als een grootmacht als bijv. China..
Rob USA zegt
@JPM:”Dat argument wordt mij bijgestaan door het feit dat Audi/BMW/Mercedes/Ferrari/Lambo/Aston/Porsche allemaal de VS als (een van de) grootste afzetmarkt hebben terwijl de Amerikanen geen voet aan wal krijgen in Europa.”
FOUT!
De echte reden is dat een Amerikaan zich wel wil onderscheiden van de massa..wat je van Europeanen/Nederlanders niet kan zeggen,zie ook weer dit topic. En dat Nederland CO2 tax aan het heffen is en dau USA car onevenredig benadeeld worden.
Er zijn zeker tientallen mooie modellen uit de States maar je moet ze wel kennen en WILLEN waarderen!
Rob USA zegt
@Wessee: AMEN! +10
P.S. dau=dat een
Ten overvloede: USA heeft de rest van de wereld niet echt (altijd) nodig (zie o.a. aantallen F150/Camaro verkoop)
andersom kan de hele autowereld NIET ZONDER the USA!
Dus wees allemaal eens lief anders gaan al jullie merkjes stuk voor stuk failliet !!
Cardesigner zegt
@JPM, voor bijna elk groot merk zijn de VS de grootste afzetmarkt, aangezien daar de verkopen het hoogste zijn.
Mardec zegt
@ Wessee
Waw, heb je dat zelf bedacht? Wat een ridicule opmerking! Een corvette of een viper vind ik heel mooi. Maar dit stuk nest?
Als jij dit geen lelijk hok vindt dan scheelt er iets met je smaak! Alles is totaal buiten proporties, geen smaak of inspiratie. De getallen zijn mooi, maar daar stopt het ook.
En je hebt ook van die mensen, die alles mooi vinden. Zolang het maar uit amerika komt, veel zuipt & in verhouding veel te weinig kracht produceert. Zo een beetje als jij dus. Dus top met vingers wijzen kieke
Cardesigner zegt
@Mardec: 564 pk en 747 Nm, en BMW heeft een V10 die 50 pk minder levert, en nu niet beginnen over de nieuwe twinturbo V8, want die levrt veel minder koppel.
JPM zegt
@ Rob USA
Ik sta altijd open voor nieuwe modellen, ik ben geen fanboy van een merk of maatschappij.
Ik weet niet of je het weet maar Europa is voor amerikanen een soort statusgebied. Alle luxe producten uit Europa worden als statussymbool gezien, dat geldt trouwens niet alleen voor de VS maar wereldwijdt is Europa het luxe/status continent. LuisVuitton,Armani,Gucci,Rolex,Omega,Brioni,Turnbull&Asser,lÓreal,Nestle,Movepick,Mercedes,Ferrari,Ferregamo,B&O etc.etc. Zo kan ik oneindig doorgaan, in elk segment met luxeproducten zijn de Europese het ultieme statussymbool.
Dat heeft niets te maken met dat wij niet onderscheidend zijn maar puur met kwaliteit en geschiedenis.
Met auto’s is het niet anders, de beste luxeproducten komen uit Europa. De hele wereld weet dat en daarom zijn ze ook zo populair. Dat ze in de VS ook steeds betere luxe auto’s gaan maken maakt niets uit want zolang Europa en hun producten statussymbolen blijven zullen de vooroordelen jegens de Amerikanen blijven bestaan.
C6_R zegt
Dat heeft niets te maken met dat wij niet onderscheidend zijn maar puur met een imago van kwaliteit vanuit het verleden.
Voor de objectieve kwaliteit in het heden: Check de JD powers grafiek!
Zo goed zijn al die statusmerken uit Europa in werkelijkheid niet.
JPM zegt
@C6_R
Daar heb je ook wel gelijk in hoor, maar zolang aan Europa het imago van statussymbool hangt zullen de amerikanen op luxe producten altijd het onderspit moeten delven, hoe goed de kwaliteit ook wordt.
C6_R zegt
@JPM: Inderdaad, imago is traag. En een hoge prijs zorgt ook voor een imago (het is duur dus zal het wel goed zijn).
Maar als de Yanks wagens als deze blijven maken en gewoon die kwaliteit hoog houden en blijven verbeteren dan zal dat imago ook langzaam maar zeker weer in hun voordeel keren.
Niet dat het overigens belangrijk is of “wij” in Europa lekker blijven geloven dat Amerikaanse wagens inferieur zijn aan Europese. Als je bedenkt dat de EU markt voor auto’s kleiner is dan zowel de Amerikaanse als de Chinese.
bpc zegt
m5-killer ik denk eerder aan een m6 killer omdat dat toch eigelijk een m5 coupe, ik denk dat deze wel eens zelf de nieuwe m5 voorbij gaat…@ roadronner voor het zelfde geld? vergeet het de m3 kost standaard al evenveel als deze voor een gelijkaardig beest als dit van je m3 te maken zit je al aan m5 geld
Rob USA zegt
@JPM: Ik weet niet of jij het weet dat het andersom ook geld maar dan niet op status -voor de happy few- maar op veel grotere schaal: Apple/Coca cola/Microsoft/Nike/X-box/Disney/heeel veel games/films/muziek/surf-skate-sport worlddomination/Mac Donalds/Starbucks!
En uit Azie: Sony/Samsung/Toyota/Toshiba.
Ahura zegt
Als dit een Baby Lamborghini was vond 80% hem super. Maar het is een Cadillac dus vind 20% hem super. Typisch.. ;)
Rob USA zegt
OT:Ik vind die achterkant met z’n twee uitlaten met omhulsel echt leuk om te zien en zeker wat anders als de massa hier.
BananaFlip zegt
Jammer dat de auto zo’n rare lijn heeft. Amerikanen moeten maar niet proberen de beauty van een Europese coupé te evenaren. Veel verder dan een lichtelijk afgesneden daklijn en voor de rest slechts vierkante vormen komen ze niet.
JPM zegt
@ Rob USA
Ja maar daar hebben we niets aan. Wat je nu doet is random merken opnoemen. Met Cadillac en de vergelijking met BMW gaat het hier om het luxe segment, dus ik weet niet wat je ermee wil bereiken.
carpicture555 zegt
echt jmmer is het ook weer niet van kroymans enzo…
dit ding zou hier toch niet worden verkocht en als je hem nu wilt hebben kan je hem net zo goed importeren want als je zo’n auto wil en kan betalen, maakt jou die verscheping en invoerrechten ook nix meer uit volgens mij…
ik persoonlijk vind het echt een vette auto geworden ook al vind ik de nieuwe sedan mooier. ( of komende station)
Benz.. zegt
OT: Blijft een lelijk wangedrocht, ook in deze trim.. Qua styling en design blijf ik het verafschuween maar qua weggedrag zal hij weer goed kunnen meekomen met bijv. AMG, RS6, M5. Een goede auto maar geen mooie auto in mijn ogen.
Waarom blijven alle USfanboys maar roepen dat deze Coupé de Duitse 3 verpletteren. Ten eerste: Het is een coupé en is hij van een compleet andere slag dan bijv. een E63 of M5. Ten tweede: Dat een auto een paar sec. sneller op de Nurburgring was (wat overigens niet eens officieel is) wil nog lang niet zoveel zeggen of de auto echt goed of veel beter is..
Ik zou kiezen voor een M6 of SL. Wel duurder maar stijlvoller. En mooier. Stukken mooier (mijn mening)
Eigenlijk is dit precies hetzelfde wat Mercedes met haar CLC heeft gedaan. Hetzelfde frontje maar een lelijk hoge achterkant + een totaalplaatje om van te gruwelen!
@Wessee: “Doe mij deze Caddy maar in plaats van al die Duitse rommel.”
Gosh, gelukkig hoeft een Benz of BMW bij lange na niet onder te doen als het op styling, design en kwaliteit aankomt. Het zal eerder andersom zijn denk ik..
(Beetje) kortzichtig.
@Cardesigner: Als het Europees is kan het van jouw aan het gas begrijp ik?
@Rob USA: Kan de USA zonder de Europese Unie en ZONDER de Arabische Oliestaten? Zo ja (volgens jou) dan begrijp je er mijns inziens vrij weinig van, helemaal niks eigenlijk.
Bedenk daarnaast ook eventjes dat de USA de grootste olieconsument is. (De grootste vervuiler eigenlijk ook..)
“Dus wees allemaal eens lief anders gaan al jullie merkjes stuk voor stuk failliet !!”
Gelukkig weten we allemaal (nou ja, bijna) dat de realiteit heel anders ligt! ;)
Jouw lieve US-merkjes hadden mazzel dat de US-regering miljarden in GM en cohorten heeft gepompt om deze in die tussentijd overeind te kunnen houden.
“De echte reden is dat een Amerikaan zich wel wil onderscheiden van de massa..wat je van Europeanen/Nederlanders niet kan zeggen,zie ook weer dit topic.”
Dit heeft misschien maar heel weinig te maken met het onderscheiden van de massa. Bedenk even dat heel veel Europeanen het huidige design van auto’s van over de plas (lees: The States) verafschuwen dan wel lelijk vinden. Dan is er nog een kleine groep daaruit die denkt dat Ami’s nog steeds geen bochten kunnen nemen. Die hebben idd wat men al zegt een flinke poos in een grot geleefd..
En natuurlijk is het niet altijd even makkelijk om uberhaupt aan een Ami te kunnen komen. Zeker nu Kroymans er de brui aan heeft gegeven.
US-fanboys: Waarom al dat heftige gebash op merken als Mercedes,BMW,Audi.. Je kunt blijven zeggen dat het overgewaardeerde rommel blijft. (niet dus) maar je betaalt (bijna altijd) wel voor kwaliteit en die krijgt men in heel veel gevallen dus ook.
Van jullie kant kan ik het ook heel goed begrijpen maar mij zal je niet horen zeggen dat Ami’s alleen rechtdoor kunnen, kwalitatief slecht zijn (niet allemaal nee) en ga zo maar door. Ik blijf daarbij realistisch. :)
Ik gaf m’n mening over het uiterlijk. Ben ik niet over te spreken, terwijl ik me best wil onderscheiden. Niet alleen in het hebben van een bepaald soort auto want “je willen onderscheiden” is een erg breed begrip zoals jullie weten.
C6_R zegt
@Benz..: Heb je ook een samenvatting van je betoog in minder dan twee regels? :lol:
Thanks!
Benz.. zegt
@C6_R: “Maar als de Yanks wagens als deze blijven maken en gewoon die kwaliteit hoog houden en blijven verbeteren dan zal dat imago ook langzaam maar zeker weer in hun voordeel keren”
Nou en.. De rest van de merken staan alles behalve stil als het aankomt op nieuwe innovaties, technologisch gebied enz.
C6_R zegt
@Benz..: Nou en.. De rest van de merken staan alles behalve stil als het aankomt op nieuwe innovaties, technologisch gebied enz.
Nou en? :lol:
Ik zeg toch ook niet dat de rest van de merken stil staat. Ik zeg slechts dat (een aantal) Amerikaanse merken de laatste jaren flink de kwaliteit heeft verbeterd en dat als ze dat blijven doen mensen hun beeld (langzaam maar zeker) gaan bijstellen.
Kijk maar eens naar het imago dat Amerikaanse wagens geen bochten aankunnen. Dat begint (op een enkele dwaas na) al te veranderen, dat merk ik oa hier aan het aantal reacties. T
oen er eens een artikel was getiteld Motown spanks Munich oid kon bijna niemand het verkroppen dat de M5 verslagen was. Nu is dat al veranderd, in plaats van de feiten te ontkennen kijken de BMW adepten uit naar de volgende M5 in de verwachting dat die wél sneller zal zijn… Met andere woorden: de CTS-V heeft respect afgedwongen. Zelfs bij jou! ;)
Benz.. zegt
@C6_R: Is het teveel lezen voor je?
Mag je eerlijk zeggen hoor.. :lol:
Wessee zegt
@Mardec: je voelt je blijkbaar aangesproken. Daarnaast vind jij dat ik geen smaak heb als ik deze auto mooi vind? Zegt best veel over jou als persoon en niet echt postief ofzo.
@Benz..: die reactie was weer een reactie op eerste bij dit artikel. Ik verlaagde mij eventjes tot zijn niveau. Grappig eigenlijk dat daar niks over wordt gezegd. Is het andersom dan word ik meteen beticht van kortzichtigheid.
Wessee zegt
Trouwens: Mardec: hoezo denk jij mij te kennen? En je laatste zin is natuurlijk geen touw aan vast te knopen. Beter de volgende keer in het Nederlands.
Benz.. zegt
@goedbearchumenteerd:
“En alle mercedes en bmw bestuurders heten zeker Mohammed en Fatima.”
Een nickname zegt niet alles. dergelijke clichés ophangen is trouwens “uit”..
Wessee zegt
Benz..: zijn reactie was ook een reactie op een eerdere en ook hij kon de verleiding niet weerstaan om eventjes naar dat niveau af te glijden.
Benz.. zegt
@C6_R: Nee, prima dat wilde ik even horen.. ;)
En de Yanks zijn weldegelijk flink aan de weg aan het timmeren geweest. Goede, snelle wagens bouwen die ook nog eens goed (niet in alle gevallen nog overigens) een bocht konden nemen. Daar hoor je mij ook niet over. Nogmaals: Ben in de meeste dingen gewoon realistisch en beargumenteer dat ook als zodanig..
Over dat Motown spanks Munich topic heb je wel gelijk. De M5 is echt een verschrikkelijk snelle, goede en luxe vierdeurs. Hetzelfde geldt voor de Caddi maar die doet dat weer op een geheel eigen manier. Als ik moest kiezen werd het een M5 met het geluid en wegligging van de Caddi. :)
Hennep zegt
@JPM
Ik denk dat je wel gelijk hebt met de luxe uit Europa als statussymbool. Hier een leuk voorbeeld van de gespotte auto’s in Miami Beach (FL):
http://www.autogespot.com/nl/viewcars.php?offset=3&country=United%2520States%2520of%2520America&city=Miami+Beach+%28FL%29
Aan de andere kant ben je met een auto uit de USA of Japan wel wat exclusiever (te zien in de link). Het is maar net hoe je het wendt of keert :).
Cardesigner zegt
@Benz.., ik heb juist grote bewondering voor MB en co. ik wil slechts het verkeerde beeld van de mensen over US-cars aanpakken.
Benz.. zegt
@Wessee: Ben niet boos hoor.. ;)
Maargoed, dat “Duitse troep” zou omgekeerd bij jouw ook vraagtekens oproepen. Duitse–>Amerikaanse bedoel ik.
Maar: In dat geval neem ik dat “kortzichtig” terug.
Erewoord..
Wessee zegt
@Benz..: Gelukkig, zou een slecht begin zijn van 2010. :P
Maar wat Cardesigner zegt, daar sluit ik me bij aan. Ik kan een mooie Benz of BMW zeer waarderen. Audi blijf ik echter wel overgewaardeerde troep vinden en ook al beweren zijzelf dat ze premium zijn, ze halen bij lange na het (perceptie)niveau van hun voorbeelden uit Stuttgart en München niet.
Over perceptie gesproken: dat is ook meteen het grootste probleem voor Amerikanen, goed of slecht.
Cardesigner zegt
En overigens is China de grootste vervuiler, maar ik snap je punt.
Rob USA zegt
@JPM: Wie begint er nou met Nestle en Movepick, we hadden het idd toch over auto’s.
@Benz: Ik had het alleen over -op autoverkoop gebied-! Niet over de totale economie.
Ben jij dan de enige die niet weet dat van al die Eur/Jap merken hun grootste dus ook belangrijkste markt de USA is.
En dat vooral in de grotere/snellere uitvoeringen,
een 316i/C180 moeten ze niet.
Kroymans had grote plannen en hij geloofde wel in de div. USA merken (je kan hem van grootsheidswaanzin betichten maar verstand van auto’s en een goede handelsgeest had hij zeker) maar kon hij dat door crisis helaas niet meer waarmaken. Nu staan de USA merken helemaal weer in de ijskast.
Ik bash alleen op de duitse drie omdat het meestal saaie grijze bakken zijn en vooral omdat je ze overal ziet.
Topmodellen gaan dan nog maar het gros heeft de 316i en doet of ze een M3 hebben gekocht en bewegen zich ook zo in het verkeer.
Constante kwaliteit is toch ook ver te zoeken (A/E-klasse/oude 7-serie). Overprijst zijn ze zeker, je betaald vooral de naam.
Geen kwaad woord over de motoren/materiaal gebruik binnen en buiten, maar wat een saaie voorspelbare interieuren,al 10 jaar hetzelfde.
Benz.. zegt
@Cardesigner: Oh, in de donderdag Caption Contest: Pragmatisch stond iets heel anders..
zdev zegt
Ik heb een weekje door Canada in het kleine broertje hiervan kunnen rondrijden, en de kwaliteit is erg goed! De achtervering was nogal Amerikaans afgesteld, maar daar is wel wat aan te doen.
Wessee zegt
Welk klein broertje, zdev?
Cardesigner zegt
@Benz.., een beetje spot op MB mag toch wel? Misschien gaf ik daarmee een verkeerd beeld van mijn mijn over MB. Ik wil zelfs dat de volgende auto van mijn vader een Merc wordt, dus denken dat ik een MB-basher ben, is niet juist.
Benz.. zegt
@Wessee: De beste wensen voor 2010! :)
Wat jij van bepaalde merken vindt is jouw mening. Daar blijf ik van af..
Met de huidige kwaliteit van Ami’s is het over het algemeen best goed gesteld (beter als vroeger) en ook de rijeigenschappen zijn in de meeste gevallen verbetert. Alleen is het uiterlijk meestal de afknapper voor mij. Dat geldt in mijn geval voor de nieuwe Corvette, de Avenger, Caliber + al de Chevy/Daewoo’s.
Mooie/ Ami’s: Camaro (begin hem steeds mooier en mooier te vinden), Challenger, 300C, Nitro, Dodge Ram.
En idd. Amerikaanse auto’s: Je houdt er zielsveel van of je vindt het niks.
Wessee zegt
@Benz..: Insgelijks!
Benz.. zegt
Zeg ook niet dat je een hater bent hoor. Gewoon een tikkie kortzichtig in mijn ogen. Is mijn mening, jij mag vinden van niet.. Klaar.
En natuurlijk mag je de spot drijven met iets, het is je goed recht.
robert-123 zegt
Waarom in godsnaam moet alles bij Opel zo een goedkope naam krijgen? FlexDoors! OMG! Kan je die buigen? “Suicide” klinkt toch veel stoerder?
robert-123 zegt
Excuses! Verkeerde artikel!
Benz.. zegt
@Rob USA: Qua autogebied heb je gedeeltelijk gelijk. Echter, als de grote Europese merken besluiten Amerika links te laten liggen heeft Amerika ook een probleem. Bedenk dat wel.
“Ben jij dan de enige die niet weet dat van al die Eur/Jap merken hun grootste dus ook belangrijkste markt de USA is.”
Heb ik niet gezegt. Ik weet dat gewoon en zou dat niet ontkennen.
Of jij vindt dat Duiters saai vindt is jouw mening. Ook dat ze bijv. 10 hetzelfde interieur gebruiken. Nou, als je ziet dat men bijv. bij Mercedes of BMW heel veel ontwikkelingen en technieken doovoert in het interieur en omgeving kan ik ook stellen dat er steeds verbeteringen worden doorgevoerd wat ook bij de Amerikaanse merken het geval is.
En nee, Men heeft qua modellengamma niet altijd de kwaliteit in acht genomen die er wel zou moeten zijn. De A-klasse of in sommige gevallen de vorige E-klasse. Waarom is de vorige 7-serie kwalitatief slecht dan? Het enige nadeel was volgens mij de veel te harde demping wat niet paste in een dergelijke limo van dit formaat.
six-trey zegt
@Benz..:
ik bash persoonlijk nooit duitse wagens ja ik vind Audi/VW een beetje saai maar dat is persoonlijk niet dat ik het niet toejuich s
citro-feel zegt
zeker niet mis! :lol:
Rob zegt
Jep, er is weer een auto toegevoegt aan mijn eindeloze lijstje van auto’s die ik ooit allemaal bezit. Zou mij een zorgt wezen of de kwaliteit crap is. De CTS-V is mooi en er zit een dikke V8 in. Geen Jap of Europees die daar een antwoord op heeft :P Oke, AMG misschien
Cardesigner zegt
@Benz.., waarom zouden de EU-merken de VS links laten liggen… dan lopen ze een gigantische hoeveelheid omzet mis, en dan kunnen de US-merken de gaten opvullen…
zdev zegt
@ Wessee
Ik huurde een CTS, helaas een 3.0L V6 met 270PK. De 300PK versie was niet beschikbaar. Ik vond de V6 wat underpowered, maar ik ben dan ook V8 gewend.
Optrekken ging mij iets te langzaam, en de schakelbak kon wat pittiger. De 270PK’s voelde je niet echt, eenmaal op toeren kwamen de PK’s pas naar boven. Maar voor Canada is dat ook wel ok, ze rijden er namelijk allemaal behoorlijk relaxed.
Op zandwegen drifte de auto nogal door de bochten (achterwielaandrijving) en bij correctie zwabberde de kont nog na.
Ik was erg positief verrast over de kwaliteit van de auto, zowel bouw als interieur. Dat had ik niet van een Amerikaan verwacht!
Ik zou er best een willen hebben, omdat hij er best bruut uit ziet. Maar dan wel de CTS-V met V8, 4×4 en sportonderstel.
Wessee zegt
@zdev: Ah nice! Ik heb zelf een keer mogen rijden in de 3.6 en dat ging wel vooruit, maar ik ben maar een 4 pitter gewend, haha.
Benz.. zegt
@Cardesigner: Sorry was waarschijnlijk niet duidelijk.. Natuurlijk doet de EU dat niet. Het zou de stomste fout zijn in de geschiedenis namelijk. Ik zei het enkel en alleen als een tegenreactie op Rob USA.
Misverstand opgelost :D
six-trey zegt
verkeerde knop :p
zo als ik aan het zeggen was:
ik bash persoonlijk nooit duitse wagens ja ik vind Audi/VW een beetje saai maar dat is persoonlijk niet dat ik het niet toejuich dat amerikanen eindelijk concurenten hebben voor de M3/M6/SL en wees eerlijk ergens heb je toch wel repsect voor de CTS-V ook al vind je hem niet mooi.
En nog even voor iedereen die zegt dat amerikanen eindelijk beginnen auto’s maken die bochten kunnen nemen laten we dit even uitvechten :twisted:
Mijn 60s Mustang Racecar tegen jouw duitser any day any race track (éénmaal hij af is tenminste ;) )
Cardesigner zegt
@Benz.., ok
Benz.. zegt
Had het ook niet tegen jou persoonlijk..
Naast het onnodig gebash op bijv. Mercedes is het gebash op Amerikaanse merken ook niet van de lucht. Ik bedoel dan de kritiek en onzin die geschreven wordt. Kutkwaliteit of niet bochten kunnen nemen. Onzin is dat.
Wessee zegt
@Benz..: Je bedoeld zoiets als S16’s reactie? :P
S16 zegt
Heren,
Alles draait om “sophistication”.
Amerikaanse auto’s zijn meer van het type lang, blond, knap gezicht , dikke plastic tieten en een lekker kontje in een minirokje.
Even lekker genieten misschien, maar verder heeft ze niet veel te bieden.
Europeanen houden meer van aandacht voor details, tradities en klasse. Vooral dat laatste missen Amerikaanse auto’s en daarom willen Europeanen ze niet hebben.
Om bij de vergelijking met vrouwen te blijven: Aan deze kant van de plas hebben de meesten liever een natuurlijke schoonheid, eentje met gevoel voor humor en die slim en lief is.
Voor beide valt wat te zeggen, het is een kwestie van stijl denk ik.
Maarja, ik zou toch voor de S5 gaan, ook al is ie langzamer.
C6_R zegt
@S16: Ja hallo, het is inderdaad niet zo sophisticated als een Bentley nee, maar we hebben het hier over een auto die in het vaarwater zit van M5en, E63en en RSaudi’s. Zijn die wel zo sophisticated dan? Die bedienen zich ook van schreeuwige siliconen bodykits en grote velgen…
Vond het bijvoorbeeld wel grappig dat ze bij Mercedes zelfs in de klokkenwinkel vermelden dat er een 6.3 (6.2 eigenlijk) V8 in die bak ligt, lekker bescheiden! :lol:
http://s2.desktopmachine.com/pics/mb-e63_amg-1483_1920x1200.jpg
Maar voor de rest heb je wel een punt en dat is wat me zo in yankenbakken aantrekt: het ziet er niet uit alsof er een groep designers maanden aan elk hoekje heeft zitten schaven totdat het goed was. Nee het zijn ruwe diamanten, “bold statements” en dan moet het maar goed zijn. Love it or hate it, take it or leave it. Geen allemansvrienden of grijze muizen.
Kwestie van smaak om dat cliché nog maar es in de groep te gooien!
Cayman zegt
Waanzinnige bolide. Lekker anders.
Benz.. zegt
@Six-trey: Tegen hoeveel pk neem ik het op dan? ;)
Qua wegligging win ik sowiezo, eitje! ;) (grapje)
six-trey zegt
@Benz..:
dat is nog onduidelijk origineel leverde hij rond de 500-550PK (op de achterwielen). maar hij zit nu met verschillende moderne onderdelen in de motor en versnellingsbak dus ik hoop de 600 te berijken en ook al had de chassis/ophanging van een 60s NASCAR wagen die heb ik toch nog geupgrade met een set shokdempers, remschijven en servo waar je al een tweedehands wagen voor hebt :P
ach ja de CTS/5serie discussie kan blijven doorgaan ik ben het al beu. De nieuwe coupe is volgens mij niet meer buiten proporties dan een A5 het is maar wat je liefst ziet zeker alleen moet je niet zeveren over wegligging of kwaliteit aangezien dat het tegendeel bewezen is
S16 zegt
Ik zei niets over kwaliteit
Cardesigner zegt
@S16, bravo, je hebt zojuist het schoolvoorbeeld van een reactie die het toonbeeld van Europese hoogmoed is gegeven. Hahaha, jij zegt dat er in Europa meer op innerlijke schoonheid wordt gelet? Zal ik jou eens wat zeggen? Kijk bijvoorbeeld naar de vliegtuigmaatschappijen. Bij de Amerikaanse maatschappijen (Delta, Northwest, United Airl.) zijn er genoeg stewardessen van boven de 50. Hier in Europa worden ze, als ze “te oud” zijn, zonder pardon vervangen.
Benz.. zegt
@Wessee: Gedeeltijk wel, maar iedereen ziet dit soort dingen weer anders. Ik ook, hij ook en houdt het nog gewoon genuanceerd. Ga hem er niet op aanvallen ofzo..
Dat mag jij doen.. ;)
S16 zegt
Thnx Benz
Ik probeerde het in elk geval genuanceerd te houden
@cardesigner
Noem het Europese hoogmoed, maar ik durf te beweren dat Amerikaanse auto’s niet meer de klasse van weleer hebben.
Denk aan de Duesenberg, oude Lincolns en de concept Cadillac Sixteen.
Ik hoop dat je stewardess slim en lief was.
Cardesigner zegt
@S16, de EU-merken beginnen die klasse helaas ook een beetje te verliezen, kijk bijvoorbeeld maar naar de nieuwe XJ (prima auto, maar doet afbreuk aan de traditie) en die vulgaire Calibier concept van Bugatti.
S16 zegt
@cardesigner
Helemaal mee eens
Maar noem mij 1 Amerikaanse auto die in de schaduw kan staan van een Maserati Quattroporte of een Bentley Arnage qua absolute klasse
Niet deze CTS-V of enige andere Cadillac
six-trey zegt
@S16:
daarin heb je gelijk de tijd dat Cadillac en Lincoln enkel te vergelijken waren met een Royce Rolls/Bentley liggen al lang achter ons wat ik spijtig vind, daarom ben ik een gek van klassieke amerikanen, ik durf wel een Caddy Deville/Fleewood uit de jaren 50-60 naast een dergelijke nieuwe auto zetten qua klasse
Benz.. zegt
@Cardesigner: Op 1 specifiek punt ben ik het volkomen eens met @S16: Vroeger in de jaren 50-60 was Cadillac een volwaardige concurrent voor bijv. Rolls Royce en Bentley..
Nu is dat toch wel even anders terwijl bijv. Rolls Royce niet ineens veel meer stijlvoller dan wel kwalitatief veel beter is geworden.
Ook Cadillac heeft in haar modellengamma auto’s zitten die goed en degelijk in elkaar zitten..
Wat het Calibier concept van Bugatti betreft deel ik die mening. Leuk en ondenkbaar luxe maar meer ook niet.
Over de nieuwe Jag XJ ben ik wel te spreken. Eindelijk eens onderscheid durven te maken door bepaalde tradities de rug toe te keren.
@S16: Ik zou er geen durven noemen.. Zo’n Lincoln maybe?
C6_R zegt
@AriM6: Alle respect voor de Gumpert, maar die heeft wat mij betreft nog weer net iets minder met een straatauto te maken dan een ACR viper…
En over het prijsverschil kunnen we maar beter zwijgen…
Benz.. zegt
@Six-trey: Ehm.. nee, laat maar zitten.
MB S400 CDI (vorig model)
4-liter V8
250 pk
560 Nm koppel
Ook niet verkeerd maar is tegen zo’n 600 pk al kansloos.
Een S65 heb ik niet zo gauw in de buurt staan. :D
carpicture555 zegt
@ Six- trey:
je hebt helemaal gelijk! ik ben autoliefhebber en ben fan van alles met wielen, en op zaterdag poets ik auto’s, waarvan de meesten van kroymans afkomen. dus met name amerikaanse zuipbakken. maar dat interieur valt reuze mee van al die amerikanen tegenwoordig en ze hebben, (in mijn ogen), een veel spannender uiterlijk, ook al zitten wij saaie nl ers daar niet op te wachten.
nee wij willen in plaats van een camaro en avalanche een matiz 0.8…
six-trey zegt
@carpicture555
amen brother ;)
@Benz..
toch ook nog een beauty al zou ik een SL eerder kiezen maar zeker iets mooier dan een grijze muis.
die stang is ook geen dagelijkse wagen hoor het is gewoon een 60s racewagen (NASCAR achtige racen) die ik op een autokerkhof in Arizona op de kop heb kunnen tikken en gekocht voor een appel en een ei. en als je weet dat dergelijke auto’s geveild worden voor $200.000 in de VS is het zeker geen slechte investering voor een weekend projecteje :D
C6_R zegt
@six-trey: Pics? Vind barnfinds en overambitieuze restauratie projecten altijd wel mooi!
Benz.. zegt
@C6_R: Hij is wel gewoon toegelaten op de openbare weg dus in feite heeft hij wel een punt. Ik ben het echter met je eens dat de Viper daar veel dichter tegenaan leunt dan de Gumpert welke nog net niet vergelijkingen gaat tonen met geprepareerde racewagens voor het circuit.
C6_R zegt
@Benz..: Hij is voor zover ik weet inderdaad street legal, daar zeur ik ook niet over hoor. En de grens tussen straat en race bak is altijd vaag, maar zoals je ook zelf zegt deze is nog ff wat meer een circuitbak dan een ACR vipert…
AriM6 zegt
@Benz.. @ C6_R
De Viper ACR staat gewoon bij het lijstje van de straatlegale auto’s die een tijd hebben neergezet op de ring.
De Apollo ook.
Dus beide zijn gewoon straat legaal.
@C6_R
Als je het over prijs gaat hebben dan zal die Viper natuurlijk goekoper zijn, maar mij zul je nooit meer horen over de prijs hoor.
Als ik het me goed herriner was het de X5 50i of X6 50i en fractie van een seconde langzamer dan een Cayenne.
Terwijl die Cayenne veel duurder was, maar dat gold volgens bijna iedereen niet als je de auto’s met elkaar gaat vergelijken…
Het gaat alleen om de prestaties…
@six-trey
Als je aan iemand op straat vraagt waar hij het eerste aan denkt als je Amerikaanse auto zegt is een grote wagen met een 8 liter V8 ofzo die aan de start van een dragrace staat.
Veel mensen hebben dat beeld nog steeds en denken dat de Amerikanen maar gewoon een body maken, een gigantische motor erin gooien en gaan met die hap!
Verbaasd me nog steeds dat mensen die hier op autoblog reageren en zichzelf een autoliefhebber noemen, nog steeds dat beeld hebben..
carpicture555 zegt
toch heb ik liever een duitser, dat dan weer wel…
C6_R zegt
Is dit trouwens al het langste topic van de week? :lol:
Cardesigner zegt
@S16, ik deel jouw mening, dat er tegenwoordig geen Caddies zijn die je kunt vergelijk met RR’s of met Maserati’s. Maar Cadillac heeft, net als bijv MB, een merk dat ook kon concurrerenmet RR, alweer een tijd geleden de keuze gemaakt voor massaproductie.
C6_R zegt
Nog 19 reacties achterstand…
Morgen verder, ik ga nu ff kijken naar Gordon (die yank, niet die nicht) in een Hummer met Corvette motor…
Cardesigner zegt
@six-trey, ik zou ook graag wat foto’s van je bolides willen zien.
six-trey zegt
@Cardesigner en C6_R
EJS zegt
@six-trey:
Zo te zien moet je nog wel even! Wel een vet project, ben benieuwd wat het eindresultaat is!
C6_R zegt
@six-trey: Nice! Nog even in de was zetten en dan is ie klaar lijkt me! ;)
Cardesigner zegt
Kan trouwens niet wachten op de CTS-V Wagon!
six-trey zegt
)
mc zegt
@arim6
ik noem de gumpert zelfs in mn posts. misschien eerst lezen voordat je maar wat roept. Ik was al tot de conclusie gekomen dat gumpert een duitse fabrikant is.
AriM6 zegt
@mc:
Ik had jouw post gelezen dus ik ging ervan uit dat je het niet wist. ;)
Ik ga natuurlijk niet tussen de reacties zoeken of jij al erachter gekomen bent dat Gumpert duits is.
AriM6 zegt
@ mc
trouwens, je zeg tegen mij eerst lezen voordat je iets roept.
Maar dat geld het zelfde voor jouw, aangezien jij zei dat de Viper de snelste was en dat was niet zo …
Max zegt
@HDM
4 en 2 aan elke kant, 8 uitlaten.. Lekkere styling indeed!
Hennep zegt
@AriM6
”Ik heb niks tegen Amerikanen hoor, maar als er een volk op aarde is dat denkt dat ze het belangrijkste continent zijn van de wereld dan is het zeker Amerika.”
De VS (daarover gaat het hier) zijn een land, niet het continent ;). Ben het op zich wel met je eens.
Wessee zegt
True, maar China kan zichzelf nooit groot houden als wij hun producten niet blijven afnemen.
Ik denk trouwens dat op dit moment de rest van de wereldleiders het niet zou pikken als China zich ineens alles zou beslissen. Daarvoor liggen de visies te ver uit elkaar.
EJS zegt
@Wessee:
China heeft een relatief zelfstandig draaiende economie anders hoor, mede omdat ze zelf een afzetmarkt van 1,3 miljard mensen hebben alleen al binnen de eigen grenzen.. En zulke dingen gaan geleidelijk, niet opeens.. Wat niet wegneemt dat ik denk dat je gelijk hebt dat op dit moment de westerse wereld het nog niet zou pikken;)
Wessee zegt
@EJS: Klopt, maar in tegenstelling tot veel westerse landen/gebieden kent China geen verspreide welvaart. 75% (denk ik) van de bevolking daar neemt geen luxe producten af, omdat ze die niet kunnen betalen. Wij zitten allemaal met een TV en meestal met een auto voor de deur.
EJS zegt
@Wessee:
Daar heb je momenteel nog gelijk in, maar ik denk dat dat zeer rap gaat veranderen.. Zodra daar het platteland meekomt..
AriM6 zegt
@EJS:
China heeft nu dan wel 1.3 miljard inwonders, maar dat zal wel in de jaren afnemen.
Aangezien je in china maar 1 kind mag hebben.
@Wessee:
Een land of een continent in zijn eentje zou het waarschijnlijk niet kunnen nee, maar het kan wel grote invloeden uitoefenen over de rest van de wereld.
@Cardesigner
Ik mag het hopen, maar het is de vraag of de europeanen en amerikanen dat wel willen kopen.
Het nationalistische gevoel speelt dan weer op he, de burgers kopen liever dingen van hun eigen land.
EJS zegt
@AriM6:
Kan best wezen, maar er zijn slechts weinig mensen die er daadwerkelijk ook maar één krijgen.. Het aantal vondelingen is in China echt krankzinnig hoog!
corvettez06 zegt
@ s16 wat dacht je van deze cadillac vreet alles qwa stijlvol op http://www.youtube.com/watch?v=1aNm0qsOnck vind ik dan
PeugeotGTI zegt
@corvettez06
(dit is S16’s nieuwe account btw)
Als je goed leest in 1 van m’n posts, noem ik uitgerekend deze auto als voorbeeld van iets dat WEL stijlvol en Amerikaans is :D
Dus ja, ik ben het met je eens.
Als ze deze in productie hadden genomen, hadden ze nog iets kunnen redden van huin imago.
guzmann zegt
Die pijpen! Top!
Cardesigner zegt
@EJS, denk dat maar niet te snel. China is geografisch gezien welliswaar 1 land, maar als je kijkt hoeveel verschillende culturen je daar hebt… Dat wordt echt een kruitvat daar als het westen (die overigens een andere taal spreken dan de meeste mensen in de periferie) echt welvaart gaat krijgen zoals in Europa. Want de mensen in het oosten en platteland (niet Han-Chinezen) kennen geen grote toename van welvaart. Dan krijg je opstanden en dan valt denk ik de staat daar om.
EJS zegt
@Cardesigner:
Onze Europese welvaart is ook gekomen zonder (burger)oorlogen, een paar keer veranderen van staatsvorm en met grote eenheid, hea?(nogal sarcastisch)
Denk dat dat wel meevalt, uiteindelijk betekend dat ook dat ze zich wel eens in zeer veel verschillende discipline’s zouden kunnen gaan specialiseren, elk volk z’n eigen specialisme’s en manieren van werken enzo.. Je moet China minder onderschatten dan de meeste mensen in het westen doen, binnen de aardrijkskunde wordt er ook al ronduit gesproken van een verschuiving van het economische zwaartepunt die richting in;)
Cardesigner zegt
@EJS, verschillende volkeren in een land is nooit in de geschiedenis goed gegaan. Ik zeg nou ook weer niet dat er massale genocide zal plaatsvinden, maar ik denk dat in elk geval het communisme daar zal vallen, en wellicht scheiden een paar provincies zich af van China.
EJS zegt
@Cardesigner:
protestant en katholiek leven vandaag de dag in Nederland ook goed in één land, net als de Friezen overigens..
Dat het communisme het niet gaat halen denk ik ook, maar als daar kan vervolgens kapitalisme voor in de plaats komt gaat de ontwikkeling alleen nog maar harder..
Dat van die paar provincies zal kunnen, maar daarmee blijft China gigantisch..
Cardesigner zegt
@EJS, de Friezen hebben niet echt een andere cultuur als de Hollanders, enkel een iets andere taal. Ook protestant en katholiek is niet zo’n groot verschil. In China gaat het over: totaal andere taal en cultuur, en moslim-andere religie.
EJS zegt
@Cardesigner:
waar, maar dat verschil was pak en beet 300 à 400 jaar geleden nog veel groter.. En R.k. en protestant hadden tot WOII nog problemen met elkaar en keken elkaar nauwelijks aan(verzuiling 4 life..)
Cardesigner zegt
@EJS, dat klopt, maar dat wil dus zeggen dat China ook niet binnen 1 2 3 een hyperpower wordt. Wel geloof ik dat China dat echt wel weer zal worden, dat waren ze vroeger immers ook.
EJS zegt
@Cardesigner:
Nee, denk ik ook niet.. Maar ik denk wel dat je er rekening mee moet houden dat over een jaar of 100 China machterig is als de VS/Europa.. En dat klinkt heel lang, maar in feite is dat natuurlijk relatief kort..
Cardesigner zegt
@EJS, hopen dat de auto’s dan ook om aan te zien zijn :D
EJS zegt
@Cardesigner:
Vast wel, neem aan dat dat net als de Japanners ook goed gaat komen;)
AriM6 zegt
Trouwens best leuk dat 1 reactie van mij over de bevolking van andere landen kan leiden tot zo’n discussie :P
Cardesigner zegt
@AriM6 en EJS, inderdaad, bijna niemand houdt zich aan de 1-kind-regel. Als men daar een meisje krijgt, proberen ze het opnieuw voor een jongen, en dat meisje wordt dan best vaak op straat gelegd.
EJS zegt
@Cardesigner:
jup, daarom “importeert” nederland ook zoveel Chinese meisjes..
Wessee zegt
Nouja, beter hier een goed leven bij een paar met kinderwens maar geen andere mogelijkheden dan daar in de goot, de prostitutie of erger.
@AriM6: Goede discussies op AB kan dus wél. ;)
AriM6 zegt
@ EJS @ Cardesigner
Ow, ja dat wist ik dan weer niet.
Op zich niet zo handig dat niemand zich eraan houd ..
@ Wessee
Gelukkig wel, ik dacht even dat het niet meer kon ;)
EJS zegt
@AriM6:
heeft iets te maken met de cultuur, jongens zijn er belangrijker als meisjes, dus iedereen wil een zoon een geen dochter.. is het eerste kind een dochter? dan leg je haar te vondeling.. Het tweede kind ook? Geintje herhaalt zich.. net zolang tot er een zoon komt.. En de echt rijke mensen betalen gewoon de boete die er op staat en krijgen op die manier meerdere kinderen..
AriM6 zegt
@EJS:
Je zou verwachten dat een land als china het beter geregeld zou hebben.
Maar dat valt dus vies tegen.
EJS zegt
@AriM6:
Je kunt nou eenmaal helaas niet alles afdwingen. En dit is dus een serieus probleem in China.. Iets van 80% van de in China in gezinnen opgroeiende jongeren is jongen.. De meisjes hebben ’t dus voor ’t uitzoeken..
lincoln zegt
@AriM6: + @EJS ..
dat maakt China met voorsprong de meest milieu-bewuste natie ooit ..
EJS zegt
@lincoln:
Haha, die vind ik wel goed!
Flapkees zegt
Vind Cadillac niets meer hebben.. Geen enkele auto van hun (nieuwe modellen) trekt mij aan..
fab zegt
die mogen ze tegen de audi rs5 zetten als die er is
C6_R zegt
@ de redactie: Mooie politiek correcte film van de CTS-V coupe. Ism Al Gore? ;)
http://www.youtube.com/watch?v=5RudSMKENQk
autoblogger zegt
@C6_R: had em een uur eerder al op Autojunk gezet ;)
http://www.autojunk.nl/2010/01/cadillac-cts-v-coupe-style-luxury-performance
C6_R zegt
@autoblogger: Heel goed! ;)
MichaelvdBroek zegt
wowww, dat is een dik ding! en dat voor een cadillac :D